STREAM: Science, Technology, Engineering, Mathematics — формування цілісної наукової картини світу. Reading + Writing — опрацювання змісту тексту (розуміння)Arts — від милування до пізнання, допомагає вразити, здивувати, задіяти емоції, створити зрозумілі дітям образи, активізувати наочно-образне мислення.
Головна мета STEM-освіти:це реалізація державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» задля: посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях; створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді й професійної компетентності науково-педагогічних працівників.
Запровадження STEM-навчання має відбуватися: у межах чинного законодавства на засадах особистісно зорієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів без очікувань повного переходу до другого покоління Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм за розуміння напрямів освітніх реформ задля більш якісного та сучасного навчання учнів поступово.
Проте програма не обмежує творчу ініціативу — педагог застосовує: - гнучкість у відборі та розподілі навчального матеріалу відповідно до потреб вихованців - доцільні методи і засоби навчання -компетентнісну модель навчання (зміщення акцентів у навчальній діяльності з вузькопредметних на загальнодидактичні;) - оновлення структури й змісту навчальних предметів; - визначення та оцінювання результатів навчання через ключові й предметні компетентності учнів;
- наскрізне STEM-навчання; - компетентнісно орієнтовані форми та методи навчання; - системно-діяльнісний підхід ( інноваційні, ігрові технології навчання тощо); - інтерактивні методи групового навчання; - проблемні методики з розвитку критичного і системного мислення; -здобуття результативного індивідуаль -ного досвіду проектної діяльності та розробки стартапів.
Інтегровані уроки/заняття STEM-навчання спрямовані на: -встановлення міжпредметних зв’язків, що сприяють формуванню в учнів цілісного, системного світогляду; актуалізацію особистісного ставлення до питань, що розглядають на уроці. Інтегровані уроки можна проводити двома шляхами: - через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів; - через формування інтегрованих курсів або окремих спецкурсів шляхом об’єднання навчальних програм таких курсів/предметів.
«,,, зростання наукових знань ХХІ століття швидко стирає межі між окремими науками. Вони дедалі більше спеціалізуються не за науками, а за проблемами. Це дає змогу, з одного боку, надзвичайно глибоко вивчати явище, а з другого – охоплювати його з усіх точок зору»Володимир Вернадський
Визначення росту і маси тіла, підрахунок частоти пульсу і дихальних рухів, визначення життєвої ємності легень, часу максимальної затримки дихання. На підставі рівняння повного окислення молекули глюкози розв'яжіть задачу. Яка молекулярна маса та яка кількість кисню потрібна для окиснення 1 моля глюкози?
встановлення причинних зв'язків; чому людина може без їжі обійтися кілька тижнів, без води - декілька діб, а без повітря - кілька хвилин? формування системного мислення; у чому перевага правильної постави для нормальної життєдіяльності підростаючого організму?семантичні задачі ( на пояснення термінів, визначень, відмінностей побутової та наукової номенклатури) поясніть смислове значення і походження слова «печінка».
завдання на спостережливість: На які кістки спираються руки, коли на фізкультурі поступає команда покласти їх на стегна? Чому руки рухаються при ходьбі? завдання на розвиток системоутворюючої творчої активності Змоделюйте орган людини, який називають «хімічною лабораторією», «продовольчим складом», «диспетчером організму». Запропонуйте вправи для ранкової гімнастики, які б сприяли попередженню серцево-судинним захворюванням.
завдання на виявлення зв'язків між образною і словесною інформацією: Чому волосся, яке розміщене на шкірі, піднімається від холоду, страху, стресу, як говорять «стає дибки»?Поясніть прислів'я: «Сите черево глухо до навчання». завдання на зв'язок цільових і причинних відносин: Чому ноги замерзають на морозі швидше інших частин тіла?