Дитячо - юнацька організація «Козацька республіка» є добровільною, незалежною, позапартійною організацією.
Метою діяльності «Козацької республіки» є виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління суверенної України на історично сформованих засадах козацького світогляду та способу життя, виховання всіх на основі відродження національних, духовних і моральних цінностей.
Перейшовши за посиланням ви можете ознайомитись із презентацією учнівського самоврядування ДЮО "Козацька республіка"https://naurok.com.ua/prezentaciya-uchnivskogo-samovryaduvannya-dyuo-kozacka-respublika-46041.html
Статут дитячо – юнацької організації
«Козацька республіка»
І. Загальні положення.
Вітання: «Слава Україні! - Навіки слава».
ІІ. Мета і основні завдання
ІІІ Структура організації
З представників кожного класу і формуються відповідні осередки.
ІV Права членів «Козацької республіки»
V. Обов’язки козаків:
VІ. Заповіді „Козацької республіки”
Розділ І. Загальні положення
Козацька республіка живе за гаслом: „Українець – господар на своїй землі, а інші люди – його брати”.
Клятва вступаючого в Козацьку республіку:
Я, (прізвище, ім’я), вступаючи в Козацьку республіку, перед лицем своїх друзів, перед рідною землею та пам’яттю звитяг козацтва урочисто клянусь, що вивчатиму історію і традиції українського народу, буду готувати себе розумово, фізично і морально, щоб чесно і віддано служити українському народові в ім’я нашого становлення, незалежності та процвітання.
Розділ ІІ. Принципи Козацької республіки
Розділ ІІІ. Обов’язки козацької старшини
Кошовий:
Відповідає за роботу козацької ради;
Є організатором козацьких свят;
Перевіряє, як виконуються грамоти куренів;
Допомагає скласти план роботи Козацької республіки;
Нагороджує переможців козацьких конкурсів, змагань;
Організовує різні походи, екскурсії.
Курінний:
Керує роботою куреня;
Під його керівництвом складається грамота куреня;
Лаштує курінь до свят Козацької Республіки.
Генеральний прапороносець:
Відповідає за збереження прапора Козацької республіки та прапорів куренів, внесення та винесення прапора під час проведення козацьких свят.
Генеральний писар:
Оформляє документи, грамоти Козацької республіки.
Пише оголошення з різних поточних питань об’єднання, рішення зборів козацької ради, зачитує їх.
Кашовар:
Відповідає за харчування козаків і козачок під час козацьких походів, свят, екскурсій;
Організовує змагання на кращого кашовара українських національних страв;
Пропагує знання з історії української національної кухні.
З А К О Н
П Р О П Р О Г У Л И І С П І З Н Е Н Н Я
Прогул – це неявка на уроки без попередження і відкритого пояснення причин (достатньо серйозних) або без документального підтвердження причин неявки (заяви батьків, довідки з лікарні тощо).
Якщо є необхідність пропустити урок, слід повідомити про це вчителя вказавши причину. Прогульник відпрацьовує і здає навчальний матеріал пропущеного уроку у визначений вчителем час і спосіб.
Спізнення – це поява в класі після того, як вчитель почав урок, без попередження і відкритого пояснення причини, або без такого пояснення після закінчення уроку.
Кожний вчитель систематично веде облік відвідування і спізнення в класних журналах на своїй предметній сторінці.
В разі систематичних прогулів, спізнень вчитель звертається до Козацької Ради (осередку дисципліни і порядку), повідомляє класного керівника, дирекцію школи.
Прогул і спізнення – вчинки, що ображають гідність і марнують час вчителя і членів Козацької республіки, тому за прогули і спізнення винуватці повинні вибачитись.
З А К О Н
П Р О П О Б У Т О В У К У Л Ь Т У Р У
Кожен член Козацької Республіки (козак чи козачка) дбає про високу побутову культуру в школі.
Побутова культура – це вміння бути охайним, стриманим у поведінці, вміння бережливо ставитись до шкільного майна і робити все для його збереження.
В школі вважається варварством і не допускається:
Програма дитячо – юнацької організації
К о з а ц ь к а р е с п у б л і к а
Ми, діти великої і суверенної держави України, в кожному своєму вчинку будемо діяти за принципом українського патріотизму, відданості Батьківщині, захисту її незалежності.
Глибоко вивчати героїчну історію свого народу, сумлінно вчитись, бути прикладом в школі, на вулиці, вдома. Турбуватись про молодших братів та сестер.
Ми не сприймаємо ідеологію насильства та ворожнечі між людьми, бездуховності та аморальності.
Разом з Україною мужніти, захищати її честь і славу. Розвивати спорт як спосіб гартування свого здоров’я.
Виховання високої культури поведінки у відносинах з товаришами та з іншими членами суспільства.
Пропагувати здоровий спосіб життя та бути прикладом в цьому. Брати активну участь у суспільному і культурному житті.
Виховувати у собі чесність. Серцем відчувати любов до України. Бути активним учасником найважливіших подій у країні.
Керуватись єдиним принципом: «Ми - за Україну!».
П л а н р о б о т и
В е л и к о ї к о з а ц ь к о ї р а д и
(на І семестр.)
В Е Р Е С Е Н Ь
1. Про планування роботи на І семестр.
2. Про функціонування осередків.
3. Про розподіл обов’язків між членами ради.
Ж О В Т Е Н Ь
1. Про організацію і проведення тижня «Козацької слави».
2. Про підсумки вивчення правил для учнів.
3. Про оновлення стенду «Козацька республіка».
4. Про підготовку і проведення конкурсу «Мій курінь – найкращий».
Л И С Т О П А Д
1. Про результати шкільних олімпіад.
2. Про покрашення роботи шкільного сайту.
3. Акція «Допоможемо шкільній бібліотеці».
4. Про святкування 20-річного ювілею «Волинської Січі» війська запорізького. Поїздка у м.Луцьк до Волинського краєзнавчого музею.
Г Р У Д Е Н Ь
1. Про підготовку до проведення новорічних ранків і вечорів
2. Про підсумки роботи ради у І-му семестрі.
3. Про планування роботи на ІІ семестр.
П л а н р о б о т и
В е л и к о ї к о з а ц ь к о ї р а д и
(на ІІ семестр)
С І Ч Е Н Ь
1. Обговорення та затвердження плану роботи на ІІ семестр.
2. Про підготовку шкільного вечора зустрічі із випускниками.
Л Ю Т И Й
1. Про результати акції «Допоможемо шкільній бібліотеці».
2. Про санітарний стан класних кімнат. Результати рейд-перевірок.
Б Е Р Е З Е Н Ь
1. Про відвідування учнів школи у шкільній формі.
2. Про підсумки акції «Як ми записуємо домашнє завдання». Звіт про роботу навчально-пізнавального осередку.
3. Про підготовку до загальношкільного свята «Козацькому роду нема переводу».
4. Про підсумки проекту «Їх доля учительська…». Звіт про роботу осередку милосердя.
К В І Т Е Н Ь
1. Про організацію Дня здоров’я. Звіт про роботу спортивно-оздоровчого осередку.
2. Про проведення весняної толоки: «Нехай сяє наша школа чистотою». Звіт про роботу санітарно-екологічного осередку.
3. Про підсумки конкурсу «Весняна красуня». Звіт про роботу осередку дозвілля.
4. Про участь класів у створенні газети «Шкільні вісті». Звіт про роботу інформаційного осередку.
Т Р А В Е Н Ь
2. Про проведення загальношкільного військового – спортивного свята «Ми – козацького роду».
2. Звіт про роботу козацької ради.
3. Про завдання на наступний навчальний рік.
П Л А Н
Н А В Ч А Н Н Я
Активу козацької республіки у І семестрі
ВЕРЕСЕНЬ
1.Організаційний збір «Ми вас чекали».
2.Документація «Козацької республіки». Як правильно оформити протокол.
3.Практична вправа для розвитку навичок лідерства «Умій домовитись».
ЖОВТЕНЬ
1.Азбука організації. Процес організації, система. Як організувати справу? Сили організації. Організаторські знання і вміння, організаторські здібності. Поради організатору.
2.Що означає бути активним у громадському житті школи класу.
3.Рольова гра: «Побажання».
ЛИСТОПАД
1.Як готуватись до виступу перед аудиторією. Правила спілкування.
2.Практична вправа: «Ключ до проблеми».
ГРУДЕНЬ
1.Методи контролю діяльності куреня.
2.Принцип колективного розв'язування проблем.
3.Рольова гра: «Вітання».
П Л А Н
Н А В Ч А Н Н Я
Активу козацької республіки у II семестрі
СІЧЕНЬ
1.Структура і основні риси системи самоврядування в навчально виховному закладі.
2.Роль ради у підготовці та проведенні загально шкільних лінійок.
ЛЮТИЙ
1.Місце та роль шкільного самоврядування у формуванні особистості школяра.
2.Як проводити збори.
БЕРЕЗЕНЬ
1.Самоврядування - не самоціль, а цікаве учнівське життя.
2.Рольова гра: «Варіанти поведінки».
КВІТЕНЬ
1.Співпраця членів колективу – запорука успіху будь – якої справи».
2.Рольова гра: «Підготовка до Дня здоров'я».
ТРАВЕНЬ
1.Підведення підсумків роботи ради.
2.Рольова гра: «Щоб було всім добре жити».
П Р О Г Р А М А
Д І Я Л Ь Н О С Т І К О Ш А „К О З А Ч А Т А”
(I семестр )
І. „М и - р о д у к о з а ц ь к о г о д і т и,
З е м л і у к р а ї н с ь к о ї ц в і т”
ВЕРЕСЕНЬ
1. Вибори курінних отаманів. Розподіл доручень та обов’язків між членами «Козацької республіки»;
2. Ознайомлення учнів 2-х класів з діяльністю організації „Козацька республіка”;
3. Екскурсія до залу Козацької слави. (для учнів 1-го кл.)
ЖОВТЕНЬ
1. Конкурс малюнків на тему: «Козаки – наше історичне минуле»;
2. Посвята в козачата (2кл): «Козаченькі молоденькі»;
3. Козацькі забави (2кл): «Нумо, козаче!»;
4. Проект «Козаки в українських народних казках» (3-4 кл.).
ІІ. „Т и - н а ш е д и в о к а л и н о в е,
к о х а н а м а т е р и н с ь к а м о в а”
ЛИСТОПАД
1. Ознайомлення з поняттями: «рід», «рідний». Оформлення родинного дерева;
2. ГС «Ти - наше диво калинове»;
3. Збір і запис віршів, прислів’їв та приказок про мову.
ГРУДЕНЬ
1. Презентація: «Чудотворець Миколай»;
2. Новорічні ранки: «Яскраво світи, ялинко, наша!»;
3. Народний календар. Зимові свята.
П Р О Г Р А М А
Д І Я Л Ь Н О С Т І К О Ш А „К О З А Ч А Т А”
(IІ семестр )
ІІІ.„С к р и н я н а р о д н о ї м у д р о с т і”
СІЧЕНЬ
1. Взяти участь у зимових дійствах;
2. Обговорення звичаїв та обрядів святкування зимових свят;
3. Зимові ігри та розваги. Спортивні змагання.
ЛЮТИЙ
1. Конкурс малюнків „Зимонько, снігуронько”;
2. Допомога зимуючим птахам;
3. Збір легенд про зимові явища природи;
4. Підготовка куренів для участі в конкурсі на краще читання поезії Т.Г.ІІІевченка.
ІУ. „А в ж е в е с н а, а в ж е красна”
БЕРЕЗЕНЬ
1. Прийшла до нас весна – красна (догляд за вазонами, квітами);
2. Десант. „Війна з королем сміття” ( впорядкування шкільного подвір’я);
3. Святкування Шевченківських днів.
КВІТЕНЬ
1. Розповіді про Вербний день та Великодні свята;
2.Вивчення гаївок, веснянок. Весняні ігри та розваги.
У. „П е р л и н и д у ш і н а р о д н о ї”
ТРАВЕНЬ
1. Свято Матері;
2. Конкурс творів „Моя матуся”;
3. Загальношкільне військово – спортивне свято «Ми – козацького роду»
ПРОТОКОЛ №8
ЗАСІДАННЯ ВЕЛИКОЇ КОЗАЦЬКОЇ РАДИ Прийняті рішення:
__________________
(дата) _________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Протокол засідання Козацької ради _________________________________________________________________
Присутні члени ради: _________________________________________________________________
1___________________ 6_________________________________ _________________________________________________________________
2___________________ 7_________________________________ _________________________________________________________________
3___________________ 8_________________________________ _________________________________________________________________
4___________________ 9_________________________________ _________________________________________________________________
5___________________ 10_________________________________ _________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Відсутні: _________________________________________________________________
1___________________ 3__________________________________ _________________________________________________________________
2___________________ 4__________________________________ ________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Педагог – консультант: Невирішені питання, відкладені до наступник зборів:
1___________________ 3__________________________________ 1._______________________________________________________________
2___________________ 4__________________________________ _______________________________________________________________
2._______________________________________________________________
_______________________________________________________________
Головуючий зборів:_______________Протоколюючий_______________ 3._______________________________________________________________
_______________________________________________________________
Порядок денний: 4._______________________________________________________________
1____________________________________________________________
2____________________________________________________________ _______________________________________________________________
3____________________________________________________________
4____________________________________________________________
5____________________________________________________________
6____________________________________________________________ _____________________ _________________________
7____________________________________________________________ (підпис головуючого) (підпис протоколюючого)