Управління закладом загальної середньої освіти. Михайло Нижеголенко
Номер слайду 2
Законі України «Про загальну середню освіту» (розділ VI, ст. 35–40). Згідно зі ст. 35 основними завданнями органів управління системою загальної середньої освіти є: створення умов для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти; -- прогнозування розвитку загальної середньої освіти, мережі загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до освітніх потреб громадян; атестації навчальних закладів системи загальної середньої освіти, оприлюднення результатів атестації через засоби масової інформації;ліцензування загальноосвітніх навчальних закладів, заснованих на приватній формі власності; контроль за додержанням Державного стандарту загальної середньої освіти, навчально-методичне керівництво та державне інспектування загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності; забезпечення соціального захисту, охорони життя, здоров'я та захисту прав педагогічних працівників, психологів, бібліотекарів, інших спеціалістів, які беруть участь у навчально-виховному процесі, учнів (вихованців) загальноосвітніх навчальних закладів; сприяння розвитку самоврядування у загальноосвітніх навчальних закладах;комплектування системи загальної середньої освіти педагогічними працівниками, зокрема керівними кадрами.
Номер слайду 3
Система управління закладом освіти визначається законом та установчими документами.2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:-керівник закладу освіти;-колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;-колегіальний орган громадського самоврядування;-інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Номер слайду 4
Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються законом та установчими документами закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
Номер слайду 5
Сучасний керівник закладу освіти повинен :- аналізувати стан колективу;- розуміти мотиви поведінки своїх колег;спонукати підлеглих до продуктивної праці, стимулюватиїх професійний ріст;- створювати атмосферу в колективі, яка б максимальностимулювала продуктивну працю;- давати завдання підлеглим так, щоб вони розуміли, чоговід них чекають, і старались це виконати;- ефективно контролювати роботу підлеглих;- ефективно оцінювати своїх підлеглих, їх можливості таінтереси;- попереджувати і розряджати конфлікти в колективі;- будувати ділові стосунки з підлеглими у відповідності з їхіндивідуальними особливостями і ситуацією.
Номер слайду 6
Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами. Усі педагогічні працівники закладу освіти мають брати участь у засіданнях педагогічної ради. Для структури управління загальноосвітньою школою характерна наявність значної кількості колегіальних органів: педагогічна рада, рада школи, науково-методична рада, піклувальна рада, рада старшокласників, ради клубів, музеїв. Кожний із цих органів виконує певні управлінські функції. Важливим завданням керівника школи є сприяння чіткому визначенню тареалізації цих функцій. Залучення колегіальних органів до вирішення управлінських завдань —це крок від управління до самоврядування, від організації до самоорганізаці
Номер слайду 7
Структурною ланкою керуючої підсистеми школи є ще один колегіальний орган — атестаційна комісія. До особливостей її функціонування можна віднести вузьку спрямованість діяльності — вона вирішує тільки питання атестації вчителів, та значну регламентованість її діяльності нормативними документами. Важливим завданням керівника в організації діяльності атестаційної комісії є перетворення атестаційного етапу з етапу оцінки діяльності педагогів на етап їх інтенсивного саморозвитку, поширення передового досвіду та забезпечення об‘єктивного розгляду наслідків діяльності педагогів.
Номер слайду 8
Змісту управлінської діяльності керівників школи властиве те, що значну його частину становить внутрішкільний контроль. Цей контроль в межах певного управлінського циклу спрямований на перевірку того, як реалізована запланована мета управління. Внутрішкільний контроль - головне джерело інформації для діагностики стану освітнього процесу, основних результатів діяльності закладу освіти.
Номер слайду 9
Використана література1. Закон України Про повну середню освіту2. Менеджмент в освітянській сфері: концептуальні засади. Олександр АНТОНЮК, доктор політичних наук, професор, директор Українсько-Російського інституту менеджменту та бізнесу МАУП3. Сучасні погляди на педагогічний менеджмент . Байбакова Ольга Олександрівна, м. Ужгород4. Хриков Є. М. Управління навчальним закладом: Навч. посіб. — К.: Знання, 2016.