У статті "Набуття нових знань за допомогою інформаційно-комунікативних технологій у освітньому процесі з фізичної культури" розкрито форми і методи роботи, що сприяють формуванню позитивної мотивації учнів до занять фізичною культурою, позитивно впливають на їхню інтелектуальну, емоційно-вольову і мотиваційну сфери.
Набуття нових знань за допомогою інформаційно-комунікативних технологій у освітньому процесі з фізичної культури
Одним із основних завдань у сфері фізичної культури та й шкільної
освіти в цілому – це створення умов для виявлення і розвитку здібностей
учнів, розвитку навчально-пізнавальної активності та творчої
самостійності.
Використання інформаційних комп'ютерних технологій (ІКТ) в позаурочній діяльності і на уроках робить предмет фізична культура сучасним.
Не дивлячись на те, що урок фізкультури - це практика, тут є місце і теорії. Вчителеві необхідно знаходити і використовувати такі методи навчання, які дозволили б кожному учневі проявити свою активність, свою творчість, активізувати рухову і пізнавальну діяльність.
Сучасні педагогічні технології, а так само використання Інтернет – ресурсів, нових інформаційних технологій, дають можливість педагогові досягти максимальних результатів.
ІКТ дозволяють організувати освітній процес на новому, вищому рівні, забезпечувати повніше засвоєння навчального матеріалу. Інформаційно комунікативні технології дозволяють вирішити проблему пошуку і зберігання інформації, планування, контролю і управління заняттями фізичною культурою, діагности стану здоров'я і рівня фізичної підготовленості тих, що займаються.
Використання презентацій на уроках дозволяє детальніше і наочно надавати теоретичний матеріал, що робить процес освіти найбільш ефективним. Цей вигляд роботи може бути використаний при вивченні техніки виконання розучуваних рухів, оскільки за допомогою наочної картинки даний рух можна розбивати не лише на етапи виконання, але і коротші фрагменти, і створити правильне представлення рухових дій, що вивчаються про техніку.
За допомогою презентації також можна доступно пояснити правила спортивних ігор, тактичні дії гравців, барвисто піднести історичні події, біографії спортсменів. Наявність візуального ряду інформації дозволяє закріпити в пам'яті.
Створення флеш-презентацій і відеороликів з комплексами загальнорозвиваючих вправ можуть стати помічниками вчителеві. Такий матеріал може бути використаний також вчителями – предметниками при проведенні ранкової зарядки. Одним з видів домашнього завдання може бути створення презентації по темах:
Діти можуть виконувати такі завдання як самостійно, так і в групах, що дозволяє переходити їм до виконання проектів, проявляючи свою творчість.
На уроках також можливе проведення тестування з метою перевірки і закріплення знань учнів.
У позакласній роботі також можна використовувати ІКТ: представлення команд, оформлення змагань, опис конкурсів і так далі.
Електронні освітні ресурси, також дозволяють учням удома детальніше познайомитися з вивченою темою на уроці, знайти необхідні вправи для вдосконалення своїх фізичних якостей і поповнити багаж своїх знань в області фізичної культури і здорового способу життя.
Основні цілі вчителя при використанні інноваційних технологій – це добір форм та напрямів роботи, які будуть спрямовані на формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, стану фізичної підготовленості.
Учнів старших класів цікавлять уроки-практикуми, на яких вони отримують не тільки спрямоване навантаження, а ще й наукове, методичне обґрунтовування своєї діяльності.
Інтегровані з іншими предметами уроки розширюють та поповнюють знаннями учнів, доказують, що тільки розвинена людина може досягти високих результатів.
Використання комп’ютерних технологій, інформаційно-комунікативних технологій, зокрема презентації, допомагає засвоїти теоретичний матеріал, зацікавлює учнів в знаннях теорії.
Учні самі готують презентації за окремими темами теорії, наприклад:
Використовуючи відеоматеріали при вивчені техніки видів спорту, з учнями аналізується матеріал та використовується на практиці.
Здоров’язберігаючі технології на уроках присутні постійно. Учні розподілені на групи для занять на уроках фізичної культури, дозування вправ розраховані на основну, підготовчу та спеціальну групи. На уроках учні навчаються використовувати засоби самоконтролю за фізичними навантаженнями.
Тому праця з дітьми приносить задоволення, з’являються нові ідеї, нові підходи, нові форми роботи, надбання досвіду, який з часом вимальовується у власний творчий стиль, переростає в чітку педагогічну систему роботи.
Спостереження за учнями у процесі інноваційної форми діяльності на уроці дозволило визначити такі позитивні ознаки:
1