Стаття «Телефонні розмови з батьками»

Про матеріал

Велика частина бесід вчителя з батьками в даний час проходить по телефону, але не кожен з нас знайомий з правилами телефонних розмов. Як зробити телефонні розмови з батьками максимально продуктивними і позитивними? Спробуємо розібратися.

Перегляд файлу

1

 

Телефонні розмови з батьками:                                  секрети ефективного спілкування

          Велика частина бесід вчителя з батьками в даний час проходить по телефону, але не кожен з нас знайомий з правилами телефонних розмов. Як зробити телефонні розмови з батьками максимально продуктивними і позитивними? Спробуємо розібратися.

  1. Визначаємо час для розмови

          Ще на самих перших батьківських зборах учитель записує для батьків свій номер телефону. Зазвичай за цим слідує фраза: "Дзвоніть в будь-який час". Ось і є перша помилка. Відкритість педагога та його постійна готовність допомогти, звичайно, досить важлива, але ми повинні дати зрозуміти батькам, що "будь-який час" - це не 6 година ранку і не 11 година ночі. Та й відволікатися на телефонні дзвінки під час уроку ми також не маємо права. Краще, звичайно, якщо вчитель відразу визначить "прийомні години" і пояснить батькам, що у вільний від занять час ви зможете приділити їм більше уваги. Так що всі претензії, побажання, питання та інші навчальні моменти ви готові обговорити в спеціально відведений для цього час.

  1. По телефону або при особистому спілкуванні?

          Як визначити коло питань, які зручно обговорити по телефону, а про що потрібно говорити тільки при особистій зустрічі? Правило тут просте. По телефону повідомляти просто факти. Ви інформуєте батьків про якусь подію, доносите до їхнього відома важливу інформацію. А обговорення краще залишити для особистої бесіди.

  1. Як часто телефонувати батькам?

          У всіх важливих випадках! Причому не тільки за негативним приводом. Учень здобув перемогу на шкільній олімпіаді, виграв конкурс, написав кращий твір у класі, добре чергував, проявив ініціативу, допоміг товаришу  - обов'язково зателефонуйте і порадуйте батьків. Це допоможе налагодити спілкування в позитивному ключі, а батьки не будуть підсвідомо чекати від ваших дзвінків тільки неприємності. Природно і про негативні моменти краще повідомляти відразу: прогуляв уроки, завалив важливий тест, виник конфлікт з кимось із учителів чи школярів. Важливо максимально залучити батьків в процес навчання та виховання. Не залишайтеся наодинці з проблемами ваших учнів. У вас же є помічники - батьки.

  1. Як правильно повідомляти погані новини

          Зазвичай вчителі телефонують батькам з однієї причини: дитина порушила дисципліну (отримав "двійку", побився, курив на перерві і т.д.). Щоб не викликати відразу негативну реакцію, психологи рекомендують використовувати принцип "сендвіча": тобто, спочатку похвалити, потім пожурити. Навіть в короткій розмові по телефону з батьками можна спочатку відзначити, яких успіхів досягла дитина (похвалити за отриману  високу оцінку, за активну участь в якомусь заході), а потім вже вказати, в чому вона завинила. Обов'язково варто додати, що ви теж переживаєте з цього приводу, запропонувати разом знайти вихід з ситуації, що склалася. По-перше, ви не залишаєте батьків наодинці з проблемою, а по-друге, показуєте, що особисті проблеми кожної дитини вам небайдужі. Тобто, образно кажучи, ви запрошуєте батьків до співпраці.

  1. Як реагувати на агресію?

          Є випадки, що серед батьків зустрічаються люди, схильні по кожній дрібниці роздувати скандал. Якщо замість конструктивної розмови ви чуєте в трубці гучні обурення і бурю емоційних вигуків, правило одне - не реагуйте. Мовчки дослухайте співрозмовника, зрідка вставляючи фрази, що демонструють вашу уважність. Але, ні в якому разі не виправдуйтеся і не намагайтеся щось пояснити. Людина, що знаходиться "в напруженні", все одно не здатна адекватно сприйняти інформацію. Лише коли потік слів вичерпається, обов’язково потрібно висловити своє розуміння проблеми, дати батькам зрозуміти, що ви на їхньому боці і запропонувати обговорити ситуацію в інше, більш зручне час і при особистій зустрічі. Надалі краще розмовляти з такими емоційними батьками не "тет-а-тет", а в присутності третьої особи (директора школи, психолога).

  1. Мобільний етикет

          Телефонний зв'язок настільки міцно увійшов у побут, що психологи виробили навіть деякі правила етикету, що стосується розмов по телефону. Ці правила є симбіозом елементарної ввічливості та деяких психологічних прийомів, які дозволять нам правильно вибудувати розмову і не "скотитися в безодню емоцій", залишаючись в руслі конструктивної бесіди.

  • Слідкуйте за інтонацією. Згідно з дослідженнями, інформація по телефону сприймається на 86% виключно за рахунок інтонації голосу співрозмовника. Решта 14% відводяться на роль слів. Тому говорити потрібно чітко і спокійно. Навіть якщо ви хочете повідомити неприємну новину, не дозволяйте собі "нотки трагічності". Ви телефонуєте просто повідомити про щось важливе.
  • Якщо дзвоните ви - обов'язково привітайтеся і назвіть себе. На жаль, шановні вчителі, буває, що батьки просто не запам'ятовують імена. А якщо співрозмовник в розмові буде зосереджено згадувати, як вас звуть - чи то Любов Іванівна, чи то Марія Петрівна - погодьтеся, ніякого діалогу не вийде. На думку психологів, найкраща фраза для початку розмови: "Добрий день (ранок, вечір)! Я - Марина Іванівна, класний керівник вашого сина".
  • Не вибачайтеся за дзвінок. Всі ці фрази "Вас турбує ...", "Вибачте за турботу!" - зразок свідоцтва про вашу невпевненість, ніби визнання "вибачте, я порушив ваш комфорт і зараз почну приставати з питаннями".
  • Обов'язково уточніть, чи вільний ваш співрозмовник. Можливо, ви подзвонили в позаурочний час і ваш співрозмовник просто не в змозі розмовляти. Схеми розмов по телефону в даному випадку такі:

o Привітатися - представитися - запитати про можливість приділити розмови час - назвати мету дзвінка.

o Привітатися - представитися - назвати мету дзвінка - запитати про можливість приділити час розмови.

  • Говоріть по справі. Батьки - такі ж зайняті люди, як і ви. Тому розмови про погоду, про політику або "за життя" недоречні. Відразу переходьте до суті розмови. Цим ви зайвий раз покажете, як цінуєте час батьків.
  • Обов'язково попрощайтеся. Вкрай негативну реакцію викличе дзвінок в дусі: "Терміново приходите в школу" і наступні за цією ультимативній фразою гудки відбою.
  • Підлаштовуйтеся під темп розмови співрозмовника. Людина, що розмовляє повільно, і інформацію сприймає повільніше. Якщо ви будете тараторити - ваш співрозмовник просто нічого не зрозуміє.
  • Важливо! Не їжте і не паліть під час розмови. Ви помиляєтеся, якщо думаєте, що зможете приховати ваші дії від співрозмовника. Погодьтеся, це неприємно, коли співрозмовник чавкає в трубку.

          Знаючи всі ці нехитрі прийоми, можна налагодити процес спілкування с батьками ваших учнів.

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1420
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку