Стаття "Компютерні технології у навчанні історії в школі".

Про матеріал

Комп'ютерні технології у методиці викладання історії в школі. Роль і місце компютерних технологій в методичному кейсі вчителя. Методика моделювання уроку з викоритстанням компю'ютерних технологій.

Перегляд файлу

                    Комп'             технологп• у imageiCTOPi7 в image

План

1.                            i роль комп' ютерноТ технолојјт у imageвикладання iCTOPiT в

lllk(LIl.

2.                            Комп'ютери на уроках iCTOPiT image i роль комп'ютерноТ image викладання iCTOPiT в

imageСучасний процес навчання iCTOPii характеризуеться все пјироким застосуванням в ньому коми • ю•герних imageко.мп'ютерни.ми форм i 3ac06iB навчання, комп ютерних 3ac06iB i спрямованих на ефективне досягнення поставј]ених

imageгнучке imageнавчання.

kpiM цього, k0Mrf10TepHi технологй дають на новому piBHi вивчати pi3Hi курси icTopiT. Вони надають в для

— у таблиць, екранних картинок, а також для статично: i проведення imagepi31H.1x об• €kTiB за якимось параметром.

Виконуючи image супроводу iCTOPii, ко.мп' ютср здагний

icT0TH0 полегшити процес овоЛОДВ4ПЯ учнями як репродуктивними

imageКоми ' югер llponeciB.

imageяк- наука характерна тим, но в   переважають методи прямого спостереження, ресстрацй i imageфаюЈв. Проге •га статична i

фрагментарна image яка отримусться в image використання таких image не дозволя€ в .Mipi image реконструювати псвний фрагмент image пронесу. А це в свою чергу не да€ imageimageвипадкове BiA image суб•€югивне          об'€ктивного в

imageрозвитку •гого image явища, яке вивча€ться.

image комп•ютерна модель (яка, наприклад, iMiTy€.

image процеси або B0€HHi дйЭ дозволя€:

1 . Реконструювати, уточнити числовий image фрагменту imageпроцесу.

imageяка        до

положи*нпя кожно? верстви населення на image фрагменту

imageпроцесу

imageудосконалення r            в

             е використання учбових                                              а також доступ до

П1формацй завляки використанню глобальних ко.мп'ютерних мереж, i в першу чергу          INTERNET.

imageметодами сприяють застосуванпя Тх у

I . Широке                                                                                                                           llpoekTiB.

2. Контгакти з imageкультурами.

З. Використання imageметояјв, image парних, групових,

image

4. Розвиток imageocBi'lb1.

      image комп'ютера в навчальному               в             визнача€ться типом

комп•ютерноТ програми. Значна частина з них призначсна для imageзнань. Taki програми image використовувати засво€ння певного

«георетичного image в рамках традтЙйноТ системи навчаННЯ.

image програми 30piEH'I'0BaHi переважно на засво€ння нових понялъ в близькому до програмованого навчання. Taki процэами, як правило, lla6ip навчаючих i не передбачають розгорнутого

              з учнями. Тому                                      у них вйгцносно

      Значно                  можливостями                                   програми,

проблемне навчання. Вони дозволяють не лише

рефлексивне image учбовою image але й роблять П опералмвно

imageконтрольовапою. В них можуть враховуватися Taki параметри, як понять, вивчаються, а також час проходження учбового методи викладення i image завдань i ПИТань, типи 1Йдказок i пояснень топи).

imagei


В гра. можна визпачити,

imageна якому з уроку —     опорних знань i imageimage формування нових понять i          Jliv1, etani зас•госування знань i формування YMiHb — й imageзастосовувати.

На eTani imageопорних знань i cnoc06iB вирйпсння imageзавдань в imageзастосування комп'ютерпих лопомага€, учням imagepallillle знання i стюсоби На ста:й формування

понять i imageнадана комп'ютером image глибокоТ

imageпа irpoB0MY image сприяе формуванню нових понять. На eTaHi застосування знань i формування y.MiHb комп• югерна гра дозволяе учню застосовувати i розвиваги image знания, i навики.

Процес викорисгання комп• ю герних   на BCix егапах уроку мае imageхарактер:         час розв• язання   учбовоТ

проблс.ми формуються не         знания, але й розвиваю гься pi3H0MaHiTHi

image                                                     i воля, стимулюегься                  i

гься розвиток imageocH0BHi принципи дидактики, комп 'k)TepHi технологй•

привносятьпринципи дидактики, k0MIf}0TepHi технологй• привносять в навчання i HOBi 3ak0H0MipHoc•ri.

  110-перше, BCi елементи учбового процесу            бути opi€HT0BaHi на

imageучня, тоб го вони особливостей учня по Способи застосування визначатисяimage

i розумовими можливостями

imageI ]о-друге, навчання повинно бути тобто комплексним по 3MiCTY image i по Об'еднання в учбових комп• ютерних програма.х Bi3yaMbH0T i звуковоТ форм надання учбово? ilI(boprv1alliT в Mipi image П наоч\йсгь i i тим самим дозво-*1яс перетворити вивчення iCTOPiT в [(кавий i процес.

imageвисокий дидактичний image комп'ютерних imageнавчання, image nepek0HaHi в тому, що ко.мп'ютери не       бути

image

2. Комн' нугери на уроках icropii

У image використання комп'ютера image всього пов•язане з уроками image Впроваджувати image технологй• на image

уроках дуже складно. Причин •гут е image

1 . Не вистачае комп'ю•гер110Т (в школах, як правило е лише один комИ • ютерний клас).

2.                  гь                    не                        комп югером.

З. програмна база (практично не iCHyc програм, можна використовувати на уроках).

Разом з •ги.м, якшо заглядати у майбутне, комп'ютер на уроках iCTOPiT може в[гјгравати велику роль:

-                                                                       image[пвидко за допомогою TecTiB; - показувати      з метою подальцюго обговорення,

imageсистематизацй i узагај1ьнення отриманоТ навча„'1Ы10Т image- показувати imageзображення карти з ПОДа-ЛЬИЮЮ обробкою П1формацй, яка да€ змогу

програми з iC'lopii

”ApxiTekTypa”,

•'Олександр та Нтюлсон” та iH.);

-                                                                       (наприклад,image

-                                                                       imageпрогра.ми;

-                                                                       програми.

Зусиллями груши cHTY3iacq•iB па         з Р.ттодистом О.Охредько розроблепо пакет програм з iCTOPii сгародавнього CBiTY для 6 класу, який був апробований у image УкраТпи.

Паке г програм з icropiT стародавпього CBiTY для 6 класу складаеться з

3-х               якж в свою чергу, маюгь            програм.

Bci програ.ми сдипим меню, але кожна з них може використовуватись Пакет програм розрахований для викорисл•ання в Windows i працю€ на комп- ютерах вироблених в Yk'pai11i (”11ошук —1 ”Пошук-2”, ”EJlewrpoHika МС ” ла iH.), та на imagelBrv1-cYMicIIIdx комп•ютерах.

Розглянемо програму ”Походи Олсксандра Македонського" як типову для цього блоку. Вона застосову€ться при image теми ”СхЙдний image

image

image

А.Македонського та утворення його image i склада€ться з таких

image

image

рожевим кольором, виникас маленька image i через деякий час ктйювая•ися на        —      pa3iB однс одного).

imageПоходи Олександра Македонського. На kapTi за допомогою кольорових цяточок показу€ться 1плях македонськоТ армй (кожному року

image Коли BiH наближа€ться до Tipy, Египту, BaBiJ1011Y,

Персй, СередньоТ A3iT,      з'являегься текст з пояснениям imageв льому      або    про битви 6iJW Грапика, lcc, Гавгамел (зображення за допомогою    рухомих схем основних би гв — розташування перед битвою, рух — з комептарсм кожно:

подй). image на ekpaHi 3' являеться карта BCiximage

А.Македонського.

Розпад держави А.Македонського — 3' явля€ться карта держави

Л.Македонського та текст, де йдеться про його смерть, а також про

image    imageйого держави                                              зображення.м царств

)lia-i101'iB — кожне мае

image— тестування з коптролем часу для image засвосння

новогоimage

    В          про1рамою виставляються кожпому image оцйжи за vpok

(домашне завдання i засво€ння нового image Програма «Олександра Македопського» розрахована на синхронну роботу класу на 45

хвилин. Поясню€ повий image вчитель ( image0JlHici            до

illIJ]0T па M011ia•opax image за його командою). Водпочас ця програма може використовуватись для imageовки, а в pa3i image

невноТ image k0MlI'i0'l'epiB для всього класу для групово; роботи (по 2-3    на один комп• ютер).

     Таки.м чино.м, використання комп'ютера у навчальному              значно

imageйого image його можна використовувати не лише на уроках, а й позаурочний час.

image

I .Охредько О. image на уроках iCTOPiT // imageв ижолах УкраТни. —

2001. - М,4. - с.23-26.

2. Гевал I l.A. image принципи використання комп'ютера на уроках imageimage// комп'ютер у та ciM'i. 2000. З.

imageimageЗ. В.О. Електронний image— сучасний 3aci6 навчання // lc в tilk0,1i. 2004. — 2.

4.   В.О. Електронний з iCTOPii для 1 1 -го класу // комп'ютер у та ci,M'T.З.

5.   image В.О. Електронний image— сучасний 3aci6 навчання //

imageУкратни. —2004.—Ngl 4.

6.   image В. Викорисгання комп'ютера на уроках imageдисцип // та правознавство. 2005. — Уд 14 (42).

7.   Ладичепко Т. Електронний image програмний 3aci6 з icropiT — imageimage// Icropi54 в пжолах

imageскладова imageроботи вчи'гсля „(з практики запроваджсння комп'кугерних imageна       icTopii) // imageв школах УкраТни.         2005. —N21.

9. Фо.мснко А., Пометун О. imageглрогра.ми з iCTOPiT та до Тх використання на уроках imageв пж•олах УкраТни.image

—М3.

pdf
Додано
18 березня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку