Стаття "Опис досвіду вчителя англійської мови"

Про матеріал
Вивчення іноземної мови покликане сформувати особистість, здатну брати участь у міжкультурній комунікації. Найкращим показником мого успіху на кожному уроці є самі учні. Саме діти, їхні емоції та зацікавленість є індикаторами того, чи я рухаюся в правильному напрямку на уроці та в позашкільній діяльності. Тому, намагаючись виконати шкільну програму, я все ж таки вношу свої маленькі корективи. Тому пропоную вашій увазі опис мого досвіду роботи як вчителя англійської мови у початковій школі.
Перегляд файлу

Опис досвіду роботи вчителя англійської мови

КЗ «Бугаївський ліцей Ізюмської районної ради Харківської області»

Червенко Анни Анатоліївни

Усвідомлення необхідності володіти хоча б однією іноземною мовою прийшло і в наше суспільство.  Зростаюча потреба у спілкуванні та співпраці між країнами та народами з різними мовами та культурними традиціями вимагає суттєвих змін у підході до викладання іноземних мов у школі. Стрімкі зміни, що відбуваються в українському суспільстві, осучаснення освітньої системи, ставлять українську школу перед необхідністю оновлення змісту та методів навчання іноземних мов. Саме тому Міністерством освіти і науки України було прийнято рішення про створення нової програми з іноземних мов, починаючи з 1 класу.

   Початок навчання з 1 класу становить перед шкільною освітою нове завдання – забезпечити психофізичну готовність дитини до навчання іноземних мов, мусить мати переважно діяльнісний характер, а не інформативний, оскільки діти успішніше вивчають мови через дії мовленнєві й не мовленнєві, та їх інтеграцію через реальні спроби спілкування або використання завдань за допомогою спілкування. Тому збільшується роль вчителя, який виступає тепер не стільки в ролі того, хто подає інформацію і дає інструкції учням, а більш як повноважний учасник комунікативного процесу, партнер у спілкуванні, радник  щодо оволодіння мовленнєвими засобами комунікації. А як залучити учнів до творчої співпраці, як ефективно підготувати та провести урок, як використати особисто-орієнтовані завдання, як створити доброзичливу атмосферу уроку – це ті питання, які я кожен раз, готуючись до уроку,  ставлю перед собою.

  Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці - той відстає». Я не хочу відставати, тому мушу рухатися вперед, намагаючись бути на уроці та поза ним і актором, і режисером, і дипломатом, і психологом, і новатором, і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Проблема викладання іноземної мови у школі в даний час особливо актуальна, тому що зміни в характері освіти все більш явно орієнтують його на вільний розвиток людини, на творчу ініціативу, самостійність учнів, конкурентоспроможність і мобільність майбутніх фахівців. Вивчення  іноземної мови покликане сформувати особистість, здатну брати участь у міжкультурній комунікації.

 Найкращим показником мого успіху на кожному уроці є самі учні. Саме діти, їхні емоції та зацікавленість є індикаторами того, чи я рухаюся в правильному напрямку на уроці та в позашкільній діяльності. Тому, намагаючись виконати шкільну програму, я все ж таки вношу свої маленькі корективи.

      Для учнів початкової школи мовленнєві завдання, що спираються на пошуково-дослідницьку діяльність – ігри й пісні з рухами, завдання з малювання, розфарбовування, різання, приклеювання, фізичні вправи – мають комунікативну цінність, є досить продуктивними для сприйняття й засвоєння знань з англійської мови. Під час таких уроків англійська мова стає не метою навчання, а засобом спілкування, елементом гри, правила якої встановлюють самі учні.

 На своїх уроках я використовую різноманітні інформаційно – комунікаційні технології.


З учнями 1 класу ми працюємо за мультимедійним супроводом до підручника «English with Smiling Sam». Завдання, що містяться у цьому супроводі, ми виконуємо на інтерактивнній дошці. Діти сприймають заняття та ігри як веселе та корисне проведення часу, результатом якого є збагачення знань з англійської та мотивація до  її вивчення.


Наочність та інтерактивність – ось основна перевага моїх уроків.

В своїй роботі я використовую багато різноманітних вправ, а саме:

 


Для засвоєння нових лексичних одиниць я використовую вправу «З'єднай пазл»


Розвиваю навички письма розгадуванням кросвордів.

 


Навички з аудіювання розвиваю прослуховуванням англійських текстів та розфарбовуванням малюнків.


Після індивідуального читання розвиток граматичних навичок відбувається через знаходження правильної відповіді з наступною взаємоперевіркою між учнями.

Обов’язковим релаксом уроку є «Dance-Breaks», під час яких діти співають англомовні пісні та виконують довільні ритмічні рухи.

Під час вивчення у 3 класі теми «Fruit and vegetables» я використовую дидактичну гру «Чарівні кошики», яка сприяє кращому запам'ятовуванню нових слів.

Моїм учням дуже подобаються ігри «Забий гол», «Чарівний мікрофон», «Чарівний м'ячик» та «Чарівні мухоловки»

Дані ігри я використовую під час узагальнення та систематизації знань.

Я вважаю, що  використання цих вправ сприяють розвитку пізнавальної активності учнів. Такі заняття викликають у дітей емоційний підйом, навіть байдужі до навчання учні охоче працюють на уроці.

Особливу увагу приділяємо мовному портфоліо. Діти з величезним задоволенням виконують цікаві завдання та проекти. Цей вид діяльності інтегрує усі чотири види мовленнєвих навичок ще й граматику. Мотивація дуже висока завдяки тому, що учні можуть зробити власний вибір, залучити  до проекту свої інтереси та досвід.

Отже, для мене є важливим вміти мотивувати навчальну діяльність школярів, пробуджувати в них бажання спілкуватися, пізнавати культуру та звичаї країн світу, стимулювати до творчого здобуття знань, сприяти становленню самостійної творчості у різних сферах життя, виховувати толерантність у відношенні до  оточуючих і патріотичне ставлення до своєї Батьківщини.

 Я працюю у початкових класах тому не маю переможців олімпіад та МАН, але я впевнена, якщо діти дають гарні результати вже у початковій школі, то в майбутньому обов’язково будуть не тільки переможцями олімпіад та МАН, але й просто не байдужими як до особистого розвитку людьми таі і до розвитку потенціалу країни вцілому.

 Я дуже хочу стати гарним вчителем . Бо, як говорив В.Сухомлинський "Далеко не кожен стане вченим, письменником, артистом, далеко не кожному судилося винайти порох або велосипед, але майстром своєї справи має стати кожен". Абсолютно переконана, що успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина має право на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати лише якісна освіта. Тож головний вектор на моїх уроках завжди спрямований на концепти Нової української школи, ключовим із яких є саме іншомовний!

docx
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку