Стаття. Блог як форма роботи під час дистанційного навчання.

Про матеріал
Одним із інструментів спілкування під час дистанційного навчання є Блог. Що ж таке Блог? Навіщо він потрібен? Чим він так популярний?
Перегляд файлу

 

Блог як інструмент спілкування під час дистанційного навчання .

Одним із інструментів спілкування під час дистанційного навчання є Блог. Що ж таке Блог? Навіщо він потрібен? Чим він так популярний?

 Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Цей ресурс існує у віртуальному середовищі з 1998 р. й отримав велику популярність серед користувачів, тому що при його створенні і оновленні не потрібно спеціальних знань із комп’ютерних технологій і програмування.

Надзвичайна популярність блогів зумовлена двома головними обставинами: по-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко — фактично, створення нового посту зводиться до набирання його тексту у відповідному полі та відправки його на сервер шляхом натисканням кнопки «Публікувати» (англ. Publish) або подібної. Після цього пост зберігається на сервері, який автоматично формує веб-сторінки, різні посилання, додає стиль форматування тощо (такі серверні програми називаються системами управління змістом — англ. Content Management Systems або CMS). Тому користуватися блогом не важче, ніж простим текстовим редактором. Друга причина — це моментальна доступність в Інтернеті опублікованої інформації; існують декілька безкоштовних блогових платформ (наприклад Wordpress або Livejournal), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блог. Блоги періодично скануються Інтернет-пошуковиками, такими як Google, Yahoo!, та ін.

Саме з цих характеристик — мобільності та доступності блогів — випливає їх визначна роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми. Більшість блогів приватного характеру становлять інтерес лише для невеликої групи людей, які можуть бути знайомі з автором або цікавляться його думками та коментарями щодо подій у світі, фахової діяльності, родинного життя, мистецтва тощо. Отож і в виховній та навчальній роботі блог має великі переваги   як спосіб спілкування учителя та учня, вихователя та вихованця .

Наприклад:

- не потрібно роздруковувати велику кількість необхідної виховної інформації;                                                                                                                           -  заощаджується час, матеріали;

-  не потрібно думати про місце для зберігання інформації;

- мобільність та швидкість передачі інформації.

        

При його створенні я використовувала певні сервісні програми , які  саме дозволяють вести власний блог.

Блог-сервіс (блог-служба, блог-платформа, блогохостинг) — це відкритий сервіс, що надає користувачу зручний інструмент, який дозволяє вести блог без потреби самостійно займатися обслуговуванням програмного забезпечення на сервері. Для початківця — це відносно легкий спосіб швидко завести собі блог.

«Wordpress.com» — сервіс, що дозволяє вести блог з використанням популярної системи керування вмістом wordpress. Користувач легко отримує повноцінний блог з можливість налаштовувати його вигляд та переглядати статистику. Мінусом є наявність сторонньої реклами при використанні безкоштовного облікового запису.

Дрімвідз (англ. Dreamwidth) — служба ведення онлайн-блогів, побудована на кодовій основі «Живого журналу». Вона є одним з форків версій LiveJournal.com, опрацьованих колишніми співробітниками «Живого журналу» Деніз Паолуччі та Марком Смітом. Ідея народилася з бажання створити нову спільноту, засновану на відкритому доступі, прозорості, свободі і повазі. Проект був проголошений 11 червня 2008. Відкриту бета-версію було запущено 30 квітня 2009. Після 2016 року, коли сервери російськомовного сегменту Живого Журналу фізично перемістилися на РФ, помітна частина блогерів скопіювала або перемістила свої журнали до платформи Dreamwidth.

Blogger.com. Blogger — сервіс для ведення блогів, яким зараз володіє компанія Google. За допомогою даного сервісу будь-який користувач може легко завести собі власний блог. Користувач отримує блог з адресою, яка закінчується на .blogspot.com. Є можливість вибирати різний вигляд блогу шляхом вибору відповідного шаблону та можливість модифікувати вигляд блогу за допомогою спеціальних візуальних гаджетів. Також забезпечена можливість прямого втручання в HTML код, таким чином забезпечується можливість вбудовування власних html стилів, скриптів і т. ін. Є можливість заробляти на рекламі ставши партнером Google AdSense. Дозволяє вести колективний блог.

Blog.net.ua — перший український автоматичний сервіс безкоштовних блогів. Дає можливість створити безкоштовний блог на 100 Мб типу ваше_ім'я.blog.net.ua.

Blox.ua — інтернет-сервіс, що безкоштовно надає  можливість вести інтернет-щоденники (блоги).

Енігма — популярна українська блог-платформа, яка дозволяє будь-якому користувачу завести власний блог та ділитись своїми думками серед україномовних читачів. На сайті enigma.ua також можна підписуватись на цікаві теми, улюблених авторів, писати статті та спілкуватись про все, що відбувається у світі.

Створивши свій блог, я отримала можливість доступу до кожного вихованця, а вихованець набув доступу до виховного матеріалу. У блозі розміщуються матеріали виховних заходів (назва, презентаційний матеріал). Учні можуть з ним ознайомитись . Блог платформу я використовую для розповсюдження виховних  матеріалів або посилань на них. Крім того завдяки блогу я можу запропонувати учням переглянути фільми як повчального так і розважального характери, прочитати книги, перегляд сайтів з інформацією розвивального характеру. Ці матеріали стають доступними для учнів, як під час освітнього процесу, так і вдома в період карантину.

В результаті роботи блог поповнюється новими матеріалами, який  може бути корисними для учнів, педагогів та бітьків учнів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карась Ірина Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
568
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку