STEM - урок я досліджую світ у 1 класі "Як розпізнати весну? Сторінка дослідника. Твій город на вікні".

Про матеріал
Урок "Як розпізнати весну? Сторінка дослідника. Твій город на вікні." розроблено до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти. 1-2 класи, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко Матеріал сприяє формуванню ціннісних уявлень дітей про зміни в живій та неживій природі навесні, розвиткові вміння використовувати різні методи пізнання, самостійно шукати, аналізувати, добирати необхідну інформацію, трансформувати, зберігати та транслювати її; використовувати набуті знання у конкретній ситуації; взаємодіяти з людьми.
Перегляд файлу

                             STEM -  урок я досліджую світ                                 

                                                                                                        1 клас

 (до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти.                                   1-2 класи, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко)

 

Вчитель Бондаренко Т.В.

 

Тема. Як розпізнати весну? Сторінка дослідника. Твій город на вікні.

Мета. Формувати ціннісні  уявлення учнів про зміни в живій та неживій природі навесні, розвивати вміння  використовувати  різні методи пізнання, самостійно шукати, аналізувати, добирати необхідну інформацію, трансформувати, зберігати та транслювати її;  використовувати набуті знання у конкретній ситуації; взаємодіяти з людьми. Сприяти фізичному, духовному та інтелектуальному саморозвитку дітей. Створювати  умови для розвитку та самореалізації учнів, задоволення  їх запитів та потреб, засвоєння продуктивних знань, умінь; розвитку потреби поповнювати знання. Вчити адекватно оцінювати себе, своє місце в світі, уміння організувати власну діяльності на уроці.

                                                 Хід уроку

І.Етап орієнтації й мотивації діяльності.

1.Створення сприятливої атмосфери

Привітання.  Починаємо нашу зустріч, як завжди, із привітання.

Щоб усім нам посміхатись,

Треба з кожним привітатись!

А щоб настрій добрий мати –

Компліментом обмінятись!                                                                                                                      (Діти говорять компліменти один одному.                                                                                        Вітаю Вас, сьогодні дуже гарні, веселі, красиві, усміхнені…).

2. Мотивація навчальної діяльності                            

Розпочнемо урок я досліджую світ та згадаємо над яким проектом ми працюємо.                                                                       («Як розпізнати весну?»)

-Згадаймо, які завдання ми перед собою ставили.     (План проекту)   

ІІ. Етап цілепокладання.

1.Формулювання мети і проміжних цілей уроку.

Ми вже з вами розпізнавали місяці за їх ознаками.                                                    Сьогодні ви презентуєте свої дослідження про зміни  в живій та неживій природі навесні.

ІІІ. Етап цілереалізації

1.Інтерактивна вправа «Мікрофон».                                                     

- Про що ж нам нагадує слово «весна»? (Відповіді дітей)

Так, все це можна назвати ознаками весни.                                                                                                Зараз ви продемонструєте свої картки – підказки, які підготували  самостійно,  для своїх друзів про ознаки весни в живій та неживій природі.     

Презентація робіт.

2. Встановлення зв’язків»                                                   

         Як пов’язані між собою зміни в живій та неживій природі навесні?

Давайте згадаємо, що необхідно рослинам для  життя і росту.                                                        ( Грунт, тепло, світло, вода, поживні речовини, повітря)

         Сонце піднімається вище, температура повітря підвищується, тане сніг, прогрівається земля  і  на деревах з’являються  бруньки, на лісових галявинах перші лісові квіти, які так і називаються первоцвіти,  прокидаються від зимового сну тварини, повертаються з теплих країв перелітні птахи.

3. Психогімнастика «Я – дерево»                                                       

        Я – дерево. Я росту в лісі. Навколо мене багато друзів, таких дерев, як я. Мої ноги – це міцне коріння. Моє тіло – тоненький стовбурець, мої руки – то гілочки. Вони тягнуться до ясного неба, відчувають теплі сонячні промінчики, вбирають тепло, що розпливається по всьому тілу. Я – дерево. Вітерець грається моїми листочками, гойдає мої гілочки. Мені приємно, добре, я дарую свій гарний настрій всім навколо.

4.Хвилинка дослідника.                                                                 

А зараз  побудемо дослідниками і продовжимо наші спостереження. У нас з’явилася ще одна ваза з гілочками верболозу, я принесла їх сьогодні. Розгляньте і скажіть, на яких гілочках більші бруньки? Чому?                                        Чого не вистачало верболозові в природі?

5.Практична робота.

        Ми з’ясували  які зміни  відбуваються в житті дерев, а як справи з весняними квітами? Любите квіти?

         Для квітів, як і для дерев, ще не вистачає в природі тепла.

Першими зацвітуть квіти, які так і називаються -  первоцвіти.

Які ви знаєте первоцвіти? Вони скоро радуватимуть наше око в лісі.                                                                                                           -  А ми сьогодні подбаємо про те, щоб і наші клумби  якомога швидше  порадувала нас красивими квітами.

Ви підготували насіння чорнобривців, або якихось інших квітів. Ми посадимо його у стаканчики, будемо  доглядати, а коли  добре прогріється земля,зможемо висадимо  на клумби.

       - Квіти, які ми будемо висаджувати,  називаються чорнобривцями. Ви чули раніше  про них? А що ви знаєте про чорнобривці?

( Чорнобривці – рослинний символ України, який уособлює дитинство рідний дім, родину.  Ще з давніх часів чорнобривці  висівали на кожному  українському  подвір’ї.  Вони невибагливі у догляді, насіння сходить через 10-12 днів після висівання).

        (Діти висаджують чорнобривці  у стаканчики із землею, поливають)

- Як нам тепер треба за ними доглядати?

ІV.Рефлексійно-оцінювальний етап.

1.Підбиття підсумків.

    - Сьогодні ми дуже гарно потрудилися. Всі були надзвичайчо старанні та уважні, допомагали один одному,  але у нас ще багато цікавих завдань, для виконання яких нам будут потрібні міцні знання.  Допоможе нам перевірити свої знання гра  «Так чин і».

2.Гра «Так чи  ні».                                                                                                                            (Діти зеленими  цеглинками Лего  демонструють  правильні твердження, а червоними -  неправильні).

Навесні:

- Сонце піднімається все вище?

-Температура повітря  піднімається?

- Сніг йде частіше й частіше?

Дні стали коротшими?

- Лід на водоймах тане, скресає?

-Спостерігається повінь?

-На гілках  дерев з’являються бруньки?

-Переходити через річку, ставок по тонкому льоду небезпечно?

- З дерев опадає листя?

- У рослин починається сокорух?  

               Хто дав всі правильні відповіді і задоволений собою?           

               Що на уроці було для вас найцікавішим?

               Я дякую вам за урок, ви справжні молодці.

 

 

 

  

 

 

 

docx
Додано
12 травня 2023
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку