Презентація "Використання методу міні-проектів на уроках історії (практичні заняття)"
. В процесі реалізації проекту необхідно реалізувати певний алгоритм дій:*постановка проблеми,* Пошук інформації з даної проблематики,* Робота з різноманітними джерелами,* Систематизація та аналіз знайденої інформації,* Оформлення висновків, подання отриманих результатів* Визначення практичної значущості роботи разом з можливими перспективами подальшого дослідження проблеми
За тривалістю виконання проекти можна поділити на:короткострокові (міні-проекти, що розраховані на термін від одного до декількох уроків);середньострокові (звичайні проекти, що розраховані на термін від місяця до декількох місяців);довгострокові (макро-проекти, що розраховані на термін від навчального півроку до року).
Міні-проекти відрізняються від великих проектів певними особливостями.* По-перше, вони повинні відповідати рівнюпсихофізичного розвитку підлітків даного віку, тому повинні обов'язково включати ігровий, творчий момент,* По-друге, вони не повинні займати занадто багато навчального часу, повинні бути розраховані на швидку їх реалізацію,* По-третє, проекти повинні мати на увазі різноманітну форму їх втілення, що створює для кожного індивідуальні умови для творчої самореалізації..
№ з/п. Етапи Діяльність учнів. Діяльність вчителя1. Вибір теми, визначення мети і завдань міні-проекту. Пропонують тему, формулюють мету і завдання. Мотивує діяльність учнів, допомагає у формулюванні мети і завдань2. Планування роботи. Об’єднуються у групи, розподіляють роботу кожного учасника над проблемою. Пропонує склад команди, націлює на об’єктивність і доцільність розподілу завдань3. Дослідження Збір теоретичного матеріалу, виконання практичної частини проекту. Допомагає у пошуку інформації, здійсненні досліджень4. Оформлення проекту. Створення мультимедійної презентації, стендового проекту. Консультує 5. Захист Презентація міні-проекту, чітке формулювання мети, завдань і способів їх досягнення, висновків. Разом із класом переглядає міні-проект, задає запитання 6. Оцінка результатів Оцінка проекту або діяльності кожного учасника індивідуально, в залежності від внеску. АЛГОРИТМ РОБОТИ НАД МІНІ-ПРОЕКТОМ
Виконання проектів передбачає створення конкретного продукту, який може представляти різні форми документування:творчі учнівські доробки (складання історичних задач, загадок, нестандартних запитань, віршів, інтерв'ю тощо), логічні вправи та асоціативне конструювання, ілюстроване проектування (карикатури, малюнки, тощо), пошуково-дослідницькі проекти (аналіз історичних джерел, додаткової інформації, ілюстративного матеріалу, написання есе, рефератів тощо)Таблиця, опис, анотація, рецензія, фото-, аудіо-, відеозвіти, каталог, словник, альбом, газета, щоденник, журнал, путівник, колаж, комікс, презентація, довідник, брошура, афіша, реклама, сценарій, програма.
Завдяки проектній діяльності, учні набувають таких вмінь: планувати свою роботу, роботу команди;використовувати різноманітні джерела інформації, інтернет-ресурси;самостійно знаходити і відбирати необхідний матеріал;аналізувати дані досліджень, зіставляти факти;аргументувати думку;налагоджувати особистісне спілкування, співпрацювати у команді;створювати кінцевий продукт (стендовий проект, презентацію);презентувати створене перед аудиторією;оцінювати себе та інших.