10 клас
Тема: Структура веб-сайтів. Етапи створення веб-сайтів динамічною мовою гіпертекстової розмітки HTML.
Мета:
Навчальна: Ознайомити учнів з елементами HTML мови та прикладами сайтів. Створити та реалізувати сайт.
Розвиваюча: Формувати уявлення про сайт та команди (теги) мови HTML.
Виховна: Розвивати інтерес до вивчення основ програмування, розповідаючи про широке застосування сайтів.
Епіграф уроку:
«Хто володіє інформацією, той володіє світом»
Уїнстон Черчіль
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті.
Базові поняття й терміни: веб-сайт, веб-сторінка, структура сайту, етапи розробки сайту, редактор веб-сайтів, система керування вмістом сайту, завантаження файлів.
Учні повинні знати:
• структуру сайту;
• поняття та особливості сайтів різних типів;
• дизайн та правила оформлення веб-сторінок;
Учні повинні вміти:
• засобами безкоштовного сервера створювати статичні веб-сторінки різних типів, добирати їх оформлення;
• розміщувати на веб-сторінках зображення й текст, налаштовувати параметри їхнього розташування, відображення та відтворення;
• створювати гіпепрпосилання на основі текстових фрагментів і зображень.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
1.Перевірка готовності до уроку.
2. Інструктаж по техніці безпеки при роботі на ПК.
3. Повідомлення мети та завдань уроку.
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з програмами для створення веб-сайтів та їх обслуговування.
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Структура веб-сайтів. Етапи створення сайту. Засоби автоматизованої розробки веб-сайтів, редактор веб-сайтів з графічним інтерфейсом. Створення веб-сторінки, тип її оформлення. Наповнення сторінки текстом, графікою, завантаження файлів».
4. Мотивація учнів на даний урок.
Учитель. Ви хочете бути сучасним, мати свою сторінку в Інтернеті, рекламувати свої можливості широкій аудиторії? Просто бажаєте знайти нових друзів і заявити на весь світ пре себе? Цікавитесь послугами з веб-дизайну та створення веб-сайтів?
На уроках під час вивчення цієї теми ви зробите свій перший крок до створення повнофункціонального сайту.
5.Перевірка домашнього завдання
Актуалізація опорних знань:
ІІ. Основний етап:
План вивчення теми:
Web-сайт - це сукупність веб-сторінок, розташованих в мережі Інтернет, об'єднаних під одним доменним ім'ям або ІР-адресою, власником яких є приватна особа або організація. Для перегляду сторінок веб-сайтів використовують браузери, найпопулярнішими з яких є Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari.
Кожна людина або організація можуть мати свою «сторіночку в Інтернеті», це може бути як окремий веб-сайт, так і сторінка у складі іншого сайту.
Веб-сайт може бути розміщений як на одному сервері, так і на декількох (наприклад, портали). Послуги з розміщення сайту на сервері називаються хостингом і надаються за певну плату за одиницю часу. За умовами надання хостинг часто розділяється на платний і безкоштовний. Недоліками безкоштовного хостингу є обмежений дисковий простір, невелика пропускна спроможність інтернет каналу (низька швидкість завантаження сайту), відсутність обмежена функціональність серверних технологій (Perl, PHP, Python, ASP, Ruby, JSP, MYSQL). Тому безкоштовний хостинг використовується в основному для любительських сайтів.
2. Поняття про мову HTML.
HTML (від англ. Hypertext Markup Language - мова розмітки гіпертексту) - це стандартна мова розмітки документів у Всесвітній павутині.
Всі веб-сторінки створюються за допомогою мови HTML (або XHTML). Мова HTML інтерпретується браузером і відображається у вигляді документа, зручному для людини. HTML є додатком SGML (стандартної узагальненої мови розмітки) і відповідає міжнародному стандарту.
HTML-документ є текстовим файлом розмічений за допомогою спеціальних (текстових) команд. Текстовий формат представлення веб-документів був вибраний виходячи з основних вимог до веб-документу: простота, можливість безпосередньої інтерпретації в будь-якій операційній системі, мінімальний розмір файлу, зручність редагування і інтерпретації.
Мова розмітки гіпертекстових документів HTML дозволяє визначити різні типи елементів ( у оригіналі element ), що забезпечують функціональність документа: текстові фрагменти із заданими параметрами форматування, списки, таблиці, зображення, гіперпосилання і т.д. Елементи HTML оголошуються за допомогою команд розмітки, званих тегами (від англійського tag - ярлик). Всі HTML-теги, що зустрічаються в тексті документа інтерпретуються браузером при відображенні документа.
• Тег – це фрагмент коду, що описує певні елементи документа HTML і вміщений у кутові дужки < >
HTML-теги можуть бути умовно розділені на дві категорії:
1. Теги, що визначають, як буде відображатися WEB-браузером тіло документа в цілому.
2. Теги, що описують загальні властивості документа, такі як заголовок чи автор документа.
HTML-документи можуть бути створені за допомогою текстового редактора, як правило це Блокнот.
Усі теги HTML починаються з "<" (лівої кутової дужки) і закінчуються символом ">" (правої кутової дужки). По-перше необхідно повідомити браузеру, що ви будете "говорити" з ним мовою HTML. Це робиться тегом <html>. Так що, перш ніж надрукувати що-небудь, потрібно поставити тег "<html>" в першому рядку документа
Як правило, існує стартовий тег і завершальний тег. Для прикладу наведемо теги заголовка, що визначають текст, що знаходиться всередині стартового і завершального тега і описує заголовок документа:
<TITLE> Заголовок документа </ TITLE>
Завершальний тег виглядає також, як стартовий, і відрізняється від нього прямим слешем « / »перед текстом всередині кутових дужок. У даному прикладі тег <TITLE> говорить WEB-броузеру про використання формату заголовка, а тег </ TITLE> - про завершення тексту заголовка.
Файл з набраним текстом слід зберегти на диску у текстовому форматі, але з розширенням.html. Наприклад: ''USA. html''
Основні теги,які використовуються при створенні сайту:
<html> </ html> - Тег HTML вказує початок і кінець HTML документа.
<head> </ head> -Тег HEAD (заголовок HTML-документа) містить інформацію, що відноситься до документа в цілому.
<body> </ body>- Тег BODY охоплює ту частину HTML-документа (текст, зображення та елементи формування), яка буде видно користувачеві.
<title> </ title> -Тег TITLE встановлює заголовок HTML-документа, що виводиться в рядку заголовка вікна броузера.
<body bgcolor=?>- Атрибут BGCOLOR встановлює колір фону HTML-документа. Колір може бути вказаний за допомогою назви або коду.
<body text=?> - Атрибут TEXT встановлює колір для всього тексту HTML-документа. Колір може бути вказаний за допомогою назви або коду.
<H1> Заголовок першого рівня
<P></P> — розриву абзацу;
<DIV></DIV> — виділення блоку;
<BR> — розриву рядка
<HR> — вставлення горизонтальної лінії;
<BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE> — відступу праворуч.
<LEFT> — для вирівнювання за лівим краєм;
<RIGHT >— для вирівнювання за правим краєм;
<CENTER> — для вирівнювання за центром.
<B> — напівжирний шрифт;
<BR> — розриву рядка
<HR> — вставлення горизонтальної лінії;
<I> — курсив;
<NOBR> — заборона переносу, в яку можна вставити м’який перенос тегом <WBR>;
<PRE> — попередньо форматований текст;
<SUB> — підрядковий текст (індекси знизу);
<SUP> — надрядковий текст (індекси згори);
<STRIKE> — перекреслений;
<TT> — моноширинний;
<U> — підкреслення;
4. Практична робота:
На сьогоднішній Практичній роботі Ви будете Системними Адміністраторами, які створюють Web-сайт для туристичної фірми з відомостями про різні країни світу.
Вашим, домашнім завданням було створити текстовій документ з відомостями про обрану Вами країну, тепер з цих відомостей створюємо сайт.
Порядок виконання практичної роботи:
а) Заголовок з назвою країни (по центру);
б) відцентровану по лівому краю: площу країни, кількість населення, державну мову країни;
в) розташування країни( звичайним текстом)
г) кліматичні умови країни;
д) відомості про грошову одиницю країни
3. Декілька фото відповідної країни та їх короткий опис.
4. Коротку історичну довідку країни.
ІІІ.Підбиття підсумків уроку
- Учитель обговорює з учнями проблемі і ускладнення які виникали під час виконання практичної роботи.
- Проводиться оцінювання роботи учнів.
Домашнє завдання.
1.Вивчення теоретичного матеріалу по даній темі.
2. Продовжити створення HTML - файлу.