Стисла розробка уроку з історії України

Про матеріал
Тема:Гетьманщина за правління Івана Мазепи. Тип уроку за дидактичною метою: урок оволодіння новими знаннями. В даній розробці описані поетапні дії вчителя на даному уроці, засоби та література для додаткового використання, передбачене домашнє завдання для дітей з різним рівнем знань.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку

 

Клас: 8

Навчальна дисципліна: Історія України

Тема: Гетьманщина за правління Івана Мазепи

Мета:

- освітня: забезпечити засвоєння учнями інформації про Гетьманщину періоду Івана Мазепи, окреслити основні напрямки його політики та її впливу на тогочасне суспільство.

- виховна: виховати громадянську свідомість, зорієнтовану на патріотичне почуття приналежності до власної країни та до її спільних історичних, політичних і культурних цінностей, а також на демократичні пріоритети й злагоду в суспільстві.

- розвивальна: розвивати навички усного і писемного мовлення учнів, вплинути на їх критичне мислення та світоглядне спрямування, розвивати вміння чітко формулювати свої думки та правильно узагальнювати інформацію.

Форма навчання: класно-урочна

Тривалість: 45 хв

Тип уроку за дидактичною метою: урок оволодіння новими знаннями

Засоби: карти, атласи, портрет Івана Мазепи, додаткові матеріали (роздруківки з певними цитатами), дошка, підручник.

Використані джерела: Історія України. Власов В.С., Генеза, 2016; Іван Мазепа. Таїрова-Яковлєва Т. Г., Фоліо, 2018.

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

Етапи уроку

Тривалість

Зміст роботи учителя

Засоби навчання

Прийоми та методи

Принципи навчання

0

Привітання та налаштування учнів на роботу з вчителем

 

2 хв

Вчитель заходить до класу, бадьорим голосом вітається з учнями, своєю присутністю налаштовує їх на подальшу роботу.

 

 

 

Принцип емоційності

1

 

Перевірка домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних знань

 

 

 

 

10 хв

Вчитель запитує про домашнє завдання, тим самим активізуючи діяльність учнів. Побачивши готовність дітей до співпраці, він перевіряє та обговорює з класом домашнє завдання(перевірка залежить від форми попереднього дз).

Перш ніж перейти до нового матеріалу, вчитель пригадує з учнями попередню тему.

 

Бесіда, фронтальне опитування

Принцип систематичності

(демонструє як ця тема пов’язана з наступною)

2

Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.

 

 

3 хв

Вчитель повідомляє тему, мету і завдання уроку. Задає мотиваційне запитання для підтримки продуктивності учнів. Наприклад : « Як говорить народне прислів’я, що краще мати 100 друзів, а ніж 100 гривень. То чи ж мав Іван Мазепа стільки вірних йому людей і чи був Петро І для нього справжнім другом?».

Дошка, підручник

Розповідь-вступ

Принцип систематичності

(демонструє як ця тема пов’язана з попередньою)

3

Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв’язків і
відношень в об’єктах вивчення.

 

 

 

 

20 хв

Вчитель заглиблюється в тему уроку, знайомить учнів з даною історичною постаттю. Окреслює основні етапи правління Івана Мазепи та його роль у розвитку Гетьманщини. Демонструючи карти, наглядно показує основні напрямки зовнішньої політики гетьмана та його визначні походи.

Підручник та додаткові джерела, карти, портрети

Розповідь-виклад, ілюстрування

Принцип науковості

4

Узагальнення і систематизація знань, застосування їх в різних ситуаціях.

 

 

5 хв

Вчитель обговорює з учнями застосування отриманих знань у різних ситуаціях. Наприклад під час заповнення контурної карти, або ж під час цікавої вікторини по історії.

Дітям надається змога задавати питання для роз’яснення незрозумілого матеріалу.

 

Навчальна дискусія

Принцип зв’язку теорії з практикою

5

Підведення підсумків уроку і домашнє завдання.

 

5 хв

Вчитель коротко підсумовує усе сказане, дякує учням за продуктивну роботу, тим самим мотивуючи їх до навчання.

Задає домашнє завдання (усно або записує на дошці), пояснюючи усі незрозумілі аспекти його виконання. Наприклад, як саме заповнювати контурну карту.

Дошка,

матеріали які стосуються домашнього завдання

Розповідь-заключення, інструктаж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіанти домашнього завдання

 

Загальне завдання: опрацювання параграфу, заповнення контурної карти.

 

 

Завдання за рівнями навчальних досягнень учнів

Рівень

Зміст завдання

Початковий

Нанесення на карту лише одного походу(на вибір)

Середній

Нанесення на карту декількох походів(на вибір)

Достатній

Нанесення на карту усіх походів

високий

Нанесення на карту усіх походів та зовнішньополітичних зв’язків

 

1

 

docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку