Хлопчики і дівчатка.
Мета: Дізнаємося, що між хлопчиками і дівчатками є багато спільного; Зрозуміємо, чому слід товаришувати з усіма. Розвиток зв'язного мовленням «Мої друзі».
Заняття 17
Хлопчики і дівчатка.
Мета: Дізнаємося, що між хлопчиками і дівчатками є багато спільного; Зрозуміємо, чому слід товаришувати з усіма. Розвиток зв’язного мовленням «Мої друзі».
Хід заняття
І. Повторення матеріалу
1.1Ранкова зустріч( Сьогодні ми дізнаємося, чому слід товаришувати і з хлопчиками, і з дівчатками)
1.2.Крісло автора
1.3.Вправа на знайомство. Пропонуємо дітям по черзі назвати ім’я і свою стать. Наприклад «Мене звуть Оксана, я дівчинка».
Підсумуйте: «Отже, у нашому класі ……хлопчиків і …… дівчаток.»
1.4.Гра «Відгадайте слово»
Шко (ляр, лярка, ла), олi (вець), учи (тель), уче (ниця), порт (фель), руч (ка), пе (нал), зо (шит), дош (ка), крей(да).
— На минулому заняттi ми вивчили назви кольорiв. (Повторити)
2. Вивчення нового матерiалу
2.1.Обговорення.
-Які ще імена дають дівчаткам?
-Які хлопчикам?
-Чи бувають імена, якими називають і хлопчиків, і дівчаток?(Саша, Ження)
Вправа «Дівчатка і хлопчики»(побачити спільне і відмінне між дівчатками і хлопчиками)
-Зараз ми спробуємо розпізнати хлопчиків і дівчаток лише за їх силуетами. Цікаво, чи вийде це у нас?»
Робота з роздатковим матеріалом(Обвести червоним олівцем силуети дівчаток, а синім – силуети хлопчиків.
Завдання для обговорення:
-За якими ознаками ви впізнаєте хлопчиків? А дівчаток? (за зачіскою, одягом…)
-А чим дівчатка й хлопчики схожі одне на одного?
Підсумки: «Більшості випадків ми легко розпізнаємо хлопчиків і дівчаток за зовнішнім виглядом, хоч між ними є багато спільного».
2.2.Аналізуємо зачіски хлопчиків і дівчаток.
Гра « Чия це заціска?».
Продемонструйте малюнок із зображенням зачіски або слайд із презентації. Якщо це зачіска для хлопчиків, встають хлопці й вигукують: «Це наша зачіска!»; якщо для дівчаток –дівчата. Якщо така зачіска може бути і в хлопчиків, і в дівчаток, встають усі діти (Будь-ласка, не виправляйте вибір дітей, навіть якщо вони обрали зачіску, не типову для своєї статі. Підтримайте дитину: «У хлопчиків теж може бути довге волосся» або «У дівчинки теж може бути коротка зачіска»).
-Обговорення.
Підсумок: «Зачіски у хлопчиків і дівчаток завжди повинні бути акуратними.»
3. Фiзкультхвилинка.
4. Аналізуємо одяг хлопчиків і дівчаток
Слово вчителя: « А тепер давайте поговорімо про одяг хлопчиків і дівчаток».
Пропонуємо учням розглянути малюнки.(Роздавальні матеріали)
Запитання для обговорення:
- Який одяг частіше носять дівчатка?
-Що полюбляють носити хлопчики?
6. Фiзкультхвилинка «В саду чи на городi» («сад» — руки вгору, «город» — руки в сторони). Учитель називає фрукти, овочi, а дiти виконують відповiднi рухи.
7.Гра «Чий це одяг» (роздатковий матеріал: одяг , ляльки).
8.Бесіда-гра «Гарні манери» (Чому гарні манери важливі для хлопчиків і дівчаток)
Слово вчителя: «Чи знаєте ви, що чемні діти мають набагато більше друзів ніж ті, хто забуває про гарні манери. А якщо так робити не чемно, всі разом скажемо: «У-у-у!»
Притримати двері для того, хто йде слідом за тобою.
Проштовхуватися без черги.
Привітатися з батьками однокласників, зустрівши їх на вулиці.
Подякувати тому , хто тобі допоміг.
………….
Підсумуйте: «Молодці! Якщо ви будете використовувати гарні манери у житті, ви матимете багато друзів серед хлопчиків і дівчаток».
9. Пiдсумок заняття
Існує чимало ігор та занять, яким цікаво займатися і хлопчиками, й дівчаткам.
Товаришуй і з дівчатками, і з хлопчиками.
Навчайся гарних манер.
10. Гра «Запам’ятай слова»
11. Гра «Асоціативні малюнки парами»