: Структура тексту; відоме і нове. Тема й основна думка тексту. Види зв’язку речень у тексті. Типи , стилі тексту. Поняття про офіційно-діловий стиль.

Про матеріал
Структура тексту; відоме і нове. Тема й основна думка тексту. Види зв’язку речень у тексті. Типи , стилі тексту. Поняття пр. офіційно-діловий стиль. Розгорнутий конспект уроку !
Перегляд файлу

Тема : Структура тексту; відоме і нове. Тема й основна думка тексту.

Види   зв’язку речень у тексті. Типи , стилі тексту. Поняття пр.

офіційно-діловий  стиль.

Мета : повторити, узагальнити й поглибити знання дітей про структуру

тексту, види зв’язку речень у тексті, тему і основну думку;

удосконалювати творчі вміння працювати з текстом, визначати тему й

основну думку висловлювання, знаходити мовні засоби зв’язку речень у

тексті, ділити текст на абзаци, виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: комбінований .

Обладнання:  підручник О.Глазова, Ю.Кузнецов. Рідна мова. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів – К.:Педагогічна преса, 2006. – 288с., таблиця «Засоби зв’язку», «Основні ознаки офіційно-ділового стилю», картки з мовними зворотами.

Методи і прийоми : бесіда, робота в парах, творча робота.

 

Хід  уроку

 

І.Організаційний момент

1.1.Перевірка наявності/відсутності учнів на уроці.

1.2.  Перевірка підготовки учнів до уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Перевірка діалогів.

 

ІІІ. Узагальнення і систематизація вивченого.

3.1. Бесіда

  • Що таке текст?
  • Яка будова текст?
  • Що таке тема тексту?
  • Що таке головна думка тексту?
  • Які є типи текстів?
  • Які ви знаєте стилі мовлення?
  • Що таке відоме і нове в тексті?
  • Де використовується офіційно-діловий стиль?
  •  

ІV. Повідомлення теми і мети уроку; мотивація навчальної діяльності.

 

V. Вивчення нового матеріалу

5.1. Усне  виконання вправи 42, 43.

5.2.Пояснення нового матеріалу за допомогою таблиці (С.31).

 5.3. Пояснювальний диктант.

Запишіть текст. Визначіть у тексті «відоме» і «нове». Підберіть заголовок. Як пов’язані речення у  тексті (послідовно чи паралельно)?

Мені подарували цуценя. Воно називається Сніжок. Таке ім’я  він отримав, тому що весь біленький і пухнастий. Сніжок дуже любить гратися м’ячем, а найбільше – зі мною в парку. Він – мій найкращий друг.

5.4. Опрацювання таблиці « Засоби зв’язку »

5.5. Письмове виконання вправи 51

5.6. Опрацювання таблиці «Основні  ознаки офіційно-ділового стилю»

 

VІ. Закріплення вивченого.

6.1.Вибірково-розподільна робота (в парах)

Прочитати заголовки текстів. Розподіліть їх на ті, визначають а)тему; б) основну думку. Свій вибір обґрунтувати.

  1. Вірте в Україну! 2. Наш Шевченко. 3. З історії української вишивки. 4. Таїнства природи. 5.Рай, якого не знайдеш в Україні. 6. Бережімо багатства природи! 7.За що цінують хліб? 8.Мамині справи.

6.2. Стилістичний диктант

До якого стилю мовлення належать подані словосполучення?

Площа прямокутника, було б класно, порядок денний, ядро клітини, відповідно до рішення, зажурений вечір, попав пальцем в небо, звільнити від виконання обов’язків .

6.3. Творча робота.

Складіть і запишіть 3-4 речення з мовними зворотами.(Діти отримують картки з мовними зворотами офіційно-ділового стилю.)

 

VІІ. Домашнє завдання, інструктаж до його виконання.

1.С.41 вправа 54

2. Вивчити теоретичний матеріал з підручника.

 

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Продовжіть речення

«На сьогоднішньому уроці я дізнався про…»

«Я навчився правильно …..»

«Я зрозумів……»


Картка 1

Складіть і запишіть 3-4 речення з мовними зворотами:

  • Надати можливість;
  • Згідно із законом;
  • Апарат управління.

 

 

Картка 2

Складіть і запишіть 3-4 речення з мовними зворотами:

  • Затвердити план;
  • Узяти до уваги;
  • Брати участь.

 

       Картка 3

Складіть і запишіть 3-4 речення з мовними зворотами:

  • За згодою сторін;
  • Соціальне страхування;
  • Порядок денний.
docx
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку