В умовах впровадження нової української школи слід вносити інновації і у стиль роботи вчителя, практикувати нові форми, здатні зацікавити учнів до пізнання нового і незнайомого та сприятимуть розвитку креативного та критичного мислення. Однією з таких форм роботи сьогодні є технологія веб-квест.
Історичний веб – квест, як сучасна інноваційна педагогічна технологія
В умовах впровадження НУШ необхідно вносити інновації і у стиль роботи вчителя. Слід практикувати нові форми роботи, здатні зацікавити учнів до пізнання нового та незнайомого. Необхідно орієнтуватися на такі форми роботи з учнями, що сприятимуть розвитку критичного та креативного мислення, формуватимуть в учнів нові знання та вміння. Приміром, на уроках історії можна використати таку сучасну педагогічну технологію пізнання минулого, як історичний веб – квест.
Сьогодні уроки, проведені у формі веб – квесту, набувають дедалі більшої популярності. Це зумовлено перш за все його ефективністю, що проявляється у підвищеній мотивації учасників веб - квесту, їх активністю під час виконання роботи, залученні візуалізації, нестандартних рішеннях, можливість проявити креативність, лідерство, навички співпраці у групі та інше. Веб – квест – це гра, яка дозволяє зробити процес навчання веселим, цікавим, захоплюючим. Навчання за допомогою технології веб – квест не лише дає знання учням, але й вчить їх працювати у команді.
Для успішного проведення веб – квесту слід дотримуватися певних правил та ознайомити з ними учнів:
Сьогодні, в умовах XXI століття, формується інформаційне суспільство, в якому на перше місце виходять комп’ютерні програми та технології. До такої тенденції мають бути готові і вчителі НУШ, які вже сьогодні повинні використовувати у своїй роботі інновації часу. Використання на уроках історії веб – квестів і є однією із таких інновацій.
Веб – квест – це вид діяльності учнів, для виконання якої вони здійснюють пошук інформації за допомогою мережі Інтернет за вказаними адресами. Тому, єдиною умовою для успішного проведення веб – квесту є наявність доступу до мережі Інтернет та відповідна підготовка вчителя та учнів. На сьогодні можливості Google величезні і вміння ними користуватися значно полегшують роботу і вчителя і учнів. Усі добре відомі нам форми роботи (вікторини, тести, ребуси, схеми, кросворди та інші), які часто використовуються як завдання для веб – квесту, можна розробити та виконувати за допомогою мережі Інтернет. Наприклад, для створення онлайн тестів можна використовувати такі додатки – Kahoot, Socrative, ClassMarker, Plickers, Майстер тест, Твій тест та інші, для ребусів – rebus1/ua, для кросвордів – cross.highcat.org/, puzzlecup.com, для пазлів – Jigsaw Planet. Можна створювати і різноманітні дидактичні ігри, використовуючи додаток Learning Apps.org, для створення стрічки часу – time.graphics, myHistro та інші.
Переваги веб – квесту:
На сучасному етапі розвитку освіти вчитель має бути готовим до інновацій, активно їх впроваджувати, поширювати власний педагогічний досвід, бути новатором та допомагати іншим швидше пристосуватися до змін. Слід використовувати принципово нові форми роботи, які б відповідали потребам і запитам сучасного учня та допомагали б формувати у майбутньому компетентну особистість.