"STEM- освіта на уроках історії"

Про матеріал
Розкрити можливості застосування STEM освіти на уроках історії, через інноваційні методи, засоби та форми організації освітнього процесу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

STEM освіта на уроках історіїПідготувала: Кравченко В. М.

Номер слайду 2

Що таке STEM?STEM-освіта зараз фактично в усіх на вустах. Це тренд (основна тенденція зміни, актуальний напрям), який останнім часом набирає швидких обертів в освітньому просторі України. Що означає дана абревіатура і чому така популярна STEM-освіта? Спробуємо розібратися. STEM (S – science, T – technology, Е – engineering, М – mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але й використовувати комп’ютерні програми для створення музичних творів.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Актуальність STEM-освіти. Навчання – це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. Саме тому STEM-освіта – низка чи послідовність курсів або програм навчання, які готують учнів до освіти після школи та успішного працевлаштування, дають можливість зробити кар’єру в інженерно-технічній сфері. Історія – це серйозна наука, що пов’язана з інженерією, математикою, тому STEM освіта передбачає завдання, зокрема на уроках історії, що пов’язані із сучасними технологіями. Ми повинні шукати міждисциплінарні зв'язки. Краще всього розпочинати із 5-6 класів.

Номер слайду 5

STEM-освіта покликана формувати в учнів навички й уміння, які зроблять їх конкурентоспроможними на сучасному ринку праці. Щодо stem освіти на уроках історії можна застосовувати певні завдання, що передбачають використання різних платформ та хмарних технологій.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

- інтегроване навчання (STEM поєднує проєктний та міждисциплінарний підходи, які наразі вчителі у всьому світі визнають найвдалішими. У даному випадку в основі – інтеграція природничих наук, технології, математики та інженерної творчості. Всі ці галузі тісно пов’язані між собою на практиці, а отже, їхнє вивчення у спільній площині дуже важливе.);- застосування отриманих знань у реальному житті (STEM перетворює «суху» теорію на практику і досвід, демонструє, як діти можуть використати отриману інформацію в житті, робить науку цікавою і корисною. Як свідчить  піраміда навчання, найкраще запам’ятовується той матеріал, який було опрацьовано на практиці.);

Номер слайду 10

- розвиток критичного мислення (STEM невід’ємно пов’язаний із критичним мисленням та спрямований на його розвиток. Школярі мають навчитися – на основі отриманого досвіду, аналогій та узагальнень – самостійно орієнтуватися навіть у складних ситуаціях та вирішувати проблеми без сторонньої допомоги, формувати власну думку та приймати рішення. STEM розвиває здібності до аналітичної та дослідницької роботи, експериментування, дозволяє виховати в дітях гнучкість розуму та практично орієнтоване мислення.); - впевненість у власних можливостях (Cтворюючи цікаві проєкти, які дійсно працюють, діти не просто навчаються, а ще й підвищують власну самооцінку, а основне – не бояться помилятися. Таким чином вони стають більш впевненими у собі та завзято досягають поставленої мети.);- робота в команді (STEM передбачає командну роботу. Школярі працюють разом, висловлюють свої ідеї та пропозиції, дискутують, обґрунтовують власну позицію та разом доходять до певних висновків – все це, безперечно, йде тільки на користь.); 

Номер слайду 11

- підвищення інтересу до технічних дисциплін (Одне з ключових завдань STEM полягає в демонстрації переваг технічних та математично-природничих спеціальностей.);- інноваційність (STEM-проєкти зазвичай охоплюють шість етапів: завдання (чи проблемне питання), обговорення, створення дизайну, розробка будови, проведення тестування, можливість подальшого розвитку. Це особливий підхід, що дозволяє одночасно і вивчати, і застосовувати технології та науки, тобто дає можливість створювати інноваційні проєкти.);- прямий шлях від навчання до кар’єри (Сучасний світ диктує свої умови і впевнено доводить, що вже зовсім скоро більшість затребуваних спеціальностей вимагатимуть саме STEM-знань.);підготовка до бурхливого технічного розвитку (Світ розвивається надзвичайними темпами, та це лише початок – далі буде ще цікавіше. Навіть якщо учні не оберуть у подальшому технічну професію, вони будуть цілком готові до нових технологій. Якщо одне з основних завдань сучасної освіти є створення умов для всебічного розвитку школярів з урахуванням можливостей кожного, то STEM-освіта – це ідеальний варіант!).

Номер слайду 12

Використання STEM – це одна з можливостей стимулювати інтерес здобувачів освіти до історії, як науки та до дисциплінарних досліджень.

pptx
Додано
29 березня 2023
Переглядів
2089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку