Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину.

Про матеріал
Мета уроку: Ознайомити учнів з головними умовами, необхідними для проростання насіння. Розвивати вміння співставляти і робити висновки , аналізувати інформацію. Виховувати позитивне ставлення до рослин, любов до природи.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

3 клас

Тема: Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину.

Формування предметних компетентностей

Мета: Ознайомити учнів з головними умовами, необхідними для проростання насіння. Розвивати вміння співставляти і робити висновки , аналізувати інформацію. Виховувати позитивне ставлення до рослин, любов до природи.

Формування ключових компетентностей

  • Соціальної та громадянської (здатність до співробітництва, взаєморозуміння, виконувати різні функції у колективі).
  • Спілкування державною мовою (удосконалювати навички володіння українською мовою).
  • Вміння вчитися впродовж життя (відповідно до мети уроку виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати).
  • Компетентності в природничих науках і технологіях (уміння застосовувати методи, спостерігати, аналізувати, збирати дані, проводити досліди, аналізувати результат).
  • Екологічна грамотність і здорове життя (усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя людини).

Хід уроку

(Діти обирають кольорові фішки і відповідно займають робочі місця)

  1. Організація класу
  • Подивіться всі на мене
  • Усміхнулися усі
  • Всі готові до роботи
  • Всі бадьорі. Молодці!
  • Учні, які у вас очікування від уроку?
  1. Актуалізація опорних знань
  • Пропоную пригадати і заспівати пісеньку «Ходить гарбуз по городу»
  • Хто головний герой пісеньки?
  • Якщо вони ростуть на городі, то які це рослини ?
  • Але на городі ростуть і інші рослини, які люди не доглядають, а навпаки, знищують їх. Які це рослини?
  • Хто їм допомагає вирости? (люди, тварини, природа).
  • Пригадайте, чому рослини – живі організми
  • На які три групи поділяються рослини ? (дерева, кущі, трави). Характеристика кожної групи.
  • Як живляться рослини?
  • Яку будову мають рослини ?
  • На які шість груп поділяються рослини за своєю різноманітністю?

Робота в групах

  • Обговоріть, яке значення мають рослини для людей і тварин (кожна група зачитує свої варіанти).
  • Діти,  сьогодні ви дізнаєтеся як виростити рослину з насіння, та які потрібні умови для її проростання.
  • Як ви вважаєте, які умови потрібні щоб рослина виросла? Що для цього треба? Обговоріть у групах.
  • Пам`ятаєте, у пісні, яку ви співали, були такі рядки: «Обізвалась бараболя, а за нею і квасоля».
  • Що ви знаєте про квасолю, яку користь має квасоля?

Цікавинка: квасоля приїхала до нас з Південної Америки близько двохсот років назад. Зараз існує десь дев`яносто сім видів квасолі. Квасоля містить у собі багато цінних вітамінів. Вона є лікарською рослиною та лікує багато хвороб.

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Сьогодні, на прикладі квасолі, ви дізнаєтеся як проростає рослина.
  • Розглянемо декілька дослідів.
  • Підручник, сторінка 59. Дослід 1, дослід 2, дослід 3 (обговорення кожного).
  • У якому досліді насіння проросте? Чому?
  • Візьміть квасолю в руки.
  • Чим вона вкрита?
  • Якщо шкірка лопається, то квасолю можна роз`єднати на дві частини, які називаються - сім`ядоля, в середині є пагінець, який при гарних умовах проростає.
  • Отже, що потрібно, щоб з паростка виросла велика рослина?

Зараз ми побачимо розвиток квасолі в грунті.

  1. Посадили рослину .
  2. Під дією води, повітря, тепла, поживних речовин, які є в грунті, з`явився паросток.
  3. З паростка відростає корінь.
  4. Корінь з грунту бере воду та поживні речовини і починає рости стебло.
  5. Стебло витягує квасолю на поверхню.
  6. На стеблі утворюються листки.
  7. Квасоля висихає і перетворюється на сухі жовті листочки.
  8. Стебло буде рости і на ньому з`являться квіти і плоди.

Робота з зошитом

Прономерувати етапи розвитку квасолі, в кружечки написати відповідні цифри.

  • Обміняйтеся зошитами, зробіть взаємоперевірку, користуйтеся даними підручника і оцініть роботу за допомогою шкали.
  • Діти, зараз ми самі посадимо квасолю і будемо спостерігати, як вона буде рости на підвіконні нашого класу.
  • Я посаджу рослину у вату, змоченою водою за першим дослідом для того, щоб ви могли бачити як шкірка у квасолі трісне і з`явиться пагінець та виростуть корінчики.
  1. Закріплення вивченого

Кожна група отримує інструкцію, де вказано як потрібно висадити квасолю.

Користуючись інструкцією, діти висадили у грунт квасолю.

  • Отже, ви висадили насіння і будемо спостерігати як із нього виростуть рослини.
  • Візьміть картки і оцініть свою роботу в групі.
  • За допомогою LEGO оцініть роботу вашої групи за вказаними критеріями:
  • Чи сподобався урок?
  • Що сподобалося?
  • Чи збулися ваші очікування?
  • Що нового дізналися?
  • Чого навчилися?

 

 

docx
Додав(-ла)
Бута Руслана
Додано
17 червня 2022
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку