Урок партнерства "Комахи восени"

Про матеріал
В ОСНОВІ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА – СПІЛКУВАННЯ, ВЗАЄМОДІЯ ТА СПІВПРАЦЯ МІЖ УЧИТЕЛЕМ, УЧНЕМ І БАТЬКАМИ. УЧИТЕЛЬ МАЄ БУТИ ДРУГОМ, А РОДИНА – ЗАЛУЧЕНА ДО ПОБУДОВИ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ДИТИНИ.
Перегляд файлу

ПЕДАГОГІКА     ПАРТНЕРСТВА

Кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями.

Місія нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.

«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський.

Нова школа працює на засадах “педагогіки партнерства”.

Основні принципи цього підходу: В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнемі батьками.

 Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

 Школа має ініціювати нову, глибшу залученість родини до побудови освітньо-професійної траєкторії дитини.

Нова школа допомагатиме батькам здобувати спеціальні знання про стадії розвитку дитини, ефективні способи виховання в дитині сильних сторін характеру і чеснот залежно від її індивідуальних особливостей.

Діалог і багатостороння комунікація між учнями, учителями та батьками змінить односторонню авторитарну комунікацію “вчитель” – “учень”.

• повага до особистості;

• доброзичливість і позитивне ставлення;

• довіра у відносинах;

• діалог – взаємодія – взаємоповага;

• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

•принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей)

В ОСНОВІ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА – СПІЛКУВАННЯ, ВЗАЄМОДІЯ ТА СПІВПРАЦЯ МІЖ УЧИТЕЛЕМ, УЧНЕМ І БАТЬКАМИ. УЧИТЕЛЬ МАЄ БУТИ ДРУГОМ, А РОДИНА – ЗАЛУЧЕНА ДО ПОБУДОВИ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ДИТИНИ.

Опираючись на дану концепцію, в Дачненському НВК «Школа – Гімназія», пройшов «відкритий урок» - «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»,  в 2-А класі, на тему «Комахи», вчитель – Силіванова Ольга Василівна.

У повному обсязі було підкреслено основу педагогіки  партнерства - СПІЛКУВАННЯ, ВЗАЄМОДІЯ ТА СПІВПРАЦЯ МІЖ УЧИТЕЛЕМ, УЧНЕМ І БАТЬКАМИ.

Учень 2-А класу – Беломестнов Леонід разом зі своєму матусею, підготували матеріал до уроку

Навчальний предмет

Я досліджую світ

Клас

2

Тема уроку

Комахи нашого регіону

Тип уроку

Урок формування  компетентностей

Вид уроку

Нестандартний: урок - експедиція

 розгортки з предметів, явищ та практик:

Природознавство                     Основи здоров’я

Українська мова                       Екологія

Технології                                 Маркетинг

Форма проведення

Поділ на групи.

Обладнання та засоби для проведення уроку

Сучасні ґаджети, мультимедійна дошка, відеоролики, підручник, макети комах,  експонати справжніх комах, малюнки  дітей на тему «Комахи»,  фото – виставка «Комахи під іншим ракурсом», льодяники у вигляді метеликів.

Компетентності

 

Предметні

1.Спостереження за навколишнім світом.

2. Усвідомлення розмаїття природи, взаємозв’язків її об’єктів.

3. Пошуково-дослідницька діяльність.

4. Опрацювання та систематизація інформації природничого змісту, отриману із доступних джерел.

5. Критична оцінка фактів.

6. Розвиток допитливості.

Ключові

1.Спілкування державною мовою.

2.Компетентності у галузі природничих наук.

3. Інформаційно-комунікаційна.

4.Навчання впродовж життя.

5. Екологічна

 

 

 Цілепокладання

 Уточнити і розширити уявлення дітей про роль комах  в природі та житті людини. Будова комах.

Розвивати в дітей пізнавальний інтерес, допитливість, бажання, досліджувати, отримувати нові знання через  технології, які спонукають до  прийняття  спільних рішень.

Виховувати  медіакомпетентного  учня, який  спроможний перетворювати інформацію в знання та не піддаватися медіаманіпуляціям.

Формувати  екологічну грамотність  учнів.

 

Очікувані результати

Учні: 

 

 

 

 

 

         описують комах;

         пояснюють роль комах в природі та житті людини;

         проводять дослідження

         презентують результати власної діяльності перед однолітками, використовуючи отримані знання.

 

СТРУКТУРА  УРОКУ

І. Етап орієнтації і мотивації діяльності

Теоретичний

Вітаємо 2-А!!! Сьогодні,  ми в ролі науковців «Віртуальної  Академії ентомологічних наук» -  Прошу, науковець – Леонід та його   асистентка, лаборант – Ольга.

Леонід:

І красиві і потворні

І шкідливі і корисні

Хтось з них мед для нас збирає

Хтось з них жалить нас навмисно

А у їхніх назвах дивних є слова:

Скарабей священний, мертва голова. (зображення додаються)

Друзі, про кого ми зараз будемо вам розповідати?????

Ольга:

Комахи – Найчисленніший клас тварин.

Існує понад мільйон різних видів комах.

Вони живуть скрізь, за винятком морських глибин.

(Зображення будови комахи)

Більшість із них має шість ніг, пару вусиків, одна-дві пари крил і тіло, що складається з трьох частин. Найголовніший орган чуття комах-вуса. Вони різноманітні. У комара  (зображення комара) вони волохаті, у мухи (зображення мухи) – короткі та зі здуттям. У коника (зображення коника) вусики як ниточка завдовжки у 3-4 рази більше ніж тіло. Він живе в темній печері. Довгі вуса допомагають йому навколо себе обмацувати предмети. Багато комах погано бачать, а у деяких і зовсім немає очей. У грудях комах зосереджені м’язи. Вони надають руху крилам і ногам. Крила у комах, які літають, дуже міцні. Тонкий і нудний писк комара, який летить – це спів крил, що рухаються з величезною швидкістю.

Леонід: 

Пропоную подивитися відеоматеріал про комах.

 

 

 

 

 

Роздивіться, будь ласка схему: (зображення схеми)

Класифікація тварин

 

 

 

ТВАРИНИ

качка       заєць      риба      метелик     павук

Ми вже трішки знаємо про звірів , комах. А чому павука розміщено окремо від комах????? Хіба ж він не комаха??

Павук – не комаха, бо у нього 8 лапок і відсутні крила. Вони належать до класу павукоподібних тварин.

Ольга: 

Яку відіграють роль комахи в природі і в житті людини:

Роль комах у природі:

Комахи – ланки в ланцюгах живлення.

Санітари лісу.

Учасники процесу ґрунтоутворення.

Запилювачі квіткових рослин.

Шкідники культурних рослин.

Значення комах у житті людини:

Паразити людини і тварини.

Переносники збудників хвороб.

Одомашнені комахи бджоли.

Мають естетичне значення.

Використання як біологічного методу боротьби зі шкідниками.

Леонід:

Цікаві факти про комах:

1. «Божа корівка» - «Сонечко» - здатна змахувати крилами 85 разів на секунду. «Сонечки» корисні  тим, що поїдають тлю і кліщів. (зображення)

2.У Туреччині знайшли Жука-Оленя завдовжки аж 10 см.(зображення)

3.Богомол – це хижак серед комах. Він поїдає усіх менших за себе комах. І від  шматка м яса теж не відмовиться.(зображення)

4.У бджіл 5 очей. Це єдина комаха, яка виробляє їжу яку їдять люди. Вони мають 6 ніг, 4 крила, сумку для збору нектару і шлунок.(зображення)

5.Метелики не чують, але вони можуть відчувати вібрацію. Більшість метеликів живуть всього кілька днів. Рекордсменом є метелик Монарх, він може прожити до 6 місяців. На світі існує 165 тисяч видів метеликів. Найбільший в світі метелик Attacus Atlas. Розмах його крил 30 см. Його часто помилково сприймають за птицю. (зображення)

6.Корисними комахами вважають: сонечко, мураху, бджолу,

 жука-геркулеса.(зображення)

7.У коника три пари ніжок і дві пари крилець.(зображення)

8.Трутень – це самець бджоли, він не бере участь в зборі меду.(зображення)

9.Найнебезпечніші комахи – комарі – вони є переносники малярії.(зображення)

10.Коли комаха -  сарана густою хмарою лягла на рейки – то зупинився поїзд. (зображення)

11.У мухи 5 очей і 6 ніг.

12.Мурахи вміють будувати живі мости.

 

ІІ. Етап ціле покладання

Практична робота. 

Леонід: 

А зараз я запрошую вас прийняти участь у грі  - квесті «Склади речення»

 

Прошу поділитися на 7 команд. 

У кожній команді по 4 учасника.

Лаборант Ольга, роздасть кожній команді слова.

З цих слів, треба скласти речення.

В результаті, ми пригадаємо і дізнаємося  ще  7 цікавих фактів про тварин.

1.Найголовніший орган чуття комах – вуса.

2.У деяких комах зовсім немає очей.

3.Комахи живуть скрізь, за винятком морських глибин.

4.Комахи – перші живі істоти які з’явились на Землі.

5.Богомол – єдина комаха яка може повертати голову.

6.Мурахи ніколи не сплять.

7.Жук-Олень найбільший жук що живе в Європі.

 

Ольга:

А зараз гра – «Упізнай тварину»

Відповідь не можна викрикувати і казати завчасно.

Зараховуватися будуть лише ті відповіді, в кого будуть запитувати.

1.Я плету красиву легку сітку, щоб спіймати собі на обід комах. Я не літаю, а тихенько чекаю, коли хто-небудь потрапить у мою пастку. Маю вісім ніг.

Павук

2.Яроблю землю родючою. Рию вузькі ходи,щоб коріння рослин могли дихати. Мене можна знайти під старими корінцями. Після дощу я вибираюся на поверхню землі подихати.

Дощовий черв’як 

4.Я не вмію бігати і літати. Я тільки повзаю. Іноді я буваю пухнастою. Живлюся я соковитим листям рослин.

Гусінь

5.Моє тіло вкрите пушком. Мій звук – дзижчання. Маю довгий хоботок. У мене шість ніг і є крильця.

Джміль

6.Я швидко літаю і вмію бігати по стелі, дуже люблю коли залишають крихти на обідньому столі.

Муха

  ІІІ. Етап ціле реалізації

Дорогі діти!

Сподіваємося ви зрозуміли, що комахи є невід’ємною частиною нашого життя. Вони корисні і водночас небезпечні. Нам з вами, треба навчитися  існувати в природі не заважаючи одне одному. Милуватися метеликом і водночас уважно ставитися до оточуючого середовища,  уникати укусів комах, не лякати їх, не провокувати їх, не втручатися в їх життя водночас не дозволяти їм втручатися в ваше середовище.

Леонід:

Дякую за співпрацю, приємно було спілкуватися з вами.

На честь нашої зустрічі, я приготував солодкий сюрприз: це льодяники у вигляді метеликів.

Діана, Женя і Стас, дуже прошу вас, допомогти мені роздати усім  цей солодкий сюрприз!

ІІІ Практично-дослідницький

Ольга:

2-А! Ми з Леонідом привезли із Академії,  експонати справжніх комах, які найчастіше зустрічаються в нашому регіоні. Серед експонатів є видатний     Жук – Олень. Його внесено в Червону Книгу України.

Експонати можна роздивитися через лупу. Також одягнувши рукавички, їх можна потримати в руках.

ДЯКУЄМО  ВСІМ  ЗА  СПІВПРАЦЮ 

 

Сучасний світ складний.

Дитині недостатньо дати лише знання.

Ще важливо навчити користуватися ними.

Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.

Дачненский НВК «Школа – гімназія» дотримується  новому  змісту  освіти,  який заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві, а саме:

Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.               

Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

 

 

1

 

docx
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку