«Інновації», «інноваційний процес», «інноваційна діяльність»- нові тенденції сучасного сьогодення. Як формується професійний світогляд людини нового бачення ? Чи мають виплив інновації на його розвинену творчу уяву, стійку систему знань ?
ІННОВАЦІЇ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
«Інновації», «інноваційний процес», «інноваційна діяльність»- нові тенденції сучасного сьогодення. Як формується професійний світогляд людини нового бачення ? Чи мають виплив інновації на його розвинену творчу уяву, стійку систему знань ?
Нові освітні пріоритети на сучасному етапі розвитку педагогіки зумовлюють підготовку педагога, який володіє не лише знаннями, вміннями, навичками, а й способами розумової діяльності, певним досвідом самоуправління, вміє адекватно діяти залежно від ситуації, має особистісні позитивні моральні та ділові якості.
Підготовка потребує від студентів не лише потужної системи знань у галузі психолого-педагогічних, фундаментальних, професійно орієнтованих дисциплін і методичних умінь, але й вияву особистісних якостей.
Неперервінсть і цілісність розвитку особистості студента проходить у взаємозв’язку практики і вже набутих знань. Студенти, ідучи на пробну педагогічну практику: знають, що таке інноваційні технології, ТРВЗ, ССУ, П3.З науковим підходом складають плани своєї роботи з дітьми [2, c. 29 ].
З точки зору особистісної зорієнтованості студенти використовують на практиці новітні технології , активізуючи свою саморефлексію, здійснюючи порівняльний аналіз можливостей практики і потенціалу теорії. Тому, практика стимулює розвиток науки, нових тенденцій розвитку особистості.
В плані розвитку професійно-практичної спрямованості педагогічна практика має великий вплив на загальний розвиток особистостісного світогляду. Адже інновації, їх багатоманітність дозволяють студенту обрати свій власний напрямок проблемного поля довкілля:чи це еколого-розвивальний, чи естетичний або ж мовленнєво-комунікаційний і т.д.
Альтернативність, свобода вибору студента передбачає можливість відчути себе справжнім «господарем», дійсним суб’єктом професійної справи,визначити простір,позбавлений жорстокого контролю. Таким простором виступає система роботи вихователя, яку потрібно вивчити,проаналізувати і взяти на озброєння особистісних професійних переконань для виявлення своєї педагогічної індивідуальності. [5, c. 241 ].
Переддипломна практика втілює диференційований підхід до написання курсових робіт. На даному виді практики підтверджують: сучасний педагог має бути дослідником, новатором, експериментатором. Він творчо використовує наукові розробки, вивчає ППД, застосовує авторські методики,аналізує наукові статті. Педагог майбутнього- в ідеалі педагог-учений, для якого педагогічне дослідження є умовою розвитку професійної майстерності.
Готовність до інноваційної діяльності є передумовою ефективної діяльності педагога, максимальної реалізації його можливостей, розкриття творчого потенціалу [5, с. 145].
Успішність інноваційної діяльності передбачає, що педагог усвідомлює практичну значущість різних інновацій у системі освіти не лише на професійному, а й на особистісному рівні. До того ж педагогічні інновації, як і будь-які інші нововведення, породжують проблеми, пов'язані з необхідністю поєднання інноваційних програм з державними програмами виховання і навчання, співіснування різних педагогічних концепцій.
Підсумовуючи вищевказане хочу відмітити, що однією з важливих якостей педагога, умов успішності його як професіонала є готовність до інноваційної діяльності. Джерела готовності до інноваційної діяльності осягають проблематику особистісного розвитку, професійної спрямованості, професійної освіти, виховання й самовиховання, професійного самовизначення педагога. Готовність до інноваційної педагогічної діяльності формується під час педагогічної практики, акумулюючи все накопичене в теорії, навчання у вищому навчальному закладі.
Література: