Квест – це ігрова технологія, при реалізації якої відбувається процес
виконання учнями навчальних, пошуково-пізнавальних,
проблемних завдань відповідно до ігрового задуму/сюжету,
під час якого учні добирають та упорядковують інформацію,
виконують самостійну, дослідницьку роботу, що
сприяє систематизації та узагальненню вивченого матеріалу,
його збагаченню та поданню у вигляді цілісної системи.
Квест - пригодницька гра (синоніми: квест (трансліт. англ. Quest – пошуки), Adventure (англ. пригода)).
Квест - технологія
Виступ Кралько Яни Миколаївни,
учителя фізики КЗО «Покровської ЗОШ І-ІІІ ст. №2»
Сьогоднішній наш виступ хотілось би розпочати такими словами:
“Когда вам в голову пришла хорошая идея,
действуйте незамедлительно.”
Билл Гейтс
Сьогодні, в час бурхливого розвитку науки і техніки, як ніколи, молодому поколінню потрібні міцні і ґрунтовні знання про навколишній світ. Дати ці знання, перетворити процесс навчання в цікаву і посильну справу для кожного учня і є основним завданням вчителя.
Як же зробити навчання фізики доступним для кожного?
На нашу думку, потрібно будувати процесс навчання так, щоб учень розумів і сприймав мету, поставлену вчителем, щоб учень був активним учасником реалізації цієї мети. Потрібно навчити учнів спостерігати, аналізувати побачене, відтворювати в дослідах, встановлювати причини, робити свої висновки чи погоджуватися з висновками вчених. Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес та мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Досягти цього можна, використовуючи різноманітні сучасні інтерактивні методи навчання, адже інтерактивне навчання забезпечує стовідсоткове включення кожного учня в роботу, дозволяє легше здійснювати перехід від простих до складних завдань. Сплановані заздалегідь навчальні ситуації дають змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу. Окрім зовнішнього результату – задіяності всього класу, і навіть слабких учнів до роботи, а також покращення результативності навчання, дані технології мають і значно глибший, виховний аспект. За допомогою інтерактивних вправ учні вчаться осмислювати актуальні явища громадського, культурного життя, поважати та відстоювати власну думку, а також розуміти, що не завжди думка більшості є істиною.
Ми б хотіли сьогодні з вами розглянути квест-технологію.
Квест – це ігрова технологія, при реалізації якої відбувається процес
виконання учнями навчальних, пошуково-пізнавальних,
проблемних завдань відповідно до ігрового задуму/сюжету,
під час якого учні добирають та упорядковують інформацію,
виконують самостійну, дослідницьку роботу, що
сприяє систематизації та узагальненню вивченого матеріалу,
його збагаченню та поданню у вигляді цілісної системи.
Квест - пригодницька гра (синоніми: квест (трансліт. англ. Quest – пошуки), Adventure (англ. пригода)).
У 1970 роки термін «квест» був запозичений розробниками компюттерних ігор (програмістом Вільямом Кроутером), метою яких є рух по ігровому світу до якоїсь мети. ЇЇ досягнення стає можливим тільки в результаті подолання різних перешкод шляхом вирішення завдань, пошуку і використання предметів, взаємодії з іншими персонажами.
Основна ідея квесту: розвиток навчально-пізнавальної активності в умовах,
коли всі психічні процеси учня, його увага, емоційно-вольова сфера готові
до активного опрацювання навчального матеріалу.
За формою проведення квести бувають:
Ми сьогодні розкажемо вам про веб-квести .
За терміном реалізації : короткострокові (1-3 заняття); довгострокові (семестр або навчальний рік).
За формою роботи: групові; індивідуальні.
За предметним змістом: моно квест; міжпредметний квест.
Веб-квест складається з таких елементів:
· вступ, де зазначаються терміни проведення певної самостійної
роботи і задається вихідна ситуація;
· завдання різного ступеня складності для самостійного виконання
– розподіл обов’язків за ролями;
· посилання на ресурси мережі– надають можливість знайти і
«завантажити» необхідний матеріал: електронні адреси, тематичні чати, книги або методичні посібники, що знаходяться в бібліотеках (деякі ресурси вжеможуть бути скопійовані на веб-квест);
· поетапний опис процесу виконання завдань з поясненням
принципів переробки інформації, допоміжними питаннями, що натякають на
правильні рішення, причинно-наслідковими таблицями, схемами, діаграмами;
· висновки– містять орієнтовні результати виконання завдання, шляхи
подальшої самостійної роботи із зазначеної теми і ті галузі, де можливо
застосувати отримані результати і навички.
Розглянемо приклад веб-квесту, який, на мою думку, відповідає
вимогам до такого виду самостійної діяльності учнів. Вивчаючи тему у
9 класі або у 8 класі за новою програмою «Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями» ми вирішили створити проект в інтернеті (блог) або веб-квест. Учні об’єдналися в групи: теоретиків, аналітиків і практиків. Кожна група отримала своє завдання. Група теоретиків збирають інформацію про принцип дії побутових приладів
( мобільних телефонів, радіотелефонів, комп’ютерів, мікрохвильових печей) і створюють презентацію і розміщують її на блозі.
Група аналітиків аналізують даний матеріал, дослідують вплив побутових приладів на організм людини, складають діаграму і розміщують її на блозі.
Група практиків розробляють рекомендації щодо їх безпечночго використання і створюють буклет або бюлетень, розміщують його на блозі.
І щоб закріпити всі ці знання учні повинні були пройти тест (запитання були підібрані по тому матеріалу, який було підібрано в інтернеті.), який розміщено на блозі і який створено було на гуглі. Дітям дуже сподобалась така робота, так як вони дуже полюбляють користуватися інтернет-ресурсами.
У цьому році 135років з дня народження Якова Ісидоровича Перельмана, науковця єврейського походження, видатного популяризатора фізики, математики та астрономії, одного із засновників жанру науково-популярної літератури та цікавої науки, автора поняття “науково - фантастичне”. Він написав багато цікавої літератури, є автором широко відомих книжок, де цікаво розповідають про науку. Ім’ям цієї людини назвали кратер на Місяці, діаметром 46 км. Так як у його роботах дуже цікаво описується «чому бумеранг повертається?», ми вирішили створити веб-квест «Створення моделі бумерангу і дослідження механізму його польоту».Так як і в попередньому проекті 11-А об’єднала у ти групи теоретиків, аналітиків, практиків; кожна група виконувала своє завдання: теоретики працювали з матеріалом в мережі Інтернет, досліджували історію створення бумеранга, їхнє завдання було створити гул-форму, тобто тести.
Аналітики аналізували матеріал, створювали рекомендації щодо запускання бумеранга, аналізували чому ж бумеранг повертається, створювали презентацію, знаходили відеоматеріали по даній темі.
Практики створили бумеранг з паперу та фанери, запускали ці бумеранги, і досліджували чи повертається бумеранг різної маси. Їхні звітність це створені бумеранги і фото зроблені при дослідженні.
Весь цей матеріал ми виклали на блозі, тобто ми створили веб-квест.
City-квест – командні квести, що проводяться в парках, торгових центрах, метро та ін., в окремих районах міста або в місті в цілому. Сіті-квест розвиває в учінів комунікативні здібності, вони вміють швидко орієнтуватися на місцевості, вони полюбляють розгадувати різні загадки, і в кінці сіті-квесту отримати приз або скаб, під час проведення сіті-квесту учні активні, готові до нових завдань і загадок.
В своїй роботі Сіті-квест це той самий конкурс «Котигорошко» до нього складається маршрутний лист із станціями на кожній станції є своє завдання, яке учні повинні виконати.
Цей різновид проектної роботи дуже подобається учням.