STEM-урок на тему:
«Вимірювання швидкості та розрахунок середньої швидкості»
Розділ: Фізика та Математика
Рівень(клас): 8
Тип уроку: Інтегрований урок (Фізика + Математика)
Тема: «Вимірювання швидкості та розрахунок середньої швидкості»
Мета:
S (наука): ознайомити учнів з поняттям швидкості та середньої швидкості; розвинути розуміння фізичних явищ, пов’язаних з рухом.
T (технологія): навчити учнів користуватися вимірювальними приладами (секундоміри, лінійки); застосовувати комп’ютерні технології для обробки та аналізу даних.
E (інженерія): заохочувати учнів до проєктування експериментів для вимірювання швидкості; розвивати навички практичних завдань через конструювання простих пристроїв для вимірювання.
M (математика): розвинути вміння розраховувати середню швидкість за допомогою математичних формул; вчити аналізувати отримані числові дані, будувати графіки швидкості.
Обладнання: метрономи, секундоміри, лінійки, калькулятори, комп’ютери або планшети з доступом до Інтернету, таблиці та графіки для запису даних.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Привітання та перевірка готовності до уроку.
Сьогодні ми з вами проведемо дуже цікавий урок, на якому будемо досліджувати рух різних об’єктів та дізнаємось, як вимірювати їх швидкість.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Постановка проблемного поняття
Перш ніж розпочнемо нашу тему, пригадаймо деякі важливі поняття, які ми вже вивчали.
У нас виникають такі питання:
Для ефективної роботи ми об’єдналися в 2 групи, в кожній групі ми будемо виконувати дослідження та експериментувати.
ІІІ. Визначення теми й мети уроку
«Сьогодні ми поглибимо наші знання про те, як вимірювати швидкість руху об’єктів. Ми дізнаємось про різні методи інструментів для точних вимірів. Під час уроку ми проведемо практичні дослідження та експерименти. Чи можете ви вгадати, про яку тему буде сьогоднішній урок?»
IV. Зіткнення учнів з проблемою й висловлення первинних гіпотез
Постановка проблеми: «Як можна виміряти швидкість руху тіла з максимальною точністю?»
Мозковий штурм
Пропоную вам подумати про різні способи вимірювання швидкості. Висловіть свої ідеї, не обмежуючись стандартними методами.
V. Робота над гіпотезами, висловлюваними учнями
Учні збирають та аналізують дані, необхідні для розв’язання проблеми.
Вчитель надає диференційну допомогу.
Бесіда: Зараз ми будемо працювати в групах. Кожна група буде мати свій науковий напрямок та відповідні завдання. Перша група працюватиме над теоретичними аспектами. А друга група – над практичними.
Завдання для 1 групи:
Текст. Рух та швидкість.
Рух – це зміна положення об’єкта з часом відносно інших об’єктів або точки відліку. Швидкість це величина, яка показує, як швидко змінюється положення об’єкта. Формула для розрахунку швидкості виглядає так: . Середня швидкість визначається як загальна пройдена відстань, поділена на загальний час руху. Це важливі поняття у фізиці, які допомагають розуміти, як рухаються об’єкти.
Питання до тексту:
Завдання для 2 групи:
Текст. Методи вимірювання швидкості.
Існує кілька методів вимірювання швидкості об’єктів. Найпростіший метод – вимірювання часу, за який об’єкт проходить певну відстань, та обчислення швидкості за допомогою формули: . Для більш точних вимірювань використовуються спеціальні прилад, такі як радарні установки, які вимірюють швидкість за допомогою радіохвиль. Інший метод – відео аналіз, коли рух об’єкта записується на відео, а потім аналізується кадр за кадром.
Питання до тексту:
Група 1: Завдання.
Дослід:
Група 2: Завдання.
Дослід:
Завдання:
Інструкції:
Завдання:
Інструкції:
VI. Загальний висновок
Молодці! Сьогодні ми багато дізналися про рух та швидкість, а також випробували різні методи вимірювання швидкості на практиці. Всі ви чудово попрацювати в своїх групах і здобули нові знання та навички. Ми побачили, як теоретичні знання можна застосовувати на практиці для вирішення конкретних завдань. Навчилися працювати з вимірювальними приладами і проводити експерименти. Зрозуміли, що вимірювання швидкості є важливим у багатьох сферах життя, включаючи науку, техніку та повсякденні ситуації.
VIІ. Рефлексія
Учні, як ви оцінюєте сьогоднішній урок та що вам сподобалось або що хотіли б покращити.
1