Стиль-забаганка дизайнера, чи поклик душі

Про матеріал
Урок образотворчого мистецтва 7 клас Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі? Виконання дизайн-проекту «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді». Мета уроку: сформувати ключові компетентності: вміння вчитися: орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди; здійснювати самоконтроль і самооцінку; загальнокультурної компетентності: знання про особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері; роль мистецтва у житті; громадської компетентності: усвідомлення своєї належності до соціально- культурного середовища; інформаційної компетентності: вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою; - міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, світу в різних сферах діяльності людини; виявлення інтересу до духовних і моральних цінностей українського народу; - предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів із поняттям дизайн, види дизайну, поглибити знання учнів про створення образу в одязі; сформувати уміння учнів самостійно інтерпретувати сучасну моду в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з соціальним і культурним середовищами, розвивати вміння розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди. Тип уроку: комбінований. Техніка виконання: графічні техніки (простий олівець, кольорові олівці. Оснащення уроку: Для вчителя: Технічні (інформаційні) засоби навчання Таблиці «Пропорції фігури людини», «Національний костюм». Зразки дитячих робіт з теми даного уроку. Для учнів: Кольорові олівці, гумка, підстругачка. Терміни і поняття: Елементи дизайну — частини або компоненти, які можна виділити і визначити в будь- якій візуальній композиції або творі мистецтва. Вони створюють структуру твору, і можуть нести безліч різних ідей. Елементами дизайну є: крапка, лінія, форма (фігура), рух, колір, візерунок, текстура, простір, текст, шрифт. Дизайн одягу - моделювання та конструювання одягу. Продумуючи форму і крій, колірне рішення, підбираючи матеріали для сучасного одягу, дизайнер створює неповторний образ, що запам'ятовується. Дизайнери моди (художник-модельєр) - це художники, які створюють нові фасони, аксесуари і предмети одягу. Мода (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культурі. Костюм (від італ. costume - звичай) - визначена систему предметів та елементів одягу, які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну, регіональну належність, стать, вік та професію споживача. Стилізація - це спрощення і декорування форми. Стиль (з грец. stylus - паличка) - сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності, творчих прийомів, які склалися в процесі творчої діяльності митця або у певного народу в певний історичний період. Хід уроку 1. Організація уваги учнів на уроці (5 хв.) 1.1.перевірка наявності учнів. 1.2.перевірка готовності до уроку. (альбом, кольорові олівці, простий олівець, гумка). 1.3.релаксація. Продзвенів дзвінок , він нас кличе на урок. Ось і ми часу не гаймо, урок образотворчого мистецтва починаймо. Олівці приготуйте, красу і радість тут відчуйте. - Діти, мистецтво- це джерело добра і краси .І я знову вас запрошую у світ Образотворчого мистецтва. Відомий художник Микола Реріх казав:”Я бачу сонце вглибині себе і в кожному я бачу сонце.” Я переконана, що в кожному з Вас є це сонце і давайте відтворимо його образ на малюнках,виконавши таку вправу: -На ваших столах є індивідуальні картки круглої форми та графічні матеріали. -Утворіть образ сонця. -Відобразіть свій настрій у зображенні сонця(веселий) -Підберіть відповідний до Вашого емоційного стану колір сонця і зафарбуйте його, використовуючи графічні матеріали. -Приколіть ваші сонечка з лівого боку булавкою. -Як я бачу у всіх вас чудовий настрій. Отже, сонячним світлом і теплом наших малюнків ми зігріли кімнату і готові працювати. Девіз нашого уроку: «Ми художники, митці. Ми таланти і творці.» .Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці бути У-успішним С-самовпевненим П-працьовитим І-інформованим Х-хоробрим У-уважним Тобто я вам бажаю успіху! 2.Актуалізація набутого навчального матеріалу (3 хв.) Бесіда. -Розгляньте картини П. Стахевича «Ксенія», Катерини Миколаївни Качури «Українка», О. Ковтун «Бабуся зима», Рєпіна «Українка» на яких зображено жінок в українському народному одязі. Визначте компоненти костюма. -Назвіть відомі вам сучасні предмети людського одягу. -Розгляньте роботи Марії Приймаченко «Три діди» та «Дерево життя», а також роботи відомого модельєра Оксани Каравацької. -Що у цих роботах спільного? -Як ви вважаєте, чи є такий одяг стильним та модним? Асоціативний кущ Бесіда. -Що таке мода? -Які асоціації виникають у вас? -Які кольори ви б використовували , малюючи моду? - дизайн (словникова робота); - дизайнер, художник-модельєр(словникова робота); - щось нове; - індивідуальність; - fashion. Мода (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури. Випереджувальне завдання Яких художників-модельєрів ви знаєте? - Поль Готьє,Олексій Залевський, Сергій Єрмаков, Оксана Караванська, Лілія Пустовіт 2. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.) Бесіда. -Чи потрібна мода кожному із вас? -Про що б ви хотіли дізнатися сьогодні на уроці? -Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? -Мода потрібна для того, щоб задовільнити потребу людини в новизні. Для того, щоб бути успішним і затребуваним, необхідно приймати зміни моди. До того ж для кожного віку існує своя мода з певними вимогами і правилами. Мода – це бізнес, влада та гроші. Та потрібна вона ще і для душі: журнали, моделі, тусовки – усе це створює відчуття свята, допомагає наповнити повсякденність барвами. 4.Повідомлення теми уроку (2 хв.) -Тема сьогоднішнього уроку” Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі? Виконання дизайн-проекту «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді”. 1.Здійснимо екскурсію у світ стилю одягу. 2.Пригадаємо про традиційний український костюм. 3.Познайомимось із українськими дизайнерами. 4.Віртуально побуваємо на тижні моди в Парижі. 5.Створимо ескіз одягу з урахуванням народних традицій та сучасної моди. 6.Виконаємо дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді.» -Сьогодні на уроці ми будемо дизайнерами,художниками-модельєрами, виступимо у ролі людей,які професійно займаються розробленням одягу,а також ескіз одягу,розробленого власноруч ми запропонуємо естрадній співачці Тіні Кароль та дітям «Голос країни». Вивчення нового матеріалу(10 хв) 3. Розповідь учителя Сучасні модельєри - люди, які творять моду, намагаються працювати так, щоб одяг, придуманий ними, завжди мав власне, неповторне обличчя і відрізнявся виразною стильністю. Слово «стиль» (з грец. stylus - паличка) - сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності, творчих прийомів, які склалися в процесі творчої діяльності митця або у певного народу в певний історичний період. У стилі завжди відбуваються короткочасні зміни, які називають модою. «Історія моди» - дослідницька група. Слово «мода» у перекладі з французької означає «міра, образ». Мода завжди відігравала значну роль у розвитку й формуванні одягу різних видів. Сучасна мода допускає поєднання найрізноманітніших стильових ознак. Єдина умова - відчуття міри. Вважають, що мода зародилась у XII - ХІП ст. її центром була та залишається столиця Франції - Париж. Кожна епоха має свій стиль, форму та традиційний вигляд вбрання. Чимало зробила для розвитку мистецтва костюма XX ст. Габріель Шанель - видатний художник-модельєр. Головним принципом її творчості стало спрощення форми одягу. Повсякденні костюми Шанель приваблювали не лише професійною майстерністю, а й точністю пропорцій, зручністю форми, художнім смаком, простотою і чіткістю ліній. Костюм Шанель вирізнявся елегантністю та декоративністю. Саме тоді з'явилося гасло «Все є і нічого зайвого!». Кожна людина прагне одягатися стильно, модно, красиво. В наш час рідко хто суворо дотримується одного стилю в одязі. Реалії життя не надають такої можливості. Але на роботу в офіс, до школи не одягнеш вечірнє плаття, або на офіційний прийом не з'явишся у подертих джинсах і майці. Давайте здійснимо маленький екскурс у непростий світ стилю. У сучасному світі прийнято вирізняти чотири основні стилі: класичний, романтичний, спортивний та фольклорний, кожен з яких має свої особливі різновиди. Класичний стиль (консервативний) - це стримана простота в лініях, лаконічність. Речі цього стилю приваблюють своєю високою якістю і добротністю матеріалів. Переважає ахроматична колірна гама або пастельні відтінки. Це вкрай неемоційний стиль, все в ньому дуже помірне. Відсутні ультрамодні деталі. Довжина, ширина, об'єми та пропорції завжди середні, звичні для ока. Романтичний стиль в одязі покликаний створювати піднесений та витончений образ. У жіночому одязі для цього стилю властивим є використання рюшів, воланів, довгих суконь легкого крою. Для чоловіків у романтичному стилі характерні жилети, шийні хустки, сорочки з широкими рукавами та романтичні фасони капелюхів. Для стилю є властивим використання тканин із зображенням квітів та пастельна колірна гама. Спортивний стиль відрізняється вільним кроєм одягу, що не обмежує руху. Такий одяг призначений для занять спортом та активного відпочинку. Це може бути також повсякденний одяг, стилізований під спортивний, що має атрибутику, притаманну спортивній формі. Цей достатньо яскравий і динамічний за своїм характером одяг відрізняється практичністю і зручністю. Фольклорний стиль (фолк стиль) - одяг, який стилізований під національний костюм. Ідея стилю полягає в тому, щоб не повністю копіювати національне вбрання, а лише запозичувати певні елементи, включаючи їх у сучасні моделі. Широко використовуються плетіння, клаптикова техніка, аплікації та різноманітна вишивка. Фолк стиль дуже зручний. Костюм (від італ. costume - звичай) - визначена систему предметів та елементів одягу, які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну, регіональну належність, стать, вік та професію споживача. Гармонія в костюмі,як і в мистецтві загалом,зумовлена композицією. Композиція костюма – це поєднання усіх його елементів з метою вираження певної ідеї ,думки, створення певного образу. -Давайте пригадаємо елементи традиційного одягу українців. « Традиційний український костюм» -дослідницька група. Традиційний український костюм, зокрема XIX ст., є найважливішою складовою національної культури та етнічної історії. Кожний регіональний комплекс українського вбрання містить регіональну символіку української етнічної культури, що виявляєть¬ся не стільки у своєрідності окремих різновидів костюма , скільки в художньому оздобленні та способі носіння. Основний елемент українського національного костюма (жіночого та чоло¬вічого) сорочка. Жінки носили сорочки зі спідницею, плахтою, дергою (зде-більшого на Поліссі), запаскою (Карпатський регіон), спідницею-андараком (українсько-білоруське прикордоння), димкою (у лемків). Поверх сорочки вдя-гали безрукавки: керсетки (Середня Наддніпрянщина, Полтавщина та част-ково Південь), кептарі (Карпати та Прикарпаття), лейбики (західне Полісся та Поділля) або катанки, що з’явилися наприкінці XVIII ст. і були поширени¬ми по всій Україні. Поверх основних елементів одягу носили куцину або свиту чи кожушину. За головний убір жінці слугували очіпки, намітки або хустини, а особливої мальовничості дівочій красі додавав вінок. Найчастіше вінок прикрашали кольоровими стрічками, які мали своє значення :коричневий- годувальниця-земля, жовтий- сонце, зелений- молодість та краса, блакитний- небо та вода, жовтогарячий- хліб, фіолетовий- мудрість, малиновий- душевність та щирість,рожевий- достаток. Впліталися стрічки у обов’язково визначеній послідовності. За взуття слугували личаки, постоли або чобітки. Жіночий костюм обов’язкового доповнювали прикраси: традиційні коралі, ґердани (силянки), дукати, дукачі, рифи, а також прикраси культового призначення - згарди та хрестики. Вишивка, що прикрашала різні елементи косотюма, у символічних образах несла інформацію про етнічні й етнографічні художні традиції, про есте¬тичні уподобання жінки, її художній смак, а також про особливості світогляду людей окремої місцевості. -Народні традиції живуть у сучасному одязі. «Українські дизайнери» -дослідницька група. . Українські дизайнери застосовують ткацькі й оздоблювальні національні традиції у своїх моделях (Андре Тан, Ірина Каравай, Саша Каневський, Анастасія Іва¬нова, Оксана Муха, Лілія Пустовіт та ін.); поєднують етнічні мотиви із сучасними модними тенденціями (Віктор Анісімав,Світлана Бевза, Роксолана Вогуцька та ін.); створюють єдине ціле зі старовинного мережива, вишивки й інших елементів декору (Лілія Літковська, Олексій Залевський, Олена Сереброва, Вікторія Гресь та ін.); роблять акцент на українські народні мотиви (Федір Возіанов, Маша Рева, Любця Чернікова,а також дизайнерка із Рівного Анна Марчук,яка створює ексклюзивне взуття, сумки і сорочки ручної роботи. Її приголомшливі витвори вже є в гардеробі модниць у всьому світі .Постійно роботи Анни продаються в дизайнерському центрі у Києві,але частіше їх можна побачити на виставках і презентаціях. -Перегляньте буклети ексклюзивних речей Анни Марчук, які вона вам передала. -Як бачите нашій сучасній українській індустрії є чим гордитися. Слідуючи модним тенденціям, дизайнери популяризують українську культуру, а їхні яскраві ідеї допомагають українцям у всьому світі відчути свою самобутність. -Українське національне вбрання надихає всесвітньовідомих дизайнерів. «Всесвітньовідомі дизайнери» -дослідницька група. Так у 2005році,після Помаранчевої революції відомий французький дизайнер Жан-Поль-Готьє побувавши в Україні ,вирішив вдатися до створення своєї «української колекції .Основу колекції становили сукні ,прикрашені українською вишивкою. У 2008 році фурор викликав показ мод дизайнера Джона Гальяно.В його основу лягли українські етномотиви, колекція була витримана в темних тонах, рукави блузок автор прикрасив вишивкою. Знову модний світ заговорив про Україну в 2013 році, коли відразу двоє дизайнерів випустили у світ колекції, присвячені «українським амазонкам». 2015 року всесвітньо відомий модний будинок Vаlепtіnо на тижні моди в Парижі представив колекцію весна літо, створену на основі народних костюмі слов’ян з Україниї. Колекція мала приголомшли¬вий успіх, зачарувавши публіку красою слов'янських дівчат та етнічних мо¬тивів, Це справжнє свято для поціновувачів моди ніби повертає в минуле, але на абсолютно новому рівні. Моделі постають образами старовинних картин, але яскравими, свіжими, глибоко національними. 14 червня 2017 року у столиці Куби – Гавані відбудеться презентація нової колекції з великого модельного будинку Vаlепtіnо-«Resort-2017).Її родзинкою буде поєднання відомих силуетів бренду разом з традиційним українським одягом. Мода на етнічну вишивку вийшла далеко за межі України. Понад 10 років ми надихаємо модельні будинки по всьому світу, які стильний, якісний одяг прикрашають неймовірної краси вишивкою. -Доказом популярності етностилю в одязі є застосування його у повсякденному житті Так художник - модельєр Алла Дутковська вміло поєднала у сценічному костюмі Софії Ротару традиції і сучасність Як бачите сучасні естрадні співаки і співачки , щоб підкреслити свою індивідуальність застосовують саме етнічні, національні мотиви у сценічному образі. Пропоную вам переглянути цю надзвичайно яскраву колекцію. 4. Самостійна практична діяльність учнів(25 хв.) -Створіть ескіз сучасного костюма з урахуванням народних традицій. .Дівчатка працюють над жіночим костюмом «Українська веселка», хлопчики – над чоловічим костюмом «Козацька слава». -Правила безпечного користування олівцями знаходиться на ваших столах. -Нам необхідно створити колаж «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді» із пазлів, які розсипані на дошці. -Спікери груп, підійдіть до дошки, виберіть пазл і відповідного кольору конверт, у якому знаходиться завдання для вашої групи. -Повідомте завдання вашій групі. -Перед початком роботи пригадаємо пропорції чоловічої та жіночої фігури. -Проведемо лінію вертикалі в центрі малюнка- висота фігури. Відзначимо на вертикалі вісім рівних відрізків, відповідних пропорціям тіла: 1 - голова; 2 - лінія грудей; 3 - лінія талії; 4 - лінія стегон; 5 - середина стегна; 6 - лінія коліна; 7 - середина гомілки; 8 - лінія стопи. -В результаті отримуємо геометричну фігуру схожу на робота, з усіма чітко зазначеними суглобами. -Промальовуємо форму тіла з урахуванням рельєфів м'язів і специфіки будови фігури. Закінчується робота детальним промальовуванням предметів, деталей і передачею кольору. -Ескіз моделі одягу повинен відповідати вимогам: бути зрозумілим; бути естетично привабливим; передавати справжні пропорції моделі. -Засобом створення моделі є лінія, точка, пляма - це графічні елементи, які дозволяють створити любе зображення. Колір - важливий елемент при створенні одягу. Стилізація - це спрощення і декорування форми. -Бажаю усім успіху! Наша спільна робота залежить від того як кожен з нас створить індивідуальну роботу. 5. Виконання практичного завдання Ми завершуємо роботу над нашими пазлами ,підпишіть творчу роботу та поставте собі об’єктивно оцінку і якщо виконали, то можемо об’єднати наші пазли у творчий дизайнерський колаж.(Дуже добре, прошу вас, із нетерпінням чекаємо вас для закінчення нашої композиції.) 6. Рефлексія(2хв.) Продовжте речення: «Сьогодні на уроці я дізнався, уявив, зрозумів». - Чи цікавий був урок? - Який момент уроку був найцікавіший? - Чи виникали труднощі у виконанні роботи? 7. Домашнє завдання.(1 хв.) - Дізнайтеся, як ще дизайнери використовують національні мотиви у одязі? Проаналізуйте гардероб свій (мами, тата) - чи є одяг з етномотивами. 9 . Підсумок уроку.(2хв.) Результатом нашої спільної роботи є колаж складений із пазлів на яких ви зобразили ескізи сучасного одягу з використанням традиційних народних українських мотиві , які ми пропонуємо відомій українській співачці Тіні Кароль та учасникам «Голос діти» для виконання пісні «Україна – це ми. (Діти виконують пісню “Україна-це ми” та танець.) Із покоління в покоління, від бабусі до онуків, від матері до доньки передавали люди свою шану й повагу до краю, праці, збереження традицій, свій життєвий досвід, пізнання секретів, майстерності і розуміння краси. Ми пишаємось тим ,що ми українці! -На згадку про сьогоднішню зустріч ми з учнями хочемо подарувати вам янголів, які є уособленням добра, чистоти , польоту – це оберіг миру. І нехай він розправить крила над Вашими домівками, над рідною землею, над Україною. (Діти дарують янголів.)
Перегляд файлу

