Стаття "ІННОВАЦІЇ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ"

Про матеріал

«Інновації», «інноваційний процес», «інноваційна діяльність»- нові тенденції сучасного сьогодення. Як формується професійний світогляд людини нового бачення ? Чи мають виплив інновації на його розвинену творчу уяву, стійку систему знань ?

Перегляд файлу

ІННОВАЦІЇ  У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ  МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 «Інновації», «інноваційний процес», «інноваційна діяльність»- нові тенденції сучасного сьогодення. Як формується професійний світогляд людини нового  бачення ? Чи мають виплив інновації на його розвинену творчу уяву, стійку систему знань ?

Нові освітні пріоритети на сучасному етапі розвитку педагогіки  зумовлюють підготовку педагога, який володіє не лише знаннями, вміннями, навичками, а й способами розумової діяльності, певним досвідом самоуправління, вміє адекватно діяти залежно від ситуації, має особистісні позитивні моральні та ділові якості.

 Підготовка потребує від студентів не лише потужної системи знань у галузі психолого-педагогічних, фундаментальних, професійно орієнтованих дисциплін і методичних умінь, але й вияву особистісних якостей.

Неперервінсть і цілісність розвитку особистості студента проходить у взаємозв’язку  практики і вже набутих знань. Студенти, ідучи на  пробну педагогічну практику: знають, що таке інноваційні технології, ТРВЗ, ССУ, П3.З науковим підходом складають плани своєї роботи з дітьми [2, c. 29 ].

З точки зору особистісної зорієнтованості студенти використовують на практиці новітні технології , активізуючи свою саморефлексію, здійснюючи порівняльний аналіз можливостей практики і потенціалу теорії. Тому, практика стимулює розвиток науки, нових тенденцій розвитку особистості.

В плані розвитку професійно-практичної спрямованості педагогічна практика має великий вплив на загальний розвиток особистостісного світогляду. Адже інновації, їх багатоманітність дозволяють студенту обрати свій власний напрямок  проблемного поля довкілля:чи це еколого-розвивальний, чи естетичний або ж мовленнєво-комунікаційний і т.д.

Альтернативність, свобода вибору студента передбачає можливість відчути себе справжнім «господарем», дійсним суб’єктом професійної справи,визначити простір,позбавлений жорстокого контролю. Таким простором виступає система роботи вихователя, яку потрібно вивчити,проаналізувати і взяти на озброєння особистісних професійних переконань для виявлення своєї педагогічної індивідуальності. [5, c. 241 ].

Переддипломна практика втілює диференційований підхід до написання курсових робіт. На даному виді практики підтверджують: сучасний педагог має бути дослідником, новатором, експериментатором. Він  творчо використовує наукові розробки, вивчає ППД, застосовує авторські методики,аналізує наукові статті. Педагог майбутнього- в ідеалі педагог-учений, для якого педагогічне дослідження є умовою розвитку професійної майстерності.

Готовність до інноваційної діяльності є передумовою ефективної діяльності педагога, максимальної реалізації  його можливостей, розкриття творчого потенціалу [5, с. 145].

Успішність інноваційної діяльності передбачає, що педагог усвідомлює практичну значущість різних інновацій у системі освіти не лише на професійному, а й на особистісному рівні. До того ж педагогічні інновації, як і будь-які інші нововведення, породжують проблеми, пов'язані з необхідністю поєднання інноваційних програм з державними програмами виховання і навчання, співіснування різних педагогічних концепцій.

Підсумовуючи вищевказане хочу відмітити, що однією з важливих якостей педагога, умов успішності його як професіонала є готовність до інноваційної діяльності. Джерела готовності до інноваційної діяльності осягають проблематику особистісного розвитку, професійної спрямованості, професійної освіти, виховання й самовиховання, професійного самовизначення педагога. Готовність до інноваційної педагогічної діяльності формується під час педагогічної практики, акумулюючи все накопичене в теорії, навчання у вищому навчальному закладі.

Література:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К.,1999
  2. Барабаш Ю.Г., Позінкевич Р.О. Педагогічна майстерність: теоретичні й навчально-методичні основи. - Луцьк РВВ «Вежа»Вол. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2006. - 476 с.
  3. БеспалькоВ.П. Слагаемые педагогической технологии [Текст]: монография / Владимир Павлович Беспалько; Рец. СЕ. Хозе. - М.: Педагогика, 1989. - 192 с: ил.
  4. Білан А.Д., Панасюк О.П. Інформаційні технології: технічно-педагогічний аспект / Монографія. - Луцьк, 2008. - 300
  5. Зайчук В.О., Нісімчук А.С.,Тарадюк Н.В.Сучасні педагогічні технології : дидактично-інноваційний аспект. Том 2 / В.О.Зайчук, А.С.Нісімчук, Н.В.Тарадюк.-Луцьк : ПВД «Твердиня», 2009.-312с.
  6. Муляр B.І. Самореалізація особистості як соціальна проблема. Філософсько-культурологічний аналіз. — Житомир: ЖІТІ,1997.-214с.

 

 

doc
Додав(-ла)
Замелюк Марія
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку