Стаття на тему: "Зовнішній вигляд сучасного вчителя"

Про матеріал
Стаття на тему: "Зовнішній вигляд сучасного вчителя" (один з підходів сучасного вчителя до навчання учнів)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   ...Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній. Жалюгідна кожна людина, що відстала від свого часу; поява ж учителя молоді, який сам живе в минулому, викликає лише співчуття всіх людей, які живуть у ногу із своїм часом і мислять суголосно зі своїми сучасниками.

А.Дістєрвег

 

 

 

     Так що ж сьогодні вдягнути на роботу? Це далеко не просте запитання постає перед нами щоранку, а відповідь на нього залежить як від матеріальних можливостей, так і від смаку, стилю, погодних умов і звичок окремої людини.

      Ідеальною формою одягу для вчителя є така, що сприяє зосередженню уваги учнів не на вивченні деталей одягу, а саме на засвоєнні матеріалу. Таким одягом може бути діловий костюм (з латинської “костюм” означає “спосіб життя”), що підкреслює професійні, особисті якості й офіційність стосунків з учнями. До ділового костюма відносять піджак зі спідницею або брюками та блузку.

   На жаль, не завжди заробітна плата вчителя дозволяє йому пристойно вдягатись і купувати дорогий діловий одяг, адже витрачати значні суми на постійне оновлення гардеробу готовий далеко не кожний, так само як і носити протягом цілого року один і той самий костюм. Ось і виходить, що більшість жінок давно перестали приділяти увагу офіційності та стильності власного вбрання,вибираючи в одязі перш за все зручність, доступність і практичність.

    Культура одягу має не менше значення, аніж культура поведінки. В одязі завжди мають бути присутні чистота і охайність. Іншими словами, одяг є певною візитною карткою вчителя. “Одяг і одягає, й відкриває л.дину”, стверджує відомий афоризм. Він повинен бути зручним і в той час не суперечити загальноприйнятим вимогам пристойності. Психологія одягу розглядає оформлення зовнішності як багатовимірну інформацію про особу. При формуванні першого враження про особу одяг є найважливішою складовою, оскільки, як правило, він сприймається оточуючими як знак привабливості або непривабливості.

       В одязі найбільш інформативними є три речі: ціна, стиль і колір. “Упізнати” якісний та модний одяг може кожний, навіть якщо він і не розбирається в останніх модних тенденціях. Так, ахроматичні кольори, такі як чорний, білий та сірий, піднімають статус особи в очах оточуючих, а яскрава гама, навпаки, може впливати на якість засвоєння матеріалу класом, привертаючи увагу виключно до зовнішнього вигляду вчителя. Вибираючи пастельні, спокійні кольори, ви можете бути впевнені, що увага буде сконцентрована саме на викладенні вашого матеріалу.

    Отже, вдало підібраний гардероб допоможе своєму власнику не тільки справити сприятливе враження на оточуючих, а й підкреслити його професійні та особисті якості.

     Як засвідчують педагоги-практики, вплив учителя на учнів починається після першого візуального знайомства. Він, зрозуміло, не є прямий, але це не заперечує його значущості. Тому позиція має бути однозначною: зовнішність учителя – не дрібниця, це завжди важливо й актуально, це сходинка до успіху у справі виховання учнівської молоді.

      Існують практичні рекомендації, які допоможуть запобігти помилок, які нерідко зустрічаються в реальному житті.

1. Не слід одягатися ультрамодно. Незвичайний фасон одягу відволікатиме увагу учнів, а також вбрання занадто яскравих тонів стомлюватимуть і дратуватимуть дітей.

2. Не варто навіть молодому вчителю з’являтись у школі в шортах.

3. Не бажано одягати брюки, особливо джинси. Залиште такий одяг для відпочинку.

4. Не втрачайте почуття міри: навчіться чітко визначати, коли необхідно одягати класичний костюм, коли робочий халат, святкову сукню, а коли – светр і джинси.

5. Не впадайте у крайності, не вдягайтесь у чоловічий стиль.

6. Не перетворюйтесь на “синю панчоху”, тобто носіть той одяг, що вам до вподоби і до лиця: естетично витриманий, ошатний, модний, елегантний.

7. Не захоплюйтеся сіро-буденним одягом.

8. Не забувайте, що одяг завжди має бути охайним, чистим, відпрасованим, зручним і не заважати працювати з класом.

9. Не знімайте піджак на роботі, блузка може бути пом'ятою.

10. Не носіть тривалий час один і той же одяг, Варто якнайчастіше “оживляти” його, комбінувати, прикрашати.

11. Не носіть взуття босоніж, на високих підборах, бо його стукіт відволікає увагу учнів і крім того, швидко стомлюються ноги.

12. Не знаходьтеся у приміщенні в теплих чобітках.

13. Ні в якому разі не перебувайте у приміщенні школи у головному уборі. Це стосується як чоловіків, так і жінок.

14. Не забувайте, що довге розпущене волосся заважає під час роботи з учнями.

15. Не експериментуйте надмірно зі своїм волоссям, аби дивакуваті зачіски і часті зміни кольору не відволікали уваги учнів.

16. Неприпустимо вчителям чоловікам приходити до школи неголеними.

17. Не рекомендується прикрашати себе занадто дорогими і яскравими коштовностями чи біжутерією, які, до того ж, заважають працювати і спілкуватися з учнями.

18. Не варто користуватися дезодорантами, туалетною водою чи одеколоном з різким, сильним запахом.

19. Ніколи не підкреслюйте своє мімікою чи жестами негативні сторони чи дефекти зовнішності, характеру і темпераменту учнів.

20. Ніколи не вказуйте на учня пальцем.

21. Не жестикулюйте надмірно, бо жести мають лише підкреслювати слово.

22. Не метушіться у класі, бо це дратує учнів.

23. Ніколи не обирайте “закриту” позу.

24. У роботі з дітьми уникайте пози “лева” чи “наглядача”, бо діти непогано читають мову естів і вчителю варто її досконало засвоїти.

25. Не допускайте мовленнєвих шаблонів і виразів, слів – паразитів.

26. Не забувайте, що голос учителя має бути відкритим, виразним, гнучким, витривалим. У ньому має звучати впевненість, мажорність.

27. Не припускайтеся помилок і орфоепії.

28. Неприпустимо, щоб у вчителя були природні дефекти, які не можна виправити.

29. Не слід забувати, що людину, дитину легко образити не тільки словом, а й інтонацією.

30. Не дозволяйте собі спілкуватися з учнями мовою “суржика”.

31. Не забувайте, що володіння словом, технікою вираження своїх думок, почуттів рідною мовою, різними мовними стилями, технікою драматичного мовлення, фонаційного дихання та дикцією потребує постійного вдосконалення шляхом спеціальних вправ.

    Сучасне життя змінюється дуже швидко. Напевно, одна з професій, фахівці якої мають змінюватись одночасно з нею, це професія вчителя. Адже кожне покоління має справу з новими досягненнями, проблемами та турботами. І першими, хто вказує стежку в іноді незрозумілому, а під час і ворожому для школярів світі, є звичайні вчителі.

 


 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

1. Волкова Н.П. Педагогіка — К.: Академія, 2001 — С.426-429.

2. Макаренко А.С. Твори: У 7-ми т. - Т.5 — С.201, 203.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 січня 2020
Переглядів
1488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку