« Гра – це іскра, яка запалює вогник
допитливості та зацікавленості».
В. Сухомлинський.
Ігрові технології є однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити цікавими і захоплюючими не тільки роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але й буденні кроки з вивчення предметів. Цікавість умовного світу гри робить позитивною, емоційно забарвленою монотонну діяльність із запам'ятовування, повторення, закріплення чи засвоєння інформації, а емоційність ігрового дійства активізує всі психічні процеси і функції дитини.
Позитивною стороною використання гри в початковій школі є те, що вона сприяє використанню знань у новій ситуації, таким чином, вивчений учнями матеріал проходить через своєрідну практику, вносить різноманітність і інтерес у навчальний процес.
Видатний педагог В.О. Сухомлинський промовив фразу, яка стала основою всього того, що містить у собі гра. Він ніби закликав: «Навчайте граючись, а граючись навчайте», тому що гра виховує, навчає, розвиває.
Результативність використання ігор у початковій школі залежить:
Ігрова технологія будується як цілісне утворення, яке охоплює певну частину навчального процесу та об'єднане загальним змістом, сюжетом, персонажем. При цьому ігровий сюжет розвивається паралельно основному змісту навчання, допомагає активізувати навчальний процес, засвоювати ряд навчальних елементів. Складання ігрових технологій з окремих ігор і елементів – турбота кожного вчителя початкової школи.
Застосовувати розвиваючі ігри потрібно на всіх предметах і це можна робити на різних етапах уроку.
Сьогодні я пропоную Вам розглянути використання сюжетної гри на уроці математики. Урок проводиться у вигляді гри «Детективи».
Тема: Розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів – вираз зі змінною.
Мета: удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через десяток, табличного множення та ділення, актуалізувати вміння розв’язувати прості та складені рівняння, формувати вміння розв’язувати рівняння, в яких один із компонентів подано числовим виразом за алгоритмом, розв’язувати задачі на знаходження частини від числа, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати зацікавленість до предмету, вміння співпрацювати в команді.
Хід уроку
Організаційний момент. Психологічне налаштування на урок.
Вправа «Настрій»
Замалюйте рівневу шкалу настрою на початок уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
« Доброго дня, любі друзі! Я – королева Математики! Зі вчора у моїй країні відбуваються дивні події: зникають числа, не розв’язуються задачі та рівняння, математичні загадки оплутують усе місто. Допоможіть, будь ласка, мені повернути математичний порядок та дізнатися, хто ж накоїв безлад».
Вправа «Асоціативний кущ»
Актуалізація опорних знань
Гра «Мовчанка»
Діти збираються у групу. Кожен учасник оримує картку певного кольору з однієї сторони якої записано рівняння, з другої - буква. Діти мовчки мають зібрати команду з однаковими відповідями, обчислюючи рівняння усіх учасників гри.
Повідомлення теми та мети уроку
Вивчення нового матеріалу
Парна робота
Гра з використанням лего цеглинок «Покажи відповідь»
|
62 |
|
28 |
27 |
|
|
|
|
|
|
|
56 : х = 8 36 + а = 7 * 9 b – 6 * 3 = 45
- Підозрюючі – Баба-Яга, Горинич та Кощій.
Ознайомлення з алгоритмом розв’язування рівняння
Створення проблемної ситуації
Перше рівняння розв’язують разом з учителем.
Друге рівняння розв’язують в групах
у : ( 54 : 9 ) = 2 12 : ( 54 : х) = 2
Зошит С.О. Скворцова «Математика» 3 клас, с. 92
Фізкультхвилинка на уважність.
Закріплення вивченого матеріалу
Групова робота
- Вам необхідно виявити за шкалою, рівень правди у словах кожного героя.
6 груп розв’язують рівняння.
Той, у кого буде більший рівень на детекторі, точно обманює.
Розв’язування задачі
Підсумок
Оцінювання
Отже, у процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам’ять, жадоба до знань. Задовольняючи свою природну невсипущу потребу в діяльності, в процесі гри дитина «добудовує» в уяві все, що недоступне їй у навколишній дійсності, у захопленні не помічає, що вчиться – пізнає нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює раніше набутий досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію.
1