STEM освіта на уроках історіїПідготувала: Кравченко В. М.
Номер слайду 2
Що таке STEM?STEM-освіта зараз фактично в усіх на вустах. Це тренд (основна тенденція зміни, актуальний напрям), який останнім часом набирає швидких обертів в освітньому просторі України. Що означає дана абревіатура і чому така популярна STEM-освіта? Спробуємо розібратися. STEM (S – science, T – technology, Е – engineering, М – mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але й використовувати комп’ютерні програми для створення музичних творів.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Актуальність STEM-освіти. Навчання – це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. Саме тому STEM-освіта – низка чи послідовність курсів або програм навчання, які готують учнів до освіти після школи та успішного працевлаштування, дають можливість зробити кар’єру в інженерно-технічній сфері. Історія – це серйозна наука, що пов’язана з інженерією, математикою, тому STEM освіта передбачає завдання, зокрема на уроках історії, що пов’язані із сучасними технологіями. Ми повинні шукати міждисциплінарні зв'язки. Краще всього розпочинати із 5-6 класів.
Номер слайду 5
STEM-освіта покликана формувати в учнів навички й уміння, які зроблять їх конкурентоспроможними на сучасному ринку праці. Щодо stem освіти на уроках історії можна застосовувати певні завдання, що передбачають використання різних платформ та хмарних технологій.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
- інтегроване навчання (STEM поєднує проєктний та міждисциплінарний підходи, які наразі вчителі у всьому світі визнають найвдалішими. У даному випадку в основі – інтеграція природничих наук, технології, математики та інженерної творчості. Всі ці галузі тісно пов’язані між собою на практиці, а отже, їхнє вивчення у спільній площині дуже важливе.);- застосування отриманих знань у реальному житті (STEM перетворює «суху» теорію на практику і досвід, демонструє, як діти можуть використати отриману інформацію в житті, робить науку цікавою і корисною. Як свідчить піраміда навчання, найкраще запам’ятовується той матеріал, який було опрацьовано на практиці.);
Номер слайду 10
- розвиток критичного мислення (STEM невід’ємно пов’язаний із критичним мисленням та спрямований на його розвиток. Школярі мають навчитися – на основі отриманого досвіду, аналогій та узагальнень – самостійно орієнтуватися навіть у складних ситуаціях та вирішувати проблеми без сторонньої допомоги, формувати власну думку та приймати рішення. STEM розвиває здібності до аналітичної та дослідницької роботи, експериментування, дозволяє виховати в дітях гнучкість розуму та практично орієнтоване мислення.); - впевненість у власних можливостях (Cтворюючи цікаві проєкти, які дійсно працюють, діти не просто навчаються, а ще й підвищують власну самооцінку, а основне – не бояться помилятися. Таким чином вони стають більш впевненими у собі та завзято досягають поставленої мети.);- робота в команді (STEM передбачає командну роботу. Школярі працюють разом, висловлюють свої ідеї та пропозиції, дискутують, обґрунтовують власну позицію та разом доходять до певних висновків – все це, безперечно, йде тільки на користь.);
Номер слайду 11
- підвищення інтересу до технічних дисциплін (Одне з ключових завдань STEM полягає в демонстрації переваг технічних та математично-природничих спеціальностей.);- інноваційність (STEM-проєкти зазвичай охоплюють шість етапів: завдання (чи проблемне питання), обговорення, створення дизайну, розробка будови, проведення тестування, можливість подальшого розвитку. Це особливий підхід, що дозволяє одночасно і вивчати, і застосовувати технології та науки, тобто дає можливість створювати інноваційні проєкти.);- прямий шлях від навчання до кар’єри (Сучасний світ диктує свої умови і впевнено доводить, що вже зовсім скоро більшість затребуваних спеціальностей вимагатимуть саме STEM-знань.);підготовка до бурхливого технічного розвитку (Світ розвивається надзвичайними темпами, та це лише початок – далі буде ще цікавіше. Навіть якщо учні не оберуть у подальшому технічну професію, вони будуть цілком готові до нових технологій. Якщо одне з основних завдань сучасної освіти є створення умов для всебічного розвитку школярів з урахуванням можливостей кожного, то STEM-освіта – це ідеальний варіант!).
Номер слайду 12
Використання STEM – це одна з можливостей стимулювати інтерес здобувачів освіти до історії, як науки та до дисциплінарних досліджень.