Кисіль І. А.
ФІШКИ КРУТОГО ВЧИТЕЛЯ НУШ (і не тільки), або ЯК ВЧИТЕЛЮ ПРИВЕРНУТИ УВАГУ УЧНІВ
Ця стаття про те, як вчителю стати взірцем для учнів, як привертати їхню увагу на уроці і як зробити так, щоб вони чекали вашого уроку з нетерпінням.
Ви вчитель і хочете, щоб ваші уроки любили учні? А як же зробити так, щоб кожен урок був змістовним і наповненим цікавими прийомами і водночас не схожим на циркову виставу?
Розкажу про те, що сама використовую на своїх уроках української мови та літератури.
-
Приходжу на урок з усмішкою. Запитую про справи в учнів (коротко, звичайно);
-
Беру з собою чарівну скриньку або мішечок з різним наповненням:
-
Цукерки для настрою, які даю учням для підняття духу на уроці
(без фанатизму);
-
Наклейки-мотиватори з різними висловами ( роздаю під час роботи або наприкінці уроку);
-
Сертифікати-заохочення (звільнення від домашнього, плюс бал до контрольної тощо);
-
Картки для рефлексії (проводжу на початку уроку і наприкінці);
-
Пігулки щастя (купила в інтернеті (пігулочки з папірцями в середині). Там пишу деякі запитання або передбачення тощо.
-
Стікери для мотивації учнів (клею у зошит або у щоденник);
-
М’ячик маленький для опитування або снігова куля (називаю питання і кидаю учням);
-
Мікрофон (використовую для підсумку тощо);
-
Кубик Блума;
-
Сигнальні картки для того, щоб зрозуміти рівень засвоєння учнями матеріалу. Це маленькі фігурки червоного, жовтого і зеленого кольорів. Червоний – «не розумію матеріал», жовтий – «є питання щодо теми», зелений – «все зрозуміло».
-
Завжди підготовлена до уроку (маю у записнику план уроку, роздруковані матеріали тощо);
-
Жартую на уроці (проте про дисципліну не забуваю);
-
Пояснюю матеріал, малюючи на дошці якісь схеми, таблиці. Учні дещо нотують за мною (ОБОВ’ЯЗКОВО!). Використовую презентації або ж відео.
-
Прошу учнів носити кольорові ручки та олівці на уроки. Так, ми малюємо на уроках української мови та літератури. Записуємо дещо і обводимо кольоровими ручками, малюємо знаки оклику для зосередження уваги на цьому правилі тощо.
-
Вмикаю інколи сучасну музику під час створення проєкту чи іншого виду роботи.
-
Дуже часто проводжу уроки-кафе . Коли опрацьовуємо твір письменника, то п’ємо каву чи чай та обговорюємо героїв, образи тощо.
-
Дуже часто веду учнів на вулицю на уроки. Стелимо покривало і в легкій атмосфері спілкуємося по темі. (Але це тільки література, бо на мові треба дещо писати, а на вулиці це робити незручно).
-
Проводжу змагання, квести, ігри до відзначення визначних дат.
-
Дозволяю у зошиті з літератури писати кольоровими ручками та клеїти різні стікери (створення характеристик, аналіз творів тощо).
-
ОБОВ’ЯЗКОВО слідкую за своїм мовленням і мовленням учнів. Коли вони бачать, що вчитель їм допомагає у легкій формі (невимушеній) правильно спілкуватися, то добре засвоюють це правило.
-
Пропоную учням багато читати художньої та наукової літератури. Потім обговорюю з ними прочитане.
-
Проводжу хвилинки техніки читання.
-
Не боюся стати учням другом.
-
ОБОВ’ЯЗКОВО займаюся саморозвитком.
Але ці фішки не завжди можуть допомогти знайти підхід до учнів. У кожного вчителя свої інструменти, бо ж учитель – це не професія, а покликання, що відкриває серця дітей і веде їх у світ знань. Щоб бути взірцем для учнів, треба не боятися помилятися, бо кожен програш – це певний поштовх до нового, до чогось кращого. Тож будьте собою, давайте учням тепло у спілкуванні і, звичайно, міцні знання для розвитку їх особистості.