ТЕМА
«Створення системи надолуження освітніх втрат учнів з математики».
Підготувала вчитель початкових класів:
Міляр Катерина Володимирівна,
Ганнівський ліцей Петрівської селищної ради,
Олександрійського району,
Кіровоградської області.
Кропивницький
2024
Зміст
І. Вступ.
II. Етапи подолання освітніх втрат.
ІІІ. Завдання та інтерактивні вправи.
IV.Висновок.
V. Список використаних джерел.
Вступ
Що ми розуміємо під освітніми втратами?
Освітні втрати - це прогалини у знаннях і навичках, які виникають у здобувачів освіти під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків.
Неможливість продуктивно навчатися з початку війни і постійні перерви у навчальному процесі освітніх закладів спричинили масові освітні втрати в учнів усіх вікових категорій. Представники Сектора освіти Світового банку вважають, що через пандемію та війну освітні втрати в Україні можуть становити понад один рік. Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти проаналізували напрацювання вітчизняних і зарубіжних науковців та запропонували дослідження, яке допоможе педагогам опанувати необхідну термінологію, повʼязану з освітніми втратами, а також ознайомитися зі способами вимірювання та подолання цих негативних явищ [1].
Мета створення завдань для подолання освітніх втрат полягає в тому, щоб надолужити прогалини в знаннях дітей. Також треба підтримувати дітей, говорити, що усе вийде, треба тільки наполегливо попрацювати і ми досягнемо бажаного результату.
Щодо актуальності поставлених завдань, то завдання складаються після проведення діагностичних робіт, коли вчитель знає, які прогалини в знаннях є у дітей. Також вчитель ставить перед собою завдання, для досягнення мети і для надолуження прогалин у знання дітей.
На виникнення освітніх втрат впливають такі чинники: бойові дії та окупація; повітряні тривоги; виїзд учнівства за кордон; переїзд у межах України; відключення електроенергії; руйнування значної частини закладів освіти.
Принципи організації програм з надолуження освітніх втрат для учнів:
Принцип 1: Програма з надолуження освітніх втрат відповідає всебічним потребам учнів.
Принцип 2: Освітнє середовище є фізично та емоційно безпечним; у ньому існують плани запобігання, готовності та реагування на надзвичайні ситуації.
Принцип 3: Навчальна програма з надолуження освітніх втрат скорочена; пріоритет надається найважливішим компетенціям, їхній інтеграції та закріпленню.
Принцип 4: Навчальний час, форма навчання та іспити можуть бути адаптовані.
Принцип 5: Програма з надолуження освітніх втрат ефективно використовує індивідуальний підхід до навчання.
ІІ.ЕТАПИ ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ ВТРАТ.
Організація роботи з подолання освітніх втрат з математики може включати кілька етапів:
1. Оцініть рівень втрат.
Для ефективного впровадження програм необхідно підготувати діагностичні тести.
2. Плануйте індивідуальний підхід.
Враховуйте потреби кожного учня та його індивідуальні особливості.
Для деяких учнів може бути корисним проводити додаткові заняття поза класом або рекомендувати додаткові вправи і матеріали для самостійного вивчення.
3.Активна взаємодія.
Створіть стимулюючу і сприяючу атмосферу в класі, де учні можуть вільно висловлювати свої думки та питання. Залучайте їх до дискусій, вирішення задач та колективного вивчення матеріалу. Розгляньте можливість розподілу учнів на групи залежно від їх потреб.
4. Засоби візуалізації.
Використовуйте наочні засоби. Використовуйте дошку, презентації.
5. Задачі та вправи.
Підбирайте для учнів різнорівневі задачі та вправи, які відповідають потребам учнів.
6.Мотивація та похвала.
Визначайте цілі для учнів, хваліть їх та підтримуйте при досягненні кожної цілі.
7. Постійна оцінка та корекція.
Слідкуйте за прогресом учнів, аналізуйте результати та вносьте корективи до свого плану навчання, якщо це необхідно.
8.Залучення батьків.
Спілкуйтеся з батьками, пояснюйте їм проблеми, з якими стикаються їхні діти, та запрошуйте до співпраці для підтримки навчання удома.
Стимули для успіху в навчанні.
Наголошуйте учням:
• Важливо не втрачати впевненості у собі.
• Математика може здатися складною, але з достатнім наполегливим навчанням і практикою ви зможете подолати будь-які труднощі.
• Пам’ятайте, що подолання освітніх втрат з математики потребує часу, зусиль і наполегливості.
• Регулярна практика і поступове збільшення складності завдань допоможуть поліпшити свої навички та розуміння математики.
ІІІ.ЗАВДАННЯ ТА ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ.
1.Розв'яжи задачу.
У діжці було 36 л води. До обіду витратили 8 л, а після обіду - 9 л. Скільки літрів води залишилось в діжці?
А.17 Б.19.
В. 91 Г.71.
2. Розв'яжи приклади:
12-9 =
А.3 Б.4
В.12
3.Виконай завдання.
4.Посилання на інтерактивні вправи: https://elpom.com.ua/library-category/online-training/.
5.Я в своїй роботі використовую: Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ. https://naurok.com.ua/post/tizhneviy-keys-1-ukra-nska-mova-i-matematika-2-klas-nush
ІV. ВИСНОВОК.
Кожен учитель може знайти величезну кількість ресурсів. Але використовуйте те, чим ви завжди користуєтесь . Не існує якихось конкретних інструментів для подолання освітніх втрат. Те, що ви використовуєте і використовували на уроках, дотримуючись свого індивідуального плану подолання втрат - і буде вашою роботою по цій проблемі. Тому я бажаю вам творчої наснаги! Давайте будемо з вами діяти і мріяти, тому що, якщо не ми, то хто!
V.Використані джерела:
1. «Навчальні втрати: сутність, причини, наслідки та шляхи подолання»: аналітичний матеріал від фахівців УЦОЯО». http://surl.li/goznk.
2. Як компенсувати «освітні втрати»: рекомендації для органів влади, засновників і директорів закладів освіти. http://surl.li/hbhpv.
3. Тетяна Вакуленко “Ідеального інструменту подолання освітніх втрат не існує, але можна комплексно використовувати найкращий досвід”, http://surl.li/hmthu.
4. Освітні втрати: підходи до вимірювання та компенсації. http://surl.li/jkdr.
5.Освітня платформа для вчителів https://naurok.com.ua/.
6. Інтерактивні вправи на будь-який предмет: https://elpom.com.ua/library-category/online-training/.
7. https://vseosvita.ua/ Всеосвіта.
8. http://www.yrok.net.ua/ Портал вчителя початкових класів «Урок» .