STEM проєкт "Досліджуємо рідний край. Сучасні художники Сумщини"

Про матеріал
Ця розробка допоможе вчителям ознайомити дітей з відомими художниками Сумщини, повторити особливості роботи митців, матеріали, якими вони користуються.
Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради

Шосткинський міський методичний кабінет

 

 

 

Інтегрований урок

«Сучасні художники Сумщини »

в рамках шкільного STEM-ART проєкту "Досліджуємо рідний край"

 2 клас

 

 

                                                                             

 

                                                                                        Наталія Сухацька

                                                                                                      вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший вчитель

                           комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

                                                                               школа І ступеня №13

                                                                               Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

 

 

 

Шостка - 2023

 

Тема уроку: «Сучасні художники Сумщини»

Очікувані результати

 

S - шляхом дослідження сучасних джерел інформації  , довести, що на Сумщині є багато сучасних художників;

TЕ -  поетапно малювати пейзаж ;

M - використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій;

 

ART - називати інструменти, якими користуються  художники.

 

Форми роботи: у парах, групах, колективна робота.

 

Інновації: STEM- технологія,  технологія розвитку К М.

 

Обладнання:

-         Фарби пензлики, прості олівці;

-         альбоми для малюнків

 

Регламент  уроку: 1. Вступна частина ( до 2 хв )

                                  2. Основна частина ( до 35 хв )

                                  3. Заключна частина ( до 3 хв )

 

Інтеграція: математика, читання, природознавство, образотворче мистецтво, я у світі, українська мова.

Елементи критичного мислення: «Асоціативний кущ», «Товсті та тонкі питання», «Мозковий штурм», робота в групах, робота в парах.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Організація класу. Загадка

Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий.

- Чи здогадалися ви, про кого  сьогодні буде йти мова?

- Так, це художники.  Але не просто художники, а творчі особистості, які зараз живуть і працюють на Сумщині.

 

2. «Асоціативний кущ»

- Які назви предметів  спадають вам на думку,  коли  чуєте слово художник?

 

 

          фарби                                                 картина

скульптура                                                                 пензлик

малюнок                             художник                                          митець

                                              

                                                 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1. Пояснення вчителя.

- Сьогодні на уроці ми з вами дослідимо творчість сучасних художників Сумщини. Але спочатку давайте повторимо, якими інструментами користується художник.

 

2. Гра «Відгадай загадки»


Дерев'яний та довгенький,
Хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає –
Все довкола розцвітає.

ензлик)

 * * *
У носатого Івана

Одежина дерев’яна.

Він у чистім полі ходить

І по ньому носом водить.

Нестрижений, нечесаний,

Гострим ножем затесаний.

 (Олівець)

* * *
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?

(Фарби)

* * *
Маленьке, біленьке, або кольорове
по чорному полю стрибає,
слід за собою залишає.
(Крейда)

* * *
Майстер для мене

Вогонь розведе.

Додасть води,

Ногами помне.

Замісе, як тісто,

В руках оживу.

І буду свистіти,

І буду поїти,

Як мене звати, діти?
(Глина)


 

3. Як ми назвемо всі ці предмети? Так  -  це матеріали художників (Метод «Мозковий штурм»)

        

 

 

4. Бесіда за малюнками «Такі різні кімнати».

1.Гостьова кімната | Файний Ремонт – європейський ремонт квартир у Києві за  низькими цінами. Найвідоміші картини українських художників ТОП-7        2.    https://static.espreso.tv/uploads/photobank/221000_222000/221962_081_dekor_primachenko.jpeg

 

                                                            3.      Картини Тараса Шевченка - купити портрет Шевченка на полотні | Print4you                

Запитання до обговорення:

Уважно розгляньте картини, можливо ви вже упізнали руку митця, хто з художників їх намалював?

Так, це картини Катерини Білокур, Марії Приймаченко та Тараса Шевченка.

Ми їх знаємо з давніх давен. Нажаль цих митців вже немає на цьому світі, але є багато сучасних творців прекрасного. Саме про сучасних художників Сумщини і підготували діти свої розповіді.

 

 

 

 

 

 

5. Виступ групи «Дослідники»

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/CHerednychenko.pngОлександр Чередниченко – художник-монументаліст. Заслужений художник України

 

 

 

 

 

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/Bilokur.jpgНадія Білокур – художниця, основний напрям творчості якої ультрафіолетовий живопис

 

 

 

 

 

 

 

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/Gapochenko-800x536.jpg

Іван Гапоченко – художник-пейзажист, заслужений художник України

 

 

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/Garshyna.jpg

 

 

 

Ірина Гаршина – мисткиня, яку називають найбільш неординарною художницею Сум

 

 

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/Kostur-800x600.jpg  Леонтій Костур-Шаргородський  кераміст, живописець, сценограф

 

 

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/Bezkosta.jpg

 

 

 

 

 

Дар’я Безкоста – художниця, яка малює пальцями ніг

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/Vasylevskyj.jpg

 

 

 

 

 

Ігор Василевський – живописець, графік, член Національної спілки художників України

 

https://trybuna.sumy.ua/wp-content/uploads/2018/10/Anna-CHernenko.jpg

 

 

 

 

Анна Черненко – архітектор, художниця, яка віддає перевагу ілюстративній графіці

 

- Якими знаннями та навичками повинен володіти художник, щоб створювати свої витвори?

  1. Фізкультхвилинка
  2. STEM – лабораторія.

6.1

- Кожен з вас, діти, може також стати художником, потрібно тільки захотіти. Ви самі можете створювати витвори мистецтва. Тому сьогодні кожен з вас спробує створити власну картину.

- Працюючи, не забувайте, про розміщення предметів: ті, що ближче – більші за розміром, ті, що далі – менші. Пам’ятайте про пропорції предметів по відношенню до інших.

6.2

 А зараз, працюючи у групах,  спробуєте  об’єднати ваші картини  та створити власну галерею   (Практична робота дітей у групах)

     ІІІ. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Отже, діти, сьогодні ми досліджували творчість сучасних художників Сумщини. Імена яких ви запам’ятали? Картини кого найбільше вам сподобались? (Відповіді дітей)

 

  1. І , як підсумок нашої роботи складіть  сенквейн до слова художник

Художник

Творчий, креативний

Створює, малює, радує

Малює гарні картини.

Митець!

 

  1.                           Виставка дитячих робіт.

1

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку