9 клас
Практична робота
Створення анімації. Рух по маршруту.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Завдання. Моделюємо обертання планет навколо Соннця.
-
Створіть новий документ «Файл» - «Новий» - «General»
-
Видаліть об’єкт Куб .
-
Додайте поверхню «Додати» - «Крива» - «Шлях»
-
Збільшіть розмір кривої.
-
Перейдіть у режим редагування, вид зверху.
-
Виділяйте по черзі відповідні вершини і перетягуйте їх так, щоб утворилася ламана згідно зразка
-
Виділіть першу вершину і 4 рази виконайте екструдування згідно зразка.
-
Виділіть дві вершини і виконайте: ПКМ – Створити сегмент.
-
Перейдіть у режим об’єкта і додайте об’єкт сфера (Додати – Сіть – Сфера UV).
-
Виділіть кулю і криву (утримуючи Shift ) і виконайте: ПКМ – Приріднення – Слідувати за шляхом.
-
Запустіть анімацію і подивіться результат.
-
Виділіть кулю і перемістіть на криву так, щоб при відтворенні анімації не було видно штрихпунктирну лінію.
-
Куля рухається зашвидко (100 кадрів), тому потрібно задати 250. Для цього: виділіть криву - оберіть інструмент «Властивості даних об’єкта» - «Анімація шляхом»- «Кадри» – введіть 250.
-
Запустіть анімацію і проаналізуйте зміни.
-
Виділіть криву, скопіюйте, вставте та збільшіть. Додайте кулю та повторіть аналогічні дії з пункту 10 і 12.
-
Повторіть дії з 15 пункту. В результаті повинно вийти як на малюнку.
-
Навколо планети Земля (3 куля) зробіть супутник Місяць для цього:
- скопіюйте першу криву, зменшіть і розташуйте навколо кулі – виділіть цю криву і криву по якій рухається куля – ПКМ – Приріднення – слідувати шляхом;
- додайте кулю (Місяць), зменшіть – виділіть кулю і криву - ПКМ – Приріднення – слідувати шляхом - розміщуємо кулю на кривій.
-
Додайте об’єкт сфера (Додати – Сіть – Сфера UV). Це буде Сонце, збільшіть розмір кулі і розташуйте в центрі першої кривої.
-
Додайте матеріал до Кулі 3 (планета Земля). (На правій бічній панелі виберіть меню Material Properties , натисніть Новий та дайте йому назву )
-
Додайте текстуру до об’єкта. (перейдіть в режим Shading . У вікно Властивості додайте текстуру планети, затиснувши ЛКМ на зображенні та перенести у вікно Властивості.)
-
З’єднайте Колір та Основний колір.
-
Перейдіть в режим Об’єкта (Iayout).
-
Налаштуйте Шкалу часу. На правій бічній панелі активуйте Output Properties .
-
Задайте частоту кадрів, початковий кадр та кінцевий кадр
За бажанням (на вищий бал) додайте решта планети (їх 8), попрацюйте над їх розміром і текстурою, щоб анімація була реалістичною.