Розвивати мислення, увагу, зв'язне мовлення, уміння висловлювати свою думку і пояснювати її, дрібну моторику пальців рук; розвивати уміння легко і вільно рухатися під музику; виконувати прості танцювальні рухи; виконувати піню в процесі руху.
Формувати вміння голосно і чітко вимовляти усі звуки в словах, промовляти лічилку з інтонацією у відповідному темпі; удосконалювати вміння порівнювати числа та вирішувати задачі на додавання та віднімання; закріпити знання українських народних казок та вміння розгадувати загадки; Уточнити та закріпити уявлення дітей про країну, державні символи, давні ремесла нашого народу;закріпити вміння утворювати нові слова та слова зі зменшувано – пестливими суфіксами, слова – антоніми, вміння визначати місцезнаходження звуків у слові, кількість складів слова, вміння читати прості слова; закріпити знання про назви пір року та їх місяці, ознаки весни та назви перелітних і зимуючих птахів.
Виховувати вміння розуміти навчальні завдання і самостійно їх виконувати, організованість, уважність, акуратність, інтерес до заняття, бажання вчитися і допомагати один одному
Дошкільний навчальний заклад №46
комбінованого типу «Сонечко»
«СТЕЖКАМИ ВЕСЕЛКИ»
(інтегроване підсумкове заняття в старшій групі)
Розробила : Романюк Л.В.,
вихователь ст.гр.№1
м. Чернівці – 2017
Програмований зміст:
Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, уміння висловлювати свою
думку і пояснювати її, дрібну моторику пальців рук; розвивати уміння легко і
вільно рухатися під музику; виконувати прості танцювальні рухи; виконувати піню в процесі руху.
Формувати вміння голосно і чітко вимовляти усі звуки в словах, промовляти лічилку з інтонацією у відповідному темпі; удосконалювати вміння порівнювати числа та вирішувати задачі на додавання та віднімання; закріпити знання українських народних казок та вміння розгадувати загадки;
Уточнити та закріпити уявлення дітей про країну, державні символи, давні
ремесла нашого народу;закріпити вміння утворювати нові слова та слова зі зменшувано – пестливими суфіксами, слова – антоніми, вміння визначати
місцезнаходження звуків у слові, кількість складів слова, вміння читати прості слова; закріпити знання про назви пір року та їх місяці, ознаки весни та назви перелітних і зимуючих птахів.
Виховувати вміння розуміти навчальні завдання і самостійно їх виконувати, організованість, уважність, акуратність, інтерес до заняття, бажання вчитися і допомагати один одному.
Матеріали:
Іграшка – машина, скриня, конверти із завданнями, картина, д/гра «Народні ремесла» /картки-завдання на кожну дитину/, д/гра «Букви заблукали» , д/гра « Монети чарівного дерева», фарби, пензлі, стакани з водою, серветки, намальоване дерево /формат А-3/ та завдання до нього,
картина намальована на форматі А-1 «Весна».
- 2 -
Вихователь: Діти, до нас сьогодні на заняття прийшли гості. Давайте ми привітаємось з ними, побажаємо «Доброго ранку».
А тепер усі сідайте,
Один одного не штовхайте,
Домовляйтесь не шуміти,
На занятті не дрімати
Й руки вчасно підіймати.
Діти, для вас я намалювала картину. Хотіла домалювати веселку та забула послідовність кольорів та й пензлики мої кудись подівалися.
/Вихователь шукає пензлики, а в цей момент під’їжджає машина із скринькою, на якій лежить лист/ .
Вихователь: Ой, якась машина до нас приїхала зі скринею /оглядає/, тут є
якийсь лист /бере і читає/: «Знайти пензлики і намалювати веселку зможете тоді, коли вирішите усі завдання, які знаходяться у скрині в кольорових
конвертах. ЧАКЛУНКА»
Вихователь:Діти, ви готові мені допомогти, пройтися доріжками райдуги і перевірити свої знання, які ви здобули протягом року? За роботу.
Підкажіть, скільки кольорів має веселка?
А тепер нам треба поскладати конверти в тому порядку, в якому стоять
кольори веселки. Тож пригадаймо веселкову лічилку:
/діти по черзі розказують лічилку і ставлять конверти у відповідному порядку/:
В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
Простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка –
колір стиглої сунички.
Друга – наче мандаринки,
Що оранжеві в них спинки.
Третя – жовта, наче сонце
зазирає у віконце.
А четверта – то зелена,
як листок берізки, клена.
П’ять – блакитна, барвінкова,
наче квіточка святкова.
Шоста – синя, як ті сливи,
що дощі вмивали й зливи.
Сьома – вкрили ліс та балки
фіолетові фіалки.
Із семи стрічок веселих
Утворилася веселка
І , щоб знати кольори ,
ти лічилку повтори. (Л. Вознюк)
Вихователь: Отже, першим я відкриваю червоний конверт і тут «Весела математика». Нам необхідно розв’язати логічні задачі:
Справжніх друзів на обід
Запросив до себе кіт.
Став він думати й гадати,
Скількох треба пригощати:
Їжачок, 2 киці, 2 крота.
Скільки друзів у кота? /1+2+2=5/
П’ять метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів ось ще один,
Сів на квіточку і він.
Полічимо швидше всіх
Цих метеликів прудких. /5+1=6/
Купила в крамниці сестричка
Сім ягід смачної сунички.
Три мені віддала,
А скільки собі взяла? /7-3=4/
Іде маленька Галя,
Веде її Наталя.
Зустріли п’ять хлоп’ят.
То скільки всіх малят? /2+5=7/
Мама донечці і сину
Роздавала апельсини.
П’ять – Андрію й Олі – п’ять.
Тож давайте рахувать.
Скільки ж то всіх апельсинів
Дала мама дочці й сину? /5+5=10/
Троє малят дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Відійшов від них Панас.
Кільки залишилось нас? /3-1=2/
Вихователь:
Молодці , діти , ви справились із першим завданням і ми можемо намалювати
першу доріжку веселки. Перейдемо до наступного завдання. Відкриваємо
конверт , а тут д/гра «Монети чарівного дерева» /вам необхідно вибрати одну монету , що є на дереві і порівняти два числа , які там написані/
-4-
Вихователь : Молодці ,діти , ви легко справились і з цим завданням. Намалюйте другу доріжку , а тим часом відкрию слідуючий конверт.
Тут нас чекає гра – завдання «Загадки – відгадки».
1.Літом бродить без дороги
Між сосен і беріз,
А взимку спить в барлозі
Від морозу ховає ніс. (Ведмідь)
2. Сірий ,зубастий,
По угіддях гуляє,
Когось з’їсти шукає? (Вовк)
3. Не баранчик і не кіт,
Носить шубу круглий рік.
Сіру влітку одягає,
Білу взимку не знімає. (Заєць)
4. Хвіст пухнастий ,
Хутро золоте,
В лісі живе,
В селі курей краде. (Лисиця)
/Вихователь виставляє ілюстрації звірів/
А тепер пригадайте , в яких казках зустрічаються ці персонажі разом?
Хто є авторами цих казок?
Чого вчать нас казки?
Якими ми повинні бути?
Молодці ! З цим завданням ви також справилися добре. Намалюємо ще одну доріжку. І в нас залишилося ще чотири конверти. Але спочатку трішки перепочинемо , бо вже щось стомилися.
Фізхвилинка:
Хома , хома , хом’ячок полосатенький бочок /труть боки/
Хома раненько встає /потягується/
Щічки миє / потирають щічки/
Лапки тре /рухи миття рук/
Підмітає Хома хатку /рухи підмітання/
І виходить на зарядку /маширують/
Раз /руки вперед/
Два /руки вверх/
Три /руки в сторони/
Чотири /руки вперед/
П’ять /руки опускають/
Будемо знову працювати.
-5-
Вихователь: Відпочили ? Тоді продовжимо і я відкриваю конверт і наступне
наше завдання .
Д/гра « Букви заблукали» /написані букви під ними цифри/
Діти , вам потрібно скласти слово за допомогою цифр, прочитати його ,
Назвати перший і останній звуки у слові , розділити на склади і зробити звуковий аналіз слова.
Вихователь: Молодці . І це завдання ви виконали. А для виконання наступного завдання станемо всі у коло і пограємось із м’ячиком.
Д/гра «Скажи навпаки» Д/гра «Утвори слово»
обережний – необережний ліс і степ – лісостеп
пізно – рано ліс і смуга – лісосмуга
день – ніч меч і носити – мечоносець
темний – світлий газ і провід – газопровід
старий – молодий молоко і возити – молоковоз
мовчазний – говіркий, балакучий небо і схил – небосхил
радість – сум птах і ферма – птахоферма
сміх – плач сталь і варити – сталевар
кривий – прямий водо і спадати – водоспад
Д/гра « Скажи пестливо»
кішка – кішечка
баба – бабусенька
мама – матусенька
сонце – сонечко
рік – рочок
диван – диванчик
дорога – доріжечка
корабель – кораблик
дзвінок – дзвіночок
Вихователь: У нас залишилося ще три конверти із завданнями. Отже, завдання п’ятого конверт.
Вихователь: Молодці . Тепер ми можемо намалювати п’яту доріжку
- 6 -
веселки і відкрити наступний конверт із завданням.
Д/гра « Народні ремесла» /робота з картками – завданнями/.
На картинках ви бачите народних майстрів і їхні вироби , але майстри сплутали свої роботи. Нам необхідно з’єднати лініями майстра та його виріб
і довести , що виріб саме цього майстра.
Вихователь: Завдання виконали , малюємо шосту доріжку веселки . І у нас залишився останній конверт.
Діти , подивіться уважно на картину.
Молодці , ви справились із завданнями. Залишилося домалювати останню доріжку , але я пропоную вам ще й заспівати пісню про веселку .
/під музичний супровід діти виконують пісню «Веселка»/
Пісня «ВЕСЕЛКА»
Світанкової роси , жменьку радості для всіх.
Приспів: Подивись на небо – кольори ясні ,
Сумувать не треба – просто посміхнись!
Подивись на небо – сонце золоте,
Сумувать не треба – все на краще йде!
І добрішим стане світ й наша пісня зазвенить!
Приспів:
Вихователь: Діти вам сподобалось наше заняття ? Молодці , ви гарно працювали і я вам щиро дякую за вашу роботу на сьогоднішньому занятті.
- 7 -