Комп'ютерні технології у методиці викладання історії в школі. Роль і місце компютерних технологій в методичному кейсі вчителя. Методика моделювання уроку з викоритстанням компю'ютерних технологій.
Комп' технологп• у iCTOPi7 в
1. i роль комп' ютерноТ технолојјт у викладання iCTOPiT в
lllk(LIl.
2. Комп'ютери на уроках iCTOPiT i роль комп'ютерноТ викладання iCTOPiT в
Сучасний процес навчання iCTOPii характеризуеться все пјироким застосуванням в ньому коми • ю•герних ко.мп'ютерни.ми форм i 3ac06iB навчання, комп ютерних 3ac06iB i спрямованих на ефективне досягнення поставј]ених
гнучке навчання.
kpiM цього, k0Mrf10TepHi технологй дають на новому piBHi вивчати pi3Hi курси icTopiT. Вони надають в для
— у таблиць, екранних картинок, а також для статично: i проведення pi31H.1x об• €kTiB за якимось параметром.
Виконуючи супроводу iCTOPii, ко.мп' ютср здагний
icT0TH0 полегшити процес овоЛОДВ4ПЯ учнями як репродуктивними
Коми ' югер llponeciB.
як- наука характерна тим, но в переважають методи прямого спостереження, ресстрацй i фаюЈв. Проге •га статична i
фрагментарна яка отримусться в використання таких не дозволя€ в .Mipi реконструювати псвний фрагмент пронесу. А це в свою чергу не да€ випадкове BiA суб•€югивне об'€ктивного в
розвитку •гого явища, яке вивча€ться.
комп•ютерна модель (яка, наприклад, iMiTy€.
процеси або B0€HHi дйЭ дозволя€:
1 . Реконструювати, уточнити числовий фрагменту процесу.
яка до
положи*нпя кожно? верстви населення на фрагменту
процесу
удосконалення r в
е використання учбових а також доступ до
П1формацй завляки використанню глобальних ко.мп'ютерних мереж, i в першу чергу INTERNET.
методами сприяють застосуванпя Тх у
I . Широке llpoekTiB.
2. Контгакти з культурами.
З. Використання метояјв, парних, групових,
4. Розвиток ocBi'lb1.
комп'ютера в навчальному в визнача€ться типом
комп•ютерноТ програми. Значна частина з них призначсна для знань. Taki програми використовувати засво€ння певного
«георетичного в рамках традтЙйноТ системи навчаННЯ.
програми 30piEH'I'0BaHi переважно на засво€ння нових понялъ в близькому до програмованого навчання. Taki процэами, як правило, lla6ip навчаючих i не передбачають розгорнутого
з учнями. Тому у них вйгцносно
Значно можливостями програми,
проблемне навчання. Вони дозволяють не лише
рефлексивне учбовою але й роблять П опералмвно
контрольовапою. В них можуть враховуватися Taki параметри, як понять, вивчаються, а також час проходження учбового методи викладення i завдань i ПИТань, типи 1Йдказок i пояснень топи).
i
В гра. можна визпачити,
на якому з уроку — опорних знань i формування нових понять i Jliv1, etani зас•госування знань i формування YMiHb — й застосовувати.
На eTani опорних знань i cnoc06iB вирйпсння завдань в застосування комп'ютерпих лопомага€, учням pallillle знання i стюсоби На ста:й формування
понять i надана комп'ютером глибокоТ
па irpoB0MY сприяе формуванню нових понять. На eTaHi застосування знань i формування y.MiHb комп• югерна гра дозволяе учню застосовувати i розвиваги знания, i навики.
Процес викорисгання комп• ю герних на BCix егапах уроку мае характер: час розв• язання учбовоТ
проблс.ми формуються не знания, але й розвиваю гься pi3H0MaHiTHi
i воля, стимулюегься i
гься розвиток ocH0BHi принципи дидактики, комп 'k)TepHi технологй•
привносятьпринципи дидактики, k0MIf}0TepHi технологй• привносять в навчання i HOBi 3ak0H0MipHoc•ri.
110-перше, BCi елементи учбового процесу бути opi€HT0BaHi на
учня, тоб го вони особливостей учня по Способи застосування визначатися
i розумовими можливостями
I ]о-друге, навчання повинно бути тобто комплексним по 3MiCTY i по Об'еднання в учбових комп• ютерних програма.х Bi3yaMbH0T i звуковоТ форм надання учбово? ilI(boprv1alliT в Mipi П наоч\йсгь i i тим самим дозво-*1яс перетворити вивчення iCTOPiT в [(кавий i процес.
високий дидактичний комп'ютерних навчання, nepek0HaHi в тому, що ко.мп'ютери не бути
2. Комн' нугери на уроках icropii
У використання комп'ютера всього пов•язане з уроками Впроваджувати технологй• на
уроках дуже складно. Причин •гут е
1 . Не вистачае комп'ю•гер110Т (в школах, як правило е лише один комИ • ютерний клас).
2. гь не комп югером.
З. програмна база (практично не iCHyc програм, можна використовувати на уроках).
Разом з •ги.м, якшо заглядати у майбутне, комп'ютер на уроках iCTOPiT може в[гјгравати велику роль:
- [пвидко за допомогою TecTiB; - показувати з метою подальцюго обговорення,
систематизацй i узагај1ьнення отриманоТ навча„'1Ы10Т - показувати зображення карти з ПОДа-ЛЬИЮЮ обробкою П1формацй, яка да€ змогу
програми з iC'lopii
”ApxiTekTypa”,
•'Олександр та Нтюлсон” та iH.);
- (наприклад,
- програ.ми;
- програми.
Зусиллями груши cHTY3iacq•iB па з Р.ттодистом О.Охредько розроблепо пакет програм з iCTOPii сгародавнього CBiTY для 6 класу, який був апробований у УкраТпи.
Паке г програм з icropiT стародавпього CBiTY для 6 класу складаеться з
3-х якж в свою чергу, маюгь програм.
Bci програ.ми сдипим меню, але кожна з них може використовуватись Пакет програм розрахований для викорисл•ання в Windows i працю€ на комп- ютерах вироблених в Yk'pai11i (”11ошук —1 ”Пошук-2”, ”EJlewrpoHika МС ” ла iH.), та на lBrv1-cYMicIIIdx комп•ютерах.
Розглянемо програму ”Походи Олсксандра Македонського" як типову для цього блоку. Вона застосову€ться при теми ”СхЙдний
рожевим кольором, виникас маленька i через деякий час ктйювая•ися на — pa3iB однс одного).
Походи Олександра Македонського. На kapTi за допомогою кольорових цяточок показу€ться 1плях македонськоТ армй (кожному року
Коли BiH наближа€ться до Tipy, Египту, BaBiJ1011Y,
Персй, СередньоТ A3iT, з'являегься текст з пояснениям в льому або про битви 6iJW Грапика, lcc, Гавгамел (зображення за допомогою рухомих схем основних би гв — розташування перед битвою, рух — з комептарсм кожно:
подй). на ekpaHi 3' являеться карта BCix
А.Македонського.
Розпад держави А.Македонського — 3' явля€ться карта держави
Л.Македонського та текст, де йдеться про його смерть, а також про
його держави зображення.м царств
)lia-i101'iB — кожне мае
— тестування з коптролем часу для засвосння
нового
В про1рамою виставляються кожпому оцйжи за vpok
(домашне завдання i засво€ння нового Програма «Олександра Македопського» розрахована на синхронну роботу класу на 45
хвилин. Поясню€ повий вчитель ( 0JlHici до
illIJ]0T па M011ia•opax за його командою). Водпочас ця програма може використовуватись для овки, а в pa3i
невноТ k0MlI'i0'l'epiB для всього класу для групово; роботи (по 2-3 на один комп• ютер).
Таки.м чино.м, використання комп'ютера у навчальному значно
його його можна використовувати не лише на уроках, а й позаурочний час.
I .Охредько О. на уроках iCTOPiT // в ижолах УкраТни. —
2001. - М,4. - с.23-26.
2. Гевал I l.A. принципи використання комп'ютера на уроках // комп'ютер у та ciM'i. 2000. З.
З. В.О. Електронний — сучасний 3aci6 навчання // lc в tilk0,1i. 2004. — 2.
4. В.О. Електронний з iCTOPii для 1 1 -го класу // комп'ютер у та ci,M'T.З.
5. В.О. Електронний — сучасний 3aci6 навчання //
Укратни. —2004.—Ngl 4.
6. В. Викорисгання комп'ютера на уроках дисцип // та правознавство. 2005. — Уд 14 (42).
7. Ладичепко Т. Електронний програмний 3aci6 з icropiT — // Icropi54 в пжолах
складова роботи вчи'гсля „(з практики запроваджсння комп'кугерних на icTopii) // в школах УкраТни. 2005. —N21.
9. Фо.мснко А., Пометун О. глрогра.ми з iCTOPiT та до Тх використання на уроках в пж•олах УкраТни.
—М3.