Стаття "Історичний веб - квест - сучасна інноваційна педагогічна технологія"

Про матеріал

В умовах впровадження нової української школи слід вносити інновації і у стиль роботи вчителя, практикувати нові форми, здатні зацікавити учнів до пізнання нового і незнайомого та сприятимуть розвитку креативного та критичного мислення. Однією з таких форм роботи сьогодні є технологія веб-квест.

Перегляд файлу

Історичний веб – квест, як сучасна інноваційна педагогічна технологія

 В умовах впровадження НУШ необхідно вносити інновації і у стиль роботи вчителя. Слід практикувати нові форми роботи, здатні зацікавити учнів до пізнання нового та незнайомого. Необхідно орієнтуватися на такі форми роботи з учнями, що сприятимуть розвитку критичного та креативного мислення, формуватимуть в учнів нові знання та вміння. Приміром, на уроках історії можна використати таку сучасну педагогічну технологію пізнання минулого, як історичний веб – квест.

 Сьогодні уроки, проведені у формі веб – квесту, набувають дедалі більшої популярності. Це зумовлено перш за все його ефективністю, що проявляється у підвищеній мотивації учасників веб - квесту, їх активністю під час виконання роботи, залученні візуалізації, нестандартних рішеннях, можливість проявити креативність, лідерство, навички співпраці у групі та інше. Веб – квест – це гра, яка дозволяє зробити процес навчання веселим, цікавим, захоплюючим. Навчання за допомогою технології веб – квест не лише дає знання учням, але й вчить їх працювати у команді.

 Для успішного проведення веб – квесту слід дотримуватися певних правил та ознайомити з ними учнів:

  1. Ознайомлення з темою веб – квесту.
  2. Постановка проблеми, що потребує вирішення у ході роботи.
  3. Визначення базових знань, необхідних для роботи.
  4. Об’єднати учнів у групи. 
  5. Ознайомити учнів із завданнями.
  6. Ознайомити учнів із критеріями оцінювання.
  7. Показати учням значущість результатів роботи.
  8. Визначити очікувані результати.
  9. Самостійна діяльність учнів (індивідуальна, групова, парна).
  10. Використання дослідницьких методів.
  11. Оформлення матеріалів у певній формі (презентація, щоденник, мандрівка та інші).
  12. Висловлення власних вражень від роботи.

Сьогодні, в умовах XXI століття, формується інформаційне суспільство, в якому на перше місце виходять комп’ютерні програми та технології. До такої тенденції мають бути готові і вчителі НУШ, які вже сьогодні повинні використовувати у своїй роботі інновації часу. Використання на уроках історії веб – квестів і є однією із таких інновацій.

Веб – квест – це вид діяльності учнів, для виконання якої вони здійснюють пошук інформації за допомогою мережі Інтернет за вказаними адресами. Тому, єдиною умовою для успішного проведення веб – квесту є наявність доступу до мережі Інтернет та відповідна підготовка вчителя та учнів. На сьогодні можливості Google величезні і вміння ними користуватися значно полегшують роботу і вчителя і учнів. Усі добре відомі нам форми роботи (вікторини, тести, ребуси, схеми, кросворди та інші), які часто використовуються як завдання для веб – квесту, можна розробити та виконувати за допомогою мережі Інтернет. Наприклад, для створення онлайн тестів можна використовувати такі додатки – Kahoot, Socrative, ClassMarker, Plickers, Майстер тест, Твій тест та інші, для ребусів – rebus1/ua, для кросвордів – cross.highcat.org/, puzzlecup.com, для пазлів – Jigsaw Planet. Можна створювати і різноманітні дидактичні ігри, використовуючи додаток Learning Apps.org, для створення стрічки часу – time.graphics, myHistro та інші.

Переваги веб – квесту:

  1. Можливість економії часу.
  2. Можливість вибору учнем зручного темпу роботи та завдань, відповідно до його рівня навчальних знань.
  3. Можливість протягом уроку самостійно виправити свої помилки.
  4. Можливість працювати індивідуально і одночасно співпрацювати з іншими.
  5. Можливість проявити лідерські якості та креативність.
  6. Можливість працювати в команді.
  7. Можливість розвивати комп’ютерну грамотність, опановувати комп’ютерні програми та технології.
  8. Можливість впроваджувати інновації в роботі.
  9. Можливість для розвитку критичного мислення.

На сучасному етапі розвитку освіти вчитель має бути готовим до інновацій, активно їх впроваджувати, поширювати власний педагогічний досвід, бути новатором та допомагати іншим швидше пристосуватися до змін. Слід використовувати принципово нові форми роботи,  які б відповідали потребам і запитам сучасного учня та допомагали б формувати у майбутньому компетентну особистість.

 

docx
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку