Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Національні парки Африки

Про матеріал
Комбінований урок вивчення нового матеріалу на тему "Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Національні парки Африки". Містить елементи ігрової форми навчання (круглий стіл).
Перегляд файлу

Тема:  Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Національні парки Африки

Мета: сформувати уявлення учнів про стихійні природні явища та екологічні проблеми материка, знання про заповідні території Африки; підвести учнів до розуміння чинників екологічних проблем, продовжити формування навичок самостійної навчально-пізнавальної діяльності, виховувати шанобливе ставлення до природи Землі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична карта Африки, підручники, атласи, слайди для мультимедійної дошки.

Основні терміни і поняття: пилові бурі, зливи та засухи, напади сарани, вирубка лісу, вогнево-підсічне землеробство, наступ пустелі, національний парк

Географічна номенклатура: Серенгетті, Нгоронгоро, водоспад Вікторія, Крюгер

ХІД уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Доброго дня, учні! Сьогодні на нашому уроці ми продовжимо наше знайомство з таким загадковим материком як Африка. Тема нашого сьогоднішнього уроку називається так:

"Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Національні парки". В процесі нашої роботи ми ознайомимося із основними стихійними лихами та екологічними проблемами Африки, навчимося визначати чинники вищеназваних явищ, розвиватимемо вміння вести діалог та дізнаємося багато нового про природу національних парків Африки

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ВМІНЬ І ЗНАНЬ УЧНІВ

Учитель: Розпочинаючи наш урок, доцільно було б пригадати уже вивчений вами матеріал. А для цього ми зараз переглянемо невеликий відеофрагмент.

1. Демонстрація відео про Африку

-         що це за материк?

-         де він знаходиться?

-         які гори на території Африки ви знаєте, де вони знаходяться?

-         де найбільша та найменша кількість опадів?

-         який кліматичні пояси переважають на цьому материку?

-         які річки знаходяться в Африці?

-         назвіть представників рослинного та тваринного світу Африки

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Учитель. Різноманітна та своєрідна природа Африки. Тут поєднуються густі вологі ліси та відкриті савани, пустелі та квітучі оазиси. Але діяльність людини швидко та іноді безповоротно змінює природні ландшафти, порушує рівновагу природних комплексів. Тому перед Африкою стоять невідкладні екологічні проблеми, її природа потребує охорони.

Прийом «Проблемне питання»

Спробуйте запропонувати шляхи подолання стихійних лих та екологічних проблем Африки (завдання написане на дошці, пропозиції вислуховуються в кінці уроку).

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

-запис числа, теми уроку, +, в зошиті – подвійний щоденник)

1. Стихійні лиха Африки (демонструється слайд із зображенням стихійних лих)

Учитель: які  думки викликають у вас ці зображення? Чому так трапляється?

асоціативний кущ (на дошці)

-    пилові бурі

-         екваторіальні зливи (повені)

-         засухи в саванах (нестача води)

-         напади сарани-----------------запис у подвійних щоденниках

2. Екологічні проблеми (ООН). Круглий стіл.

Учитель: Африка потерпає не тільки від стихійних лих, а й від екологічних проблем (демонстрація слайду). Але зважаючи на бідність переважної частини країн континенту, самостійно подолати ці проблеми вони не можуть. Тож давайте уявімо себе представниками з охорони природи Африки і спробуємо донести цю думку  на засіданні ООН, переконати їх у необхідності допомоги всіх країн світу для вирішення цих питань. (підготовка 5 хв)

-         невеликі доповіді представників Африки+ (слайди про екологічні проблеми)

-         відповідь ООН --------------------запис у подвійних щоденниках

 

3. Національні парки

Вчитель: Одним з найголовніших заходів охорони довкілля є створення природоохоронних територій — заказників, заповідників, національних парків. Сьогодні до нас завітали представники природоохороних територій з різних країн Африки і, я думаю, нам буде цікаво ознайомитися з їхніми розповідями. (супроводжується слайдами та відео)

Доповіді керівників національних парків Африки

V. Закріплення вивченого матеріалу – відповідь на проблемне запитання+(тестові завдання)

VI. Підсумок уроку (слайд: на сьогоднішньому уроці я навчився...+ оцінки (тест та  додається 2-4 бали за активність)

VII. Домашнє завдання

 Опрацювати відповідний текст у підручнику, відповісти на запитання параграфа (усно);

 Скласти вірш сенкан, словосполучення «пилова буря»

 Підготувати довідковий матеріал про одну з країн Африки (площа, чисельність населення країни, її столиця, особливості господарського розвитку).

doc
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
20 березня
Переглядів
170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку