Тема: Все пов’язано з усім. Чи може одна людина змінити щось у світі?
Інновації: STEAM – технологія
Зміст:
ПРО: Охорона природи. Вплив людини на довкілля.
СЗО: Ощадність використання природніх ресурсів.
ТЕО: Моделювання та виготовлення виробу із вторинних матеріалів (пластикові пляшки), їх оздоблення за власним задумом.
МОВ: Зв'язок книжкових подій з подіями із власного життя, формування власного погляду на проблему. Складання питальних та спонукальних речень. Акторська майстерність.
МАО: Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом.
Очікувані результати:
Розповідає про тривалість розпаду пластику і зменшує споживання цих матеріалів у своєму побуті; - не смітить, пояснює про негативні наслідки викидання сміття у лісах, парках, забруднення водойм; - пропонує способи повторного використання рукотворних об’єктів; - запитує в дорослих про правдивість здобутої інформації; - висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих/переглянутих простих медіатекстів (світлини); - створює прості аудіальні медіапродукти (презентує роботу групи, робить оголошення зі сцени)
Створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше); - аргументує доцільність вторинного використання матеріалів; - демонструє результати власної діяльності; - імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо; - створює в групі афішу, реквізит, костюми, декорації; обговорює враження від драматизації з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі; - описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника драматизації, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створити образ; - зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах; - ініціює спільні справи, ігри, розваги; - описує цінність створеного разом; - пояснює, що кожен учинок має наслідки; - аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому/їй неповторності.
Мета: Розвивати системне мислення дітей, а саме здатність приймати проблему забруднення всебічно і бачити її взаємозалежність та закономірності в подіях. Виховувати дбайливе ставлення до природних багатств Землі і відповідальність за вчинки, що впливають на екологію планети.
Хід уроку
1. Організаційний етап.
Дослідження «Ланцюжок добрих справ». Діти по черзі розповідають про добру справу, яка змінила життя інших людей, вигляд подвір’я, вулиці тощо.
2. Постановка проблемного завдання.
Вчитель пропонує перегляд фото і відео.
Перегляд мультфільму «Збережіть країну від сміття».https://www.youtube.com/watch?v=-CG5bPaO_F4
Тривалість перегляду 1хв.12с.
3. Мозковий штурм
«А як же цьому зарадити?»
Діти висловлюють своє ставлення до проблеми.
4. Основний етап.
Робота в групах. Наукові дослідження.
У класі розміщені тексти різних кольорів з науковою інформацією. Кожен учень обирає запитання певного кольору. Шукає відповідь у тексті на своє запитання відповідно до кольору. Таким чином утворюються групи з 4 осіб за однією підтемою. Проходить обговорення, після чого кожна група презентує свою наукову інформацію.
Запитання для учнів до текстів.
Презентація груп та завершення перегляду мультфільму «Збережіть країну від сміття».
5. Математичні обрахунки.
Кожна група отримує 1 бланк з цифровими даними для складання задачі.
6. Створення власного театру. Інсценізація.
Той, хто піклується про те, щоб зменшити кількість сміття на нашій планеті, завжди намагається подарувати речам друге життя. Наприклад, порожні флакони від шампунів, гелів, кремів мають шанс потрапити не у смітник, а на сцену і виступити в нашому шоу.
7. Мовна розминка.
Кожен учень пише на окремому аркуші по 1 питальному та спонукальному реченню з теми нашого уроку. Скручує аркуш в рулончик та кладе у коробку. Потім діти дістають по черзі речення. Хто витягнув спонукальне – виконує завдання. Хто питальне – дає відповідь.
8. Рефлексія «Зірочки»
На символах у вигляді зірочок учні записують особисті досягнення на уроці і прикріплюють їх у щоденник чи на стенд.