У найширшому плані мета управління закладом освіти полягає у створенні необхідних умов для реалізації мети навчального закладу. Конкретна мета-мінімум – забезпечити оптимальне функціонування закладу освіти; максимум – його розвиток.
Стратегія управління закладом освіти в екстремальних умовах Нижеголенко Михайло
Номер слайду 2
У найширшому плані мета управління закладом освіти полягає у створенні необхідних умов для реалізації мети навчального закладу. Конкретна мета-мінімум – забезпечити оптимальне функціонування закладу освіти; максимум – його розвиток. Задача управління – це форма відображення управлінської проблеми, яка зафіксована: У самій проблемі;Меті її розв’язання;В умовах та засобах розв’язання
Номер слайду 3
Стратегічні задачі управління – це передусім:1. Удосконалення структури закладу освіти;2. Підвищення якості змісту освіти;3. Удосконалення організації освітнього процесу4. Удосконалення управлінської діяльності Стратегія управління передбачає відповіді мінімум на три запитання:1. Чого ми хочемо домогтися? (Цілі, моделі діяльності, результат)2. Якою є організація на цей момент? (Тенденції, ресурси, вади резерви).3. Як перейти від реального стану до майбутнього, очікуваного, бажаного? (Концепції, рішення)
Номер слайду 4
Але з 24 лютого 2022 життя кардинально змінилося, і змінилася стратегія управління закладами освіти. Сьогодні навчання дітей відбувається у незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, для вчителів, для керівників, адже на керівнику відповідальність за усіх учасників освітнього процесу. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається. Тому у нинішніх умовах ми перемістили фокус уваги з академічних успіхів на підтримку і нормалізацію психічного стану учнів. Зараз це нормально. Усім вчителям рекомендовано долучитись до цього в рамках викладання свого предмету.
Номер слайду 5
Нинішня ситуація могла позначитись на поведінці учнів, на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на здатність зосереджуватись. Освітянам треба взяти до уваги, що крім описаного, один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком учням. До цього потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна докоряти дітям. Не зайвим буде нагадати вчителям про турботу про себе. Пам’ятайте: для того, щоб надавати допомогу іншим, необхідно відновлювати свій власний ресурс, задовольняти свої базові потреби. Подбайте про безпечне місце для себе, де ви зможете проводити уроки. Обговоріть з рідними порядок дій у разі, якщо оголошено тривогу під час того, як ви проводите урок. Розробіть свій алгоритм дій.
Номер слайду 6
Організація освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті. Структура та тривалість навчального тижня, дня, занять і відпочинку, а також форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною (вченою) радою закладу освіти в межах часу, передбаченого освітньою програмою (відповідно до обсягу навчального навантаження та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, особливостей регіону тощо).
Номер слайду 7
Освітній процес в очному режимі Запроваджується в приміщеннях або будівлях закладу освіти тільки в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту, що можуть бути використані для укриття учасників освітнього процесу в разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших відповідних сигналів оповіщення. Якщо потужності споруд цивільного захисту є недостатніми для укриття всіх учасників освітнього процесу, то освітній процес може бути організований шляхом розподілу навчального часу в межах годин (змін) упродовж дня, тижня, місяця або семестру.
Номер слайду 8
Освітній процес у дистанційному режимі Запроваджується в закладах освіти на території ведення бойових дій і тимчасово окупованих територіях. Запроваджується наказом (розпорядженням) засновника закладу освіти за погодженням із керівником адміністрації (без обов’язкового укладення трудового договору про дистанційну роботу в письмовій формі, головною умовою є своєчасне виконання завдань). Під час організації дистанційного навчання рекомендовано використовувати матеріали Всеукраїнської школи онлайн. В умовах дистанційного навчання заклад самостійно приймає рішення щодо зняття обмеження на максимальну кількість учнів у класі. За дистанційною формою робота може виконуватися працівником поза робочим приміщенням, територією власника або уповноваженого ним органу, у будь-якому місці за вибором працівника та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Номер слайду 9
Освітній процес за змішаною формою Змішана форма поєднує очний і дистанційний режими. Таке поєднання підходить для різних занять: практичні та лабораторні заняття можуть проводитися в очному режимі, лекційні – дистанційно. У початковій школі бажано проводити заняття в очному режимі, адже діти потребують живого спілкування. Форма може змінюватися впродовж навчального року в залежності від безпекової ситуації.
Номер слайду 10
Забезпечення безпеки всіх учасників освітнього процесу впродовж навчального року Керівники закладів освіти мають бути поінформовані про персональну відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти та всіх працівників закладу. При організації освітнього процесу в очному або змішаному режимі слід забезпечити безумовне переривання освітнього процесу у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення. Учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту та перебувати в них до завершення тривоги. Освітній процес може завершуватися в укритті, а після відбою тривоги учасники можуть повернутися до приміщення закладу освіти та продовжити процес навчання з урахуванням необхідного корегування.
Номер слайду 11
Дотримання цих напрямків управління та порад допоможе зберегти життя, здоров’я та нормальний емоційний стан не тільки наших дітей, а усіх працівників закладу освіти. А академічні знання ми обов’язково надолужимо після стабілізації ситуації.