STEM-урок з інформатики "Механічний телефон"

Про матеріал

Ознайомлення учнів з поняттям «механічний телефон» та принципом його роботи, дослідження історії розвитку телефонів та їх різновидів. Створення механічного телефону власноруч.

Перегляд файлу

1

 

Конотопська початкова школа «Казка»

Конотопської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект STEM-уроку інформатики у 4 класі

 «Механічний телефон»

в рамках Всеукраїнського інженерного тижня

 

 

 

 

 

https://lh6.googleusercontent.com/NcKemP6uS7iGcWxQ2VXwU0-Ak2qOQPI58d9OLbu-G0H0OBH6TeOHz05LftV9kT_u3F3Nx2yibHL4exnoU2KFtKq74A2qj1SEvJiuyfTH8CwRaLDk2ABcN6zMobX9KnynXgcnwa4lWF_lmZuGug

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель інформатики

І кваліфікаційної категорії

Ольга ПОЛЯТИКІНА

 

 

 

 

 

 

 

2024

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «механічний телефон» та принципом його роботи, дослідити історію розвитку телефонів та їх різновиди. Формувати інформаційну, соціальну та міжпредметну компетентність учнів. Підвищувати обізнають учнів щодо безпечного користування мобільними телефонами та їх влив на стан здоров’я. Створити механічний телефон власноруч.

 

Тип уроку: створення проєкту.

 

Інновації: STEM-технологія, технологія розвитку критичного мислення.

 

Обладнання та наочність: комп'ютери, відео «Історія виникнення телефону», «Історія виникнення мобільного зв’язку», паперовий стаканчик (2 шт.), мотузка (2-5 м), шило, скріпка (2 шт.), фломастери.

Програмне забезпечення: браузер, графічний редактор Paint, табличний процесор Excel.

 

Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:

S – дізнатися про історію виникнення механічного телефону, дослідити, як змінювалися телефони упродовж його років існування.

T – створити механічні телефони з паперових стаканчиків та мотузки.

E – змоделювати телефон за допомогою комп’ютерних програм.

M – порахувати скільки років існують телефони, дослідити скільки часу за день діти використовують телефон.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний етап.

2. Актуалізація опорних знань. Вправа «Мозковий штурм».

 Складання асоціативного куща «Телефон». (Використання методу критичного мислення «Асоціативний кущ»).

 Телефон – пристрій, засіб зв’язку, інформація, Інтернет, повідомлення, спілкування, новини.

ІІ. Повідомлення теми уроку. Визначення очікуваних результатів.

Постановка проблемного питання.

-         Діти, для чого людям потрібен телефон? Чи знаєте ви якими були перші телефони?

Сьогодні ви ознайомитесь з історією виникнення телефонів та створите власноруч механічний телефон. Також створите малюнки телефону за допомогою графічного редактора Paint або табличного процесора Excel.

ІІІ. Робота над вивченням матеріалу.

  1.  Пояснення вчителя з демонструванням відео.

Телефон - вид електрозв'язку, що дає змогу передавати і приймати мовлення на відстань за допомогою електричних сигналів (що передаються дротами) або радіосигналів. Це будь-який механізм, що має здатність передавати звук на велику відстань. Найперші телефони були механічними приладами, що базувались на передачі звуку, використовуючи повітря або інші фізичні засоби, на відміну від електричних приладів, що базуються на електромагнітних сигналах.

Мотузковий телефон був також відомий століттями, зв'язуючи дві діафрагми з мотузкою або з дротом, які передають звук з одного кінця до іншого вібраціями мотузки, а не через електричний струм.

Механічний телефон було винайдено в 1667 році британським фізиком Робертом Гуком. Він мав точно таку ж конструкцію, хіба що замість паперових горняток тоді використовували щось інше. Сучасний електричний телефон в 1876 році винайшов американський інженер Олександр Грем Белл.

Цікаво, що навіть після цього, механічний телефон успішно прода¬вався аж до ХХ століття. У 1973 році теж в Америці Мартін Купер винайшов мобільний телефон. Щоправда, перший мобільний телефон важив 1,15 кілограма, був 22,5 сантиметри у висоту, а зарядки аку¬мулятора вистачало лише на 20 хвилин розмови. Але ж то був тільки початок.

Радіотелефон (бездротовий телефон) вперше був винайдений Тері Паллом у 1965, що складався з «бази», під'єднаної до телефонного кабелю, та зв'язаної за допомогою слабо-потужного радіо з віддаленою телефонною радіотрубкою.

Мобільний телефон - це електронний пристрій здатний приймати та передавати голосові дзвінки, повідомлення, а також виконувати різноманітні функції за допомогою бездротового зв'язку. Він став невід'ємною частиною повсякденного життя людей по всьому світу. 1973 року був випущений перший прототип портативного стільникового телефону — Motorola DynaTAC. Вважається, що перший дзвінок був зроблений 3 квітня 1973 року, коли винахідник, співробітник Motorola Мартін Купер подзвонив конкуренту з AT&T Джоєлю Енгелю.

Телефон – не лише частинка життя окремої людини, але й маркер прогресу та інновацій. Надбання науки та технології відображаються в можливостях мобільного телефону. А нові потреби користувачів мобільних телефонів спонукають винахідників, дослідників, розробників до пошуку сучасних наукових рішень.

  1.    Проведення підрахунків «Скільки часу за день діти проводять з телефоном?» Повторення правил безпеки в Інтернеті.
  2.  Повідомлення від учнів «Цікаві факти про телефон».

IV. Практична діяльність.

 4.1 Інструктаж учителя про створення механічного телефону з підручного матеріалу.

4.2  Практичне виконання роботи.

Алгоритм створення телефона.

1. Зробіть по одному отвору в центрі дна кожного зі стаканчиків.

2. Просуньте в один з отворів один кінець мотузки, а в інший – інший. Кінчики мотузки мають бути всередині стакан­чиків.

3. Прив’яжіть кінчики мотузки до довгих сторін скріпки, як на зображені. Так ви надійно закріпите їх в стаканчиках.

4. Розфарбуйте стаканчики на свій смак.

5. Візьміть стаканчики й розійдіться на максимальну відстань.

4.3 Випробовування.

Один стаканчик прикладіть до рота, а інший – до вуха. Говоріть і слухайте. А тепер навпаки. Говоріть неголосно, щоб ви розуміли, що чуєте один одного тільки завдяки зібраному пристрою.

У цій конструкції стаканчик виконує роль і мікрофона, і телефонної трубки. Коли один абонент говорить в трубку, звукова хвиля викликає пружні коливання повітря, які предаються стінкам і дну стаканчика. Ці коливання передаються мотузці. Потрапляючу на іншу сторону мотузки, звукова хвиля змушує коливатися дно і стінки іншого стаканчика. Ці коливання передаються повітряному середовищу і сприймаються вухом іншого абонента.

4.4  Руханка.

4.5 Інструктаж учителя про створення зображень телефону на комп’ютері. (Графічний редактор Paint, табличний процесор Excel).

4.6  Практичне виконання роботи.


4.7 Вправи для очей.

 

V. Презентація робіт учнями.

VІ. Рефлексія.

  1. З’ясування очікуваних результатів.

-  Діти, що ви дізнатися про механічний телефон?

-  Чи вдалося вам зробити його?

-  Які висновки можна зробити про роль телефонів у житті людини?

 

  1. Створення сенквейну «Телефон». (Робота в парі, використання методу критичного мислення «Сенквейн»).

           Телефон

Корисний, різноманітний.

Дзвонить, працює, повідомляє.

Робить наше життя цікавим.

Пристрій.

 

Використані джерела:

Історія телефону - greenheartofcarpathians.com/gra-u-sortuvannya-smittya/

Телефон та все про нього - surl.li/roxrv

Відео про телефон - www.youtube.com/watch?v=Dqop01dtMoM

Історія виникнення телефону - www.youtube.com/watch?v=yc26T26rfWQ

Історія виникнення мобільного зв’язку -  www.youtube.com/watch?v=IbkaPCOX-Zs

Інструкція по створенню телефону engineeringweek.org.ua/

Додатки.

docx
Додано
15 березня
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку