Матеріал містить: нормативно-правову базу безпечного освітнього середовища, визначення БОС, як проявляються несприятливі умови в закладі освіти та інше
Створення безпечного освітнього середовища – головний етап профілактики булінгу Вебінар із керівниками, членами адміністрації та педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти Біляївського району Підготувала: методист Челпанова Віра Іванівна 27.11.2020
Номер слайду 2
Мета та завдання Обговорити нормативно-правове забезпечення БОС; Розкрити поняття та роль безпечного освітнього середовища; Сприяти створенню БОС у закладах освіти Біляївського району
Номер слайду 3
План роботи Нормативно-правове забезпечення безпечного освітнього середовища. Поняття “ Безпечне освітнє середовище ” та його роль. Як проявляються несприятливі умови Психотравмуючі ситуації в освітньому закладі Складові безпечного освітньотого середовища Причини негативної поведінки учнів Ефективне спілкування – головна складова БОС Умови реалізації БОС
Номер слайду 4
Нормативно-правова база БОС Відповідно до абзацу десятого частини третьої статті 26 Закону України “ Про освіту ” керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування)
Номер слайду 5
Визначення БОС Відповідно до пункту 1 частини першої Закону України “ Про повну загальну середню освіту ” безпечне освітнє середовище - сукупність умов у закладі освіти , що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та/ або будівельних норм і правил, законодавства щодо кібербезпеки , захисту персональних даних , безпеки харчових продуктів та/або надання неякісних послуг з харчування, шляхом фізичного та/або психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації, пропаганди та /або агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин.
Номер слайду 6
Як проявляються несприятливі умови Несприятливі впливи середовища виявляються у вигляді складних ситуацій міжособистісного спілкування:конфлікти з батьками, друзями, вчителями, непорозумінні з оточуючими Проявах психологічного та емоційного насильства: ігноруванні, приниженні, погрозах,недоброзичливому ставленні Дії несприятливих факторів, пов'язаних з процесом навчання
Номер слайду 7
До психотравмуючих ситуацій у закладі освіти можна віднести Конфлікти у стосунках вчитель-учень, учень-учень,учень-батьки Проблема адаптації в освітньому середовищі Атмосфера конкуренції між однолітками Надмірна вимогливість педагогів тощо.
Номер слайду 8
Складові безпечного освітнього середовища Якість міжособистісних відносин - позитивні фактори (довіра, доброзичливість, схвалення, толерантність) негативні (агресивність, конфліктність, ворожість, маніпулятивність) Захищеність в освітньому середовищі – оцінка відсутності насильства у всіх його видах, формах, для всіх учасників освітнього простору . Комфортність в освітньому середовищі - оцінка емоцій , почуттів, та домінуючих переживань у процесі взаємодії дорослих і дітей. Задоволеність освітнім середовищем – задоволення базових потреб у дитини
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Активне слухання 1.Перефраз 2. Назвати почуття 3. Резюме. (Назвати потребу)
Номер слайду 11
Я -повідомлення 1.Опис події, факту. 2. Ваша реакція 3. Бажаний результат. «Коли я бачу (чую), що …. Я відчуваю (переживаю, мені хочеться)…. Мені б хотілося б…. тому…(що ви пропонуєте для виправлення ситуації) і тоді (наслідки або бажане)
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Педагогічні працівники Адміністрація Учні Батьки
Номер слайду 14
Адміністрація Батьки Педагогічні працівники Управлінські рішення, стиль спілкування із пед.працівниками, методи заохочення та покарання пед.працівників, наявність позаробочих відносин (неформальне спілкування) Особистісно-довірливе спілкування Володіння методами саморегуляції, методами ефективного спілкування, вирішення конфліктів мирним шляхом, сформована професійна позиція Зацікавленість у шкільному житті дітей, участь у ній, повага та доброзичливість
Номер слайду 15
1. Що було корисним? 2. Що будете використовувати в роботі? 3. Яку найпростішу дію Ви можете реалізувати для створення БОС у своєму закладі?
Номер слайду 16
Створення безпечного освітнього середовища – головний етап профілактики булінгу Вебінар із керівниками, членами адміністрації та педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти Біляївського району Підготувала: методист Челпанова Віра Іванівна 27.11.2020