Тема: Степінь. Властивості степенів. Одночлени.
Мета:
Розвивати:
Удосконалювати обчислювальні навички.
Виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість, культуру математичних записів. Вміння раціонального використання часу.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів.
Обладнання: Підручник «Алгебра. 7 клас» (автор Г.П. Бевз, В.Г. Бевз ), роздатковий матеріал для проведення гри.
Епіграф уроку: Математика подібна до гри, в якій всі правила наперед зумовлено, вс ситуації - випливають як наслідки. (Купер)
Девіз уроку: Швидкість потрібна, а поквапливість шкідлива. (О.Суворов)
Структура уроку:
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Зміст нашої роботи на сьогоднішньому уроці можна передати словами американського фізика XX століття Купера.
«Математика подібна до гри, в якій всі правила наперед зумовлено, всі ситуації - випливають як наслідки»
Властивості степеня, правила множення одночленів, зведення до стандартного вигляду -це «правила гри», а конкретні приклади - це ситуація.
III. Відтворення та коригування опорних знань.
1. Фронтальне опитування у формі інтерв'ю.
2. Одночасно з фронтальним опитуванням класу двоє учнів біля дошки виконують завдання.
Завдання 1. Вставте пропущені слова:
Завдання 2. Математичне лото
Записи основних властивостей розрізані на картки, на яких написані літери. Якщо властивості складені вірно – то отримуємо слово «степінь».
Завдання для класу (виконується під час фронтального опитування)
Завдання 3. (виконується під час фронтального опитування)
Завдання 4
Журналіст одержав не перевірену інформацію щодо коефіцієнта одночлена і степеня одночлена. А ви скажете правдива ця інформація чи ні:
Журналіст вдячний за співпрацю, а ми продовжуємо роботу
IV. Узагальнення та систематизація понять через систему вправ та
завдань
Дидактична гра «Осіннє дерево»
Клас поділений на 4 групи. Кожна група отримує завдання.
Завдання для груп:
1. Виконайте множення:
а) а5 81а4 =
б) (-2 х3 у ) (- х4 у2 z) =
2.Піднесіть до степеня
а) ( x4 а5 )3 =
б) (—2 m2 n3 )2 =
в) (-а3 b6 m4)5 =
Після завершення гри результати роботи записати в зошит
3.Самостійна робота (підручник стр. 81)
Варіант 1 - завдання 1, 2, З
Варіант 2 - завдання 1, 2, З
Максимальна кількість балів - 9
Додаткове завдання для одержання вищої оцінки: №359 а) б)
V. Підведення підсумків уроку (у формі бесіди)
На сьогоднішньому уроці ми з вами повторили:
Питання до класу: «А чому все це ми повторювали на одному уроці, який зв'язок між властивостями степенів та тими діями які виконувались над одночленами?»
VI. Оцінювання роботи на уроці (вербальне)
Оцінки на уроці я виставлю згодом з урахуванням ваших оцінок роботи в групі. Загальний бал буде оголошено на початку наступного уроку.
VII. Повторити § 7-9, ст. 83; завдання 1, 3, 4, 6. Додаткове завдання 10*