Стаття "ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ"

Про матеріал
Розвиток інформаційних технологій дозволяє сучасному вчителю знайти нові підходи до організації уроку. Інтегрування звичайного уроку з комп’ютером дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним.
Перегляд файлу

Педагогічні науки

УДК 373.2.018.43:004                                                              Власенко В. О.

викладач ДФПК КЗВО «ДАНО» ДОР»

 

ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Розвиток інформаційних технологій дозволяє сучасному вчителю знайти нові підходи до організації уроку.  Інтегрування звичайного уроку
з комп’ютером дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. [1, с. 12]

Кожна дитина має брати активну участь у навчально-виховному процесі. Для досягнення цієї мети в педагогіку впроваджуються інноваційні технології. Науковець О. М. Ворожейкіна, автор методичного посібника «100 цікавих ідей для проведення уроку» відносить до передових сучасних технологій:

  •                   інтерактивні методи навчання;
  •                   ігрові методи навчання;
  •                   технологія концентрованого навчання;
  •                   проектну технологію навчання;
  •                   модульне навчання;
  •                   індивідуально-орієнтоване навчання;
  •                   інтегроване навчання;
  •                   проблемне навчання. [2, с.87]

Для реалізації цих методів та щоб урізноманітнити заняття, зацікавити учні та інтегрувати інформаційні технології в освітній процес, вчитель може створювати цифровий навчальний матеріал. Цифровий навчальний матеріал — це навчальний матеріал, що поширюється в цифровому вигляді (наприклад, презентація, відео, аудіо, інтерактивні завдання, тест тощо), містить текст, графічні та мультимедійні елементи, і може бути інтерактивним. [3, с. 15]. Кількість ресурсів для створення цифрового навчального матеріалу просто вражаюча, розглянемо добірку сервісів, які можна використати у навчальному процесі.

Сервіс Liveworksheets  дозволяє перетворити традиційні друковані аркуші (doc, pdf, jpg …) в інтерактивні онлайн-вправи. Такі аркуші можна об’єднувати у зошити та надавати здобувачам освіти доступ до роботи з ними за посиланням. Актуально використовувати при будь-якому форматі навчання.

Дещо відмінним за функціями є сервіс Wizerме в якому можна створити свій власний інтерактивний аркуш. Наповнення аркуша ви обираєте самостійно: відео, тести, відкриті запитання, посилання на інтерактивні вправи LearningApps чи Wordwall, вписати пропущені слова чи співставити пари.

Рlickers — онлайн конструктор тестів для проведення масового одночасного опитування всього класу через смартфон вчителя. За кожним здобувачем освіти закріплюється Qr-код, роздруківку якого вони підіймають під час опитування у класі, повернувши літеру правильної відповіді вгору. Смартфон вчителя зчитує Qr-коди та відображає статистику відповідей. В результаті вчитель має повний аналіз того, як клас засвоїв тему.

Мультизадачний онлайн-сервіс Genially дозволяє створити презентації, інтерактивні зображення, карти, вікторини, плакати, ігри, віртуальні посібники тощо. Інтерактивні зображення можуть бути доповнені покликаннями на відео, музичні файли, картинки з завданнями та містити перехід за посиланням на веб-сторінки. Даний сервіс дозволяє «оживити» будь-яке зображення, наповнити його інтерактивними елементами та розробити цікавий цифровий навчальний матеріал.

Інтерактивні сервіси LearningApps та Wordwall дозволяють створити цікаві інтерактивні вправи різних типів: класифікація, знайти пару, вікторина, заповнити пропуски чи підписати елементи зображення тощо. Ресурс Wordwall також має можливість перемикання між типами завдань, тому створивши лише одну вправу, її можна модифікувати в інший тип вправ лише одним кліком миші.

Комунікація із здобувачами освіти під час дистанційного формату навчання  є досить суттєвою проблемою та потребує окремого розгляду. Сервіс для створення презентацій Nearpod допоможе зробити звичайну презентацію інтерактивною, додати в неї різні види взаємодії: тест, змагання, завдання на об’єднання в пари, заповнити пропуски, опитування тощо. Здобувачі освіти, підключившись до презентації за кодом, можуть давати відповіді під час синхронного формату проведення заняття, а викладач відразу оцінити результати.

Важливу роль у комунікації зі здобувачами освіти відіграє онлайн-опитування. Сервіси Kahoot та Mentimeter допоможуть створити та провести миттєві опитування, а викладач матиме змогу проаналізувати результати та оцінити рівень засвоєння теми.

Вище перераховані платформи для створення цифрових навчальних матеріалів допоможуть розробити цікаві завдання для підтримки досягнень навчального результату, урізноманітнення методів навчання, нададуть зворотній зв’язок та зроблять взаємодію з навчальним матеріалом інтерактивною, тобто дозволять здобувачам освіти взаємодіяти з ним.

 

Список літератури

  1.               Єргіна О. В. Сучасний урок і мультимедійні технології: досвід
    і перспектива. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2008. №2. С. 12-14.
  2.               Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку. Харків: ТОВ Видавнича група «Основа», 2011. 255 с.
  3.               Гущина Н. І. Путівник світом сучасних технологій: посібник для вчителів початкових класів. Київ: Видавничий дім «Освіта», 2018. 32 с.

 

docx
Додано
19 листопада
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку