STEM-проєкт "Рушник дружби"

Про матеріал
У час великих перспектив розвитку нашої країни, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням сучасної школи є виховання в учнів патріотизму, як почуття і як базової якості особистості. Тому виникла потреба у розробці власного STEM-проєкту «Рушник дружби». Він дозволяє через об’єднання навчальних програм і предметів (українська мова, історія України, трудове навчання, фізика, біологія, інформатика), на засадах інноваційної технології STEM-проєкту, організувати співпрацю шкіл з різних регіонів України по створенню українського рушника. «Рушник дружби» - це символ єднання і співпраці різних регіонів України.
Перегляд файлу

1

 

«STEM-проєкт «Рушник дружби»»

Передерій Ольга Олександрівна,

учитель української мови та літератури

Гірницького опорного закладу загальної середньої освіти №17

Курахівської міської ради

 

 

Пояснювальна записка

Останнім часом в Україні набуває популярності STEM-освіта. Абревіатура STEM  розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології) Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі даної методики. При цьому навчальні дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення відіграє практичне застосування отриманих знань. Тобто STEAM-освіта надає учням можливість не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізувати вивчене на практиці, отримуючи тим самим практичні навички. STEAM-освіта – це творчий простір світогляду дитини, де вона поцінно реалізує свої потреби.

У час великих перспектив розвитку нашої країни, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням сучасної школи є виховання в учнів патріотизму, як почуття і як базової якості особистості. Тому виникла потреба у розробці власного STEM-проєкту «Рушник дружби». Він дозволяє через об’єднання навчальних програм і предметів (українська мова, історія України, трудове навчання, фізика, біологія, інформатика), на засадах інноваційної технології STEM-проєкту, організувати співпрацю шкіл з різних регіонів України по створенню українського рушника. «Рушник дружби» - це символ єднання і співпраці різних регіонів України.

Завдання посібника:

  • Визначити цілі й завдання STEAM-проєкту «Рушник дружби»;
  • Сформулювати головні організаційно-педагогічні умови для реалізації проєкту;
  • Розкрити алгоритм синхронізації програм»
  • Розкрити етапи реалізації  проєкту;

Подана інформація допоможе:

  • Організувати ефективну дослідницьку роботу в школі;
  • Організувати результативну роботу з обдарованими дітьми;
  • Підвищити ефективність проєктно-технологічної діяльності;
  • Скласти уявлення про впровадження у навчально-виховний процес методичних рішень STEAM-освіти через створення та аерацію STEM-проєкту;
  • Ознайомитись з банком розробок уроків, через які було реалізовано STEM-проєкту «Рушник дружби».

 

 

STEM-проєкт «Рушник дружби»

МЕТА проєкту: через об’єднання навчальних програм і предметів, на засадах інноваційної технології STEM-проєкту, організацію співпраці навчальних закладів із різних регіонів України створити український рушник «Рушник дружби».

 

 

 

ЗАВДАННЯ ПРОЄКТУ:

 

  • Проаналізувати програми для інтеграції предметів;
  • Розробити STEM-проєкт як результат інтеграції навчальних предметів;
  • Вивчити особливості співпраці учителів-предметників над спільним проєктом;
  • Розвивати вміння учнів створювати єдиний виріб через вивчення предметів різного циклу;
  • Організувати співпрацю з навчальним закладом з іншого регіону України щодо створення спільного рушника.

 

Синхронізація програм

Предмет

Тема

Завдання за предметами

Очікуваний результат з предмету (продукт у проекті)

Українська мова

Мовленнєва лінія.

Розвиток зв’язного мовлення.

Написання твору-есе

«Рушник-символ дружби, любові та незрадливості»

Створити твір-есе

«Рушник-символ дружби, любові та незрадливості»

Твір-есе

«Рушник-символ дружби, любові та незрадливості»

Фізика

Взаємодія тіл.

Густина. Розв’язування задач

За допомогою формули густини навчити учнів розраховувати масу ниток різного кольору, потрібних для вишиванки рушника

За допомогою фізичних формул учні знаходять об’єм вишивки і розраховують масу ниток, потрібних для вишивання рушника

Біологія

Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем.

Сенсорні системи «Проєкт (за вибором).

Гіподинамія – ворог сучасної людини.

Рухова активність – основа фізичного здоров’я»

Розробити комплекс вправ для запобігання виникненню втоми та порушень зорової, опорно-рухової системи, що можуть виникнути внаслідок гіподинамії під час довготривалого вишивання

 

Розроблений комплекс вправ для запобігання виникненню втоми та порушень зорової, опорно-рухової системи, що можуть виникнути внаслідок гіподинамії під час довготривалого вишивання

Інформатика

Мультимедіа.

«Створення відео кліпу. Додавання відео ефектів, налаштування часових параметрів, аудіо та відеоряду»

Навчити створювати комплекс українознавчі відеоролики з використанням орнаментів українських рушників

Створення українознавчого ролика з використанням орнаментів українських рушників

Історія України

Козацька Україна наприкінці XVI на початку XVIII століття Культурне життя на українських землях XVI перша половина XVIII ст.

Ознайомити учнів з історією мистецтва гаптування українського рушника

Учні ознайомлені з історією виникнення гаптування рушника

Історія України

Українські землі у XVIII столітті Гетьманщина в роки правління гетьмана Івана Виговського

Ознайомити учнів з діяльністю гетьмана Івана Виговського щодо об’єднання Західної та Східної України

Учні ознайомлені з історичною постаттю гетьмана Івана Виговського та напрямками його політики щодо Соборності України

Трудове навчання

«Українська народна вишивка інтер’єрного призначення.» Вишивання рушників вибраними вишивальними швами

Повторити види вишивальних швів, обрати орнаменти для вишивання рушників, робота над створенням рушника

Вишитий рушник

 

Очікувані результати

 

Після проведеної роботи з організації STEM-проєкту:

 

  • учителі предметі різних циклів повинні вміти організовувати співпрацю над спільним проектом;
  • учні повинні створити єдиний виріб (український рушник) через вивчення предметів різних циклів у співпраці з учнями навчального закладу іншого регіону України.

Учасники проекту долучаються до роботи у такий спосіб:

  1. Учителі забезпечують методичним матеріалом учнів, що створюватимуть рушник.
  2. Учні працюють над виробленням (вишиванням) рушника.
  3. Учнівський та учительський склад школи організовують співпрацю з учнями та учителями навчального закладу з іншого регіону України.

 

ЕТАПИ ПРОЄКТУ

І етап. Підготовчий

 

  1. Проаналізувати навчальні програми для 8 класу і обрати предмети для інтеграції
  2. Виокремити групу вчителів для роботи над STEAM-проєктом

 

           ІІ етап. Дослідження проблеми. Збір та аналіз інформації

  1. Проаналізувати навчальні програми, обрати теми для реалізації проекту.
  2. Розробити уроки до відповідних обраних тем.

 

          ІІІ етап. Вироблення власного шляху розв’язання проблеми (моделювання STEAM-проєкту)

  1. Визначити назву проєкту.
  2. Визначити мету проєкту.
  3. Визначити завдання проєкту за предметами.
  4. Визначити етапи реалізації проєкту.
  5. Визначити продукт проєкту.

 

          IV етап. Практичне розв’язання проєкту

  1. Проведення тематичних уроків різних циклів у 8 класі в рамках проєкту «Рушник дружби»:
  • Українська мова («Розвиток зв’язного мовлення. Створення есе «Рушник – символ дружби, любові та незрадливості»);
  • Історія України («Культурне життя на українських землях XVI-перша половина XVII століть», «Гетьманщина в роки правління гетьмана Івана Виговського»);
  • Трудове навчання («Українська народна вишивка інтер’єрного призначення. Вишивання рушників обраними вишивальними швами»);
  • Фізика («Густина. Розв’язування задач»);
  • Інформатика («Створення відео кліпу. Додавання відео ефектів, налаштування часових параметрів аудіо та відеоряду»);
  • Біологія («Проєкт (за вибором). Гподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність – основа фізичного здоров’я»).

 

Предмет

Тема уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Українська мова

Розвиток зв’язного мовлення. Написання твору-есе «Рушник – символ дружби, лобові та незрадливості»

Використовує завдання випереджального характеру щодо видів рушників; продовжує роботу з розвитку вмінь учнів скласти твори-есе (за поданим початком); організовує роботу в групах (під час проведення словникової роботи); розвиває творчі здібності учнів , організовує роботу зі збільшення словникового запасу учнів

Учні вчаться знаходити інформацію з різних джерел, критично її осмислювати, проводити аналіз, робити висновки, презентувати свою роботу, готують повідомлення щодо видів рушників, збагачують словниковий запас; працюють в групах ( під час словникової роботи); удосконалюють вміння створювати твори-есе

Фізика

Густина. Розв’язування задач.

Використовує фронтальну бесіду для актуалізації опорних знань учнів, проводить роботу з повторення фізичних формул, організовує роботу в групах зі створення міні-проєктів та іх захист; допомагає учням робити обчислення

Учні вчаться експериментально визначати з якого матеріалу виготовлене тіло; визначають чи є у виробі порожнини; знаходять масу ниток, потрібних для вишивки; розраховують кількість машин, потрібних для перевезення бетону та місткість посудини для зберігання рідини.

Біологія

«Проєкт ( за вибором). Гіподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність – основа фізичного здоров’я»

Ознайомлює з поняттями «гіподинамія», «постава»; сприяє формуванню вміння самостійно працювати, аналізувати, робити висновки; організовує роботу учнів у групі; використовує нестандартну форму уроку – консиліум.

Учні ознайомлюються з будовою опорно—рухової системи, її функціями; розробляють рекомендації щодо рухової активності; навчаються знімати напруги, слідкувати за своєю осанкою, бережливо відноситись до власного здоров'я; вчаться працювати в малих групах; щоб планувати та розробляти проєктні продукти, які б стосувалися обраного ними питання з метою позитивного впливу на ії громад; вчаться знаходити інформацію з різних джерел, критично її осмислювати, проводити аналіз, робити висновки, презентувати свою роботу

Інформатика

«Створення відео кліпу». Додавання відео ефектів, налаштування часових параметрів, аудіо та відеоряду»

Використовує нестандартний етап мотивації, тестування, словникову роботу, роботу в групах, приділяє увагу проведенню інструктажів з БЖД, знайомить учнів з технологією створення відео кліпів.

Учні отримують навички у роботі з програмою Windows Movie Maker; ознайомлюються з історією українського рушника та його роллю в традиціях українського народу, видами національних орнаментів та орнаментами Донеччини; розширюють словниковий запас; вчаться працювати в групах; доцільно розподіляти обов’язки та презентувати свою роботу.

Історія України

Культурне життя на українських землях XVI- перша половина XVIII ст.

Використовує метод «Прес», різнорівневі завдання,  гру «Скарбничка», між предметні зв’язки, завдання випереджального характеру, розвиває вміння учнів працювати з різними історичними джерелами.

Вивчають особливості культурних процесів в Україні у зазначений період та іх напрямки; вчаться працювати з текстом підручника,  виконувати творчі завдання, складати та аналізувати історичний кластер.

Історія України

Гетьманщина в роки правління гетьмана Івана Виговського

Проводить словникову роботу, вивчає необхідні дати історичних подій, організовує роботу в групах, роботу з підручником, здійснює допомогу в заповнення порівняльної таблиці. Активізує пізнавальну активність учнів проблемним питанням, розвиває творчі здібності учнів.

Вивчають поняття, терміни періоду Руїн, особливості політичних процесів в Україні в зазначений період; вчаться аналізувати та заставляти історичні події, характеризувати діяльність гетьмана Івана Виговського та напрямки його політики

Трудове навчання

Українська народна вишивка інтер’єрного призначення Вишивання рушників вибраними вишивальними швами

Урок проводить у формі подорожі, дбає про емоційний стан учнів, допомагає учням згадати необхідні  інструменти та способи безпечного користування ними, здійснює допомогу учням у виборі орнаменту для рушника, кольорової гами, проводить роботу щодо дотримання правил БЖД на уроці трудового навчання

Повторюють види вишивальних швів, добирають орнамент для вишивання рушника, повторюють правила БЖД, створюють виріб.

 

 

 

  1. Виготовлення готового виробу.
  2. Обмін готовими рушниками з навчальним закладом із іншого регіону України.

 

Інтернет-ресурси:

  1. STEM-освіта – Інститут модернізації змісту освіти – https://imzo.gov.ua/steam-osvita/
  2. 5 питань про STEM-освіту – hobbytech.com.ua/5-питань-про-steam-освіту/

 

 

docx
Додано
28 березня 2023
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку