STEM-урок "Повітря та його властивості" 1клас

Про матеріал
Допоможе у проведенні STEM-уроку у 1 класі НУШ з інтегрованого курсу Я досліджую світ. Цікаво, весело, змістовно. Моїй малечі сподобалось.
Перегляд файлу

Повітря та його властивості.

Мета: З'ясувати, що повітря є всюди, ознайомити учнів із значенням повітря і його властивостями, проводити досліди, фіксувати і аналізувати результати, розвивати спостережливість, уміння аналізувати й робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес, дбати про чистоту повітря, дізнатися як людина використовує силу вітру.

Обладнання: поштова бандероль, лист, целофанові пакети, ємність з водою, коктельні трубочки, пластикові стаканчики, повітряні кульки, надувний круг, терези, голка, відео.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1.Вітання

-Щоб хороший настрій мате

Треба всім його бажати.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, озера, моря!

Доброго ранку, вся наша Земля!

2.Календар природи.

-Сьогодні четвер, 28 листопада 2019 рік. Листопад останній місяць осені. І це означає, що дуже скоро почнеться зима, будуть люті морози та дмутимуть сильні вітри. Але ви не засмучуйтесь адже взимку також можна весело проводити час.

3.Бандероль.

-Діти, коли я сьогодні йшла до школи , то зустріла листоношу, який передав лита та бандероль для нашого класу. Дозвольте зачитати листа.

 Невидимко поруч з вами

 вмійте відшукать мене

 Постарайтеся дізнатись

 про моє життя земне.

 Як зумієте на славу

 дружно всі попрацювати

 обіцяю приз-сюрприз

 Вам від мене передати

                                          Невидимко.

-Дітки, а ви хочете познайомитись з Невидимком? Отже, ми спочатку відгадаємо хто він. А потім дізнаємося про нього більше.

4. Відгадування загадки

 Куди ступиш — всюди маєш

 хоч не бачиш, а вживаєш.

    (Повітря)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні на уроці ми поведемо мову про повітря, його властивоств, дізнаємось де воно є, яке значення має в житті людини, чому потрібно дбати про чистоту повітря.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

- До якої природи належить повітря?

- Діти, щоб більше дізнатися про повітря нам потрібно провести що? (Досліди.)

- А хто проводить досліди?(Вчені)

- Пізнайко пропонує вам побувати в ролі вчених. А отже і пропонує досліди.

- Давайте ми зараз з вами перетворимося на вчених.

- Шановні вчені! Давайте вивчати повітря та його властивості.

Подивіться на екран. На ньому вибачите Землю, нашу планету, з космосу. Навколо Землі голубий обідок – це і є товстий шар повітря, або ще називають – атмосфера.

2.Повітряна лабораторія.

Дослід 1.

- Де ж знаходиться повітря? Візьміть зошити і помахайте ними перед обличчям. Що ви відчули? Це і було повітря.

- Тепер подивіться навколо нас скрізь повітря. Але ми все рівно  бачимо один одного. Отже повітря яке? (Прозоре.)

- Як ви думаєте, а повітря можна спіймати? Давайте попробуємо.

Діти беруть мішечки і « ловлять» повітря.

Висновок:

       Повітря безбарвне, прозоре, без запаху.

Дослід 2.

- А тепер давайте опустимо в ємність з водою повітряну кульку.               

- Що ж сталося? Чому вона не тоне?

Висновок:

         Повітря легше за воду. Отже повітря  легке.

Демонстрація надувного круга.

-Шановні вчені, що це в мене в руках?

-Для чого він потрібен?

-Вірно, адже ми вже з’ясували , що повітря легше за воду.

Дослід 3.

-В стаканчик з водою опустимо коктельну трубочку і випустимо повітря. Що відбувається?

Висновок:

          Повітря виходить у вигляді бульбашок.

Дослід 4.

-Вкинемо у воду шматочок крейди. Що відбувається? Де взялося повітря в крейді?

Висновок:

          Повітря знаходиться навіть в найменших шпаринах.

Дослід 5.

-На терези повісимо дві однаково надуті повітряні кульки. За допомогою голки проб’ємо одну кульку. Що відбулося?

Висновок:

           Терези залишилися в тому ж положенні, що й були. Отже, повітря немає ваги.

3.Руханка.

4.Природничі задачі.

Задача 1.

-Давайте затамуємо подих на декілька секунд. Що ви відчули? Хто ще не може жити без повітря на Землі?

Задача 2.

-Оля гралася повітряною кулькою в кімнаті. Та раптом кулька почала свистіти та літати по кімнаті. Що сталося?

5.Робота з підручником.

-За допомогою чого рухаються ці предмети?

-А що таке вітер?

6.Перегляд відео та розповідь по відео.

-Повітря ми не бачимо, а вітер можемо побачити, почути і відчути. З його допомогою можна змолотити зерно, пливе вітрильник, вітрова електростанція виробляє електроенергію.

-Так що ж таке вітер і для чого він потрібен?

-Отже, вітер - це природний рух повітря, але його можна створити штучно. Як?

-Зверніть увагу на останнє фото у відео. Що на ньому зображено?

-З чого видно, що забруднюється атмосфера?

-Як ми можемо дбати про чистоту повітря в класі, на вулиці?

-Охорона чистоти повітря дуже важлива і необхідна справа.

IV.Закріплення.

-За те, що ми так добре впорались з усіма завданнями та виконали досліди Пізнайко пропонує пограти в гру.

Гра «Як зберегти природу?»

-Якщо ти не зриваєш великих букетів квітів, то плесни у долоні над головою.

-Якщо в тебе в кімнаті є кімнатні рослини, то простягни руки вперед.

-Якщо ти піклуєшся про домашнього улюбленця, то тупни ногою.

-Якщо ти сміття кидаєш під ноги, то кричи.

-Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу, про все живе, то візьми за руку свого сусіда.

V.Підсумок уроку.

-Всі завдання виконано пропоную повернутися до нашого класу.

-Діти, скажіть мені, будь ласка, хто ж такий Неведимко?

-Листа ми від нього читали, а бандероль-сюрприз - не відкривали. То ж настав час це зробити.

Діти отримують повітряні кульки.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку