Стаття "Використання ІКТ в початковій школі"

Про матеріал
Урок із застосуванням комп'ютерних технологій не тільки пожвавлює навчальний процес, але і підвищує мотивацію кожного учня у навчанні
Перегляд файлу

                       Використання ІКТ в початковій школі

 

Інформатизація освіти – процес, у якому політичні, соціально-економічні,

технологічні й правові механізми тісно пов’язані на основі широкого

застосування комп’ютера, засобів, систем колективного й особистого зв’язку.

Це реальність, виключити комп’ютер з нашого життя вже не вдасться.                  Урок із застосуванням комп'ютерних технологій не тільки пожвавлює

навчальний процес, але і підвищує мотивацію кожного учня у навчанні.

 Урок, що включає слайди презентації або дані електронної енциклопедії

викликає навіть у пасивних дітей особливий інтерес. Екран притягує увагу,

якої ми часом не можемо домогтися при фронтальній роботі з класом.

Англійське прислів'я говорить: «Я почув – і забув, що я побачив – запам'ятав».

За даними вчених людина запам'ятовує 20% почутого і 30% побаченого, і

більше 50% того, що він бачить і чує одночасно. Таким чином, полегшення

процессу сприйняття і запам'ятовування інформації за допомогою яскравих

образів – це основа будь-якої сучасної презентації.

 Основним видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні  уроки. У цікавій, динамічній, ігровій формі учні молодших класів опановують комп’ютерні засоби, набувають первинних навичок управління комп’ютером та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності.

 ІКТ дозволяють:

- забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання;

- зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок

- реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного

- подання навчального матеріалу;

- підвищити унаочненість навчального процесу;

- забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел;

- індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними

стилями навчання і різними можливостями сприйняття.

- моделювати досліджувані процеси або явища;

- організувати колективну й групову роботи;

- здійснювати контроль навчальних досягнень;

- створювати сприятливу атмосферу для спілкування.

Як показує практика, застосування комп’ютера на уроках у початковій

школі має декілька режимів:

 - демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації);

- індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів);

- комбінований (застосування на одному уроці і демонстрації, і

індивідуальної роботи).

 У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку: у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення вивченого, контролю.

                        Переваги та недоліки використання ІКТ.

1.Застосування сучасних інформаційних технологій у початковій школі

сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу з математики, природознавства, української мови, предметів художньо- естетичного циклу.

2. Оволодіння елементами комп’ютерної грамотності не викликає

суттєвих труднощів у молодших школярів. При цьому комп’ютерні ігрові

програми сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, створюють

позитивне емоційне ставлення учнів до діяльності, опосередкованої

комп’ютером.

3. В процесі комп’ютерно-ігрової діяльності виникає «кооперуючий ефект». Учні у грі проти комп’ютера допомагають, як правило, несвідомо один одному. Шукають раціональні способи організації сумісних дій, навіть в тому випадку, коли така задача їм не ставиться в явному вигляді.

4. Навчаючі і контролюючі програми, програми-тести, програми - редактори стимулюють інтерес молодших школярів до навчальної діяльності, сприяють формуванню логічного, творчого мислення, розвитку здібностей

учнів.

5. Використання інформаційних технологій на уроках в початковій школі

є одним з найсучасніших засобів розвитку особистості молодшого школяра,

формування інформаційної культури.

Маю підстави вважати, що комп’ютер дозволить більш глибоко розвити

резерви дитини, дасть змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з

більшою професійною майстерністю.

Але поряд з перевагами використання ІКТ існують недоліки та проблеми:

1. Немає комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і

вчителів.

2. Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках,

учитель перейде від розвивального навчання до навчання наочно-

ілюстративним методом.

 Таким чином, використання ІКТ допомагає підвищити ефективність уроків,

психологічно полегшує процес засвоєння матеріалу учнями, активізує увагу,

розширює кругозір, підвищує рівень використання наочності на уроці, формує уміння добувати інформацію із різних джерел, обробляти її за допомогою комп’ютерних технологій, підвищує продуктивність праці вчителі і учнів, робить урок привабливим і сучасним.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сікоза Анатолій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
556
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку