STEM-урок на платформі КМ-це інноваційна форма роботи на уроці у 4 класі початкової школи. Такий інтегрований урок дає можливість дітям вивчити географічні назви, пов'язані з яблуком(природознавство), створити карту "Яблуко на карті світу" (природознавство), самостійно здобувати знання і презентувати результати своєї роботи(наука), повторити назви країн(Я у світі), дізнатися назви сортів яблук, що вирощують в Україні, повторити одиниці вимірювання часу(століття, роки)-математика, дізнатися назви творів мистецтва, пов'язаних з яблуком(картини, пам'ятники)- образатворче мистецтво, сконструювати модель пам'ятника яблука за особистим дизайном (технології).
Форми роботи: робота в парах, колективна.
1
STEM- урок з «Природознавства» та «Я у світі» на платформі КМ
Тема уроку: «Яблуко на карті світу»
Очікувані результати: - вивчити географічні назви, пов’язані з яблуком, (природознавство)
- створити карту «Яблуко на карті світу» (природознавство)
- самостійно здобувати знання і презентувати результати роботи ( наука )
- повторити назви країн ( я у світі )
- дізнатися назви сортів яблук, що вирощують в Україні
- повторити одиниці вимірювання часу ( століття, роки ) (математика )
- дізнатися назви творів мистецтва, пов’язаних з яблуком ( картини, пам’ятники )
( образотворче мистецтво )
- сконструювати моделі пам’ятника яблука за особистим дизайном ( технології ).
Форми роботи: робота в парах, колективна
Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку К М.
Обладнання: карта світу, картки, науковий матеріал, презентація, фольга, фломастери, стовбур дерева, кольорові стрічки.
Регламент уроку: 1. Вступна частина ( до 4 хв )
2. Основна частина ( до 30 хв )
3. Заключна частина ( до 7 хв )
Хід уроку
І. Організація пізнавальної діяльності учнів
Вступна частина.
1. Прийом «Обговорення у загальному колі».
- Діти, перед вами карта півкуль, з яким фруктом нашої місцевості по формі вона схожа?
( вчитель вислуховує припущення учнів )
- А якщо його розрізати навпіл? …. На що схоже ?
( відповідь дітей…., вірно на карту півкуль )
- Чи є такі об’єкти, які заслуговують на те, щоб, їх нанести на карту світу?
( вчитель вислуховує відповіді учнів )
2. Повідомлення теми уроку.
Отже, тема уроку « Яблуко на карті світу» Слайд 1. і Слайд «Очікувані результати»
3. « Об’єднання в пари» Слайд 2.
( А перед цим вчитель дає інструкцію. )
Інструкція
1. Знайти і прочитати необхідний науковий текст
2. Знайти інформацію, що розкриває проблемне питання
3. Вибрати опорні ( головні ) слова
4. Записати на «яблучку» коротке повідомлення ( 1 – 2 речення )
5. Нанести на карту номер проблемного питання ( наприклад № 1 , № 5…. )
6. Внизу карти позначити умовною позначкою, тобто «яблучком».
ІІ. Основна частина. ( до 30 хв )
1. Вибір спікером проблемного питання. ( Учні підходять до вчителя і самостійно із кошика обирають собі проблемне питання від 1 до 15)
Перелік запитань:
1. Де батьківщина яблука ?
2.У якій країні найбільше вирощують яблук?
3.Де найбільше розповсюдження сортів яблук?
4. Яблуко в географічних назвах.
5. Яка корпорація має символ «яблуко»?
6. Яблуко в науці.
7. Яблуко у мистецтві.
8. Поширення у світі.
9. В яких країнах є пам’ятники яблуку?
10. Яблуня колонія.
11. В якій країні було винайдено відкриття?
12. Свято яблука в Україні.
13. Свято яблука у світі.
14. Українське яблуко Симиренка
15. Найбільші сорти яблук у світі.
2.Робота з джерелом інформації (текст )
(Учні читають текст, знаходять потрібну інформацію за опорними словами, складають декілька речень і заносять їх на «яблучко». Після цього наносять відповідний № на карту світу, а внизу карти залишають умовні позначення. Вчитель слідкує за роботою дітей, допомагаючи тим, хто потребує допомоги ).
3.Презентація учнями відповідей на проблемні питання.
( Діти по черзі презентують свою роботу, а всі слухають і запам’ятовують нову для себе інформацію. Один із пари читає запитання, а другий відповідає ).
4. Візуалізація знань.
Презентація « Фотомандрівка» по позначених місцях на карті світу. Слайд 3.
Закріплення. Гра «Кулька на замітку »
( Вчитель пропонує учням витягти із кошика кульку і за її номером пригадати інформацію, засвоєну ними на уроці, користуючись картою світу і умовними позначками ).
ІІІ. Рефлексія. Самоперевірка.
1.Вправа «Незакінчене речення». Слайд 4.
1. Батьківщиною яблука є ………………..
2. Найбільше яблук вирощують у ……………….
3. Найбільше розповсюдження сортів яблук у ……………..
4. Місто Нью- Йорк розшифровується як ……………
5. Символ яблука має корпорація …………………
6. Яблуко допомогло у науці ……………………….
7. Картина Катерини Білокур називається …………………….
8. В Україні вирощують біля …………. сортів яблук.
9. Пам’ятники яблуку встановлено ....................................
10. Пам’ятник природи яблуні-клонії є у ………………..
11. Свято яблука в Україні називається ……………………………………………..
12. Із яблучної целюлози можна виготовити ……………………………………
13. Яблуко Симиренка з’явилося в Україні в ………… столітті.
14. Яблуко Антонівку завезли в Українну із………… в ……..столітті.
15. Найбільші сорти яблук вирощують у ………………
( Після самоперевірки вчитель запитує: «Хто правильно дав відповідь на 2/3 з 15 запитань?»)
- Діти, а чи, дійсно, заслуговує яблуко на пам’ятник?
( Відповіді учнів )
2. Конструювання моделей із фольги пам’ятника яблуку за особистим дизайном.
( учні виготовляють із фольги яблучко і вішають на «стовбурове дерево»)
3. Обговорення в колі досягнення очікуваних результатів.
( Діти стають в коло , у одного в руках яблуко, він передає наступному і всі промовляють, передаючи один одному,
Покотилось яблучко, Слайд очікувань
Та й по колу пішло.
І для себе відповідь
У дітей знайшло.
( Діти відповідають )
Або : Вийшло яблуко гулять,
Щоб дітей всіх привітать,
І Оленку і Степанка,
Маргариту і Іванка,
І Матвія і Орисю
Стоп, кругленьке, зупинися!