Оберіть той варіант запропонованих слів, який підходить за змістом. Поясніть ваш вибір Соняшник – неодмінна прикмета сільських городів. І в той час же час – це (рідкісне/рідкісніше), осяйне диво природи, незвичайний феномен рослинного світу.«Стоїть гарний, як соняшник у цвіту», - кажуть у народі. А й справді, чи є щось (виразніше/виразне), (красивіше/красиве), коли соняшник цвіте!Золоточубий соняшник – це не тільки предмет нашого постійного зачудування навколишнім світом, це неповторний і (прекрасний/найпрекрасніший) символ України.
Ступені порівняння прикметників. Вищий ступіньсуфікси: -іш, -ш. новий – новіший повний – повнішийслова: більш, менш новий – більш новий повний – менш повний. Найвищий ступіньпрефікс: най- + форма вищого ступеня найбільший, найкраща, найменшеслова: найбільш, найменш найбільш зручний найменш приємне
Не мають ступенів порівняння прикметники: З префіксами пре -, за -, над -, пра -… предалекий, зависокийІз суфіксами – уват, - ав,- яв, - еньк, - есеньк, - ісіньк, - юсіньк, - езн, - енн глибочезний, білявий, дрібненький. З абсолютною ознакою Німий, лисий, порожній. Назви мастей тварин гнідий, вороний. Складні прикметники синьоокий, білосніжний
Гра «Знайди помилку»Щонайдальший, кращий, старіший,менш мокріший, більш віддалений,самий дивовижніший, тонкіший, маліший, найчорнявенькіший, більш кращий, найбільш популярніший, найбільш червоний, найвеличезніший. Мак – сама яскравіша квітка у вінку. Найбілш відоміша річка нашої країни – Дніпро. Калина - сама соковита ягода.
1. Які прикметники мають ступені порівняння?2. Які ступені порівняння мають якісні прикметники?3. Що означають форми вищого та найвищого ступенів порівняння?4. Які ви знаєте форми ступенів порівняння прикметників?5. Розповісти , як утворюються форми вищого ступеня порівняння. Навести приклади.6. Які чергування звуків відбуваються при творенні форм вищого ступеня?7. Пояснити правила написання слів вищий, нижчий, дорожчий.8. Як утворюється найвищий ступінь порівняння?9. Чи можна утворити хоча б одну ступінь порівняння від прикметників вишневий, жовтогарячий, рябенький?
Укажіть характеристику, яка не стосується найвищого ступеня порівняння прикметників: А. указує, що певний предмет переважає всі інші за якою-небудь ознакою;Б. має дві форми – просту і складену;В. проста форма утворюється від звичайного прикметника за допомогою суфікса –ш(-іш-)г. поєднанням слів більш або менш і прикметника.style.colorfillcolorfill.type
Укажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні однієї з форм ступенів порівняння прикметників: А. талановитіший, більш вразливий, найскладніший, яскравіший;Б. більш глибокий, миліший від усіх, вищий, рідніший;В. гірший, біліший, менш щедрий, якнайглибший;Г. бадьоріший, самий відомий, салатовіший, пречудовіший.style.colorfillcolorfill.type
Домашнє завдання. Стор. 134-136 (вчити правила), впр. 355 Для учнів з достатнім рівнем інтенсивності й ефективності навчальної діяльності – скласти для самоконтролю 5 запитань за вивченою темою, дібрати приклади до правил. Для тих, хто успішно виконав завдання базового рівня, – скласти поради тим, хто опинився у тяжкому становищі. У своєму висловлюванні використати прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння. Для здібних учнів – скласти чайнворд на тему «Життя – це велике мистецтво», використовуючи прикметники вищого та найвищого ступенів порівняння.