Урок  образотворчого мистецтва 7 клас

 Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?

Виконання дизайн-проекту «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».

Мета уроку: сформувати ключові компетентності: вміння вчитися: орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди; здійснювати самоконтроль і самооцінку; загальнокультурної компетентності:              знання про особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері; роль мистецтва у житті;

громадської компетентності: усвідомлення своєї належності до соціально- культурного середовища; інформаційної компетентності: вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою;

  • міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, світу в різних сферах діяльності людини; виявлення інтересу до духовних і моральних цінностей українського народу;
  • предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів із поняттям дизайн, види дизайну, поглибити знання учнів про створення образу в одязі; сформувати уміння учнів самостійно інтерпретувати сучасну моду в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з соціальним і культурним середовищами, розвивати вміння розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди.

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: графічні техніки (простий олівець, кольорові олівці.

Оснащення уроку: Для вчителя: Технічні (інформаційні) засоби навчання

Таблиці «Пропорції фігури людини», «Національний костюм».

Зразки дитячих робіт з теми даного уроку.

Для учнів: Кольорові олівці, гумка, підстругачка.

Терміни і поняття:

Елементи дизайну — частини або компоненти, які можна виділити і визначити в будь- якій візуальній композиції або творі мистецтва. Вони створюють структуру твору, і можуть нести безліч різних ідей. Елементами дизайну є: крапка, лінія, форма (фігура), рух, колір, візерунок, текстура, простір, текст, шрифт.

Дизайн одягу - моделювання та конструювання одягу. Продумуючи форму і крій, колірне рішення, підбираючи матеріали для сучасного одягу, дизайнер створює неповторний образ, що запам'ятовується.

Дизайнери моди (художник-модельєр) - це художники, які створюють нові фасони, аксесуари і предмети одягу.

Мода (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культурі.

Костюм (від італ. costume - звичай) - визначена систему предметів та елементів одягу, які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну, регіональну належність, стать, вік та професію споживача.

Стилізація - це спрощення і декорування форми.

Стиль (з грец. stylus - паличка) - сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності, творчих прийомів, які склалися в процесі творчої діяльності митця або у певного народу в певний історичний період.

 

Хід уроку

  1. Організація уваги учнів на уроці  (5 хв.)

1.1.перевірка наявності учнів.

1.2.перевірка готовності до уроку. (альбом, кольорові олівці, простий олівець, гумка).

1.3.релаксація.

 

 

Продзвенів дзвінок , він нас кличе на урок.

Ось і ми часу не гаймо,

 урок образотворчого мистецтва починаймо.

Олівці приготуйте, красу і радість тут відчуйте.

 

  •   Діти, мистецтво- це джерело добра і краси .І я знову вас запрошую у світ Образотворчого мистецтва.

Відомий художник Микола Реріх казав:”Я бачу сонце вглибині себе і в кожному я бачу сонце.”

Я переконана, що в кожному з Вас є це сонце і давайте відтворимо його образ на малюнках,виконавши таку вправу:

-На ваших столах є індивідуальні картки круглої форми та графічні матеріали.

-Утворіть образ сонця.

-Відобразіть свій настрій у зображенні сонця(веселий)

-Підберіть відповідний до Вашого емоційного стану колір сонця і зафарбуйте його, використовуючи графічні матеріали.

-Приколіть  ваші сонечка з лівого боку булавкою.

-Як я  бачу у всіх вас чудовий настрій. Отже, сонячним світлом і теплом наших малюнків ми зігріли  кімнату і готові працювати.

Девіз нашого уроку: «Ми художники, митці. Ми таланти і творці.»

 

  .Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці  бути

У-успішним

С-самовпевненим

П-працьовитим

І-інформованим

Х-хоробрим

У-уважним

 Тобто я вам бажаю  успіху!

2.Актуалізація набутого навчального матеріалу (3 хв.)

Бесіда.

-Розгляньте картини П. Стахевича «Ксенія», Катерини Миколаївни Качури «Українка», О. Ковтун «Бабуся зима», Рєпіна «Українка» на яких зображено жінок в українському народному одязі. Визначте компоненти костюма.

-Назвіть відомі вам сучасні предмети людського одягу.

-Розгляньте роботи Марії Приймаченко «Три діди» та «Дерево життя», а також роботи відомого модельєра Оксани Каравацької.

-Що у цих роботах спільного?

-Як ви вважаєте, чи є такий одяг стильним та модним?

 

Асоціативний кущ

Бесіда.

-Що таке мода?

 -Які асоціації виникають у вас?

-Які кольори ви б використовували , малюючи моду?

  •                                                 дизайн (словникова робота);
  •                                                 дизайнер, художник-модельєр(словникова робота);
  •                                                 щось нове;
  •                                                 індивідуальність;
  •                                                 fashion.

 

Мода (фр. mode, від лат. modus — міра, образ, спосіб, правило, розпорядження) — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культури.

Випереджувальне завдання

Яких художників-модельєрів ви знаєте?

  •        Поль Готьє,Олексій Залевський, Сергій Єрмаков, Оксана Караванська, Лілія Пустовіт

 

  1. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)

Бесіда.

-Чи потрібна мода кожному із вас?

-Про що б ви хотіли дізнатися сьогодні на уроці?

-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

-Мода потрібна для того, щоб задовільнити потребу людини в новизні. Для того, щоб бути успішним і затребуваним, необхідно приймати зміни моди. До того ж для  кожного віку існує своя мода з певними вимогами і правилами. Мода – це бізнес, влада та гроші. Та потрібна вона ще і для душі: журнали, моделі, тусовки – усе це створює  відчуття свята, допомагає наповнити повсякденність барвами.

 

4.Повідомлення теми уроку (2 хв.)

-Тема  сьогоднішнього уроку” Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі? Виконання дизайн-проекту «Традиційні українські народні мотиви у сучасній  моді”.

 

1.Здійснимо екскурсію у світ стилю одягу.

2.Пригадаємо про  традиційний  український  костюм.

3.Познайомимось із українськими дизайнерами.

4.Віртуально побуваємо на тижні моди в Парижі.

5.Створимо ескіз одягу з урахуванням народних традицій та сучасної моди.

6.Виконаємо дизайн-проект «Традиційні  українські  народні мотиви  у сучасній моді.»

-Сьогодні на уроці  ми  будемо дизайнерами,художниками-модельєрами, виступимо у ролі  людей,які професійно займаються розробленням одягу,а також  ескіз одягу,розробленого власноруч ми запропонуємо естрадній співачці Тіні Кароль та дітям «Голос країни».

 

Вивчення нового матеріалу(10 хв)

  1. Розповідь учителя

Сучасні модельєри - люди, які творять моду, намагаються працювати так, щоб одяг, придуманий ними, завжди мав власне, неповторне обличчя і відрізнявся виразною стильністю.

Слово «стиль» (з грец. stylus - паличка) - сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності, творчих прийомів, які склалися в процесі творчої діяльності митця або у певного народу в певний історичний період. У стилі завжди відбуваються короткочасні зміни, які називають модою.

 

«Історія моди» - дослідницька група.

Слово «мода» у перекладі з французької означає «міра, образ». Мода завжди відігравала значну роль у розвитку й формуванні одягу різних видів. Сучасна мода допускає поєднання найрізноманітніших стильових ознак. Єдина умова - відчуття міри. Вважають, що мода зародилась у XII - ХІП ст. її центром була та залишається столиця Франції - Париж. Кожна епоха має свій стиль, форму та традиційний вигляд вбрання. Чимало зробила для розвитку мистецтва костюма XX ст. Габріель Шанель - видатний художник-модельєр. Головним принципом її творчості стало спрощення форми одягу.

Повсякденні костюми Шанель приваблювали не лише професійною майстерністю, а й точністю пропорцій, зручністю форми, художнім смаком, простотою і чіткістю ліній. Костюм Шанель вирізнявся елегантністю та декоративністю. Саме тоді з'явилося гасло «Все є і нічого зайвого!».

Кожна людина прагне одягатися стильно, модно, красиво. В наш час рідко хто суворо дотримується одного стилю в одязі. Реалії життя не надають такої можливості. Але на роботу в офіс, до школи не одягнеш вечірнє плаття, або на офіційний прийом не з'явишся у подертих джинсах і майці. Давайте здійснимо маленький екскурс у непростий світ стилю.

 

 

У сучасному світі прийнято вирізняти чотири основні стилі: класичний, романтичний, спортивний та фольклорний, кожен з яких має свої особливі різновиди.

Класичний стиль (консервативний) - це стримана простота в лініях, лаконічність. Речі цього стилю приваблюють своєю високою якістю і добротністю матеріалів. Переважає ахроматична колірна гама або пастельні відтінки. Це вкрай неемоційний стиль, все в ньому дуже помірне.

Відсутні ультрамодні деталі. Довжина, ширина, об'єми та пропорції завжди середні, звичні для ока.

Романтичний стиль в одязі покликаний створювати піднесений та витончений образ. У жіночому одязі для цього стилю властивим є використання рюшів, воланів, довгих суконь легкого крою. Для чоловіків у романтичному стилі характерні жилети, шийні хустки, сорочки з широкими рукавами та романтичні фасони капелюхів. Для стилю є властивим використання тканин із зображенням квітів та пастельна колірна гама.

Спортивний стиль відрізняється вільним кроєм одягу, що не обмежує руху. Такий одяг призначений для занять спортом та активного відпочинку. Це може бути також повсякденний одяг, стилізований під спортивний, що має атрибутику, притаманну спортивній формі. Цей достатньо яскравий і динамічний за своїм характером одяг відрізняється практичністю і зручністю.

Фольклорний стиль (фолк стиль) - одяг, який стилізований під національний костюм. Ідея стилю полягає в тому, щоб не повністю копіювати національне вбрання, а лише запозичувати певні елементи, включаючи їх у сучасні моделі. Широко використовуються плетіння, клаптикова техніка, аплікації та різноманітна вишивка. Фолк стиль дуже зручний.

 

Костюм (від італ. costume - звичай) - визначена систему предметів та елементів одягу, які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну, регіональну належність, стать, вік та професію споживача.

Гармонія в костюмі,як і в мистецтві загалом,зумовлена композицією.

Композиція костюма – це поєднання усіх його елементів з метою вираження певної ідеї ,думки, створення певного образу.

 

-Давайте пригадаємо елементи традиційного одягу українців.

 

«  Традиційний український костюм» -дослідницька група.

  Традиційний український костюм, зокрема XIX ст., є найважливішою складовою національної культури та етнічної історії. Кожний регіональний комплекс українського вбрання містить  регіональну символіку української етнічної культури, що виявляєть­ся не стільки у своєрідності окремих різновидів костюма , скільки в художньому оздобленні та способі носіння.

Основний елемент українського національного костюма (жіночого та чоло­вічого) сорочка. Жінки носили сорочки зі спідницею, плахтою, дергою (зде­більшого на Поліссі), запаскою (Карпатський регіон), спідницею-андараком (українсько-білоруське прикордоння), димкою (у лемків). Поверх сорочки вдя­гали безрукавки: керсетки (Середня Наддніпрянщина, Полтавщина та част­ково Південь), кептарі (Карпати та Прикарпаття), лейбики (західне Полісся та Поділля) або катанки, що з’явилися наприкінці XVIII ст. і були поширени­ми по всій Україні. Поверх основних елементів одягу носили куцину або свиту чи кожушину.

За головний убір жінці слугували очіпки, намітки або хустини, а особливої мальовничості дівочій красі додавав вінок. Найчастіше вінок прикрашали кольоровими стрічками, які мали своє значення :коричневий- годувальниця-земля, жовтий- сонце, зелений- молодість та краса, блакитний- небо та вода, жовтогарячий- хліб, фіолетовий- мудрість, малиновий- душевність та щирість,рожевий- достаток. Впліталися стрічки у обов’язково визначеній послідовності.

За взуття слугували личаки, постоли або чобітки. Жіночий костюм обов’язкового доповнювали прикраси: традиційні коралі, ґердани (силянки), дукати, дукачі, рифи, а також прикраси культового призначення - згарди та хрестики.

Вишивка, що прикрашала різні елементи косотюма, у символічних образах  несла інформацію про етнічні й етнографічні художні традиції, про есте­тичні уподобання жінки, її художній смак, а також про особливості світогляду людей окремої місцевості.

-Народні традиції живуть у сучасному одязі.

«Українські дизайнери» -дослідницька група.

. Українські дизайнери застосовують ткацькі й оздоблювальні національні традиції у своїх моделях

(Андре Тан, Ірина Каравай, Саша Каневський, Анастасія Іва­нова, Оксана Муха,  Лілія Пустовіт та ін.);

поєднують етнічні мотиви із сучасними модними тенденціями

(Віктор Анісімав,Світлана Бевза, Роксолана Вогуцька та ін.);

 створюють єдине ціле зі старовинного мережива, вишивки й інших елементів декору

 (Лілія Літковська, Олексій Залевський, Олена Сереброва, Вікторія Гресь та ін.);

 роблять акцент на українські народні мотиви

(Федір Возіанов, Маша Рева, Любця Чернікова,а також дизайнерка із Рівного Анна Марчук,яка створює ексклюзивне взуття, сумки і сорочки ручної роботи. Її приголомшливі витвори вже є в гардеробі модниць у всьому світі .Постійно роботи Анни продаються в дизайнерському центрі у Києві,але частіше їх можна побачити на виставках і презентаціях.

 

-Перегляньте буклети ексклюзивних  речей Анни Марчук, які вона вам передала.

-Як бачите нашій сучасній  українській індустрії є чим гордитися. Слідуючи модним тенденціям, дизайнери популяризують українську культуру, а їхні яскраві ідеї  допомагають українцям у всьому світі відчути свою самобутність.

-Українське національне вбрання надихає всесвітньовідомих дизайнерів.

«Всесвітньовідомі дизайнери» -дослідницька група.

Так у 2005році,після Помаранчевої революції відомий французький дизайнер Жан-Поль-Готьє побувавши в Україні ,вирішив вдатися до створення своєї «української колекції .Основу колекції становили сукні ,прикрашені українською вишивкою.

У 2008 році фурор викликав  показ мод дизайнера Джона Гальяно.В його основу лягли  українські етномотиви, колекція була витримана в темних тонах, рукави  блузок автор прикрасив вишивкою.

Знову модний світ заговорив про Україну в 2013 році, коли відразу двоє дизайнерів випустили у світ колекції, присвячені «українським амазонкам».

2015 року всесвітньо відомий модний будинок Vаlепtіnо на тижні моди в Парижі представив колекцію весна літо, створену на основі народних костюмі слов’ян з Україниї. Колекція мала приголомшли­вий успіх, зачарувавши публіку красою слов'янських дівчат та етнічних мо­тивів, Це справжнє свято для поціновувачів моди ніби повертає в минуле, але на абсолютно новому рівні. Моделі постають образами старовинних картин, але яскравими, свіжими, глибоко національними.

14 червня 2017 року у столиці Куби – Гавані відбудеться презентація нової колекції з великого модельного будинку Vаlепtіnо-«Resort-2017).Її родзинкою буде поєднання відомих силуетів бренду разом з традиційним українським одягом.

Мода на етнічну вишивку вийшла далеко за межі України. Понад 10 років  ми надихаємо  модельні будинки по всьому світу, які стильний, якісний одяг прикрашають неймовірної краси вишивкою.

 

-Доказом популярності етностилю в одязі є застосування його у повсякденному житті

Так художник - модельєр Алла  Дутковська вміло поєднала у сценічному костюмі Софії Ротару традиції і сучасність

Як бачите сучасні естрадні співаки і співачки , щоб підкреслити свою індивідуальність застосовують саме етнічні, національні мотиви у сценічному образі.

 Пропоную вам переглянути цю надзвичайно яскраву колекцію.

 

  1.    Самостійна практична діяльність учнів(25 хв.)

-Створіть ескіз сучасного костюма з урахуванням народних традицій.

.Дівчатка працюють над жіночим костюмом «Українська веселка»,

 хлопчики – над чоловічим костюмом «Козацька слава».

-Правила безпечного користування олівцями знаходиться на ваших столах.

-Нам необхідно створити колаж «Традиційні українські  народні мотиви у сучасній моді» із пазлів, які розсипані на дошці.

-Спікери груп, підійдіть до дошки, виберіть пазл і відповідного кольору конверт, у якому знаходиться завдання для вашої групи.

-Повідомте завдання вашій групі.

-Перед початком роботи пригадаємо пропорції чоловічої та жіночої фігури.

-Проведемо лінію вертикалі в центрі малюнка- висота фігури.

Відзначимо на вертикалі вісім рівних відрізків, відповідних пропорціям тіла:

  1. - голова;
  2.    - лінія грудей;
  3.    - лінія талії;
  4.    - лінія стегон;
  5.    - середина стегна;
  6.    - лінія коліна;
  7.    - середина гомілки;
  8.    - лінія стопи.

-В результаті отримуємо геометричну фігуру схожу на робота, з усіма чітко зазначеними суглобами.

-Промальовуємо форму тіла з урахуванням рельєфів м'язів і специфіки будови фігури. Закінчується робота детальним промальовуванням предметів, деталей і передачею кольору.

-Ескіз моделі одягу повинен відповідати вимогам:

бути зрозумілим;

бути естетично привабливим;

передавати справжні пропорції моделі.

 

-Засобом створення моделі є лінія, точка, пляма - це графічні елементи, які дозволяють створити любе зображення.

Колір - важливий елемент при створенні одягу.

Стилізація - це спрощення і декорування форми.

 

-Бажаю усім успіху! Наша спільна робота залежить від того як кожен з нас створить індивідуальну роботу.

  1.    Виконання практичного завдання

Ми завершуємо роботу над нашими пазлами ,підпишіть творчу роботу та поставте собі об’єктивно оцінку і якщо виконали, то можемо об’єднати  наші пазли  у творчий дизайнерський колаж.(Дуже добре, прошу вас, із нетерпінням чекаємо вас для закінчення нашої композиції.)

 

  1.                   Рефлексія(2хв.)

Продовжте речення: «Сьогодні на уроці я дізнався, уявив, зрозумів».

 

  • Чи цікавий був урок?
  • Який момент уроку був найцікавіший?
  • Чи виникали труднощі у виконанні роботи?

 

  1.                   Домашнє завдання.(1 хв.)

- Дізнайтеся, як ще дизайнери використовують національні мотиви у одязі?

Проаналізуйте гардероб свій (мами, тата) - чи є одяг з етномотивами.

 


9 . Підсумок уроку.(2хв.)

Результатом нашої спільної роботи є колаж складений із пазлів на яких ви зобразили ескізи сучасного одягу з використанням традиційних народних українських мотиві , які ми пропонуємо відомій українській співачці Тіні Кароль та учасникам «Голос діти» для виконання  пісні «Україна – це ми.

 (Діти виконують пісню “Україна-це ми” та  танець.)

Із покоління  в покоління, від бабусі до онуків, від матері до доньки передавали люди  свою шану й повагу до краю, праці, збереження традицій, свій життєвий досвід, пізнання секретів, майстерності і розуміння краси.

Ми пишаємось тим ,що ми українці!

-На згадку про сьогоднішню зустріч ми з учнями хочемо подарувати вам янголів, які є уособленням добра, чистоти , польоту – це оберіг миру. І нехай він розправить крила над Вашими домівками, над рідною землею, над Україною.

 (Діти дарують янголів.)

 

docx
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку