СТЕМ у фаховій передвищій освіті

Про матеріал

Поширення СТЕМ освіти у закладах фахової передвищої освіти.

Історія виникнення і розвитку даної освіти у закладах технічного спрямування під час підготовки фахівців спеціальності 271 Морський та внутрішній водний транспорт.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

STEM у фаховій передвищій освіті Заступник начальника коледжа з НВР Вікторія СОЛОВЙОВА ХЕРСОНСЬКИЙ МОРСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ РИБНОЇ ПРОМИСЛОВИСТІ

Номер слайду 2

Одним із напрямків інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є система навчання STEM. STEM – освіта розвиває здібності до дослідницької і аналітичної роботи, здатність до нестандартних рішень і критичного мислення. STEM-навчання дозволить зміцнити та вирішити найбільш актуальні проблеми фахової передвищої освіти технічного спрямування. Вперше саме про такий підхід заговорили у США ще у 1980-х. Сучасне суспільство вимагає, щоб підростаюче покоління креативно мислило, могло створювати інновації.

Номер слайду 3

Багато країн слідом за США підхопили ініціативу розвитку STEM-освіти. Вже сьогодні навчальні заклади Франції, Великої Британії, Австралії, Ізраїлю, Китаю, Сінгапуру пропонують студентам сертифіковані державні освітні програми в науково-технічній сфері та ведуть підготовку STEM-фахівців. До розвитку STEM також залучена Україна. Для просування сучасних підходів в галузі освіти в Україні було створено Інститут модернізації змісту освіти (ІМЗО). Згодом, ініціативу підтримали провідні компанії, що працюють на території України:  Ericsson, Intel, Melexis, OSTCHEM, Syngenta, НАЕК «Енергоатом».

Номер слайду 4

STEM = Science, Technology, Engineering, Mathematics - акронім слів: природничі науки, технологія, інжиніринг, математика англійською мовою.

Номер слайду 5

НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ В УКРАЇНІ Закони України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», « Про фахову передвищу освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про інноваційну діяльність» Концепція державної системи професійної орієнтації населення (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 842 від 17 вересня 2008 року) Рішення Колегії Міністерства освіти і науки України «Про форсайт соціо-економічного розвитку України на середньостроковому (до 2020 року) і довгостроковому (до 2030 року) часових горизонтах (в контексті підготовки людського капіталу)» Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 р.

Номер слайду 6

Стрімкий розвиток IT-галузі, робототехніки, нанотехнологій, цифровізація процесів виявляє потребу у досвідчених фахівцях, а значить, виникає гостра освітня потреба у якісному навчанні сьогоднішніх студентів технічним дисциплінам – математиці, фізиці, інженерії, програмуванню. Згідно з Концепцією STEM-освіти , навчальні методики та навчальні програми повинні бути спрямовані на формування компетентностей, актуальних на ринку праці. Зокрема, це критичне, інженерне і алгоритмічне мислення, навички оброблення інформації й аналізу даних, цифрова грамотність, креативні якості та інноваційність, навички  комунікації. Науково-методична проблема коледжу "Удосконалення методики використання електронних комунікацій в навчально-виховному процесі коледжу"

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Залучення в STEM може підтримати не лише розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника, а й сприяти кращій соціалізації особистості. Маленькі, міждисциплінарні команди вимагають співробітництва, взаємодопомоги і швидкого мислення, щоб досягти прогресу в кінці проекту. Навчання в області STEM надає широкі можливості для спілкування “один на один” і “один-до-багатьох”. “Креатив” може вдихнути нове життя у будь-який науковий і технологічний проект, показати його ще не розкриті можливості. Іноді плідна співпраця з товаришами по команді може бути складнішим завданням, ніж фактичне завдання, що стоїть перед командою. Для досягнення інноваційних результатів і вирішення складних завдань, в команді мають працювати особистості з різним науковим і технічним бекграундом. Незалежно від посадового положення, саме тактовне спілкування, а не тиранія в команді, може сприяти продуктивній спільній роботі і зміцненню авторитету керівництва. Більш того, ті, хто здатний вийти за межі технічних навичок і мислити нестандартно, можуть винаходити щось абсолютно нове в багатьох інших областях життєдіяльності людини.

Номер слайду 9

Переваги STEM-освіти? 1. У центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Студенти вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а тут і тепер шляхом спроб та помилок. 2. Це творчий простір світогляду людини, де вона не тільки реалізовує свої потреби, а й готується до дорослого життя у соціумі, майбутньої професійної діяльності. 3. Автономність учасників навчального процесу. Зменшення впливу стосунків, що склалися між студентами та викладачами, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. Курсанти вчаться бути самостійними, приймати власні рішення та брати за них відповідальність. 4. Заняття за STEM-технологією дозволяють не тільки вивчати теоретичний матеріал, але і закріплювати знання за допомогою можливостей практичного застосування різноманітних завдань, які можуть бути настільки цікаві, що їх трудність не викликатиме неприйняття.

Номер слайду 10

Навчання за основними напрямками STEM-освіти дозволяють сформувати найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця: уміння побачити проблему; уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків; уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення; оригінальність, відхід від шаблону; здатність до абстрагування або аналізу; здатність до конкретизації або синтезу; гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції.

Номер слайду 11

Засоби для здійснення STEM-навчання: Лабораторні прилади Робототехнічні системи Вимірювальні комплекси та датчики Конструктори, моделі Електронні пристрої: 3D ручки і принтери, комп’ютери, цифрові проектори, проекційні екрани різноманітних моделей, інтерактивні дошки, документ-камери, проекційні столики…

Номер слайду 12

-Великі затрати часу на підготовку заняття. -Довготривалість проекту. -Недостатня матеріальна-технічна база. Недоліки та труднощі у використанні STEАM-освіти:

Номер слайду 13

т Отже, переваг використання STEАM-освіти значно більше, ніж недоліків. Успіх впровадження педагогічних інновацій залежить від багатьох чинників, і в першу чергу від рівня обізнаності та готовності викладачів до їх використання.

Номер слайду 14

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку