STEM – проект для учнів 1-2 класів "ЗУСТРІЧ ПТАХІВ У РАМКАХ СВЯТКУВАННЯ МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ПТАХІВ"

Про матеріал

STEM – проект для учнів 1-2 класів "ЗУСТРІЧ ПТАХІВ У РАМКАХ СВЯТКУВАННЯ МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ПТАХІВ"

Перегляд файлу

   Родіна Т.Л. – заступник директра  Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №8 Слов’янської міської ради Донецької області вищої кваліфікаційної каатегорії

 

 

ЗУСТРІЧ ПТАХІВ У РАМКАХ СВЯТКУВАННЯ

МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ПТАХІВ

STEM проект для учнів 1-2 класів

 

Пояснювальна записка

 

Вимоги сьогодення до навчання ставлять перед вчителем нові виклики та вимоги щодо викладання предметів. Міждисциплінарні зв’язки потребують змін у доборі засобів і методів навчання. Інтегрована  система освіти вчить жити  в реальному швидкоплинному світі, уміти реагувати на зміни, критично мислити, творчо розвиватися.

Закон України «Про освіту» наголошує на необхідності посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на  всіх освітніх рівнях; створенні науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді та професійної компетентності педагогічних працівників.

1. Опис проекту

1.1. Мета проекту «Зустріч птахів»:

  •  розширити уявлення  учннів про роль птахів у природі, знання учнів про птахів рідного краю та їх спосіб життя навесні;
  • розкрити залежність життя птахів від поведінки людини;
  • розвивати пізнавальний інтерес учнів до життя природних мешканців, спонукати до спостереження за життям птахів; 
  • привчати піклуватися про птахів найближчого оточення;
  • спонукати до творчої дослідницької та пошукової діяльності;
  • виховувати дбайливе ставлення до пернатих друзів, повагу до обрядів та традицій наших предків, пов’язаних із зустріччю птахів навесні.

 

 

1.2. Завдання проекту:

  •  здійснити пошук основної інфрмації про історію екологічного свята «Міжнародний день птахів»;
  • провести спостереження за поведінкою пернатих друзів навесні;
  • підготувати міні колажі  та розповідь про поведінку птахів рідного краю, виготовити макети птахів за допомогою техніки орігамі;
  • взяти участь у шкільному святі «Зустріч птахів»;
  • відвідати  міський музей, прослухати лекції регіонального ландшафтного парку «Краматорський» із метою розширення знань щодо охорони птахів у рідній місцевості.

 

1.3. Учасники проекту

  • учні 1-2 класів, учителі, бібліотекар, батьки.
  •  

1.4. Тип проекту:

 

змішаний (творчий, інформаційний, дослідницький).

 

 

 

1.5. Актуальність проекту

Проект ставить за мету звернення уваги учнів на    проблеми збереження     пташиного  світу.  Адже               ця проблема сьогодні  стосується всіх країн і континентів.

  • Птахи живуть на планеті понад 150 мільйонів років, немає на Землі такого куточка, де б їх не було. Природно при цьому, що їхній зовнішній вигляд є досить різноманітним і способи життя відрізняються.
  • Неоціненну користь приносять птахи людині. Вчені підрахували, що на ділянці  площею 1 км2 птахи знищують не менше ніж 25 кг комах. До того ж вони є досить спритними і діяльними.
  • Пара синиць може «обробити» за день близько 40 яблунь, збираючи з них шкідників. Але птахи знищують комах вибірково. Дятли зазвичай віддають перевагу короїдам, сіра мухоловка – летючим комахам, переважно мухам, іволга живиться в основному волохатою гусінню. Є також види, які не дуже вибагливі до їжі, з комахоїдних – це шпаки та воронові.
  • Птахи знищують не лише шкідливих комах, а й багато шкідливих гризунів, які часто завдають значних збитків урожаю сільськогосподарських культур. Варто зазначити, що сови та більшість денних хижих птахів з’їдають величезну кількість мишей-полівок та інших гризунів.
  • Птахи також сприяють поширенню дерев та кущів. Наприклад, сойка живиться не лише комахами та гризунами, восени вона збирає про запас жолуді, розносячи їх по лісу, ховаючи біля пнів, під листям та в інших місцях. Багато птахів (шпаки, дрозди, сірі куріпки, тетеруки) восени та взимку живляться переважно ягодами горобини, калини, терену, малини, бузини, насіння яких вони переносять на значні відстані.
  • Крім цього, птахи створюють необхідний ланцюг у ряді живих істот, забезпечують рівновагу в боротьбі за існування у тваринному світі.

 

1.6. Строк реалізації проекту

Два місяці

 

 

2. Робота над виконанням проекту

«Зустріч птахів»

 

Хід проведення

  • Відкриті уроки з предметів STEM.
  • Бібліотечний урок.
  • Екскурсія в Словянський краєзнавчий музей.
  • Зустріч з представниками регіонального ландшафтного парку «Краматорський».
  • Свято в актовій залі.
  • Святкова хода на берег річки Торець.

 

                                          Навчальні предмети

  • Я досліджую світ-складання розповіді про птахів, вивчення прислів’їв, гаївок.
  • Українська мова-розвиток комунікативних здібностей, мовленнєве спілкування.
  • Технології, мистецтво-створення моделі птахів (техніка орігамі), створення колажу.
  • Математика- вміння робити розрахунок використання продуктів для випікання тістечкових птахів.
  • Бібліотечний урок-забезпечення цільності сприйняття  оточуючої  дійсності, формування  уяви  про світ птахів.

 

Предмет

Тема

Мета

Очікуваний результат з предмету (міні-проект у проекті)

Українська мова

2 клас

 Дослідження значення в мовленні службових слів і використання їх для зв’язку слів у реченні. Дослідження і конструювання речень. Дослідження і складання текстів.

Вчити розпізнавати речення за його основними ознаками;  пояснити роль різних видів речень для досягнення мети спілкування; правильно відтворити  інтонацію розповідних, питальних і спонукальних, окличних та неокличних речень, вчити використовувати відповідні розділові знаки в кінці речень під час письма;  поширювати речення словами за поданими питаннями, вчити складаєти і  записувати речення за малюнком, на задану тему. 

 Створення елементів для інтерактивної книги

 

Математика

2 клас

Величини. Одиниці вимірювання величин.Іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Дії з іменованими числами. Одиниця маси – кілограм, грам, міліграм. Розвязування задач  в межах 100.

Застосовувати знання про одиниці маси (кілограм, грам, міліграм)  та співвідношення між ними при розв’язуванні сюжетних та практично-зорієнтованих задач. Вміти перетворювати величини, виражені у двох одиницях найменувань; порівнювати  іменовані числа; виконувати додавання й віднімання  іменованих чисел, поданих в однакових одиницях вимірювання.

 

 

Створення алгоритму розвязування задач

 

 

Я досліджую світ

1 клас

 

Людина і природа

Що належить до природи. Жива і нежива природа. Сонце і його вплив на живу і неживу природу. Спостереження за рослинами, тваринами, явищами природи та діяльністю людей у різні пори року. Дослідження властивостей тіл природи. Рукотворні тіла, матеріали та їх властивості. Винаходи людства та їх вплив на життєдіяльність людини. Охорона і збереження природи

Інформувати  про користь  птахів,розширити знань про живлення птахів; виховувати бажання піклуватися про птахів, розуміти цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища;   використовувати різні джерела для пошуку інформації про довкілля; вчити складати розповіді про птахів, вивчити прислівя, гаївки.

;

 

Створення  птахів їз солоного тіста

 

 

Мистецтво

1 клас

 

Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти. Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки.

 

 

Розуміти та використовувати на практиці:

- колір у графічних творах;

- колірне вирішення у живописних творах;

-графічні та живописні матеріали й інструменти для створення практичного завдання. Уміти  (на елементарному рівні):

-створювати виразну, цілісну декоративну форму (на площині);

--створювати декоративно-орнаментальну композицію.

 

 

Створення колажу.

 

 

Технології

2 клас

Макетування. Виготовлення й оздоблення об’ємних виробів.Виготовлення об’ємних форм із паперу. Послідовність дій під час виготовлення виробів технікою «Орігамі».

 

Вчити створювати виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу, картону, ниток, (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу).   

Створення моделі птахів (техніка орігамі).

 

 

 

3. Результати   реалізації проекту

3.1. Очікувані результати:

  • проведення загальношкільного свята «Зустріч птахів»;
  • залучення учнів до природоохоронної роботи, навчання бути небайдужими господарями рідного краю;
  • оволодіння навичками виготовлення  птахів за  технікою орігамі та колажів;
  • застосовання знань, здобутих  на уроках природознавства, літературного читання, трудового навчання, образотворчого мистецтва, математики;
  • випікання  та оздоблення тістечкових «жайворонків» для заклику весни.

 

 

 

 

3.2. Довгострокові результати:

  •  поява в учасників проекту навичок практичної природоохоронної роботи;
  •  формування особистісних якостей в учнів: цілеспрямованості, працьовитості.

3.3. Кількісні показники:

 кількість учасників проекту становить 100 осіб.

 

3.4. Якісні показники:

  •  сприяти розумінню учасниками проекту цінності командної роботи, її значення для успішної діяльності;
  •  ознайомити учнів із соціальними й особистісними навич­ками, що пов'язані з вимогами до єдності в команді;
  • продемонструвати необхідність використання алгоритму колективної взаємодії для результативності роботи в групі у виконанні  практичних завдань.

4. Висновок.

Реалізація STEM- проекту - це такий підхід до навчання дитини, коли за основу беруть не набуття знань, а вміння їх здобути, застосувати, не втрачаючи при цьому себе, як особистості. Допомога отримати знання з окремих предметів за допомогою інтеграції п’яти напрямів, що відповідає цілям  STEM-освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку