Управління освіти Шосткинської міської ради
Шосткинський міський методичний кабінет
Інтегрований урок
«Сучасні художники Сумщини »
в рамках шкільного STEM-ART проєкту "Досліджуємо рідний край"
2 клас
Наталія Сухацька
вчитель початкових класів,
вчитель вищої категорії,
старший вчитель
комунальної організації
«Шосткинська спеціалізована
школа І ступеня №13
Шосткинської міської ради
Сумської області»
Шостка - 2023
Тема уроку: «Сучасні художники Сумщини»
Очікувані результати
S - шляхом дослідження сучасних джерел інформації , довести, що на Сумщині є багато сучасних художників;
TЕ - поетапно малювати пейзаж ;
M - використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій;
ART - називати інструменти, якими користуються художники.
Форми роботи: у парах, групах, колективна робота.
Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку К М.
Обладнання:
- Фарби пензлики, прості олівці;
- альбоми для малюнків
Регламент уроку: 1. Вступна частина ( до 2 хв )
2. Основна частина ( до 35 хв )
3. Заключна частина ( до 3 хв )
Інтеграція: математика, читання, природознавство, образотворче мистецтво, я у світі, українська мова.
Елементи критичного мислення: «Асоціативний кущ», «Товсті та тонкі питання», «Мозковий штурм», робота в групах, робота в парах.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. Організація класу. Загадка
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий.
- Чи здогадалися ви, про кого сьогодні буде йти мова?
- Так, це художники. Але не просто художники, а творчі особистості, які зараз живуть і працюють на Сумщині.
2. «Асоціативний кущ»
- Які назви предметів спадають вам на думку, коли чуєте слово художник?
фарби картина
скульптура пензлик
малюнок художник митець
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
1. Пояснення вчителя.
- Сьогодні на уроці ми з вами дослідимо творчість сучасних художників Сумщини. Але спочатку давайте повторимо, якими інструментами користується художник.
2. Гра «Відгадай загадки»
Дерев'яний та довгенький,
Хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає –
Все довкола розцвітає.
(Пензлик)
* * *
У носатого Івана
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Нестрижений, нечесаний,
Гострим ножем затесаний.
(Олівець)
* * *
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?
(Фарби)
* * *
Маленьке, біленьке, або кольорове
по чорному полю стрибає,
слід за собою залишає.
(Крейда)
* * *
Майстер для мене
Вогонь розведе.
Додасть води,
Ногами помне.
Замісе, як тісто,
В руках оживу.
І буду свистіти,
І буду поїти,
Як мене звати, діти?
(Глина)
3. Як ми назвемо всі ці предмети? Так - це матеріали художників (Метод «Мозковий штурм»)
4. Бесіда за малюнками «Такі різні кімнати».
1. 2.
3.
5. Виступ групи «Дослідники»
Олександр Чередниченко – художник-монументаліст. Заслужений художник України
Надія Білокур – художниця, основний напрям творчості якої ультрафіолетовий живопис
Іван Гапоченко – художник-пейзажист, заслужений художник України
Ірина Гаршина – мисткиня, яку називають найбільш неординарною художницею Сум
Леонтій Костур-Шаргородський – кераміст, живописець, сценограф
Дар’я Безкоста – художниця, яка малює пальцями ніг
Ігор Василевський – живописець, графік, член Національної спілки художників України
Анна Черненко – архітектор, художниця, яка віддає перевагу ілюстративній графіці
- Якими знаннями та навичками повинен володіти художник, щоб створювати свої витвори?
6.1
- Кожен з вас, діти, може також стати художником, потрібно тільки захотіти. Ви самі можете створювати витвори мистецтва. Тому сьогодні кожен з вас спробує створити власну картину.
- Працюючи, не забувайте, про розміщення предметів: ті, що ближче – більші за розміром, ті, що далі – менші. Пам’ятайте про пропорції предметів по відношенню до інших.
6.2
А зараз, працюючи у групах, спробуєте об’єднати ваші картини та створити власну галерею (Практична робота дітей у групах)
ІІІ. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ
Художник
Творчий, креативний
Створює, малює, радує
Малює гарні картини.
Митець!
1