Використання ігрових технологій у початковій школі

Про матеріал
Доповідь: Використання ігрових технологій у початковій школі забезпечує якісне навчання та надає можливість творчому розвитку як вчителя, так і дітей
Перегляд файлу

                                                                      « Гра – це іскра, яка запалює вогник              

                                                                         допитливості та зацікавленості». 

                                                                                                    В. Сухомлинський.

Ігрові технології є однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити цікавими і захоплюючими не тільки роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але й буденні кроки з вивчення предметів. Цікавість умовного світу гри робить позитивною,  емоційно забарвленою монотонну діяльність із запам'ятовування, повторення, закріплення чи засвоєння інформації, а емоційність ігрового дійства активізує всі психічні процеси і функції дитини.

Позитивною стороною використання гри в початковій школі є те, що вона сприяє використанню знань у новій ситуації, таким чином, вивчений учнями матеріал проходить через своєрідну практику, вносить різноманітність і інтерес у навчальний процес.

IMG-d62331a2176e2c13b37213f8bc7c4c70-V.jpgВидатний педагог В.О. Сухомлинський промовив фразу, яка стала основою всього того, що містить у собі гра. Він ніби закликав: «Навчайте  граючись, а граючись навчайте», тому що  гра виховує, навчає, розвиває.

Результативність використання  ігор у початковій школі залежить:

  • від систематичного їх  використання;
  • від цлеспрямованості програми ігор у поєднанні із звичайними дидактичними вправами.

 Ігрова технологія будується як цілісне утворення, яке охоплює певну частину навчального процесу та об'єднане загальним змістом, сюжетом, персонажем. При цьому ігровий сюжет розвивається паралельно основному змісту навчання, допомагає активізувати навчальний процес, засвоювати ряд навчальних елементів. Складання ігрових технологій з окремих ігор і елементів – турбота кожного вчителя початкової школи.

Застосовувати розвиваючі ігри потрібно на всіх предметах і це можна робити на різних етапах уроку.

Сьогодні я пропоную Вам розглянути використання сюжетної гри на уроці математики. Урок проводиться у вигляді гри «Детективи».

Тема:  Розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів – вираз зі змінною.

Мета: удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через десяток, табличного множення та ділення, актуалізувати вміння розв’язувати прості та складені рівняння, формувати вміння розв’язувати рівняння, в яких один із компонентів подано числовим виразом за алгоритмом, розв’язувати задачі на знаходження частини від числа, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати зацікавленість до предмету, вміння співпрацювати в команді.

Хід уроку

Організаційний момент. Психологічне налаштування на урок.

  • Плесніть у долоні усі хто приготувався до уроку.
  • Покажіть мені клас усі хто готов працювати.
  • Посміхніться у кого чудовий настрій.

Вправа «Настрій»

Замалюйте рівневу шкалу настрою на початок уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні зранку мені прийшло на пошту письмо.
  • Давайте дізнаємось хто його прислав?

IMG-03ca4ebe7cd8ba9f6282a8ab682db306-V.jpg« Доброго дня, любі друзі! Я – королева Математики! Зі вчора у моїй країні відбуваються дивні події: зникають числа, не розв’язуються задачі та рівняння, математичні загадки оплутують усе місто. Допоможіть, будь ласка, мені повернути математичний порядок та дізнатися, хто ж накоїв безлад».

  • Допоможемо?
  • Для того, щоб допомогти треба провести власне математичне дослідження. Я пропоную вам у нашому класі влаштувати детективне агентство.

Вправа «Асоціативний кущ»

  • Хто такий детектив?
  • Якими якостями має володіти детектив?
  • Саме ці якості сьогодні знадобляться нам на уроці.

Актуалізація опорних знань

IMG-131e1e2b51ced6acd50b72ce5dbbe64c-V.jpgГра «Мовчанка»

Діти збираються у групу. Кожен учасник оримує картку певного кольору з однієї сторони якої записано рівняння, з другої  - буква. Діти мовчки мають зібрати команду з однаковими відповідями, обчислюючи рівняння усіх учасників гри.

  • Утворіть ланцюжок «живих букв» розташовуючись за кольорами райдуги.
  • Назва нашого агентства «Рівняння».

Повідомлення теми та мети уроку

  • Діти, а чи знаєте ви, що таке рівняння?
  • Які види рівнянь ви вмієте розв’язувати?
  • Сьогодні ми з вами закріпимо ці вміння та ознайомимося з алгоритмом розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів – вираз зі змінною.

Вивчення нового матеріалу

  • З чого детективи починають дослідження будь-якої справи?
  • З опитування людини, яка звернулася, чи підозрює вона когось?
  • Давайте дізнаємось у королеви Математики, чи має вона когось на підозрі?
  • Жителі країни математики чули шум у багатоповерховому будинку. Вони записали  номери квартир, але з їх записів зникли цифри, давайте їм допоможемо відновити записи та дізнатися їмя підозрювальних.

Парна робота

Гра з використанням лего цеглинок «Покажи відповідь»

  • Розв’яжіть рівняння, позначаючи відповіді  за допомогою лего. Картинки по запросу "картинка сказка лиса"

 

Похожее изображение7

62

Похожее изображение63

28

27

Картинки по запросу "картинка сказка лиса"45

             

 

 

 

 

Картинки по запросу волк серый клипарт 

 

Картинки по запросу соловей разбойник клипарт 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

56 : х = 8                36 + а = 7 * 9                  b – 6 * 3 = 45

- Підозрюючі – Баба-Яга, Горинич та Кощій.

Ознайомлення з алгоритмом розв’язування рівняння

  • І так підозрюючи є, що ж тепер робити?
  • Вірно, необхідно їх допросити.
  • Але наші герої відмовляються з нами розмовляти, поки ми не виконаємо їхні завдання.

Створення проблемної ситуації

Перше рівняння розв’язують разом з учителем.

Друге рівняння розв’язують в групах

у : ( 54 : 9 ) = 2                      12 : ( 54 : х) = 2

  • Чи можемо ми розв’язати 2 рівняння.
  • Попросимо допомоги у цариці Математики.
  • І так розберемо рівняння за алгоритмом.

Зошит С.О. Скворцова «Математика»  3 клас, с. 92

Фізкультхвилинка на уважність.

Закріплення вивченого матеріалу

  • І так,  у нас є 3 підозрювальних. Але кожен з них стверджує, що це не він. Зараз ми будемо перевіряти їх на детекторі обману. 

Z466x1gqBCc.jpg2f9pM9RC3dI.jpgГрупова робота

- Вам необхідно виявити за шкалою, рівень правди у словах  кожного героя.

6 груп розв’язують рівняння.

Той, у кого буде більший рівень на детекторі, точно обманює.

  • У баби – Яги та Горинича однаковий рівень, отже це точно не Кощей.

Розв’язування задачі

  • Як же нам розібратися хто навів безлад у країні Математики?
  • Поки ми допитували героїв, жителі країни нам допомагали та зібрали уліки.
  • І ось які нам надіслали данні.
  • Ми знайшли 32 докази по скоєному злочину. 1\4 частина вказує на Бабу-Ягу. Скільки доказів вказують на Горинича?

Підсумок

  • Отже, ми з вами розплутали цю справу. Вітаю вас юні детективи!
  • Чи сподобався вам урок?
  • Що ми можемо сказати Гориничу?
  • Будьте уважні до своїх думок – вони початок вчинків.

Оцінювання

  • Оцініть свою роботу на уроці на картках самооцінювання за допомогою зірочок. Якщо все було зрозуміло – зафарбуйте 3 зірочки. Якщо були легкі затруднення – 2. Якщо матеріал важкий та незрозумілий – 1.

 

  Отже, у процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам’ять, жадоба до знань. Задовольняючи свою  природну невсипущу потребу в діяльності, в процесі гри дитина «добудовує»  в уяві все, що недоступне їй у навколишній дійсності,  у захопленні  не  помічає, що вчиться – пізнає нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює раніше набутий досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
12 березня 2020
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку