"Стежками веселки" (математика, художня література, ознайомлення з навколишнім,дитина в природньому довкіллі

Про матеріал

Розвивати мислення, увагу, зв'язне мовлення, уміння висловлювати свою думку і пояснювати її, дрібну моторику пальців рук; розвивати уміння легко і вільно рухатися під музику; виконувати прості танцювальні рухи; виконувати піню в процесі руху.

Формувати вміння голосно і чітко вимовляти усі звуки в словах, промовляти лічилку з інтонацією у відповідному темпі; удосконалювати вміння порівнювати числа та вирішувати задачі на додавання та віднімання; закріпити знання українських народних казок та вміння розгадувати загадки; Уточнити та закріпити уявлення дітей про країну, державні символи, давні ремесла нашого народу;закріпити вміння утворювати нові слова та слова зі зменшувано – пестливими суфіксами, слова – антоніми, вміння визначати місцезнаходження звуків у слові, кількість складів слова, вміння читати прості слова; закріпити знання про назви пір року та їх місяці, ознаки весни та назви перелітних і зимуючих птахів.

Виховувати вміння розуміти навчальні завдання і самостійно їх виконувати, організованість, уважність, акуратність, інтерес до заняття, бажання вчитися і допомагати один одному

Перегляд файлу

                                 Дошкільний навчальний заклад №46

                                     комбінованого типу «Сонечко»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 «СТЕЖКАМИ ВЕСЕЛКИ»

                 (інтегроване підсумкове заняття в старшій групі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         Розробила : Романюк Л.В.,

                                                                                              вихователь ст.гр.№1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          м. Чернівці – 2017

Програмований зміст:

      Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення, уміння висловлювати свою

думку і пояснювати її, дрібну моторику пальців рук; розвивати уміння легко і

вільно рухатися під музику; виконувати прості танцювальні рухи; виконувати піню в процесі руху.

      Формувати вміння голосно і чітко вимовляти усі звуки в словах, промовляти лічилку з інтонацією у відповідному темпі; удосконалювати вміння порівнювати числа та вирішувати задачі на додавання та віднімання; закріпити знання українських народних казок та вміння розгадувати загадки;

Уточнити та закріпити уявлення дітей про країну, державні символи, давні

ремесла  нашого народу;закріпити вміння утворювати нові слова та слова зі зменшувано – пестливими суфіксами, слова – антоніми, вміння визначати

місцезнаходження звуків у слові, кількість складів слова, вміння читати прості слова; закріпити знання про назви пір року та їх місяці, ознаки весни та назви перелітних і зимуючих птахів.

       Виховувати вміння розуміти навчальні завдання і самостійно їх виконувати, організованість, уважність, акуратність, інтерес до заняття, бажання вчитися і допомагати один одному.

 

Матеріали:

        Іграшка – машина, скриня, конверти із завданнями, картина, д/гра «Народні ремесла» /картки-завдання на кожну дитину/, д/гра «Букви заблукали» , д/гра « Монети чарівного дерева», фарби, пензлі, стакани з водою, серветки, намальоване дерево /формат А-3/ та завдання до нього,

картина намальована на форматі А-1 «Весна».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        - 2 -

Вихователь: Діти, до нас сьогодні на заняття прийшли гості. Давайте ми привітаємось з ними, побажаємо «Доброго ранку».

                       А тепер усі сідайте,

                       Один одного не штовхайте,

                       Домовляйтесь не шуміти,

                       На занятті не дрімати

                       Й руки вчасно підіймати.

Діти, для вас я намалювала картину. Хотіла домалювати веселку та забула послідовність кольорів та й пензлики мої кудись подівалися.

/Вихователь шукає пензлики, а в цей момент під’їжджає машина із скринькою, на якій лежить лист/ .

Вихователь: Ой, якась машина до нас приїхала зі скринею /оглядає/, тут є

якийсь лист /бере і читає/: «Знайти пензлики і намалювати веселку зможете тоді, коли вирішите усі завдання, які знаходяться у скрині в кольорових

конвертах. ЧАКЛУНКА»

Вихователь:Діти, ви готові мені допомогти, пройтися доріжками райдуги і перевірити свої знання, які ви здобули протягом року? За роботу.

Підкажіть, скільки кольорів має веселка?

А тепер нам треба поскладати конверти в тому порядку, в якому стоять

кольори веселки. Тож пригадаймо веселкову лічилку:

/діти по черзі розказують лічилку і ставлять конверти у відповідному порядку/:

              В лузі дощик із квіток

              кольоровий сплів вінок.

              У долину, аж до річки,

              Простяглись барвисті стрічки.

              Ось червона, перша стрічка –

              колір стиглої сунички.

              Друга – наче мандаринки,

              Що оранжеві в них спинки.

              Третя – жовта, наче сонце

              зазирає у віконце.

              А четверта – то зелена,

              як листок берізки, клена.

              П’ять – блакитна, барвінкова,

              наче квіточка святкова.

              Шоста – синя, як ті сливи,

              що дощі вмивали й зливи.

              Сьома – вкрили ліс та балки

              фіолетові фіалки.

              Із семи стрічок веселих

              Утворилася веселка

              І , щоб знати кольори ,

              ти лічилку повтори. (Л. Вознюк)

  • 3 -

Вихователь: Отже, першим я відкриваю червоний конверт і тут «Весела математика». Нам необхідно розв’язати логічні задачі:

 

Справжніх друзів на обід

Запросив до себе кіт.

Став він думати й гадати,

Скількох треба пригощати:

Їжачок, 2 киці, 2 крота.

Скільки друзів у кота? /1+2+2=5/

 

                                       П’ять метеликів літають

                                       І на квіточки сідають.

                                       Прилетів ось ще один,

                                       Сів на квіточку і він.

                                       Полічимо швидше всіх

                                       Цих метеликів прудких. /5+1=6/

 

Купила в крамниці сестричка

Сім ягід смачної сунички.

Три мені віддала,

А скільки собі взяла? /7-3=4/

 

                                       Іде маленька Галя,

                                       Веде її Наталя.

                                       Зустріли п’ять хлоп’ят.

                                       То скільки всіх малят? /2+5=7/

 

Мама донечці і сину

Роздавала апельсини.

П’ять – Андрію й Олі – п’ять.

Тож давайте рахувать.

Скільки ж то всіх апельсинів

Дала мама дочці й сину? /5+5=10/

 

                                        Троє малят дошкільнят

                                        Стали струнко в один ряд.

                                        Відійшов від них Панас.

                                        Кільки залишилось нас? /3-1=2/

Вихователь:

Молодці , діти , ви справились із першим завданням і ми можемо намалювати

першу доріжку веселки. Перейдемо до наступного завдання. Відкриваємо

конверт , а тут д/гра «Монети чарівного дерева» /вам необхідно вибрати одну монету , що є на дереві і порівняти два числа , які там написані/

 

                                                 -4-

Вихователь : Молодці ,діти , ви легко справились і з цим завданням. Намалюйте  другу доріжку , а тим часом відкрию слідуючий конверт.

Тут нас чекає гра – завдання «Загадки – відгадки».

 

1.Літом бродить без дороги

Між сосен і беріз,

А взимку спить в барлозі

Від морозу ховає ніс.  (Ведмідь)

 

                 2. Сірий ,зубастий,

                     По угіддях гуляє,

                     Когось з’їсти шукає?  (Вовк)

3. Не баранчик і не кіт,

    Носить шубу круглий рік.

    Сіру влітку одягає,

    Білу взимку не знімає.  (Заєць)

                4. Хвіст пухнастий ,

                    Хутро золоте,

                    В лісі живе,

                    В селі курей краде. (Лисиця)

 

/Вихователь виставляє ілюстрації звірів/

А тепер пригадайте , в яких казках зустрічаються ці персонажі разом?

Хто є авторами цих казок?

Чого вчать нас казки?

Якими ми повинні бути?

Молодці ! З цим завданням ви також справилися добре. Намалюємо ще одну доріжку. І в нас залишилося ще чотири конверти. Але спочатку трішки перепочинемо , бо вже щось стомилися.

 

Фізхвилинка:

Хома , хома , хом’ячок полосатенький бочок  /труть боки/

Хома раненько встає  /потягується/

Щічки миє  / потирають щічки/

Лапки тре  /рухи миття рук/

Підмітає Хома хатку /рухи підмітання/

І виходить на зарядку  /маширують/

Раз  /руки вперед/

Два  /руки вверх/

Три  /руки в сторони/

Чотири  /руки вперед/

П’ять /руки опускають/

Будемо знову працювати.

 

                                                  -5-

 

Вихователь: Відпочили ? Тоді продовжимо і я відкриваю конверт і наступне

наше завдання .

Д/гра « Букви заблукали» /написані букви під ними цифри/

Діти , вам потрібно скласти слово за допомогою цифр, прочитати його ,

Назвати перший і останній звуки у слові , розділити на склади і зробити звуковий аналіз слова.

 

Вихователь: Молодці . І це завдання ви виконали. А для виконання наступного завдання станемо всі у коло і пограємось із м’ячиком.

Д/гра «Скажи навпаки»                             Д/гра «Утвори слово»

обережний – необережний                         ліс і степ – лісостеп

пізно – рано                                                 ліс і смуга – лісосмуга

день – ніч                                                     меч і носити – мечоносець

темний – світлий                                         газ і провід – газопровід

старий – молодий                                        молоко і возити – молоковоз

мовчазний – говіркий, балакучий             небо і схил – небосхил

радість – сум                                               птах і ферма – птахоферма

сміх – плач                                                  сталь і варити – сталевар

кривий – прямий                                         водо і спадати – водоспад

 

Д/гра « Скажи пестливо»

кішка – кішечка

баба – бабусенька

мама – матусенька

сонце – сонечко

рік – рочок

диван – диванчик

дорога – доріжечка

корабель – кораблик

дзвінок – дзвіночок

 

Вихователь: У нас залишилося ще три конверти із завданнями. Отже, завдання п’ятого конверт.

  • Як називається наша країна ?
  • Столиця нашої держави ?
  • Назвіть державні символи України ?
  • З яких кольорів складається прапор України ? Що вони символізують ?
  • Яка річка протікає у м. Чернівці ?
  • Назвіть найбільшу річку України ?
  • Назвіть гори України ?

 

Вихователь: Молодці .  Тепер ми можемо намалювати п’яту доріжку

                                              - 6 -

 

веселки і відкрити наступний конверт із завданням.

Д/гра « Народні ремесла» /робота з картками – завданнями/.

На картинках ви бачите народних майстрів і їхні вироби , але майстри сплутали свої роботи. Нам необхідно з’єднати  лініями майстра та його виріб

і довести , що  виріб саме цього майстра.

 

Вихователь: Завдання виконали , малюємо шосту доріжку веселки . І у нас залишився останній конверт.

Діти , подивіться уважно на картину.

  • Яка пора року зображена на картині ? Чому ви так думаєте ?
  • Які весняні місяці ви знаєте ? Скільки їх ?
  • Який місяць починає весну , а який закінчує ?
  • Як називається середній місяць весни ?
  • Які птахи прилітають навесні ? Назвіть зимуючі птахи.
  • Які пори року ви ще знаєте ?
  • Назвіть місяці кожної пори року .
  • Скільки всього місяців ? Що вони утворюють?

Молодці , ви справились із завданнями. Залишилося домалювати останню доріжку , але я пропоную вам ще й заспівати пісню про веселку .

/під музичний супровід діти виконують пісню «Веселка»/

                                         Пісня   «ВЕСЕЛКА»

  1. Краплю дощика берем ,трішки сонця додаєм,

Світанкової роси , жменьку радості для всіх.

          Приспів:    Подивись на небо – кольори ясні ,

                                        Сумувать не треба – просто посміхнись!

                                         Подивись на небо – сонце золоте,

                                        Сумувать не треба – все на краще йде!

  1. Слово лагідне скажи, теплий погляд залиши,

І добрішим стане світ й наша пісня зазвенить!

                            Приспів:

 

Вихователь: Діти вам сподобалось наше  заняття ? Молодці , ви гарно працювали  і я вам щиро дякую за вашу роботу на сьогоднішньому занятті.

 

 

 

 

 

 

                                                      - 7 -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 травня 2018
Переглядів
2122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку