Тематичне заняття з ФЕМУ на тему: «Міри бувають різні»

Про матеріал
Сприяти підвищенню мовленнєвої активності , використанню набутих знань в іграх та у праці. формувати уявлення про народні міри («на око», крок, стопа); закріпити навички вимірювання, вміння встановлювати співвідношення між числами і кількістю; вправляти у вимірюванні сипких речовин та рідин за допомогою умовної мірки, систематизувати знання про одиниці вимірювання. сприяти розвитку пізнавальної активності та логічному мисленню за допомогою смужок Х. Кюїзенера. Розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, логічне мислення, навички самостійної діяльності; виховувати любов до математики, відповідальність, толерантність у стосунках, почуття взаємо підтримки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Тематичне заняття з ФЕМУ на тему:

               «Міри бувають різні»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                      ДНЗ №22

                                                                                                                 група   ФФНМ     

                                                                                                                    вихователь:

                                                                                                                  Попелянець О.

Мета: Сприяти   підвищенню  мовленнєвої  активності ,  використанню  набутих знань в іграх та у праці. формувати уявлення  про  народні міри («на око»,   крок,  стопа); закріпити навички вимірювання, вміння   встановлювати  співвідношення   між числами  і  кількістю;  вправляти у вимірюванні сипких речовин та  рідин  за допомогою  умовної   мірки,   систематизувати знання про одиниці вимірювання. сприяти розвитку пізнавальної активності та  логічному мисленню за допомогою смужок  Х.  Кюїзенера.   Розвивати    пізнавальний    інтерес,    спостережливість, логічне   мислення,   навички   самостійної   діяльності;   виховувати   любов   до математики, відповідальність, толерантність у стосунках, почуття взаємо підтримки. 

 

Матеріал: іграшка т. Сови,  конверти  із  завданням,  демонстраційний  матеріал (годівничка,  пташки),   роздатковий   матеріал:    умовна   мірка  ст.  ложка, 2шт. тарілок, пшениця, фішки на кожну дитину, картинки прислів’я, картка з літерами та цифрами, силуети хмарки, сонечка, ялинки, зайчика, лисички., 2 стрічки різної довжини, ноутбук,  2 банки для вимірювання рідини, 1 склянка, смужки Кюїзенера роздаткові.

 

Привітання:

Доброго ранку – сонце привітне!

Доброго ранку – небо блакитне!

Доброго ранку – в небі пташки!

Доброго ранку, гості шановні,

Доброго ранку! Всім миру й тепла!

 

 Вих..              Добрий день, шановні діти!

                        Встаньте всі  рівненько

                        Вправо-вліво поверніться,

                        Одне одному всміхніться

                       

Свій  день  завжди  починайте  з  усмішки, і  тоді  у вас буде все гаразд, бо від неї всім   стане   тепліше.  Даруйте  всім свої посмішки і нехай всі посміхаються вам.

. Який у вас сьогодні настрій?  Відзначте той настрій, з яким  ви  сьогодні  хочете займатися. Чому ти вибрав цей колір?

Варіанти відповіді:

1. Я вибрав синій колір, тому що мені хочеться вигадувати і творити.
2. А мені подобається червоний. Я хочу бути швидким, енергійним. Швидко все робити.
3. Я вибрав жовтий. Я хочу бути розумним досягати мети.
4. Я люблю зелений колір. Мені хочеться, щоб всі були дружними і добрими. Коли я дивлюся на зелений колір, мені стає спокійно і радісно.
5. Мені подобається фіолетовий. Я хочу все швидко запам’ятовувати.
6. Я вибрала блакитний. Він мене завжди заспокоює. Коли я на нього дивлюся, мені краще думається.
7. А мені подобається помаранчевий. Мені стає радісно і весело. Хочеться щось робити, придумувати, грати.

Ігровий момент:  дзвонить телефон. Тітонька Сова запрошує нас до себе в гості.

Як ми можемо потрапити до лісу до т. Сови.

Відкритий мікрофон. (діти висловлюють свої пропозиції)

В лісі багато снігу і я пропоную вам відправитись в подорож на санчатах

                                             На санчата ви сідай

                                            Дружно подорож рушайте

Промовляння чистомовок:

                                           Ми-ми-ми – на санчата сіли ми

                                           Ви-ви-ви – їдем в гості до сови

                                           Ра-ра-ра –жде цікава гра.

 

Прихід до т.  Сови.

Сова:      Добрий день мої малята!

                Любі хлопчики дівчата.

                Рада бачити я вас

               У мої лісовій школі.

               Пропоную Вам малята

               В конкурсі участь прийняти.

               Конкурс цей не звичайний

              Чарівний він та  повчальний.

Якщо ви виконаєте   завдання, то, можливо,

 отримаємо титул «Найрозумніші діти». Ну що, приймаєте виклик? (Так!)

Сова: Бачу діти ви чудові,

            Відповідати на все готові.

            Тож пограюся я з вами

            Чудовими малюками.          

Я  приготувала вам завдання .

Завдання  знаходяться  в   конвертах,  на   конвертах   з різними смужками, щоб дізнатися яку перший конверт  взяти потрібно відгадати число , . Думаю, що ви розумні і кмітливі, зумієте правильно виконати всі завдання. А в нагороду за це на вас чекає сюрприз.

Вих.: Я люблю сюрпризи, а ви, дітки? Тож давайте постараємось.

Сова: Гордовита, ніби зірка.

           Ви вгадали? Це… (Четвірка).

Конверт №4

Вих..: Це завдання не складне,

           Запитання в ньому є.

Гра «Бліц турнір»

  • Які ви знаєте одиниці мір від назв людського тіла, їх руху?

(палець, долоня, стопа, крок, лікоть, розмах рук)

  • Що таке пучка7

(це три пальці великий, вказівний, середній, які складені докупи)

  • Де використовується ця міра?

(на кухні)

  • Відстань між великим і вказівним
  •  пальцями називається ?(пядь)
  • Що таке дюйм?

(міра довжини)

  • Від чого походить дюйм?

(дюйм походить  від ширини великого пальця)

  • Назвіть казку, в якій зустрічається
  • одиниця вимірювання величини?

(Дюймовочка)

 

Вих: Молодці . Справились цим завданням

Сова:

             Звірі тісто замісили,

            Бубликів спекти хотіли.

            Бублики по два зліпились,

            Що за цифра утворилась. (вісім)

 

Конверт  № 8

                                        Прилетіли  до годівнички

                                       Дві синички, як сестрички

                                       Горобець і снігурі посідали на гіллі

                                      Ще сорока – білобока поглядає хитрим оком

                                     Годівничка добре діло наші пташки так зраділи.

  • Які  птахи  прилетіли до годівчнички? (ворона, синичка, снігірь, галка, дятел, сорока, голуб тощо)
  • Як назвати  одним словом цих птахів? (зимуючи)
  • Скільки всього птахів?
  • Назви 6 пташку? (сорока)
  • Яка по рахунку синичка?
  • Назвіть останню пташку?

Д/гра « Хто перший назве»

Мета: розвивати фонематичний слух.

(вихователь стукає молоточком, а діти

 рахують кількість ударів  и називають пташку,

 яка стоїть на цьому місті)

Вих.. Пропоную  вам  стати  «Дослідниками». 

нам  потрібно  дізнатися   скільки пташок ми можемо нагодувати пшеницею, якщо кожна їсть 1 ст. ложку пшениці.

  • Як ми можемо дізнатися , скільки птахів ми зможемо нагодувати?
  • Що нам для цього потрібно? (виміряти крупу)
  • Чим ми будемо виміряти? (ст. ложкою)

Так ,столова ложка – це умовна мірка.

Пропоную пригадати правила вимірювання сипучих круп.

Показ та пояснення.

Мірка повинна бути повною, на рівні країв, без гірки. Но не менше краю мірки. Якщо ви набрали крупи з гіркою потрібно акуратно відсипати її  за  допомогою полочки. Результат вимірювання залежить від правильного  наповнення  удової мірки. Кожен раз , коли вимірили повну мірку, потрібно викласти фішку, щоб не збитися з рахунку.

-Якою має бути мірка?

(повною, рівною по краях)

-Що робимо коли виміряли повну мірку?

(кладемо фішку)

-Як дізнатися, скільки повних мірок крупи?

(потрібно порахувати фішки)

Самостійна робота дітей.

(діти рахують кількість фішек, и позначають цифрою)

-То, скільки пташок ми зможемо нагодувати?

Молодці, справились завданням.

Сова:   Цифра ця, як бегемотик,

              Має кругленький животик.

              Ну, а шийка, як дуга,

              Вліво зігнута вона. (Шість )

Конверт №6

Вих.

        Ви картинки обирайте

        та прислівя пригадайте.

* Бачити на сажень крізь землю.
* Сім верст до небес.
* Від слова до справи - ціла верства
* Міряти на сім аршин.
* Щоб взнати людину, треба з нею пуд солі з'їсти.
* Кожен купець на свій аршин міряє

* Поліно до поліна сажень.

 

Сова:   Подивіться – ось вона,

             Цифра дуже чепурна.

             Шийку «гусачком» згинає,

            Хвостик хвилькою здіймає.(два)

 

Вих.. Все уважно розглядайте,

         Точну відповідь шукайте,

         Щоб помилок уникати,

         Треба розум розвивати,

         Гостре око, слух, терпіння -

         І тоді прийде уміння.

Д/гра «Виклади картину»

Мета: закріпити вміння дітей орієнтуватися на аркуші паперу

  • Лисичку покладіть на проти літери Е над цифрою ,

 яка позначає кількість кольорів у веселки (7)

  • Ялинку покладіть на проти літери О,

над цифрою, яка позначає кількість сонечок на небі (1)

  • Хмарку  покладіть на проти літери І,

 над цифрою, яка більше за цифру 4 на  1   (5)

  • Сонечко  покладіть на проти літери  А ,

над цифрою , яка знаходиться між 2 і 4  (3)

  • Зайчика  покладіть напроти літери У,

 над цифрою , яка позначає  кількість

 вух у зайчика (2)

  • Ще одну хмаринку покладіть напроти літери І,

над цифрою, яка позначає кількість лапок у павука (8)

  • Клубочок покладіть на проти літери Е,

над цифрою яка менше за цифру 5 на 1 (4)

  • Як можна назвати нашу картину.

Вих..Зайчик та лисичка посварились між собою. Вони не можуть вирішити в кого найдовша стрічка.

Як ми можемо допомогти тваринкам?

 (виміряти)

Як це ми можемо виміряти довжину стрічки?

(пропозиції дітей)

Дидактична гра "Цікаві мірки"

Вих.

               Ви напевно вже втомились?

               Ну ,тоді час відпочити.

              Хлопчики, дівчата – я і ти

              Зробимо зарядку – раз, да, три.

             Тож звучи для всіх дітей фізкультхвилинко.

             Фізкультхвилинка «Весела зарядка» (з використанням ноутбука)

Сова: Скільки місяців має кожна пора року? (3)

Конверт №3

Вих.

Цілий день я тут літаю,
Час мені вже поспішати,
Та сімейку годувати.
Бджілок щоб погодувати
Треба сироп приготувати.
Він солодкий і смачний
Додає багато сил.
- Діти ,а хто знає, з чого готується сироп?(З цукру та води).
- В чому виміряється цукор?(В кілограмах)
- В чому міряється вода?(В літрах)
-Якою міркою можна виміряти воду?(Умовною міркою)
-Що ми можемо взяти за умовну мірку?( банку,склянку, ложку)
-Малята,перед вами стоїть банка із сиропом, порожня банка, склянка. Як ми можемо дізнатися, скільки сиропу в ній?
- Що для цього треба зробити?( Треба виміряти.)
- Діти, давайте виміряємо сироп склянкою.
- Скільки склянок всиропу було в банці? ( Три.)

 

Сова: Руки вгору підніми,

           Пальці швидко полічи.

           Зліва п’ять і справа п’ять.

           Скільки разом, як сказать? (Десять)

Конверт№10

Вих..  Вони у вашій групі є

            Короткі і довгі

            Червоні, сині та блакитні

            вони є світлі ,є  і темні

            люблять в різні ігри грати

            вміють рахувати,

            свій зріст і колір розрізняти.

            Предмети різні викладати.

           А чи знаєте ви кольорові числа

           Порахуйте кольорові сходинки для мене.

 

Ігрова вправа: «Кольорові сходинки»

Мета: закріпити знання дітей про числове значення кольорових смужок Кюїзенера.

Діти рахують сходинки:

Ми по сходинках крокуєм,

І всі сходинки рахуєм,

Десять кольорових сходинок

Всі ми знаєм назубок:

Перша – біла як сніжок,

Друга із рожевих пелюсток,

Третя – голубий океан,

Четверта – ніби червоний тюльпан,

П’ята – жовтого соняха цвіт,

Шоста – фіалки весняний привіт,

Сьома – чорний, пухнастий котик,

Восьма – коричньова як килимок,

Дев’ята – наш синій м’ячик,

Десята – оранжевий сонячний зайчик.

 

Д/гра: «Прогулянка на поїзді»

Мета: удосконалювати знання дітей про

числовий ряд, склад числа з одиниць,

властивості кольорових чисел.

Вих..: Потрібно   до   паровоза   причепити

вагони.  Вагони повинні стояти так: жовтий, синій, червоний. При цьому :  жовтий  в   середині,   а   синій   не  повинен   стояти  першим.  В якій послідовності стоять вагони.

Скільки вагонів у вашого поїзда? (3)

Нам потрібно дізнатися скільки місць в

 одному вагоні. Умовною міркою буде в

 нас біла смужка.

Самостійна робота дітей.

Сова: Вже закінчилася гра.

           Ви гарно всі відповідали

           Старанно, дружно працювали

           Тож від мене Вам медалі

           Найрозумнішими дітлахами  ви стали.

           (нагородження дітей медалями)

Вихователь:

Закінчилась наша гра,

Вже на прогулянку пора.

Працювали ви завзято,

Дуже вправні ви, малята,

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  A-School
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
3204
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку