ТЕМА: Тваринний світ Північної Америки
Формування предметних компетентностей учнів: ознайомити учнів з відомостями про третій за величиною материк – Північна Америка; закріплювати та поглиблювати знання учнів про рослинний і тваринний світ материків, про планету Земля, про нашу країну; продовжувати навчати працювати з картою, контурною картою.
Формування ключових компетентностей учнів.
Вільне володіння державною мовою:
Спілкування іноземними мовами:
Математична грамотність:
Компетентності в природничих науках і технологіях:
Інформаційно-цифрова компетентність:
Уміння навчатися впродовж життя:
Соціальні і громадянські компетентності:
Екологічна грамотність та здорове життя:
Культурна компетентність:
Підприємливість та фінансова грамотність:
Ціль на кінець уроку:
Обладнання: мультимедійний комплект, картки
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу.
Забезпечення емоційної готовності до уроку.
– Сьогодні на уроці присутні гості, привітайтесь з ними усмішкою і миром. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.
- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку?
Продовжте « Я очікую…»
Отож розпочинаємо.
МНД (мотивація навчальної діяльності)
Природнича розминка «Так чи ні»
АОЗ (актуалізація опорних знань)
3. Створення проблемної ситуації.
- Отже, про який материк ми сьогодні далі ми будемо з Вами досліджувати?
На попередньому уроці ми з вами були у ролі дослідників і досліджували, які ж рослини притаманні до кожної природної зони Північної Америки. Скільки є зон Північної Америки? А як ви гадаєте, що сьогодні ми з вами будемо досліджувати, які цікві факти про що чи про кого? Для цього нам буде необхідний набір знань і вмінь , отриманих на минулих уроках. Ці знання та вміння вам знадобляться в майбутньому при вивченні інших материків і надалі в житті. Де б ви не були , вам знадобляться навички роботи з картою , з навчальною та науковою літературою
ВНМ (вивчення нового матеріалу)
1. Оголошення теми уроку
- Отже, тема уроку: «Тваринний світ Північної Америки»
Мета уроку:
• знати особливості тваринного світу Північної Америки;
• навчитися визначати місце знаходження Північної Америки на карті світу.
IІI. Сприйняття навчального матеріалу.
Робота в групах «Творча лабораторія».
Робота в групах.
Я пропоную вам дослідити деякі куточки природи цього материка. І таким чином, нам потрібно спорядити експедиції. Ви вже самі вирішили, кому ви довіряєте і з ким хотіли б разом подорожувати ( сидять групами ) , у кожної групи на столі є секретний конверт, у якому заховані представники тваринного світу Північної Америки. Але, завдання не просте. Серед представників заховалися тварини які не притаманні даній природній зоні. А допоможе Вам у пошуку тварин сторінки підручника ЯДС 21 -23 .
1 група
- Дізнайтесь про тварин у суворій арктичній пустелі
(У суворій арктичній пустелі тварини пристосувалися до несприятливих погодних умов. Тюленів і моржів від холоду захищає товстий шар підшкірного жиру. Полярних оленів і вівцебиків рятує густе довге хутро. Ці тварини живляться лишайниками, гілками карликових берези й верби, трав'янистою рослинністю. Тут мешкають хижаки — вовки й песці. вони полюють на лемінгів і зайців. тут мешкають цікаві види ссавців — калани)
2 група
- Дізнайтесь про тварин у тайзі
( Ведмеді гризлі (Як буде англійською мовою ведмідь?) та чорний американський лось, рись, єнот, бобер, ондатра, скунс, червона лисиця, росомаха мешкають у тайзі.)
3 група
(У зоні мішаних широколистяних лісів водяться лосі, олені та ведмеді. З птахів поширені дятли, шишкарі, омелюхи й сичі. Прерія—це зона степувПівнічній Америці. тут зимують перелітні птахи, бо літо — тепле, а зима — холодна, мало опадів, здебільшого росте трав'яниста рослинність. У преріях мешкають бізони, яких майже повністю знищено. Ці тварини знаходяться під охороною в заповідниках.)
Зараз кожна група розповість, що найцікавіше дізналась про тваринний світ Північної Америки
.Робота за підручником (с. 19-23)
.
Фізкультхвилинка
Ігровий момент.
Біла сова, ведмеді гризлі, чорний американський лось.
Мохи, лишайники, орхідея.
канадійський клен, тюльпанове дерево, пшениця
— Назвіть представників рослинного світу Північної Америки.
— Назвіть представників тваринного світу Північної Америки.
Прийом «Продовжити речення». Висловіть свої враження від уроку.
- Я дізнався...
- Я навчився...
- Мені сподобалося...
- Мене здивувало...
Домашнє завдання (диференційоване).
Ст. 21 – 23
Підготувати цікаві факти про тварин Північної Америки