STEM-освіта та використання мультимедійних презентацій на уроках у початковій школі

Про матеріал
Сьогодні ми з вами часто чуємо про STEM-освіту на рівні початкової школи.Так, бо це цікаво, порівняно з середньою і старшою ланкою, так як це зовсім інший світ. Звідки витикає цей STEM ,який ми звикли вимовляти ,не розуміючийого і які зв’язки має з інформаційними технологіями? - Це, перш за все є домашня освіта, позашкільна освіта, для інтегрованих курсів, яка розвинена в країнах Заходу, в Америці. Використовується недороге обладнаннядля дослідів, саме за рахунок цього можна показати незрозумілі дітям речі. Літера А, яка з’ являється в словіSteАm, сучасне мистецтво, яке виглядає як певний результат проектної діяльності митця ,він щось створює потім представляє це у естетичній або руховій комбінаціі,використовуючи елементи механіки, знань з природничих наук. - По-друге, це інтерактивні музеї, які стають трендом.Тобто в таких музеях можна все потрогати,подивитися як це працює. Крім того, коли відбулися зміни у 90-х, значна частина людей-інженерів опинилися на роздоріжжі, їм треба було себе кудись подіти, вони визначилися на освітянську ланку, щоб донести свої бачення інженерії.Долучилися до початкової інженерної освіти. - Ще є едьютеймент- це гібрид між освітою та розвагами. Це сучасні мультфільми, де учні виконують самі проекти , беруть участь у різних дебатах. Герої мультфільмів розповідають , з точки зору науки , різні поняття. Діти в цьому світі живуть, а ми маємо до цього бігти і бути готовими вміти це також.
Перегляд файлу

 

я.jpg

Самойлова Ольга Леонідівна,

вчитель початкових класів першої категорії,

«Татарбунарський навчально- виховний комплекс

«Загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів-гімназія»

Татарбунарської районної ради Одеської області

сТЕм2.png

STEM-освіта та.       ……………вИКОРИСТАННЯ ……….МУЛЬТИМЕДІЙНИХ……………..ПРЕЗЕНТАЦІЙ НА УРОКАХ У……………..ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

 

Сьогодні ми з вами  часто чуємо  про STEM-освіту на рівні початкової школи.Так, бо це цікаво, порівняно з середньою і старшою ланкою, так як це зовсім інший світ.

Звідки витикає цей STEM ,який  ми звикли вимовляти ,не розуміючийого і які зв’язки має з інформаційними технологіями?

- Це, перш за все  є домашня освіта, позашкільна освіта, для інтегрованих курсів, яка розвинена в країнах  Заходу, в Америці. Використовується недороге обладнаннядля дослідів, саме за рахунок цього можна показати незрозумілі дітям речі. Літера А, яка з’ являється в словіSteАm, сучасне мистецтво, яке виглядає як певний результат  проектної діяльності митця ,він щось створює потім представляє це у естетичній або руховій комбінаціі,використовуючи елементи механіки, знань з природничих наук.

- По-друге, це інтерактивні музеї, які стають трендом.Тобто в таких музеях можна все потрогати,подивитися як це працює. Крім того, коли відбулися зміни у  90-х,  значна частина людей-інженерів опинилися на роздоріжжі, їм треба було себе кудись подіти, вони визначилися на освітянську ланку, щоб донести свої бачення інженерії.Долучилися до початкової інженерної освіти.

- Ще є едьютеймент- це гібрид  між освітою та розвагами. Це сучасні мультфільми, де учні виконують самі проекти , беруть участь у різних дебатах. Герої мультфільмів розповідають , з точки зору науки , різні поняття. Діти  в цьому світі живуть, а ми маємо до цього бігти і бути готовими вміти це також.

 

А також є різні комп’ютерні ігри , що спрямовані на розвиток мислення , елементів інженерної грамотності, і елементів програмування. Скотті гоу, Matificдитина з елементів картоних  команд складають алгоритм, щоб рухався робот по полю. В грі Крейзі Месер,де можна будувати різне програмування. Завдання різного рівня і навантаження.

Це сторінка учня. Окрім, я з учнями відкриваємо за дозволом учня сторінку і на уроці виконуємо завдання ,що стосується теми .

В практиці я використовую , вище зазначенні програми на уроках, а також можна паралельно давати, як домашнє завдання. Крім того,  я як класний керівник  можу робити електронний аналіз роботи кожного учня, також наповнювати матеріалом, який стосується теми.

STEM навчаннязавждипередбачаєвикористанняінформаційно-комунікаційнихтехнологій.Від інформаційних технологій, які використовують у всіх сферах громадського життя, в наш час залежить увесь сучасний світ. Мабуть, немає такої людини, для якої компютер не перетворився б на звичайний атрибут повсякденного життя, який є незамінний помічник в на­вчанні, роботі й під час відпочинку. Він допомагає людині у щоденній праці, спрощує пошук необхідної і своєчасної інформації. Тому використання інформaційнихтехнoлогій у шкoлі — це oб'єктивний і природний процес, вимогa сьогодення.

 Вдала цитата  тих часів відомого Френсіса-англійськийдослідник, географ, антрополог, психолог, він мріяв

2.png

Зараз витрачається більше грошей  на ЄДЬЮТЕЙМЕНТ. Ця Галактика, про яку мріяв Гальтон вже наближається до нас  і з ними буду дуже складно працювати. І ми повинні бути готові до цього.

 

 

 

У своїй роботі я завжди планую уроки так, щоб дитина виявляла цікавість до навчання. Вивчення будь-якого предмету з використанням ІКТ сприяє підвищенню інтересу учнів і саме через гру. Класичні та інте­гровані уроки у супроводі мультимедійних пре­зентацій, дозволяють учням поглиблювати знання, здобуті раніше. Як говорить англійське прислів'я: «Я почув і забув, я побачив і запам'ятав». За­стосування сучасних інформаційно – комунікаційних технологій в освіті створює сприятливі умови для формування особистості учнів, а також  відповідає вимогам сучасності.При проведенні своїх Stem-уроків, я намагаюся підбирати такі форми роботи, щоб кожна дитина брала участь у проведенні уроку. І цього можна домогтисязавдяки інформаційним технологіям.

За допомогою мультимедійних, інтерактивнихтехнологій, Інтернету розширюються можливості  сучасного  уроку  й  системи освіти  загалом.Тому цілком закономірно, що сьогодні перед нами, педагогами, стоїть важливе  завдання  - виховати  та  підготувати  молодь, здатну  активно  включатися  в  якісно  новий  етап розвитку  сучасного  суспільства, пов’язаний  з  інформацією. У нас час дитина  опановує комп’ютер  раніше, ніж  навчається  грамотно  писати чи  критично  читати.

Саме використання  ІКТ  дає  можливість  змінити  зміст  освіти  та сприяє:

  • кращому  сприйняттю й  засвоєнню  дітьми  навчального  матеріалу;
  • зростанню  інтересу  до  пізнання;
  • індивідуалізації  навчання;
  • розвитку  творчих  здібностей  учнів;
  • скороченню  видів  роботи, що стомлюють дітей;
  • використанню  різних  аудіовізуальних  засобів (музики, графіки, анімації) для  збагачення  змісту  і  посилення  мотивації  навчання;
  • більш  динамічній  подачі  матеріалу;
  • формуванню  в  учнів адекватної самооцінки  та  створенню  умов  для  самостійної  роботи;
  • самоосвіті  й  самовдосконаленню  особистості  учня  й учителя;
  • засвоєнню  і учнями, і учителями  нових  важливих  знань, умінь, навичок.

 

 Практика доводить, що при активному використанні ІКТ досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації. Вміння збирати факти, зіставляти їх, організовувати роботу з інформацією, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну та письмову мову. Відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення. Так, вже у початкових класах інформаційно– комунікаційні технології допомагають дитині побачити своїми очима незвичайний і різноманітний світ рослин і тварин, наповнити клас звуками лісу, дзюрчанням струмка, що дозволяє перенестися в лоно природи. Якщо учень побачить рух Землі навколо Сонця, рух Сонячної системи, то йому буде легше уявити принципи роботи об'єктів.

 

 

Демонстраційний матеріал, досліди, ігрові завдання, тести, подані з використанням комп'ютерних засобів навчання,допомагають урізноманітнити під час уроків види діяльності учнів, перевірити якість отриманих знань.

При підготовці до уроку з використанням ІКТ я ніколи не забуваю, що це УРОК, а значить, складаю план уроку, виходячи з його цілей. При відборі навчального матеріалу дотримуюся основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює мене, а тільки доповнює.Застосування ІКТ дозволяє мені економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця:

  • готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо;
  • оформляти документацію;
  • в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів;
  • налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів;
  • обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями,  обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію.

Таким чином, упровадження ІКТ полегшує мою роботу, а навчання дітей робить більш цікавим і ефективним.І, крім того Stem- +навчання тісно пов’язано з ІКТ, так як в акронімі Stem переплітаються технології.

З яких же атомів  складається елементівStem? І як відбувається інтеграція.

Найпростіше уявлення Stem, саме представлялося ось в моделі кекса, вважалося, що є така дошкільна освіта, в якій можна інтегрувати і вклинути трохи саінсу, трохи технік, підтягнути месметік, але з’ясувалося, що коли починаєш розбудовувати і бачити як це має бути.Спостерігається, що все не так просто.Найчастіше акронім Stemвикористовується у значенні, щось такого , що навколо побудовано технічних рішень, а все інше десь там є підґрунтям.Це і робототехніка  і різні електронні пристрої. Але для мене вчителя  здалося ,що краще буде в центрі  Саінс, а все інше доповнюється. І так я вважала, до того як  стала працювати з учнями. І зрозуміла,що краще коли в центрі Саінс і Технологія. Там де технологія і є сладова мистецтва.

Використовуючи інформаційно – комунікаційні технології впродовж декількох років, я можу зробити висновки, що грамотне використання будь-яких засобів інформаційних технологій на уроках:

  • розвиває особистість дитини: інтелект, пам'ять, увагу та ін.;
  •  
  •  
  • дозволяє здійснити особистісно-орієнтований, індивідуальний та диференційований підхід у навчанні;
  • активізує учнівську діяльність, при цьому зростає самостійність та активність учнів,  збільшується обсяг завдань, виконаних на уроці;
  • дає можливість раціонально використати час;
  • дозволяє використовувати різноманітні форми роботи, завдяки яким підвищується мотивація і пізнавальна активність школярів;
  • дає можливість застосовувати ігрові моменти, отримати задоволення від захопливого процесу пізнання;
  • допомагає формувати системне мислення;
  • надає кожному уроку несхожості, новизни;
  • стимулює вчителя до професійного зростання та подальшого освоєння комп'ютера.

 Дітей приваблює новизна проведення мультимедійних уроків. В класі під час таких уроків створюється обстановка реального спілкування, при якій учні прагнуть висловити думки «своїми словами». Вони з бажанням виконують завдання, проявляють інтерес до матеріалу, який вивчають. У них пропадає страх перед комп’ютером. У дітей з’являється зацікавленість в отриманні більш високого результату, готовність і бажання виконувати додаткові завдання.

Але на тлі переваг є і свої недоліки: перезбудження нервової системи, втома очей, статистичне напруження м'язів спини і шиї, загальна стомлюваність організму. Тому необхідно суворо дотримуватися встановлених санітарних норм, якою б привабливою небула навчальна діяльність з використанням комп'ютера на уроці.

Мультимедійні презентації - це зручний і ефективний спосіб представлення інформації з використанням комп'ютерних програм, який поєднує в собі динаміку, звук і зображення, тобто ті фактори, які найбільш довго утримують увагу дитини.

Одночасний вплив на два найважливіших органи сприйняття (слух, зір) дозволяють досягти набагато більшого ефекту. Доведено, що людина запам'ятовує 20% почутого і 30% побаченого, і більше 50% того, що він бачить і чує одночасно. Таким чином, полегшення процесу сприйняття і запам'ятовування інформації за допомогою яскравих образів - це основа будь-якої сучасної презентації.

   Безумовно, презентація дає можливість самостійно скомпонувати навчальний матеріал, виходячи із особливостей конкретного класу, теми, предмета, що дозволяє побудувати урок так, щоб досягти максимального навчального ефекту.

Використання можливостей програми MS PowerPoint для створення презентацій відкриває великі перспективи для:

  • підвищення емоційності уроку, підвищення інтересу учнів до навчання, виховання потреби здобувати нові знання;
  • створення доброзичливої атмосфери на уроці, активної творчої праці;

 

 

  • зміни форм діяльності, обліку психолого-педагогічних особливостей молодших школярів;
  • стимулювання пізнавального мислення учнів;
  • наочних методів навчання, використання ігрових моментів у навчанні.

Коли я застосовую компютер на різних етапах уроку, то це дозволяємені довести час активної роботи учнів на уроці до 75-80% часу уроку, замість звичайних 15-20%. Я давно помітила, що сучасні діти швидше і з великим інтересом засвоюють інформацію з екрану комп'ютера, ніж з моїх слів.

Коли я використовую мультимедійні презентації на уроках, обовязково враховую психофізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку. Тому, працюючи над презентацією для своїх учнів, дотримуюся таких вимог:

1.  Не забиваю окремий слайд великою кількістю інформації! Не розміщую в презентації те, що можу сказати сама: мету уроку, інструкцію до фронтальної роботи, слова вітання і прощання та ін.

2.   На кожному слайді намагаюся розміщувати не більше двох картинок.

3.  Розмір шрифту на слайді у мене не менше 24-28 пунктів.

4. Анімацію використовую один раз протягом 5 хвилин, якщо вона потрібна.

5.  Використані графічні файли належної якості, витримані в одному стилі.

6. Всю презентацію витримую в одному стилі (однакове оформлення всіх слайдів: фон, назва, розмір, шрифт, накреслення шрифту, колір і товщина різних ліній та ін.).

 

7. Підбираю правильне поєднання кольорів для фону та шрифту. Вони повинні контрастувати. Наприклад, фон - світлий, а шрифт - темний, або навпаки.

8. Слайди завжди синхронізовані з текстом. Презентація повинна доповнювати, ілюструвати те, про що йде мова на уроці.

9.У презентації не варто використовувати музичний супровід, якщо він не несе смислове навантаження, теж стосується і анімаційних ефектів.

 

ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Як показує мій досвід, застосування комп’ютера на уроках у початковій школі має  декілька режимів:

  • демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації);
  • індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів);
  • комбінований (застосування на одному уроці і демонстрації, і індивідуальної роботи).

Для роботи в демонстраційному режимі мені достатньо мати на уроці один комп’ютер і мультимедійний проектор, за допомогою якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів.

 

 

 

Але наша школа не забезпечена такою кількістю компютерів, тому індивідуальну роботу учнів я організувати не можу.

У початкових класах інтерактивні технології можна використовувати і при перевірці домашньої роботи, при актуалізації знань, вивченні нового матеріалу, при повторенні вивченого, контролю, оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Але при всьому цьому при підготовці до уроку я ніколи не забуваю, що це УРОК, а тому обов’язковоскладаю план уроку, виходячи з йогоцілей, дотримуючись основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює мене, а тільки доповнює.

А особливою формою STEM- навчання є інтегровані уроки, що сприяють форму -ванню в учнів цілісного, системного світогляду, актуалізація особистісного став -лення  до питань,  що розглядаються на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

Працюючи надSTEM- навчанням, я дійшла висновку, якою би складною і нудною була тема уроку, вона стане цікавою, якщо навчальний матеріал на екрані представлений в кольорах, із звуком та іншими ефектами.

      Також презентація за темою уроку в процесі пояснення нового матеріалу дозволяє мені не робити записів на дошці, а значить залишається більше часу на закріплення.

       Безперечно, на сьогоднішній день компютерна  підтримка при викладанні STEM- уроків дуже корисна. Однак не слід забувати, що компютер – це багато ці-льовий і потужний інструмент, за допомогою якого я можу якісно змінити процес пізнання. 

Таким чином, практика роботи показала, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі сприяє активізації навчальної діяльності, формуванню в учнів наполегливості, самостійності та творчості у навчанні. Саме такий спосіб вивчення навчального матеріалу захоплює інтелектуальну та емоційну сферу особистості, тобто сприяє формуванню емоційного інтелекту, підвищує рівень мотивації навчальної діяльності та ефективності  розумової праці.

Особисто мені ІКТ дозволяє внести кардинально нове у звичні форми роботи, всебічно розкрити, зрозуміло подати навіть дуже складний навчальний матеріал, економити час і максимально ефективно готуватися до уроків та позакласної і позашкільної роботи. У процесі навчання важлива не інформаційна технологія сама по собі, а те, наскільки її використання допомагає досягти освітніх цілей. Адже «інноваційна діяльність – це гарно організована,  раціональна і систематична робота» .

Сучасних учнів якнайкраще характеризує давнєкитайське прислів’я: «Почую – забуду, побачу – запам’ятаю, зроблю сам – зрозумію». І саме урок з використанням мультимедійних технологійдаєможливість не тількипочути, щоб не забути, а й побачити, щобзапам’ятати.

Ось чомувикористаннямультимедійнихпрезентацій на уроках є актуальним і цікавимносіємінформації для дітей. І дуже професійним інструментом для вчителя.

Таким чином, використання інформаційно-комунікаційних технологій є одним із способів підвищення результативності навчальної діяльності учнів початкових класів.

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

посилання на ресурс

http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/15458/

© 2007–2019 «Освіта.ua»

При повномуабочастковомувідтворенніінформації посилання

на osvita.ua 

Головна » Статті » Творчігрупи » Сучасніосвітнітренди як за засібформуванняключових компетентностей.

 

docx
Додано
4 березня 2020
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку