Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.
Стежками рідного краю !
Форма проведення: урок з елементами квесту
Категорія учасників: учні 9–а класу
Мета: виховувати повагу і інтерес до минулого нашого народу; розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні; формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, національну свідомість майбутніх будівників суверенної Української держави.
Обладнання: портрети видатних людей, національна символіка, картки з прізвищами спортсменів та видами спорту, палички, клей і папір для виготовлення прапорців, папір для записів, маршрутні листи.
І. Організаційний момент
На уроці присутня Прохорович Тетяна Костянтинівна – учитель КЗШ №102.
Учитель: Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.
Хочеться згадати слова Ліни Костенко:
Є щось святе в словах: мій рідний край.
Для мене — це матусі ніжна пісня
І рідний сад, від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
Для мене — це твої стежки й мої,
В містах і селах стоптані любовно,
Й пісень людські прозорі ручаї,
Усе, що серцю рідне невимовно.
Його історія... В ній стільки гіркоти.
І тим рідніш мені ти, краю рідний,
Що вже назад поламані мости,
І день встає, як райдуга подібний.
Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми з творчою групою учнів приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.
ІІ. Основна частина
Учитель: Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди.
(ділення команд за кольоровими папірцями)
По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна».
(видача маршрутних листів)
Запрошую творчу групу для презентації наших станцій з завданнями.
Станція № 1. ТЕРИТОРІЯ
Виступ учня:
Природа матінки- Вкраїни
Мене бентежить знов і знов.
Річки, річки і полонини-
Це моя радість і любов.
Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то земля нашої Батьківщини багата на широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста.
На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.
Завдання: відповісти на запитання
1. Найвища гора України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)
2. Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)
3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)
4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)
5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та Словаччина)
6. Найбільше штучне водоймище? (Кременчуцьке. Довжина – 149 км,ширина – 58 км, обсяг води – 13, 5 куб. км )
Станція № 2. ІСТОРІЯ
Виступ учнів: Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.
Українська історія – диво нетлінне,
Кожна сторінка – це в серці світлина.
Нам пам’ятати минуле так треба,
Бо кров проливалась за мирнеє небо.
Козацькі шаблюки свистіли у полі,
За наше майбутнє, за вольную волю.
Нащадками гідними станемо нині,
Бо ми українці й живемо на Вкраїні.
Завдання: відповісти на питання, враховується кількість питань, на які встигли відповісти за хвилину
Станція № 3. МУЗИКА
Виступ учня: Є чим пишатись Україні
Музичний світ іде вперед.
Багато років тому й нині
Вкраїнська пісня робить злет.
Вважається, що українська пісня посідає друге місце по милозвучності за італійською. Давайте в цьому переконаємось.
МУЗИЧНА ВІКТОРИНА
Завдання:необхідно за музичним записом вгадати українського виконавця чи гурт
Записи: «Океан Ельзи» (“Я не здамся без бою”); Олександр Пономарьов ( “Не стидайся, то твоя земля”); Руслана (“Дикі танці”); Джамала (“1944”); «Пікардійська терція» (“Пливе кача”).
Станція № 4. ЛІТЕРАТУРА
Виступ учня: Хай лунає наше рідне слово,
Мудрість поколінь нехай звучить.
Це історія, культура, мова,
Що у серці кожного бринить.
Хай слова Тараса линуть знову.
Й нагадають, хто такі ми є.
Ми пишаємось творцями слова,
В них душа вкраїнська постає.
- А зараз ви зможете спробувати і свої сили в віршованому змаганні.
Завдання: скласти рими до поданих слів.
Варіанти: -Наша ненька Україна (… ти у нас одна єдина)
- Ліси, річки, сади, поля… ( це наша батьківська земля)
- В полі жито колоситься…. ( у Дніпрі вода іскриться)
- Україна- рідний дім (….щасливо живемо в нім)
Станція № 5. ОСОБИСТОСТІ
Виступ учня: Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.
Завдання: назвати імена видатних українців за портретами.
На столі портрети: Т. Шевченко, Л. Українка, Іван Франко, Г. Сковорода, Богдан Хмельницький
Станція № 6. СПОРТ
Виступ учня: Наші видатні спортсмени-
Майже справжні супермени.
Україну прославляють,
Призові місця займають.
Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.
Завдання: співставити пари - прізвища спортсменів і види спорту (дві групи карток)
Брати Кличко– бокс; Сергій Бубка - стрибки з жердиною; Лілія Подкопаєва - спортивна гімнастика; Оксана Баюл - фігурне катання; Яна Клочкова –плавання; Андрій Шевченко –футбол.
Станція № 7. СИМВОЛИ
Виступ учня: Священні символи Вкраїни
Для кожного як оберіг.
У кожну мить і кожну днину
На них не вплине часу біг.
В них туга й радість всенародна,
В них гордість нашої землі.
І хай співа на ній свобода,
Яку відвоювать змогли.
Завдання- із паличок і папірців (жовтого і синього) за допомогою клею зробити прапор України.
ІІІ. Заключна частина. Висновки
Учитель: Наше минуле – святе, незабутнє,
Це шлях у прийдешнє, це шлях у майбутнє.
- Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній з станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу в одній з номінацій.
Номінації:
- кращі на географічній станції – « Мальовнича Україна»;
- кращі на історичній станції – «Мій край – моя історія жива»;
- кращі на станції музика - «Співуча ненька- Україна»;
- кращі на літературній станції - «Українське слово- мудрість невмируща»;
- кращі на станції спорту - «Гордість народу – спортивні нагороди»;
- кращі на станції «Особистості» - «Великі українці - гордість держави»;
- кращі на станції символів – «Україна понад усе».
- Вітаємо всіх з перемогою в номінаціях!
Від Ужгорода до Полтави
Великій Україні – слава.
Ти незалежна і єдина,
Співуча ненька-Україно!
- А тепер прошу стати з українськими прапорами у формі серця, як символ любові до рідної землі.
Флеш-моб ( під музику О. Пономарьова «Україна — то твоя земля!»)
Учитель: і під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:
Ми – це Держава, велика, єдина,
Ми – українці, наш дім – Україна!
А ці прапорці, які ви виготовили своїми руками, нехай стануть вам згадкою про наш перший урок. До побачення!
Список використаної літератури:
1. Верховець В.М. Світочі України / В.М. Верховець. – Х.: «Торсінг Плюс», 2010.
2. Години спілкування. 5-8 кл. – Х. : Видавнича група «Основа», 2013.
3. Гусак С.В. Легендарні постаті України / С.В. Гусак. – Х.: «Торсінг Плюс», 2009.
4. Із народної криниці: [посібник для закладів освіти та культури] / автор- упорядник Л.А. Сердунич. – Видавництво : Городок, 2011.
5. Кращі позакласні заходи. Учитель року. Вип. 2. / Укладач
Є.І. Науменко. – Х. : Видавнича група «Основа», 2008.
6. Попова О.А. Живлюще джерело. Кращі прислів’я та приказки українського народу / О.А. Попова. – Донецьк: БАО, 2008.