STEM урок "Рослинний світ Михайлівської цілини"

Про матеріал
Ця розробка допоможе вчителю провести цікавий STEM урок з дослідницькою діяльністю учнів.
Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради

Шосткинський міський методичний кабінет

 

 

 

Інтегрований урок

«Рослинний світ Михайлівської цілини »

в рамках шкільного STEM проєкту "Досліджуємо рідний край"

 

2 клас

 

 

                                                                             

 

                                                                                        Наталія Сухацька

                                                                                                      вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший вчитель

                           комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

                                                                               школа І ступеня №13

                                                                               Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

 

 

Шостка - 2023

Тема уроку: «Рослинний світ Михайлівської цілини»

Очікувані результати

 

S  

T

E

M

ART

 

 

 

 

 

Форми роботи: у парах, групах, колективна робота.

 

Інновації: STEM- технологія,  технологія розвитку К М.

 

Обладнання:

-         олівці,  фломастери;

-         лінійки;

-         конструктор Lego;

-         аркуші  для ескізів.

 

Регламент  уроку: 1. Вступна частина ( до 2 хв )

                                  2. Основна частина ( до 35 хв )

                                  3. Заключна частина ( до 3 хв )

 

Інтеграція: математика, образотворче мистецтво, природознавство, трудове навчання, я у світі, українська мова.

Елементи критичного мислення: «Асоціативний кущ», «Товсті та тонкі питання», «Мозковий штурм», робота в групах, робота в парах.

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Організація класу.

- Розгадайте ребус.  Що вийшло?

- Що позначає це слово?

- Чи здогадалися ви, куди ми з ви сьогодні будемо мандрувати?

- Ви побуваєте в унікальному містечку Сумської області заповіднику Михайлівська цілина.

- Сьогодні мова піде про рослинний світ цього заповідника, створений самою природою.

 

- Віртуальна екскурсія за  відео «Диво-яблуня розквітла в м. Кролевці на Сумщині»

https://www.youtube.com/watch?v=NdrQmgkJdWA

2. «Асоціативний кущ»

- Які слова вам найбільше запам’яталися після мандрівки??

 

 

          цілина                                                 заповідник

рослини                                                                      диво

тварини                            віртуальна                              Сумщина

                                               мандрівка

охорона                                                                               Лебединський район

 більше 200 га                                                                    чорнозем

                                                 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1. Пояснення вчителя.

- Сьогодні на уроці ви будете досліджувати: будову рослин, склад ґрунту, рослини Михайлівської цілини. Але спочатку трішки повторимо

 

2. Гра «Відгадай загадки»

 


Увесь світ годую, а сам не їм.

Так, це – ґрунт.

-         Пригадайте, з яких елементів складається ґрунт. Сьогодні ви, діти, зможете самі дослідити його склад.

 

3. STEM ЛАБОРАТОРІЯ.

Діти за допомогою лупи, склянки з водою, серветки досліджують склад ґрунту.

-         От, діти, ви довели, що у ґрунті є вода, повітря, пісок, перегній.

-         Чим більше перегною , тим чорніша і родючіша земля.

 

 

4. Діти, хочу звернути вашу увагу на звіт групи «Дослідники». Вони знайшли цікавий матеріал про Михайлівську цілину.

- Миха́йлівська цілина́  степовий природний заповідник в Україні. Розташований у межах Сумської області, на заході Лебединського району, на північний захід від села Степового, та частково в межах Недригайлівського району.

Створений у 1928 році. Площа на час створення — 202,5 гектари. До 2009 року був філією Українського державного степового природного заповідника; указом президента України від 11 грудня 2009 року виокремлений у заповідник, зі збільшенням площі до 882,9 га.

Заповідник має найпотужніший у світі шар чорноземів товщиною до 3 м. Тому не дивно, що рослинний світ «цілини» досить різноманітний. Всього зареєстровано тут 493 видів рослин, притаманних для південних та північних степів. Найбільш поширеними в цій місцевості є різнотравнево-тирсові та різнотравнево-типчаково-тирсові рослинні угруповання, які ростуть на сході та південному сході заповідника. В цій «цілині» розповсюджені дзвоники, широколисті злаки (куничник, пирій, стоколос безостий) та ін. Часто трапляються звичні для українців: волошка, льон, ромашка, а бувають і рідкісні рослини: анемона лісова, астрагал, брандучка, голубчик боровий, горицвіт весняний, дельфіній клиноподібний, ковила, півники угорські, сон широколистий, чин панонський, шавлія (лучна та поникла), шолудивник степовий та ін. Аж 13 видів рослин та грибів заповідника – занесені в «Червону книгу України». Озера та болота, які часто заливають дощі – також присутні на території заповідника.

 

 

 

Запитання до обговорення за виступом:

- У якій області знаходиться заповідник?

- Яка товщина чорнозему?

- Скільки видів рослин зареєстровано?

           

5. Фізкультхвилинка

 

  1. STEM – лабораторія.

6.1

- Ви, діти, подивилися цікаве відео, але крім того, ще кожен уявив одну з рослин Михайлівської цілини. Зараз у вас буде можливість з конструктора Lego створити модель рослини. Працювати будете у парі.

- Працюючи, шановні учні, не забувайте, щоб вийшов гарний виріб, потрібно враховувати думку свого товариша у парі.

6.2

 А зараз, працюючи у групах,  намалюйте ці рослини та об’єднайте їх на своїх стіннівках.   (Практична робота дітей у групах)

    

ІІІ. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Отже, діти, сьогодні ми досліджували заповідник Михайлівську цілину.  Назвіть рослини, які можна там зустріти, дозволено користуватися  малюнками зі стіннівки.

 

  1. Ви гарно попрацювали. Зараз у вас, діти, буде можливість перевірити, чи уважними ви були на уроці.

 

-         У якій області розташований заповідник Михайлівська цілина?

-         Скільки видів рослин там зареєстровано?

-         Яка товщина чорнозему у заповіднику?

  1. Скласти сенквейн до слова заповідник

Заповідник

Природній, охороняємий

Берегти, вивчати, розмножувати

Територія для зникаючих видів рослин.

Диво!

 

  1.       Виставка стіннівок та моделей рослин.

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку