Я досліджую світ
3 клас
Тема: Сторінка дослідника. Як виростити нову рослину.
Формування предметних компетентностей
Мета: Ознайомити учнів з головними умовами, необхідними для проростання насіння. Розвивати вміння співставляти і робити висновки , аналізувати інформацію. Виховувати позитивне ставлення до рослин, любов до природи.
Формування ключових компетентностей
-
Соціальної та громадянської (здатність до співробітництва, взаєморозуміння, виконувати різні функції у колективі).
-
Спілкування державною мовою (удосконалювати навички володіння українською мовою).
-
Вміння вчитися впродовж життя (відповідно до мети уроку виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати).
-
Компетентності в природничих науках і технологіях (уміння застосовувати методи, спостерігати, аналізувати, збирати дані, проводити досліди, аналізувати результат).
-
Екологічна грамотність і здорове життя (усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя людини).
Хід уроку
(Діти обирають кольорові фішки і відповідно займають робочі місця)
-
Організація класу
-
Подивіться всі на мене
-
Усміхнулися усі
-
Всі готові до роботи
-
Всі бадьорі. Молодці!
-
Учні, які у вас очікування від уроку?
-
Актуалізація опорних знань
-
Пропоную пригадати і заспівати пісеньку «Ходить гарбуз по городу»
-
Хто головний герой пісеньки?
-
Якщо вони ростуть на городі, то які це рослини ?
-
Але на городі ростуть і інші рослини, які люди не доглядають, а навпаки, знищують їх. Які це рослини?
-
Хто їм допомагає вирости? (люди, тварини, природа).
-
Пригадайте, чому рослини – живі організми
-
На які три групи поділяються рослини ? (дерева, кущі, трави). Характеристика кожної групи.
-
Як живляться рослини?
-
Яку будову мають рослини ?
-
На які шість груп поділяються рослини за своєю різноманітністю?
Робота в групах
-
Обговоріть, яке значення мають рослини для людей і тварин (кожна група зачитує свої варіанти).
-
Діти, сьогодні ви дізнаєтеся як виростити рослину з насіння, та які потрібні умови для її проростання.
-
Як ви вважаєте, які умови потрібні щоб рослина виросла? Що для цього треба? Обговоріть у групах.
-
Пам`ятаєте, у пісні, яку ви співали, були такі рядки: «Обізвалась бараболя, а за нею і квасоля».
-
Що ви знаєте про квасолю, яку користь має квасоля?
Цікавинка: квасоля приїхала до нас з Південної Америки близько двохсот років назад. Зараз існує десь дев`яносто сім видів квасолі. Квасоля містить у собі багато цінних вітамінів. Вона є лікарською рослиною та лікує багато хвороб.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Сьогодні, на прикладі квасолі, ви дізнаєтеся як проростає рослина.
-
Розглянемо декілька дослідів.
-
Підручник, сторінка 59. Дослід 1, дослід 2, дослід 3 (обговорення кожного).
-
У якому досліді насіння проросте? Чому?
-
Візьміть квасолю в руки.
-
Чим вона вкрита?
-
Якщо шкірка лопається, то квасолю можна роз`єднати на дві частини, які називаються - сім`ядоля, в середині є пагінець, який при гарних умовах проростає.
-
Отже, що потрібно, щоб з паростка виросла велика рослина?
Зараз ми побачимо розвиток квасолі в грунті.
-
Посадили рослину .
-
Під дією води, повітря, тепла, поживних речовин, які є в грунті, з`явився паросток.
-
З паростка відростає корінь.
-
Корінь з грунту бере воду та поживні речовини і починає рости стебло.
-
Стебло витягує квасолю на поверхню.
-
На стеблі утворюються листки.
-
Квасоля висихає і перетворюється на сухі жовті листочки.
-
Стебло буде рости і на ньому з`являться квіти і плоди.
Робота з зошитом
Прономерувати етапи розвитку квасолі, в кружечки написати відповідні цифри.
-
Обміняйтеся зошитами, зробіть взаємоперевірку, користуйтеся даними підручника і оцініть роботу за допомогою шкали.
-
Діти, зараз ми самі посадимо квасолю і будемо спостерігати, як вона буде рости на підвіконні нашого класу.
-
Я посаджу рослину у вату, змоченою водою за першим дослідом для того, щоб ви могли бачити як шкірка у квасолі трісне і з`явиться пагінець та виростуть корінчики.
-
Закріплення вивченого
Кожна група отримує інструкцію, де вказано як потрібно висадити квасолю.
Користуючись інструкцією, діти висадили у грунт квасолю.
-
Отже, ви висадили насіння і будемо спостерігати як із нього виростуть рослини.
-
Візьміть картки і оцініть свою роботу в групі.
-
За допомогою LEGO оцініть роботу вашої групи за вказаними критеріями:
-
Чи сподобався урок?
-
Що сподобалося?
-
Чи збулися ваші очікування?
-
Що нового дізналися?
-
Чого навчилися?