Статут дитячо-юнацької організації "Козацька республіка"

Про матеріал

Дитячо - юнацька організація «Козацька республіка» є добровільною, незалежною, позапартійною організацією.

Метою діяльності «Козацької республіки» є виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління суверенної України на історично сформованих засадах козацького світогляду та способу життя, виховання всіх на основі відродження національних, духовних і моральних цінностей.

Перейшовши за посиланням ви можете ознайомитись із презентацією учнівського самоврядування ДЮО "Козацька республіка"

https://naurok.com.ua/prezentaciya-uchnivskogo-samovryaduvannya-dyuo-kozacka-respublika-46041.html

Перегляд файлу

 

Статут дитячо – юнацької організації

«Козацька республіка»

 

І. Загальні положення.

  1.               Дитячо - юнацька організація «Козацька республіка» є добровільною, незалежною, позапартійною організацією.
  2.               «Козацька республіка» будує свою роботу на принципах добровільності, демократії і шкільного самоврядування.
  3.               Девіз: «За Україну соборну, незалежну, добро і справедливість».

Вітання: «Слава Україні! - Навіки слава».

  1.               Пісня: «За Україну» (слова М.Вороного).

 

ІІ. Мета і основні завдання

  1.               Метою діяльності «Козацької республіки» є виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління суверенної України на історично сформованих засадах козацького світогляду та способу життя, виховання всіх на основі відродження національних, духовних і моральних цінностей.
  2.               Завданням «Козацької республіки» є:
    •                  вивчення історії козацтва;
    •                  відродження та збереження народних традицій та обрядів;
    •                  вивчення пісенного фольклору про козацтво;
    •                  збирання та вивчення творів образотворчого мистецтва з історії Козацької України;
    •                  дослідження ролі спорту і фізичного виховання в житті козаків, використання його власного фізичного розвитку;
    •                  зміцнення та розвиток дружби між дітьми і юнацтвом різних регіонів України та інших країн.

 

ІІІ Структура організації

  1.               Вищий орган управління – загальне зібрання козаків і козачок. Всю роботу координує і спрямовує Велика козацька рада, до якої входять учні (голови осередків) і дорослі (педагоги – консультанти).
  2.               Основний орган управління – Мала козацька рада, до якої входять курінні отамани.
  3.               В кожному класі-курені обирається курінний отаман та козацька старшина, до якої входять учні, що відповідають за певну ланку роботи, зокрема:
  • навчально - пізнавальну;
  • дисципліни і порядку;
  • милосердя;
  • дозвілля;
  • спортивно - оздоровчу;
  • санітарно - екологічну;
  • інформаційну.

З представників кожного класу і формуються відповідні осередки.

 

ІV Права членів «Козацької республіки»

  •                  право вирішального голосу при розгляді будь-яких питань;
  •                  право обирати і бути обраним до козацької старшини;
  •                  право брати участь у всіх заходах організації;
  •                  право виносити на розгляд Козацької ради будь-які питання;
  •                  право одержувати будь-яку інформацію про діяльність «Козацької республіки».

 

V. Обов’язки козаків:

  • визнавати статут „Козацької республіки” і дотримуватись його;
  • брати активну участь у роботі „Козацької республіки”;
  • невтомно працювати над вдосконаленням себе як людини і козака;
  • свято дотримуватись законів „Козацької республіки”, правил лицарського кодексу юного козака, вираженого в заповідях „Козацької республіки”.

 

VІ. Заповіді „Козацької республіки”

  • люби Україну;
  • вивчай рідну мову;
  • шануй віру і звичай свого народу;
  • май свою національну і людську гідність;
  • вивчай історію і культуру козацтва;
  • знай наших національних героїв;
  • гартуй свій дух і тіло;
  • будь терплячим, май самовладання;
  • кріпи свій характер і волю;
  • будь невтомним і мужнім;
  • будь хоробрим і відважним;
  • понад усе цінуй козацьку чесність – будь чесним і правдивим;
  • будь добрим і милосердним;
  • ніколи не кривдь слабших;
  • допомагай малим і старим;
  • захищай братів наших менших;
  • бережи вся пам’ятки історії та культури;
  • стань високоосвіченою, культурною людиною;
  • будь добрим господарем, майстром на всі руки;
  • будь скромним і ощадливим;
  • дорожи козачою громадою;
  • шануй предків, свій рід, знай його хоча б до прадіда;
  • шануй батьків, люби братів і сестер, всіх людей;
  • схиляйся перед дівчиною – то твоя майбутня дружина і мати твоїх дітей.
  • Бережи честь і гідність;
  • поважай всі народи, їхню культуру, мову та віру.

 

Розділ І. Загальні положення

 

  1.               Козацька республіка в школі створюється на добровільних засадах з числа учнів, які вважають себе патріотами України, дорожать своєю школою, містом, батьківським родом, встигають у навчанні, дисципліновані й виховані.
  2.               Козацька республіка спрямовує свою діяльність на творче продовження в сучасних умовах козацьких звичаїв і традицій, вироблення в кожного її члена прагнення розвивати в собі кращі людські якості.
  3.               Республіка створює курені, які мають свої прапори, свою пісню, герб, гетьмана, свій девіз.
  4.               Козацька республіка має свою пісню, герб і малиновий прапор.
  5.               Обирається рада козаків з курінних і педагогів школи. На чолі Козацької республіки стоїть кошовий отаман. Куренями керують обрані курінні.
  6.               Курінь обирає свого прапороносця.
  7.               Республіка бере участь у традиційних і духовних святах та різноманітних спортивних змаганнях.
  8.               Вступаючи в Козацьку республіку, дають урочисту клятву під малиновим та державним прапорами згідно затвердженого тексту.
  9.               Тим хто вступив до Козацької республіки видається посвідчення.
  10.          Члени Козацької республіки (козаки і козачки) своїми справами не втручаються в політику, не виражають інтересів будь – яких політичних партій і рухів й не виконують ніяких інших доручень.

 

Козацька республіка живе за гаслом: „Українець – господар на своїй землі, а інші люди – його брати”.

 

Клятва  вступаючого в Козацьку республіку:

Я, (прізвище, ім’я), вступаючи в Козацьку республіку, перед лицем своїх друзів, перед рідною землею та пам’яттю звитяг козацтва урочисто клянусь, що вивчатиму історію і традиції українського народу, буду готувати себе розумово, фізично і морально, щоб чесно і віддано служити українському народові в ім’я нашого становлення, незалежності та процвітання.

 

 

Розділ ІІ. Принципи Козацької республіки

 

  1.               Святим обов’язком її членів є знання історії України, збереження і примноження української культури, її народних традицій;
  2.               Козацька республіка виступає проти політизації дитинства, будь-якої монополії в дитячому русі, за співробітництво на засадах партнерства з усіма гуманістичними об’єднаннями;
  3.               Республіка виступає за конституційно гарантоване ставлення до релігійних святинь і традицій, розцінюючи релігію як одне з джерел відродження нації;
  4.               Об’єднання виховує серед молоді повагу до інших національностей, що проживають на Україні, сприяє їх культурному розвитку;
  5.               Козацька республіка виступає за утвердження української мови як єдиної державної на території України;
  6.               З метою фізичного гарту та виховання молоді об’єднання проводить мандрівки по рідному краю;
  7.               Козацька Республіка має свою форму, прапор, іншу атрибутику та символи;
  8.               Члени Козацька республіки ведуть морально здоровий спосіб життя.

 

 

 

 

Розділ ІІІ. Обов’язки козацької старшини

 

Кошовий:

Відповідає за роботу козацької ради;

Є організатором козацьких свят;

Перевіряє, як виконуються грамоти куренів;

Допомагає скласти план роботи Козацької республіки;

Нагороджує переможців козацьких конкурсів, змагань;

Організовує різні походи, екскурсії.

 

Курінний:

Керує роботою куреня;

Під його керівництвом складається грамота куреня;

Лаштує курінь до свят Козацької Республіки.

 

Генеральний прапороносець:

Відповідає за збереження прапора Козацької республіки та прапорів куренів, внесення та винесення прапора під час проведення козацьких свят.

 

Генеральний писар:

Оформляє документи, грамоти Козацької республіки.

Пише оголошення з різних поточних питань об’єднання, рішення зборів козацької ради, зачитує їх.

 

Кашовар:

Відповідає за харчування козаків і козачок під час  козацьких походів, свят, екскурсій;

Організовує змагання на кращого кашовара українських національних страв;

Пропагує знання з історії української національної кухні.

 

 

 

 

 


З А К О Н

П Р О   П Р О Г У Л И   І  С П І З Н Е Н Н Я

 

Прогул – це неявка на уроки без попередження і відкритого пояснення причин (достатньо серйозних) або без документального підтвердження причин неявки (заяви батьків, довідки з лікарні тощо).

Якщо  є необхідність пропустити урок, слід повідомити про це вчителя вказавши причину. Прогульник  відпрацьовує і здає навчальний матеріал пропущеного уроку у визначений вчителем час і спосіб.

 

Спізнення – це поява в класі після того, як вчитель почав урок, без попередження і відкритого пояснення причини, або без такого пояснення після закінчення уроку.

Кожний вчитель систематично веде облік відвідування і спізнення в класних журналах на своїй предметній сторінці.

В разі систематичних прогулів, спізнень вчитель звертається до Козацької Ради (осередку дисципліни і порядку), повідомляє класного керівника, дирекцію школи.

 

Прогул і спізнення – вчинки, що ображають гідність і марнують час вчителя і членів Козацької республіки, тому за прогули і спізнення винуватці повинні вибачитись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


З А К О Н

П Р О  П О Б У Т О В У  К У Л Ь Т У Р У

Кожен член Козацької Республіки (козак чи козачка) дбає про високу побутову культуру в школі.

Побутова культура – це вміння бути охайним, стриманим у поведінці, вміння бережливо ставитись до шкільного майна і робити все для його збереження.

 

В школі вважається варварством і не допускається:

  •                  Смітити;
  •                  Заходити в приміщення з брудним взуттям;
  •                  Плювати;
  •                  Писати на меблях, стінах, підвіконнях, дверях та інших не призначених для писання предметах;
  •                  Ламати меблі, обладнання, виводити з ладу технічні засоби навчання, приводити їх в неестетичний стан, псувати книги;
  •                  Завдавати будь – якої шкоди особистим речам учнів, викладачів чи працівників школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Програма дитячо – юнацької організації

К о з а ц ь к а   р е с п у б л і к а

 

Ми, діти великої і суверенної держави України, в кожному своєму вчинку будемо діяти за принципом українського патріотизму, відданості Батьківщині, захисту її незалежності.

Глибоко вивчати героїчну історію свого народу, сумлінно вчитись, бути прикладом в школі, на вулиці, вдома. Турбуватись про молодших братів та сестер.

Ми не сприймаємо ідеологію насильства та ворожнечі між людьми, бездуховності та аморальності.

Разом з Україною мужніти, захищати її честь і славу. Розвивати спорт як спосіб гартування свого здоров’я.

Виховання високої культури поведінки у відносинах з товаришами та з іншими членами суспільства.

Пропагувати здоровий спосіб життя та бути прикладом в цьому. Брати активну участь у суспільному і культурному житті.

Виховувати у собі чесність. Серцем відчувати любов до України. Бути активним учасником найважливіших подій у країні.

Керуватись єдиним принципом: «Ми - за Україну!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 


П л а н   р о б о т и

В е л и к о ї   к о з а ц ь к о ї   р а д и

(на І семестр.)

 

В Е Р Е С Е Н Ь

1. Про планування роботи на І семестр.

2. Про функціонування осередків.

3. Про розподіл обов’язків між членами ради.

 

Ж О В Т Е Н Ь

1. Про організацію і проведення тижня «Козацької слави».

2. Про підсумки вивчення правил для учнів.

3. Про оновлення стенду «Козацька республіка».

4. Про підготовку і проведення конкурсу «Мій курінь –  найкращий».

 

Л И С Т О П А Д 

1. Про результати шкільних олімпіад.

2. Про покрашення роботи шкільного сайту.

3. Акція «Допоможемо шкільній бібліотеці».

4. Про святкування 20-річного ювілею «Волинської Січі» війська запорізького. Поїздка у м.Луцьк до Волинського краєзнавчого музею.

 

 

 

Г Р У Д Е Н Ь 

1. Про підготовку до проведення новорічних ранків і вечорів

2. Про підсумки роботи ради у І-му семестрі.

3. Про планування роботи на ІІ семестр.

 

 

 

 

 

 


П л а н   р о б о т и

В е л и к о ї   к о з а ц ь к о ї   р а д и

(на ІІ семестр)

 

С І Ч Е Н Ь 

1. Обговорення та затвердження плану роботи на ІІ семестр.

2. Про підготовку шкільного вечора  зустрічі із випускниками.

 

Л Ю Т И Й 

1. Про результати акції «Допоможемо шкільній бібліотеці».

2. Про санітарний стан класних кімнат. Результати рейд-перевірок.

 

Б Е Р Е З Е Н Ь

1. Про відвідування учнів школи у шкільній формі.

2. Про підсумки акції «Як ми записуємо домашнє завдання». Звіт про роботу навчально-пізнавального осередку.

3.  Про підготовку до загальношкільного свята «Козацькому роду нема переводу».

4. Про підсумки проекту «Їх доля учительська…». Звіт про роботу осередку милосердя.

 

К В І Т Е Н Ь

1. Про організацію Дня здоров’я. Звіт про роботу спортивно-оздоровчого осередку.

2. Про проведення весняної толоки: «Нехай сяє наша школа чистотою». Звіт про роботу санітарно-екологічного осередку.

3.  Про підсумки конкурсу «Весняна красуня». Звіт про роботу осередку дозвілля.

4. Про участь класів у створенні газети «Шкільні вісті». Звіт про роботу інформаційного осередку.

 

 

Т Р А В Е Н Ь 

  1.               «Літера «н» у класному журналі». Звіт про роботу осередку дисципліни і порядку.

2. Про проведення загальношкільного військового – спортивного свята                      «Ми – козацького роду».

2.  Звіт про роботу козацької ради.

3. Про завдання на наступний навчальний рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П Л А Н

Н А В Ч А Н Н Я

Активу козацької республіки у І семестрі

 

ВЕРЕСЕНЬ

1.Організаційний збір «Ми вас чекали».

2.Документація «Козацької республіки». Як правильно оформити протокол.

3.Практична вправа для розвитку навичок лідерства «Умій домовитись».

 

ЖОВТЕНЬ

1.Азбука організації. Процес організації, система. Як організувати справу? Сили організації. Організаторські знання і вміння, організаторські здібності. Поради організатору.

2.Що означає бути активним у громадському житті школи класу.

3.Рольова гра: «Побажання».

 

ЛИСТОПАД

1.Як готуватись до виступу перед аудиторією. Правила спілкування.

2.Практична вправа: «Ключ до проблеми».

 

ГРУДЕНЬ

1.Методи контролю діяльності куреня.

2.Принцип колективного розв'язування проблем.

3.Рольова гра: «Вітання».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П Л А Н

Н А В Ч А Н Н Я

Активу козацької республіки у II семестрі

 

СІЧЕНЬ

1.Структура і  основні риси системи самоврядування в навчально виховному закладі.

2.Роль ради у підготовці та проведенні загально шкільних лінійок.

 

ЛЮТИЙ

1.Місце та роль шкільного самоврядування у формуванні особистості школяра.

2.Як проводити збори.

 

БЕРЕЗЕНЬ

1.Самоврядування - не самоціль, а цікаве учнівське життя.

2.Рольова гра: «Варіанти поведінки».

 

КВІТЕНЬ

1.Співпраця членів колективу – запорука успіху будь – якої справи».

2.Рольова гра: «Підготовка до Дня здоров'я».

 

ТРАВЕНЬ

1.Підведення підсумків роботи ради.

2.Рольова гра: «Щоб було всім добре жити».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П Р О Г Р А М А

Д І Я Л Ь Н О С Т І   К О Ш А   „К О З А Ч А Т А”

(I семестр )

 

І. „М и  -  р о д у   к о з а ц ь к о г о   д і т и,

З е м л і   у к р а ї н с ь к о ї   ц в і т”

 

ВЕРЕСЕНЬ

1. Вибори курінних отаманів. Розподіл доручень та обов’язків між членами «Козацької республіки»;

2. Ознайомлення учнів 2-х класів з діяльністю організації „Козацька республіка”;

3. Екскурсія до залу Козацької слави. (для учнів 1-го кл.)

 

ЖОВТЕНЬ

1. Конкурс малюнків на тему: «Козаки – наше історичне минуле»;

2. Посвята в козачата (2кл): «Козаченькі молоденькі»;

3. Козацькі забави (2кл): «Нумо, козаче!»;

4. Проект «Козаки в українських народних казках» (3-4 кл.).

 

ІІ. „Т и   - н а ш е   д и в о   к а л и н о в е,

к о х а н а   м а т е р и н с ь к а   м о в а”

 

ЛИСТОПАД

1. Ознайомлення з поняттями: «рід», «рідний». Оформлення родинного дерева;

2. ГС «Ти - наше диво калинове»;

3. Збір і запис віршів, прислів’їв та приказок про мову.

 

ГРУДЕНЬ

1. Презентація: «Чудотворець Миколай»;

2. Новорічні ранки: «Яскраво світи, ялинко, наша!»;

3. Народний календар. Зимові свята.

 

 

 

 

 

 

 

 

П Р О Г Р А М А

Д І Я Л Ь Н О С Т І   К О Ш А   „К О З А Ч А Т А”

(IІ семестр )

 

ІІІ.„С к р и н я   н а р о д н о ї   м у д р о с т і”

 

СІЧЕНЬ

1. Взяти участь у зимових дійствах;

2. Обговорення звичаїв та обрядів святкування зимових свят;

3. Зимові ігри та розваги. Спортивні змагання.

 

ЛЮТИЙ

1. Конкурс малюнків „Зимонько, снігуронько”;

2. Допомога зимуючим птахам;

3. Збір легенд про зимові явища природи;

4. Підготовка куренів для участі в конкурсі на краще читання поезії Т.Г.ІІІевченка.

 

 

ІУ. „А   в ж е   в е с н а,   а   в ж е   красна”

 

БЕРЕЗЕНЬ

1. Прийшла до нас весна – красна (догляд за вазонами, квітами);

2. Десант. „Війна з королем сміття” ( впорядкування шкільного подвір’я);

3. Святкування Шевченківських днів.

 

КВІТЕНЬ

1. Розповіді про Вербний день та Великодні свята;

2.Вивчення гаївок, веснянок. Весняні ігри та розваги.

 

У. „П е р л и н и   д у ш і   н а р о д н о ї”

 

ТРАВЕНЬ

1. Свято Матері;

2. Конкурс творів „Моя матуся”;

3. Загальношкільне військово – спортивне свято «Ми – козацького роду»

 


 

ПРОТОКОЛ №8

ЗАСІДАННЯ ВЕЛИКОЇ  КОЗАЦЬКОЇ РАДИ                                                     Прийняті рішення:

__________________

  (дата)                                                                                                                          _________________________________________________________________

                                                                                                                                      _________________________________________________________________

                                                                                                                                      _________________________________________________________________

Протокол засідання Козацької ради                                                                         _________________________________________________________________

 

Присутні члени ради:                                                                                                 _________________________________________________________________

1___________________              6_________________________________            _________________________________________________________________

2___________________              7_________________________________            _________________________________________________________________

3___________________              8_________________________________            _________________________________________________________________

4___________________              9_________________________________            _________________________________________________________________

5___________________             10_________________________________           _________________________________________________________________

                                                                                                                                      _________________________________________________________________

                                                                                                                                      _________________________________________________________________

Відсутні:                                                                                                                      _________________________________________________________________

1___________________             3__________________________________           _________________________________________________________________

2___________________             4__________________________________            ________________________________________________________________

                                                                                                                                      _________________________________________________________________

 

Педагог – консультант:                                                                                               Невирішені питання, відкладені до наступник зборів:

1___________________             3__________________________________           1._______________________________________________________________

2___________________             4__________________________________              _______________________________________________________________

                                                                                                                                      2._______________________________________________________________

                                                                                                                                         _______________________________________________________________

Головуючий зборів:_______________Протоколюючий_______________           3._______________________________________________________________

                                                                                                                                         _______________________________________________________________

Порядок денний:                                                                                                         4._______________________________________________________________

1____________________________________________________________

2____________________________________________________________                _______________________________________________________________

3____________________________________________________________

4____________________________________________________________

5____________________________________________________________

6____________________________________________________________                _____________________                                _________________________

7____________________________________________________________                 (підпис головуючого)                                      (підпис протоколюючого)

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 липня 2018
Переглядів
2249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку