Основним робочим документом педагога – організатора є його план роботи. Складаючи план роботи на початку навчального року, зміст виховних заходів узгоджую з планом роботи школи, планами виховної роботи класних керівників та класоводів, психолога, вчителів- предметників. Адже вміло складений план є документом, який захищає педагога – організатора від хаотичної діяльності і доводить системний підхід щодо організації виховного процесу. Плани роботи:
-
щоденний,
-
тижневий,
-
на місяць,
-
на семестр,
-
річний.
План стає помічником в роботі з учнівською молоддю, передбачає створення учням умов для вибору різних видів та форм діяльності, своєї позиції в планованій роботі. При плануванні необхідно забезпечити послідовність змісту і форм діяльності. Виключити невиправдане дублювання, враховуючи попередній досвід, бачити перспективи в роботі.
Річний план педагога-організатора складається на основі шкільного річного плану виховної роботи, який базується на законодавчих актах, розпорядчих наказів департаменту ОДА та департаменту з гуманітарних питань міської ради, та не будемо забувати про власну ініціативу, особливість закладу та його творчість.
Склавши річний план педагога-організатора, можна приступати до наступного планування: робота за семестрами.
Тижневий план роботи включає в себе розділи:
|
ДНІ ТИЖНЯ
|
|
Понеділок
|
Вівторок
|
Середа
|
Червер
|
П»ятниця
|
Викладацька робота
|
|
|
|
|
|
Проведення робочих та святкових лінійок
|
|
|
|
|
|
Організація дозвілля на перервах
|
|
|
|
|
|
Підготовка та проведення загальношкільних заходів
|
|
|
|
|
|
Співпраця з установами
|
|
|
|
|
|
Робота з активом учнівського самоврядування
|
|
|
|
|
|
Індивідуальна робота з учнями
|
|
|
|
|
|
Самоосвіта
|
|
|
|
|
|
Участь у нарадах, педрадах
|
|
|
|
|
|
Термінові справи
тижня
|
|
|
|
|
|
Щоденний план:
Викладацька робота
|
Підготовка до загальношкільних виховних заходів
|
Робота з шкільним активом самоврядування
|
Організація шкільного учнівського самоврядування
|
Загальношкільні заходи
|
Участь у районних заходах
|
Непередбачена робота
|
Термінові справи тижня
|
Підготовка до районних конкурсів та турнірів
|
Самоосвіта
|
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ
ДЛЯ ЩОДЕННОГО ПЛАНУ
ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА
-
Організаційні питання, пов’язані з початком робочого дня, тижня. Спільно з черговими брати участь у перевірці відвідування учнями школи, санітарного стану, випуск блискавок і т. д.
-
Огляд преси, новинок роботи.
-
Співпраця з органами учнівського самоврядування (засідання школи, комісії і т.д.).
-
Проведення бесіди у класах "Твої доручення", або "Що значить бути вихованою людиною".
-
Репетиція окремих елементів свята "Ходить гарбуз по городу" (для молодших школярів).
-
Акція "Милосердя" (проведення організаційної роботи, пов’язаної з проведенням акції – оголошення, виступ по шкільному радіо і т. д. ).
-
Брати участь в засіданні ради школи з проблем профілактики правопорушень серед неповнолітніх.
-
Культпохід в музей, цирк, театр, кіно і т.д.
-
Спільно з активом, класним керівником брати участь в проведенні рейдів, перевірок дотримання учнями правил внутрішнього розпорядку та правил для учнів.
-
Допомогти прес-центру у випуску чергового номера газети "Очима чергового", "За знання" і т.д.
-
Провести облік зайнятості учнів в гуртках, клубах, секціях.
-
Брати участь в роботі семінару-практикуму класних керівників з проблем., свято для молодших школярів "Подорож у казку".
-
Співпраця з комісією у справах неповнолітніх і кримінальною міліцією з метою підвищення ефективності правовиховної роботи та у проведенні правопорушень.
-
Підготовка до загальношкільної робочої лінійки по підсумках роботи за вересень, жовтень і т. д.
-
Засідання учнівського комітету (ради),участь в роботі засідання.
-
Участь в роботі (проведенні) тижня української літератури "Слався рідна мово".
-
Участь в роботі засідання комісії.
-
Підготовка до КВК, брейн-рингу і т.д.
-
Уточнити списки дітей-сиріт, напівсиріт, дітей-інвалідів, дітей, схильних до правопорушень, дітей з багатодітних сімей, обдарованих дітей.
-
Розподілити (спільно з членами учкому) територію школи для організації суспільно-корисної праці.
-
Брати участь в інструктивно-методичній нараді (чи методоб’єднанні кл.керівників та класоводів) знайомити їх навичками методичної літератури.
-
Загально шкільне свято "Родина", "Родина від батька до сина", участь в проведенні батьківських зборів.
-
День ігротеки (в молодшій школі, ланці типу "Світлофор").
-
Допомогти учнівському комітету (раді) в організації виставки квітів, "Осіннього балу".
-
Провести загально шкільну зустріч-дискусію з людьми різних професій (медиками, психологом, працівниками правоохоронних органів, суду, прокуратури, різних соціальних служб, відділів).
-
Загальношкільна виховна година "Лишити добру пам’ять", приурочена дню пам’яті померлих - 1 листопада, запалення свічок на могилах померлих, покладання квітів, прибирання могил, пам’ятників.
-
Надати медичну допомогу органам учнівського самоврядування в проведенні дня самоуправління в школі.
-
Вести індивідуальну роботу з учнями, схильними до правопорушень.
-
Акція "Прикрасимо школу, в якій навчаємось".
-
Санітарний день.
-
Загальношкільна лінійка по підсумках.
-
Взяти участь у проведенні тижня.
-
Загальношкільні бесіди, виховні години "1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом".
-
Рейд бережливих (спільно з членами учкому, комісій).
-
Загально шкільна конференція, участь у підготовці, роботі конференції.
-
Виховні години в класах "Наші символи" (про державні, народні символи), участь у проведенні виховних годин.
-
Підготовка до огляду худ. самодіяльності школи, допомога в організації та підготовці огляду.
-
Виступ на засіданні методоб’єднанні класних керівників, педраді, виробничій нараді, конкретно вказати по якій проблемі.
-
Індивідуальна робота з творчо обдарованими дітьми.
-
Проведення репетицій окремих елементів (свят, конкурсів, зборів, лінійок...).
-
Загально шкільний фестиваль "Збережемо планету разом".
-
Масові новорічні щедрування , колядування.
-
Підготовка до загально шкільного свята.
-
Взаємовідвідування уроків, виховних годин.
-
Робота над складанням сценарію.
-
Залучати учнів (особливо важко вихованих) в гуртки , які працюють в ЦПР та ДТ, СЮТур, дитячій юнацько-спортивній школі, і т.д.
-
Систематично аналізувати стан виховної роботи в школі, звертати увагу на проблемні питання і т. д. Виходячи з аналізу практикувати проведення цілого циклу заходів в зв’язку з даною проблемою.
-
Вести спільно з учнями (профільними штабами) пошукову роботу по написанню і створенню літописів своєї школи, краю, талановитих і відомих людей міста.
-
Співпраця з наставником, закріпленими за дітьми з девіантною поведінкою, зробити аналіз зайнятості учнів в позаурочний час.
-
Провести (спільно з органами правопорядку рейди "Вулиця" і т. д.
-
Бесіда, робоча нарада із заступником директора школи з питань виховної роботи (по проблемі, підсумках роботи і т. д.).
-
Прес-турнір "Гостре про творчий конкурс юних поетів, прозаїків, журналістів, фотокореспондентів".
-
Конкурс-репортаж (з батьківських зборів, шкільної їдальні, уроку, кабінету заступника директора і т. д.).
-
Брати участь в роботі загально шкільних та класних зборах.