Урок і презентація "Охорона природи землі"

Про матеріал

На уроці розглядались питання не лише охорони природи, а й найглобальніші катастрофи, причини їх виникнення та згубну дію на Землю. Діти розробляли шляхи збереження та охорони природи на Землі.

Перегляд файлу

 

 

 

D:\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\Школа\dd15623c6750.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Охорона природи на Землі»

 

 

 

 

D:\ДОКУМЕНТАЦИЯ\ПРЕЗЕНТАЦІЇ\шаблоны\анимация\рослини\квіти\39ce3b8e038f8460efbc86223e543310.gif

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

природознавства в 4 класі

Вчитель початкових класів

Рибаківського ЗЗСО

І – ІІІ ступенів

Фокіна Наталя Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Охорона природи на Землі»

          Підсумковий урок з природознавства, (з використанням комп’ютера).

 

Мета: формувати уявлення про необхідність:

а) охорони природи, про найглобальніші екологічні катастрофи, причини їх  виникнення та згубну дію на Землю, шляхи збереження та охорони природи на Землі;

б) вчити вмінню стисло висловлювати свої думки, аргументувати їх, висловлювати оцінні судження;

в) виховувати потребу охороняти природу, переконання в необхідності бережливого ставлення  до природи рідного краю.

 

Тип уроку: прес – конференція. 

 

I.Вступне слово вчителя:

 Життя – найчарівніше диво. Але це диво – природне. Ми з вами щасливі люди, бо живемо на прекрасній  планеті, ім’я якої – Земля.

Усе, що живе на Землі, є спадкоємцями Всесвіту. Так, що ми з вами родичі не тільки з людьми, тваринами, рослинами, але і з сонцем, зірками, галактиками і з усім космосом.

Проблема:Чи треба охороняти природу Землі? Що ми можемо для цього зробити?

 

(Перш ніж розпочати наш урок, кожен з вас нехай поставить собі оцінку, яку він очікує отримати на уроці. А в кінці уроку, ми побачимо чи справдились ваші сподівання щодо оцінки, якщо ні, то що треба  зробити для цього.)

 

II.Фронтальне опитування: («Коло знань»  мета – виявити знання учнів)

- Перелічіть усі Материки Землі.

(Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида)

- Які з них  знаходяться в жаркому поясі?

(Африка, Австралія)

- Який материк знаходиться у всіх трьох поясах?

(Євразія, її територія ділиться на три пояси: холодний, помірний і жаркий, це спричиняє різні природні умови, в яких живуть різні рослини і тварини.)

- Який з материків знаходиться в холодному поясі?

(Антарктида)

-Який з материків найбільше заселений?

(Євразія)

- Який з материків заселений найменше?

(Антарктида)

- Чи існують живі організми в Антарктиді?

(Так, колоніями живуть пінгвіни, риба, молюски, а на схилах гір ростуть мохи)

- На якому із материків найбагатший рослинний і тваринний світ, і чому?

(на материку Євразія, на тих територіях, що ближчі до екватора; Африка – савани висока трава і різноманітність тварин; Під. Америка – батьківщина картоплі і помідорів, шоколадних дерев)

 

- Чому Материки Землі заселені нерівномірно?

(тому, що різні природні умови)

 

- Що виникло в наслідок різних природних умов?

(раси)

- Які ви знаєте раси?

(біла – європеоїдна, чорна – негроїдна, жовта – монголоїдна)

 

III. Вчитель:  Отже, діти все менше на Землі залишається місць, де б не ступала нога людини. І все більше потерпає природа від діяльності людини. Сьогодні на уроці ми спробуємо з вами вирішити, чи можемо ми зберегти природу Землі разом?

(діти за кольором фішок діляться на 4 групи, займають свої місця, обирають командира групи, який вибирає конверт з завданням)

 

Актуалізація опорних знань (з випереджувальним навчанням) з життєвого досвіду дітей. (конверти з завданням)

 

1конверт: - Яка діяльність людини впливає на природу?

                 - Як забруднюється повітря?

 

2конверт: -Чи знаєте ви, що таке екологічна проблема Землі? Поясніть.

 

3конверт: -Чи торкнулася екологічна катастрофа нас українців? Як? Де?

 

4конверт: -Чи треба охороняти природу Землі? Якщо, так – то запропонуйте свої шляхи збереження природи.

 

(діти можуть користуватися додатковим матеріалом, та конвертом під назвою «Допомога»)

Підводячи підсумок сказаного, діти визначають тему уроку «Охорона природи Землі»

 

IY. Мотивація навчальної діяльності. (Робота за підручником.)

 

V.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

Розповідь учителя:

                               План розповіді.

1. Створення Міжнародного союзу охорони природи (МСОП), його завдання.

2. Видання Міжнародної Червоної книги.

3.Червона книга України.

4. Міжнародна організація «Грінпіс», її завдання.

5. Бесіда: «Охорона природи в Україні»

6. Колективна презентація  «Збережемо природу Землі разом»

 

 

1.) - Щоб розв’язати складні проблеми  охорони і збереження природи, люди всієї Землі повинні об’єднатися.

     Швидко росте населення Землі. За прогнозами Фонду народонаселення ООН, в 2050 році народження планети складатиме близько 9,8млрд. чоловік.  Кожному з них потрібна їжа, одяг, житло. У той же самий час ресурси Планети не множаться, а зменшуються.

 

    Знищуються родючі грунти, швидко забруднюється повітря і вода, вимирають тварини і рослини. (Ще кілька десятиліть тому у Чорному морі на території нашого села, виловлювали велику кількість цінних порід риб, однак сьогодні улов рибака дуже скоротився).

   Люди почали бити тривогу, розуміючи, що природі нанесений величезний ущерб. Тому багато держав світу підписують між собою угоди про спільну охорону природи. Існує Міжнародна домовленість про обмеження торгівлі рідкісними та зникаючими видами  дикорослих рослин і тварин. Щоб припинити їх винищення, та зберегти їх різноманітність, у 1948році був створений Міжнародний Союз охорони природи. Ця організація взяла під свою опіку рідкісні види. У різних країнах світу було відкрито заповідники, заказники, парки.

 

   2.) У 1966році вперше була заснована і видана  «Червона книга». Відтоді кожна країна почала складати свої національні  «Червоні книги.»

(вся розповідь вчителя супроводжується переглядом документального, навчального фільму «Природознавство» («Охорона природи на Землі»);

 

    3.)  Існує ще діти і Міжнародна організація «Грінпіс», яка бореться за збереження лісів, океанів, морів, рослин і тварин на Землі. Ця організація існує в багатьох країнах світу, вони проводять демонстрації, страйки, щоб привернути увагу всього людства до проблеми збереження природи. В цій організації велика кількість людей, які насаджують дерева, кущі, збирають кошти для захисту та лікування тварин, з їх  допомогою відкриваються лікарні і приюти для обездолених тварин. А ще ризикуючи своїм життям ці люди розфарбовують хутра тварин (білих ведмедів, песців, крокодилів) щоб браконьєрам не вдалось вбити їх.

    4.) Охорона природи в Україні.

У нас в Україні. Теж є  «Червона книга України». В ній зібрані всі зникаючі рослини і тварини. Також в Україні є велика кількість заказників, заповідників, парків.( показ малюнків, фотографій, «Асканія – Нова», «Софіївський  парк» та інші.)     

 

   5.)Узагальнення та систематизація знань. Складання презентації: «Збережемо природу Землі разом»

(показ таблиці –схеми «Заходи збереження природи в Україні», потім малюнки та фотографії парків, заповідників, річок, морів,тощо)

 

 

 

VI. Складання презентації: «Збережемо природу Землі разом»

               (презентація додається)

VII. Підсумок уроку.

  • Чи справдились очікування учнів?
  • Що найбільше запам’яталось на уроці?
  • Які висновки зробили для себе учні?
  • Що треба зробити, щоб не було розочарувань від оцінки?
  • Чого б хотіли дізнатись незвичайного на наступному уроці?

 

 

Додатковий матеріал (для уроку)    Екологічні проблеми Землі.

 

Парниковий ефект.

  Останнім часом учені б’ють на сполох: схоже на те, що атмосфера Землі розігрівається  значно швидше, ніж будь коли в минулому. Це зумовлено діяльністю людини, яка  по-перше підігріває атмосферу шляхом спалювання великої кількості вугілля, нафти, газу, а також роботи атомних електростанцій. По-друге, і це найголовніше, спалювання органічного палива, а також знищення лісів призводить до накопичення в атмосфері великої кількості вуглекислого газу. За останні 120років вміст цього газу в повітрі збільшився на 17%. У земній атмосфері вуглекислий газ діє, як скло в теплиці чи парнику: він вільно пропускає до поверхні Землі сонячні промені, але утримує тепло розігрітої Сонцем поверхні Землі. Це викликає розігрівання атмосфери, відоме під назвою парникового ефекту. За підрахунками вчених, у найближче десятиліття середньорічна температура на Землі може збільшитися на 1,5 – 2*С. Це викличе активне прискорення глобальної екологічної кризи.

   В чому ж небезпека парникового ефекту? Парниковий ефект змінить такі критично важливі величини, як кількість опадів, шар хмар, океанічні течії, розміри полярних крижаних шапок. Внутрішні райони континентів стануть сухішими, а узбережжя вологішими, зими – коротшими, а літо – тривалішим і спекотнішим.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Кислотні дощі.

   Внаслідок роботи теплових електростанцій та автомобільних двигунів, в атмосферу викидаються окиси  сірки і азоту,  сполучаючись з атмосферною вологою, вони утворюють дрібні крапельки сірчаної і азотної кислоти, які переносяться вітрами у вигляді кислотного туману й випадають на землю кислотними дощами. Ці дощі вкрай шкідливо діють на навколишнє середовище:

* знижується врожайність сільськогосподарських культур, внаслідок ушкодження  листя кислотами;

* вимиваються з грунту кальцій, калій, магній;

* гинуть ліси (кедр, бук ,тис);

* отруюється вода озер і ставків, де гине риба, зникають комахи;

* щезають водоплавні птахи й тварини, що харчуються комахами;

* збільшується кількість захворювання людей .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Тютюновий дим.

Є ще один вид забруднювання повітря, що в сотні разів перевищує забруднення від будь-якого металургійного чи хімічного комбінату, проте люди свідомо вдихають таке повітря .Мова йде про паління. Людина, що палить сигарету, і вдихає повітря, зазнає такого шкідливого впливу, ніби перебуває в умовах, де забруднення у тисячі разів перевищує допустиме. Учені говорять, що вдихати тютюновий дим у 4 рази шкідливі-

ше, ніж газ з вихлопної труби автомобіля. У тютюновому димі, крім легкого наркотику – нікотину, міститься багато отруйних речовин, які завдають великої  шкоди організму людини.

 

 

 

Додатковий матеріал

 

Діяльність людини, яка впливає на природу.

 

З кожним роком людина сягає все більших висот, знань, відкриттів. Ми більше дізнаємося нового, цікавого, все частіше заглядаємо у життя матінки – природи. Але інколи ми – люди, не розуміємо що можемо їй наносити великої ,а саме головне непоправної шкоди.

 

 Джерелом забруднення є:

-димові труби промислових підприємств;  (їдкий дим, чад)

-електростанції, котельні, (спалювання різного сміття, та пластикових виробів)

-автомобільний, річковий, морський, залізничний транспорт, авіація; (чадний дим від автомобілів, бензин, соляра, машинне масло)

- знищення рослин, і черезмірне використання різноманітних добрив; (інколи, щоб досягти миттєвого результату, люди використовують різні добрива у великих кількостях, які наносять велику шкоду Землі)

- вирубка лісів;

- забруднення водойм і лісових насаджень;

- щоб здешевити електроенергію, люди будують атомні, теплові  електростанції; (які крім позитивних інколи мають і негативні наслідки).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Чи торкнулася екологічна катастрофа нас, українців? Як? .Де? Коли?

 

 У 1986році, нас українців теж торкнулася екологічна катастрофа, яка мала дуже тяжкі наслідки для всього нашого народу.

 Катастрофа на Чорнобильській атомній електростанції призвела до радіаційного забруднення одинадцяти областей на території України, Білорусії і Росії з населенням 17млн. чоловік.

     Це величезні витрати, пов’язані з ліквідацією наслідків аварії, збільшення низки захворювань серед людей. Пройшло вже 23роки від дня Чорнобильської аварії, але ми до цих пір відчуваємо її наслідки.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Чи треба охороняти природу Землі?

Шляхи збереження Природи!

 

   Природу Землі обов’язково треба любити і охороняти. Тому, що це здоровя , краса і Життя!

 

Ми пропонуємо свої шляхи збереження природи:

- негайно припинити скидання неочищених вод у річки, озера, моря;

- зробити все, щоб попередити аварії радіоактивних забруднень;

- заборонити неконтрольоване використання мінеральних добрив;

- широко використовувати для очищення прісних водойм водяні рослини , а саме:

(Очерет, рогозу, стрілолист, елодею, латаття біле в народі водяна лілія)

  - переобладнання заводів, фабрик;

- створення безпечних сміттєзвалищ;

- обмеження збирання лікарських рослин;

- створення заповідників, заказників, парків;

- не засмічувати своє село, вулицю, подвіря;

- насаджувати дерева, кущі, квіти.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Люда
    Дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
8574
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку